top icon
Αγώνες

F1: Oι οδηγοί της Ferrari σχολιάζουν…

Στην ετήσια εκδήλωση Wrooom, με την οποία η Ferrari ξεκινάει παραδοσιακά τη χρονιά της, οι δυο οδηγοί της, Fernando Alonso και Felipe Massa έδωσαν συνεντεύξεις Τύπου.

Στην ετήσια εκδήλωση Wrooom, με την οποία η Ferrari ξεκινάει παραδοσιακά τη χρονιά της, οι δυο οδηγοί της, Fernando Alonso και Felipe Massa έδωσαν συνεντεύξεις Τύπου, όπου αναφέρθηκαν και σχολίασαν πολυάριθμα θέματα.
 
Για τον Alonso, ο στόχος για το 2011, είναι φυσικά ο τίτλος και τίποτα άλλο. Ο Ισπανός πιστεύει ότι 8 οδηγοί έχουν φέτος τη δυνατότητα να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα, αυτοί των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων: Ferrari, Red Bull, McLaren και Mercedes. Ωστόσο, ο Ισπανός δήλωσε, προκαλώντας ίσως έκπληξη, ότι θεωρεί τον Michael Schumacher ως τον πιο επίφοβο αντίπαλό του στο grid: «Θα υπάρχουν πέντε παγκόσμιοι πρωταθλητές στην πίστα και ο πιο επικίνδυνος πρωταθλητής για εμένα είναι πάντοτε ο Michael. Tώρα τον Ιανουάριο, εάν πρέπει να διαλέξω ένα όνομα, πρέπει να είναι ο Michael. Είναι επτά φορές πρωταθλητής, δεν έχει τίποτα να αποδείξει. Είχε δύσκολη σεζόν, αλλά είναι ακόμα πρωταθλητής. Είναι ακόμα οδηγός κορυφαίου επιπέδου και αν το μονοθέσιο είναι σωστό, θα είναι διεκδικητής. Εάν όλοι είχαν το ίδιο μονοθέσιο, θα ήταν ο ισχυρότερος».
 
Όσον αφορά τον οδηγό που θα υπερασπίζεται φέτος το στέμμα, τον Sebastian Vettel, ο Alonso ανέφερε ότι ο Γερμανός, έπειτα από την εμπειρία της κατάκτησης του πρώτου τίτλου του, θα είναι ακόμα καλύτερος: «Χωρίς αμφιβολία ο Sebastian θα είναι διεκδικητής. Θα έχει εμπειρία και θα είναι ήρεμος σε συγκεκριμένες στιγμές. Θα οδηγήσει καλύτερα από πέρυσι και αυτό τον κάνει επικίνδυνο για εμάς. Έχω πει εδώ και καιρό ότι ο Sebastian είναι πολύ πιθανό να ανέβει επίπεδο, τώρα που κατέκτησε τον Παγκόσμιο τίτλο. Περιμένω να χάσει την παρορμητικότητα από την οδήγησή του. Οι οδηγοί της McLaren είναι επίσης φαβορί».
 
Ωστόσο, ο Alonso ευελπιστεί ότι η Ferrari θα διαθέτει καλύτερο μονοθέσιο από τις υπόλοιπες ομάδες, με αποτέλεσμα ο πιο δύσκολος αντίπαλός του να είναι ο team mate του, Felipe Massa. O Alonso τόνισε ότι δεν είναι ο ηγέτης της ομάδας και θα ξεκινήσει τη σεζόν επί ίσοις οροις με τον Massa: «Η σχέση μου με τον Felipe ήταν πάντοτε καλή, πολύ καλύτερη απ’ όσο θα περίμεναν ή θα ήθελαν κάποιοι. Γνωρίζουμε ότι ο ένας χρειάζεται τον άλλο. Στις δοκιμές εξέλιξης, όταν δε βρίσκομαι στο cockpit, τον εμπιστεύομαι απόλυτα. Πρέπει να λειτουργείς σα μονάδα όταν προσπαθείς να εξελίξεις το μονοθέσιο. Ξεκινάμε τη σεζόν υπό τις ίδιες συνθήκες, κάθε χρονιά ξεκινάει ξανά από το μηδέν. Στη Ferrari αισθάνομαι σαν ηγέτης, όχι ο ηγέτης. Ο χρόνος θα δείξει».
 
