Η στρατηγική για τον αυριανό αγώνα στο Nurburgring αποτελεί γρίφο για όλους, έχοντας ελάχιστο χρόνο δοκιμών εξαιτίας του καιρού.
Το Grand Prix του Άιφελ θα αποτελέσει… πονοκέφαλος για ομάδες κι οδηγούς ενόψει του κυριακάτικου αγώνα. Αναμενόμενο, καθώς λογίζεται ως «νέα» πίστα, αφού η F1 δεν την είχε επισκεφθεί από το 2013 και μετά.
Επιπλέον, η έλλειψη δοκιμών στην πίστα, με τις δύο διαδικασίες ελεύθερων δοκιμών να έχουν ακυρωθεί εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, καθώς και οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν (σήμερα το ανώτερο που έγραψε το θερμόμετρο ήταν 18°C στο οδόστρωμα), δυσχεραίνουν το έργο των strategists να βρουν την κατάλληλη στρατηγική.
Οι Mercedes και Ferrari θέλησαν να διαφοροποιηθούν από το υπόλοιπο grid και να εκκινήσουν με τη μέση γόμα, όμως η χρήση της μαλακής κρίθηκε επιτακτική για να μπορέσουν να προκριθούν στο Q3 – κάτι που φάνηκε να δυσαρεστεί τον Lewis Hamilton:
«Θα μπορούσα να είχα προκριθεί με αυτό το ελαστικό. Ήθελα να ξεκινήσω με αυτό, γιατί θέλω πάντα να κάνω κάτι διαφορετικό. Αλλά η ομάδα μας ήθελε και τους δύο με το ίδιο ελαστικό.»
Η Pirelli κάνει τη δική της πρόβλεψη, και τονίζει ότι η ταχύτερη στρατηγική στον αγώνα των 60 γύρων αφορά τα δύο pit stops: εκκίνηση με τη μαλακή γόμα, αλλαγή στον 19ο γύρο για τη μέση γόμα, με την οποία οι οδηγοί θα πάνε για 22 γύρους, μέχρι να αλλάξουν ξανά στη μαλακή για τους 19 γύρους που θα απομένουν.
Δεύτερη ταχύτερη επιλογή είναι και πάλι μία στρατηγική δύο αλλαγών: ένα stint 18 γύρων με τη μαλακή και δύο stints 22 γύρων με τη μέση.
Το ένα pit stop είναι η πιο αργή επιλογή (και ίσως η λιγότερο πιθανή να τη δούμε αύριο), εκκινώντας με τη μέση γόμα, και αλλάζοντας σε σκληρή στον 29ο γύρο.
Σημαντικό ότι η πρώτη δεκάδα στο σύνολό της εκκινεί με τη μαλακή γόμα, ενώ σε «πλεονεκτική» θέση θα μπορούσε να πει κανείς ότι βρίσκεται ο Sebastian Vettel, που όντας 11ος μπορεί να εκκινήσει με όποιο ελαστικό θέλει, και είναι αρκετά κοντά στην δεκάδα για να κάνει κάτι καλό στην εκκίνηση.
Τα κόκκινα φώτα σβήνουν στις 15:10 Ελλάδας.
Αναλυτικά η σειρά εκκίνησης:
1η Σειρά |
1. Valtteri Bottas 1’25.269 |
|
2. Lewis Hamilton 1’25.525 |
||
2η Σειρά |
3. Max Verstappen 1’25.562 |
|
4. Charles Leclerc 1’26.035 |
||
3η Σειρά |
5. Alexander Albon 1’26.047 |
|
6. Daniel Ricciardo 1’26.223 |
||
4η Σειρά |
7. Esteban Ocon 1’26.242 |
|
8. Lando Norris 1’26.458 |
||
5η Σειρά |
9. Sergio Perez 1’26.704 |
|
10. Carlos Sainz 1’26.709 |
||
6η Σειρά |
11. Sebastian Vettel 1’26.738 |
|
12. Pierre Gasly 1’26.776 |
||
7η Σειρά |
13. Daniil Kvyat 1’26.848 |
|
14. Antonio Giovinazzi 1’26.936 |
||
8η Σειρά |
15. Kevin Magnussen 1’27.125 |
|
16. Romain Grosjean 1’27.552 |
||
9η Σειρά |
17. George Russell 1’27.564 |
|
18. Nicholas Latifi 1’27.812 |
||
10η Σειρά |
19. Kimi Raikkonen 1’27.817 |
|
20. Nico Hulkenberg 1’28.021 |