X
Αγώνες

F1: Περί της σεζόν του Massa…

H φετινή σεζόν είναι μια από τις χειρότερες στην καριέρα του Felipe Massa. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε φήμες που λένε ότι η θέση του στη Ferrari δεν είναι εξασφαλισμένη για το 2012.

H φετινή σεζόν είναι μια από τις χειρότερες στην καριέρα του Felipe Massa, από το 2006 τουλάχιστον, που οδηγεί για τη Ferrari. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε φήμες που λένε ότι η θέση του στην ιταλική ομάδα δεν είναι εξασφαλισμένη για το 2012, παρά το γεγονός ότι το πρόσφατο συμβόλαιό του διαρκεί μέχρι το τέλος εκείνης της σεζόν…
Έπειτα από το GP της Ιαπωνίας, υπήρξαν φήμες ότι ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, έδωσε τελεσίγραφο στον Massa. Ωστόσο, o Ιταλός δήλωσε επίσημα έπειτα από τη Suzuka: «Λυπάμαι για τον Felipe, o οποίος σίγουρα δεν ήταν τυχερός αυτό το σαββατοκύριακο. Είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει την έκπληξη των τελευταίων τριών αγώνων της σεζόν. Έπειτα από αυτή την κακή ημέρα, θα θέλει απεγνωσμένα να αντιδράσει και θα κάνουμε τα πάντα για να του δώσουμε τη δυνατότητα να νικήσει», αν και βέβαια αν ο team mate του, Fernando Alonso βρίσκεται πίσω του, αυτό, πολύ απλά δεν πρόκειται να συμβεί, δεδομένου ότι ο Βραζιλιάνος δεν έχει πλέον ούτε μαθηματικές ελπίδες να κατακτήσει τον φετινό τίτλο…
Επιπλέον, ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Stefano Domenicali, διέψευσε εκ νέου τις φήμες περί αποχώρησης του Massa από τη Ferrari (κάποιοι ανέφεραν μάλιστα ότι ο Βραζιλιάνος θα έπαιρνε μαζί του και τον αρχιμηχανικό του, Rob Smedley με τον οποίο απολαμβάνει έναν ιδιαίτερα ισχυρό εργασιακό δεσμό), δηλώνοντας: «Περισσότερα από αυτά που έχω ήδη πει, δεν ξέρω τι πρέπει να κάνουμε (για να σιγάσουν οι φήμες). Νομίζω ότι προς το παρόν είναι σημαντικό να τον κρατήσουμε ήρεμο και συγκεντρωμένο. Γνωρίζει ότι η ομάδα τον υποστηρίζει πλήρως, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό».
Ο Massa από την πλευρά του σε δηλώσεις του ευχαρίστησε την ομάδα για την υποστήριξη: «Παρά το ότι περνάω μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο αυτή τη στιγμή, με έλλειψη αποτελεσμάτων στους δυο τελευταίους αγώνες, ξέρω ότι μπορώ να βασίζομαι στην υποστήριξη της ομάδας, η οποία βρισκόταν πάντοτε πίσω μου 100%, ειδικά στις δύσκολες στιγμές. Ήμουν πολύ ευχαριστημένος που διάβασα αυτά που ο πρόεδρός μας, Montezemolo, δήλωσε μετά το Ιαπωνικό Grand Prix. To να γνωρίζω ότι έχει πίστη σε εμένα είναι κάτι που πραγματικά εκτιμάω: έχει τέλεια κατανόηση του σπορ και γνωρίζει ότι μερικές φορές μπορεί να περάσεις δύσκολους καιρούς».
Συνοψίζοντας τη φετινή σεζόν, ο Massa στις κατατακτήριες δοκιμές έχει χάσει από τον Alonso 12-4, ενώ στη βαθμολογική συγκομιδή το σκορ είναι 206-128, με τον Ισπανό να έχει σημειώσει 4 νίκες, έναντι καμίας του Βραζιλιάνου, αν και χωρίς τις εντολές του pit wall της Scuderia στο Γερμανικό GP, το τελευταίο στατιστικό θα ήταν 3-1.