Ωστόσο φέτος, ο Alonso είχε τη δυνατότητα να επηρεάσει την εξέλιξη του καινούργιου μονοθεσίου σε τομείς όπου ο οδηγός καλείται να δώσει την άποψή του,υποδεικνύοντας την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί το τεχνικό τμήμα της ομάδας: «Τα καινούργια μονοθέσια σχεδιάζονται από ειδήμονες μηχανολόγους, σχεδιαστές και αεροδυναμιστές. Αυτοί οι άνθρωποι εργάζονται μήνες για να κατασκευάσουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Αλλά σίγουρα είναι διαφορετικά αυτή τη φορά σε σχέση με πέρυσι. Όταν ήρθα στην ομάδα το 2010, το μονοθέσιο ήταν ήδη προετοιμασμένο, ενώ φέτος, χάρη στις αμφίδρομες σχέσεις μεταξύ εμένα και των μηχανολόγων, είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε και να παρουσιάσουμε όσα μπορούν να επηρεαστούν από τον οδηγό. Αυτά συμπεριλαμβάνουν το cockpit, τους ελέγχους και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου βασιζόμενη στο οδηγικό στιλ, η οποία θα είναι πολύ πιο προσαρμοσμένη σε εμένα, σε σύγκριση με πέρυσι. Κάποια πράγματα έχουν αλλάξει, και έχω επίσης διαφορετικό στιλ οδήγησης. Όλα αυτά έχουν, φυσικά, επίδραση στο μονοθέσιο του 2011 -τουλάχιστον περισσότερο απ’ ότι στην αρχή της προηγούμενης σεζόν». 
 

Fernando Alonso
 
Ο Alonso ανέφερε επίσης ότι τα μονοθέσια του 2011 θα είναι πιο περίπλοκα στο χειρισμό τους, χωρίς να παραλείψει να τονίσει τη χρησιμότητα του προσομοιωτή σε αυτό τον τομέα: «Tα μονοθέσια θα είναι πιο περίπλοκα. Θα κάνουμε περισσότερα πράγματα και κατά συνέπεια θα χάνουμε περισσότερη αυτοσυγκέντρωση. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να ενεργοποιούμε αυτά τα συστήματα στο τιμόνι με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνουν αυτόματες διαδικασίες. Πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο απλές. Φέτος μπορούμε να εξασκηθούμε στον προσομοιωτή. Ο προσομοιωτής της Ferrari είναι πάρα πολύ καλά εξελιγμένος και σε βοηθάει, γιατί μπορείς να συνηθίσεις όλες τις διαδικασίες. Όταν θα πάμε στην πίστα, τα πάντα θα είναι πιο εύκολα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούμε τον προσομοιωτή. Ειδικά το χειμώνα, αποτελεί καλή εξάσκηση για τον οδηγό».
 
Ο Alonso κλήθηκε να μιλήσει επίσης και για τα ελαστικά της Pirelli, τονίζοντας το γεγονός ότι θα απαιτήσουν αλλαγές στο οδηγικό στιλ των πιλότων: «Αισθάνομαι καλά με τα ελαστικά. Είχαμε αυτό το τεστ και όλα πήγαν καλά. Αλλά τα ελαστικά είναι διαφορετικά. Για την ομάδα και τον οδηγό, η απόδοση των ελαστικών αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή στην καινούργια σεζόν. Πρέπει να προσαρμόσεις το οδηγικό σου στιλ και το μονοθέσιο. Στην αρχή, πιθανότατα όλοι θα έχουμε μερικά προβλήματα. Από τον τρίτο αγώνα και ύστερα, πιστεύω ότι όλοι θα έχουν προσαρμοστεί. Οι φετινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης είναι πολύ σημαντικές. Πρέπει να δοκιμάσουμε καινούργια και χρησιμοποιημένα ελαστικά, ελαστικά βροχής… Δεν τα δοκιμάσαμε αυτά στο Αμπού Ντάμπι. Οι ημέρες που έρχονται θα είναι ενδιαφέρουσες. Είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να προσαρμόσουμε, ως ένα βαθμό, το οδηγικό μας στιλ».
 
Επιπλέον, o 29χρονος Ισπανός ευελπιστεί ότι η Ferrari θα καταφέρει να αντλήσει ένα πλεονέκτημα από το γεγονός ότι τα ελαστικά της Pirelli θα φθείρονται πιο εύκολα από τα περυσινά της Bridgestone: «Η Pirelli έχει επιλέξει επιθετική προσέγγιση, ώστε να κάνει πιο θεαματικούς του αγώνες. Ας δούμε αν μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε. Τα μονοθέσια της Ferrari είναι παραδοσιακά ευγενικά προς τα ελαστικά τους».
 
Όσον αφορά τη φυσική του κατάσταση, ο Alonso επανέλαβε ότι έχασε βάρος λόγω της επαναφοράς του KERS στα μονοθέσια: «Είμαι ήδη πιο αδύνατος από την προηγούμενη χρονιά και μέχρι να ξεκινήσει η σεζόν θα ζυγίζω ακόμα λιγότερο. Ειδικά στους πρώτους αγώνες, στη Μαλαισία και την Αυστραλία, η φυσική κατάσταση είναι πολύ σημαντική». Αντιθέτως, ο Massa δήλωσε ότι δε χρειάζεται να χάσει βάρος, καθώς είναι ο ελαφρύτερος οδηγός της F1.
 
