Το Ρωσικό Grand Prix αποτελεί πάντα μία «ανωμαλία στο σύστημα» σε επίπεδο στρατηγικής, και το φετινό έχει την ιδιαιτερότητα της φθοράς των ελαστικών.
Η πίστα του Σότσι έχει χάσει την «φρεσκάδα» των πρώτων χρόνων της. Είναι ίδια η άσφαλτος εδώ και 6 χρόνια, και έχει αρχίσει να γίνεται πιο τραχιά, πιο αδρή, αλλά επειδή είναι κι απάτητη (δε χρησιμοποιείται τον υπόλοιπο χρόνο) δεν έχει πρόσφυση άμεσα. 2-3 βαθμούς Κελσίου πάνω ή κάτω, και τα επίπεδα του grip αλλάζουν αρκετά.
Συνδυάστε αυτό με την μεγάλη φθορά της μαλακής γόμας, όπως αυτή παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια και των τριών ελεύθερων δοκιμών, καθώς και τον πολύ χρόνο που χάνεται στο pitlane (μιας και το όριο είναι 60 χλμ/ώρα, όχι 80 ως συνήθως), και είναι σαφές ότι κανείς δεν θέλει να κάνει παραπάνω από ένα pit stop, κι ας είναι κάτι το δύσκολο στην πράξη.
Αναμενόμενα, οι Mercedes κι ο Verstappen θέλησαν να περάσουν στο Q3, κι άρα να εκκινήσουν, με το μεσαίο ελαστικό, όμως ο Hamilton δεν τα κατάφερε μετά την τρομάρα του Q2. Αυτό μπορεί να τον φέρει σε ντισαβαντάζ, καθώς η φθορά της συγκεκριμένης γόμας προς το τέλος του stint δύναται να τον αφήσει ευάλωτο σε overcut.
Η εκκίνηση, φυσικά, θα είναι κρίσιμη για την πορεία του αγώνα. Είναι πολλά τα μέτρα από την πρώτη θέση του grid μέχρι τα φρένα για την Τ2, συγκεκριμένα 900, οπότε τόσο το slipstream, όσο και η τοποθέτηση του μονοθέσιου προς τα εκεί θα παίξουν ρόλο στην κατάταξη του πρώτου γύρου. Και σε μία πίστα που το προσπέρασμα είναι αρκετά δύσκολο, η θέση στην πίστα είναι υψίστης σημασίας.
Έτσι, όσοι εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, θα αλλάξουν στη σκληρή, η οποία λειτούργησε εξαιρετικά στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής, στον 12ο γύρο. Μπορούν να πάνε και στη μέση γόμα, στον 14ο γύρο.
Για όσους εκκινήσουν με τη μέση, θα πάνε στην σκληρή στον 22ο γύρο, μέχρι το φινάλε.
Υπάρχει κι η πρόβλεψη για 2 στοπ, αν και αρκετά απίθανη, που αφορά δύο stints από 12 γύρους με τη μαλακή, με 29 γύρους με τη μέση.
Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων της Pirelli, δήλωσε σχετικά:
«Όπως αναμενόταν, τα ελαστικά απέδωσαν καλά στις κατατακτήριες, αλλά η ίδια η διαδικασία ήταν σίγουρα απρόβλεπτη! Περιμέναμε οι πρωτοπόροι να τρέξουν με την μέση γόμα στο Q2, κι έτσι έγινε με τον Max Verstappen και τον Valtteri Bottas, και θα εκκινήσουν με αυτό το ελαστικό τον αγώνα. Αυτό θα τους δώσει πιθανώς ένα πλεονέκτημα στο πρώτο stint και μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική. Η κόκκινη σημαία στο τέλος του Q2 έδωσε μία ιδιαίτερη πρόκληση για τις ομάδες, και έφερε αρκετές εκπλήξεις – ειδικά για τον Lewis Hamilton, που θα περνούσε στο Q3 με τη μέση γόμα – και έφερε αρκετά ιδιαίτερες τακτικές.
«Το σκηνικό πλέον ετοιμάζεται για μία έντονη μάχη σε στρατηγικό επίπεδο, που θα απαιτήσει μία κάποια διαχείριση στα ελαστικά για όσους εκκινούν με τη μαλακή γόμα και θέλουν να κάνουν μόνο ένα pit stop.»
Το grid όπως είναι διαμορφωμένο από τις κατατακτήριες:
1η Σειρά |
1. Lewis Hamilton 1:31.304 |
|
2. Max Verstappen 1:31.867 |
||
2η Σειρά |
3. Valtteri Bottas 1:31.956 |
|
4. Sergio Perez 1:32.317 |
||
3η Σειρά |
5. Daniel Ricciardo 1:32.364 |
|
6. Carlos Sainz 1:32.550 |
||
4η Σειρά |
7. Esteban Ocon 1:32.624 |
|
8. Lando Norris 1:32.847 |
||
5η Σειρά |
9. Pierre Gasly 1:33.000 |
|
10. Alexander Albon 1:33.008 |
||
6η Σειρά |
11. Charles Leclerc 1:33.239 |
|
12. Daniil Kvyat 1:33.249 |
||
7η Σειρά |
13. Lance Stroll 1:33.36 |
|
14. George Russell 1:33.583 |
||
8η Σειρά |
15. Sebastian Vettel 1:33.609 |
|
16. Romain Grosjean 1:34.592 |
||
9η Σειρά |
17. Antonio Giovinazzi 1:34.594 |
|
18. Kevin Magnussen 1:34.681 |
||
10η Σειρά |
19. Nicholas Latifi 1:35.066 |
|
20. Kimi Raikkonen 1:35.267 |