Ο ίδιος ο Massa, στις δηλώσεις του, έχει αποδώσει την κακή πορεία του στη σεζόν του 2010 στις ιδιότητες της φετινής γενιάς των ελαστικών της Bridgestone, τα οποία πέραν του ότι στον εμπρός άξονα έχουν μικρότερο πλάτος πέλματος, διαθέτουν και πιο σκληρές γόμες, λόγω του ότι τα μονοθέσια κουβαλάνε στην αρχή των αγώνων τα διπλάσια καύσιμα από οποιαδήποτε στιγμή πέρυσι. Επιπλέον, όλα τα τελευταία μονοθέσια της Ferrari, τουλάχιστον από το 2007, είναι γνωστά για το πόσο ευγενικά είναι προς τα ελαστικά τους, γεγονός που σημαίνει ότι τα φέρνουν πολύ πιο δύσκολα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους για τον ένα γύρο των κατατακτήριων δοκιμών. Με τα προσπεράσματα να είναι ιδιαίτερα δύσκολα στη Formula 1, η θέση στη σειρά εκκίνησης καθορίζει σε μεγάλο ποσοστό τη μοίρα των οδηγών στον αγώνα.
Το γεγονός είναι ότι ο Alonso δεν έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες να επισκιάσει τον team mate του φέτος και ο Massa έχει σχολιάσει επί αυτού: «Ο Fernando είναι πολύ καλός, σίγουρα. Αλλά δεν είναι καλύτερος από τους άλλους team mates μου. Απλά εγώ δεν είμαι όσο καλός είμαι συνήθως. Έχω πολύ μεγάλα προβλήματα με τα ελαστικά. Για το οδηγικό μου στιλ, ακόμα και τα μαλακά ελαστικά είναι πολύ σκληρά (σ.σ.: αξίζει να σημειωθεί ότι στις πίστες που φέτος χρησιμοποιήθηκαν οι πιο μαλακές γόμες της Bridgestone, οι χρόνοι του Massa βρίσκονταν πιο κοντά σε αυτούς του Alonso). Ο Fernando δεν είχε ποτέ πρόβλημα με την προθέρμανση των ελαστικών (σ.σ.: ο Ισπανός φημίζεται για τις ικανότητές του σε αυτό τον τομέα εδώ και χρόνια). Στις κατατακτήριες δοκιμές, τις περισσότερες φορές, είχε τη δυνατότητα να αντλήσει το 100% από το μονοθέσιο. Σε πολλούς αγώνες, εγώ δε μπορούσα να το κάνω, και αυτό έχει να κάνει πολύ με τον τρόπο που προετοιμάζεις τα ελαστικά για τον πρώτο τους γύρο».
Ωστόσο, ο επικεφαλής εξέλιξης αγωνιστικών ελαστικών της Bridgestone, Hirohide Hamashima, διαφωνεί με τον Massa, δηλώνοντας: «Είναι πολύ δύσκολο να εξηγηθεί η διαφορά στους χρόνους των κατατακτήριων δοκιμών μεταξύ του Fernando και του Felipe. Πάντοτε παραπονούνταν για τη θερμοκρασία των ελαστικών ή κάτι παρόμοιο, αλλά δε μπορώ να το καταλάβω. Δεν υπάρχει κάτι που να βλέπω. Λυπάμαι πολύ Felipe…»
Συνεπώς, ο Ιάπωνας λέει ότι το πρόβλημα δεν έγκειται στα ελαστικά, αλλά στον ίδιο τον οδηγό. Άλλωστε, λίγοι προέβλεπαν πριν την έναρξη της σεζόν ότι ο Massa θα ήταν ταχύτερος του Alonsο φέτος. Αλλά λίγοι θα μπορούσαν να έχουν μαντέψει τη μεγάλη διαφορά απόδοσης που έχουμε δει μεταξύ τους. Η ιστορία δείχνει ότι ο Ισπανός είναι συνολικά καλύτερος οδηγός από τον Massa, αλλά θα χρειαστεί μια δεύτερη σεζόν άμεσης σύγκρισής τους με ίδιο εξοπλισμό για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά τη διαφορά ωμής ταχύτητας που υπάρχει μεταξύ τους.