Ο Alonso αναφέρθηκε και στα γεγονότα του Αμπού Ντάμπι, όπου πέρυσι ένα στρατηγικό λάθος του pit wall της Ferrari του κόστισε τον τίτλο: «Μια εβδομάδα έπειτα από το Αμπού Ντάμπι, κανείς δεν το σκεφτόταν πια. Αν σπαταλούσαμε ένα ακόμα λεπτό για να το σκεφτούμε, θα δίναμε πλεονέκτημα στους αντιπάλους μας». Ο Ισπανός αναφέρθηκε και στις ανακατατάξεις που επέφερε στο τεχνικό τμήμα το Αμπού Ντάμπι, δηλώνοντας για τον Pat Fry, που θα αναλάβει την ευθύνη των στρατηγικών επιλογών της Ferrari στην πίστα: «Τον γνωρίζω από τη θέση του στη McLaren. Eίναι πολύ έμπειρος και πιστεύω ότι μπορεί να μας βοηθήσει». Ο Alonso δήλωσε ότι δεν έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την πρόσφατο μεταγραφικό απόκτημα της Ferrari στον τεχνικό τομέα, τον Νeil Martin.
 

Λέτε να δούμε κόντρα μεταξύ Alonso και Rossi φέτος;
 
Ο Alonso άφησε επίσης υπαινιγμούς για το ενδεχόμενο να διοργανωθεί μια κόντρα μεταξύ του ιδίου και του 9 φορές Παγκόσμιου πρωταθλητή μοτοσικλετών, Valentino Rossi, ο οποίος μετέβη στην Ducati φέτος, που μοιράζεται τον ίδιο σπόνσορα με τη Ferrari, τη Philip Morris, διοργανώτρια της εκδήλωσης Wrooom. «Εργαζόμαστε πάνω στην ιδέα τώρα, οπότε δε μπορώ να σας πω κάτι 100% σίγουρο. Αλλά πριν το τέλος της σεζόν -πριν τον Δεκέμβριο- ίσως υπάρξει μια έκπληξη. Δεν πρόκειται να πω τίποτα όσον αφορά τον τρόπο διεξαγωγής του. Δίτροχα, τετράτροχα, εξάτροχα οχήματα… Δε λέω τίποτα».
 
Από την πλευρά του, ο Felipe Massa ήταν πιο συγκρατημένος στις δηλώσεις του για τους στόχους του το 2011, γνωρίζοντας ότι η περυσινή σεζόν ήταν πολύ κακή για τον ίδιο: «Ξέρουμε ότι είχα μια κακή χρονιά. Γνωρίζω 100% ότι ήταν μια κακή χρονιά, ακόμα και αν κανείς δεν είπε τίποτα. Το πιο σημαντικό πράγμα δεν είναι αυτά που λέει ο κόσμος, αλλά τα αποτελέσματα στην πίστα. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να παίρνεις τα αποτελέσματα και να κάνεις το 100% αυτού που μπορείς να κάνεις. Είμαι πεπεισμένος ότι μπορώ να σημειώσω πολλές pole position και νίκες και να διεκδικήσω το πρωτάθλημα. Ξέρω ότι αν έχω ένα μονοθέσιο όπως το θέλω, θα βρίσκομαι εκεί».
 
Ο Massa είναι αισιόδοξος για τη νέα χρονιά, καθώς ο παράγοντας που ο ίδιος κρίνει ότι ευθυνόταν για την κακή του απόδοση πέρυσι, τα ελαστικά της Bridgestone, έχει αφαιρεθεί από την εξίσωση: «Ήταν μια δύσκολη σεζόν για εμένα από τον πρώτο αγώνα και είχα πολλές δυσκολίες με τα ελαστικά. Περισσότερο στις κατατακτήριες δοκιμές απ’ ότι στους αγώνες. Αυτό συνέβη επειδή από το 2009 στο 2010, η Bridgestone άλλαξε πολύ τα εμπρός ελαστικά και αφαίρεσε πολύ από την πρόσφυση στο εμπρός μέρος. Εμένα μου αρέσει το μονοθέσιο να έχει δυνατό εμπρός μέρος, ειδικά κατά το φρενάρισμα και στην είσοδο των στροφών. Δεν είχα την κατάλληλη πρόσφυση στο εμπρός μέρος γιατί τα ελαστικά ήταν, απλά, πολύ σκληρά. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Άλλαξα τα πάντα στο μονοθέσιο, αλλά δεν έκανε διαφορά. Τώρα, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, με το καινούργιο μονοθέσιο και τα ελαστικά της Pirelli. Τα κίνητρά μου είναι πολύ υψηλά».
Φ.Λ.
[email protected]
 

Felipe Massa

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