Οπότε, αν δε φταίνε τα φετινά ελαστικά τι ακριβώς φταίει; Υπάρχουν εναλλακτικές πιθανές εξηγήσεις. Mια από αυτές είναι ότι ο τραυματισμός του Βραζιλιάνου στις δοκιμές του περυσινού Ουγγρικού GP, ίσως είχε εντέλει αντίκτυπο στις επιδόσεις του στην πίστα. Άλλωστε, δε θα ήταν ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που θα πάθαινε κάτι τέτοιο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα αποκαλύπτονταν στα στοιχεία της τηλεμετρίας της Ferrari, οπότε οι μηχανικοί της ομάδας θα ήταν οι πρώτοι που θα το γνώριζαν.
Ο τραυματισμός που υπέστη πέρυσι ο Massa είναι ένας από τους σοβαρότερους που έχουμε δει στη Formula 1 τα τελευταία 15 χρόνια και παρά το ότι η ανάρρωσή του ήταν εντυπωσιακά γρήγορη, σύμφωνα με το νευροχειρούργο που ανέλαβε την περίπτωσή του, τον Steve Olvey, ο οποίος δηλώνει ότι ο Βραζιλιάνος έχει επιστρέψει στο ίδιο επίπεδο που βρισκόταν πριν το ατύχημα, κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί με σιγουριά ότι δεν του άφησε ψυχολογικά κατάλοιπα. Άλλωστε, ο 29χρονος ποτέ δεν ήταν γνωστός για την αδιάτρητη αυτοπεποίθησή του και ίσως η φετινή κακή πορεία του, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι του ζητήθηκε να παραχωρήσει τη νίκη στη Γερμανία (την επέτειο του ατυχήματός του) να έπαιξαν το ρόλο τους στην κάμψη του ηθικού του. Το περιστατικό του Hockenheim λέγεται ότι έκανε τις σχέσεις του με την ομάδα πιο ψυχρές…
Επιπλέον, ο Massa έχτισε τη φήμη ενός κορυφαίου οδηγού στα χρόνια που στη Ferrari τον πλαισίωνε ο Kimi Raikkonen (2007-2009), ο οποίος κατά πολλούς είχε ήδη χάσει τα κίνητρά του όταν μετέβη στην ομάδα του Maranello και σπανίως επεδείκνυε την ταχύτητα για την οποία είχε γίνει γνωστός στα χρόνια του στη McLaren. Επομένως, ίσως τα προηγούμενα χρόνια ο Massa να είχε ένα κατώτερο μέτρο σύγκρισης, το οποίο τον κολάκευε.
Το μόνο δεδομένο είναι ότι ο Βραζιλιάνος δεν έχει την πολυτέλεια να επαναλάβει τις φετινές κακές εμφανίσεις του και το 2011 και ελπίζει ότι τα ελαστικά της Pirelli θα ευνοούν περισσότερο το οδηγικό του στιλ. Αν ο Massa παρουσιάσει τη φετινή εικόνα και την επόμενη σεζόν, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα το συμβόλαιο που υπέγραψε τον Ιούνιο με τη Ferrari (που διαρκεί μέχρι το τέλος του 2012), να μην τηρηθεί… Άλλωστε, σύμφωνα με τις φήμες, τα συμβόλαια που υπογράφει η Scuderia με τους οδηγούς της τα τελευταία χρόνια περιέχουν όρο που δίνει το ελεύθερο για την άμεση λύση τους οποιαδήποτε στιγμή, ανεξαρτήτως της αναγραφόμενης διάρκειάς τους, εφόσον το επιθυμήσει κάποια από τις δυο πλευρές.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!