X
Αγώνες

F1: Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes μιλά για το Halo

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, μίλησε για το Halo και τις απαιτήσεις που κρύβει η τοποθέτησή του στα μονοθέσια, τονίζοντας μάλιστα η τωρινή του μορφή δεν θα είναι και η τελική.

Το Halo γίνεται υποχρεωτικό για όλες τις ομάδες της F1 από φέτος και οι σχεδιαστικές προκλήσεις είναι μεγάλες, όπως έχει ήδη επισημανθεί από ανθρώπους που εμπλέκονται στον τεχνικό τομέα.

Συγκεκριμένα, το βάρος είναι ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ομάδες, κάτι που υπογράμμισε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison:

«Δεν είναι μία ελαφριά κατασκευή, πρέπει να τοποθετηθούν μερικά κιλά τιτανίου στο μονοθέσιο. Υπάρχουν αλλαγές που έπρεπε να κάνουμε για να βεβαιωθούμε ότι το μονοθέσιο στο σύνολό του θα μείνει κάτω από το όριο του βάρους.

«Δεν είναι ελαφρύ, γιατί μπορεί να δεχτεί μεγάλα φορτία. Έπρεπε να ενισχύσουμε το σχεδιασμό του σασί, ώστε να μπορέσει να αντέξει περίπου το βάρος ενός λονδρέζικου λεωφορείου πάνω στο halo.

«Έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι θα ήταν αρκετά δυνατό για να αντέξει σε κάθε περίπτωση και να εκπληρώσει τον στόχο του, που είναι να προστατεύει τον οδηγό».

Φυσικά και η αεροδυναμική δύναται να επηρεαστεί από την εν λόγω κατασκευή, για αυτό και τα τεχνικά επιτελεία των ομάδων παλεύουν να βρουν λύσεις για την καλύτερη τοποθέτησή του, με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο:

«Αυτός ο κυκλικός σωλήνας είναι πολύ κακός αεροδυναμικά, οπότε όλοι μπορούμε να αλλάξουμε κάποια πράγματα στο halo, καθώς μας επιτρέπεται να τοποθετήσουμε κάποιο αεροδυναμικό fairingγύρω του, κάτι που θα μας δώσει την δυνατότητα να περιορίσουμε τον αντίκτυπο που θα έχει στην αεροδυναμική του μονοθέσιου.

«Αυτό που θέλουμε είναι να διασφαλίσουμε πως ο βρώμικος αέρας από το halo δεν θα επηρεάσει την λειτουργία και την απόδοση του κινητήρα, οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε πως αυτός ο αέρας δεν περνάει μέσα στον κινητήρα. Επίσης, πρέπει να είμαστε να είμαστε σίγουροι ότι θα σχεδιαστεί με γνώμονα να μην επηρεάζει τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής.

«Είναι η πρώτης γενιάς λύση για την προστασία της κεφαλής, που θα βρίσκεται πάνω και γύρω από τον οδηγό. Τίποτα δε μένει στάσιμο στην F1 για πολύ. Θα πάρουμε αυτήν την πρώτη ύλη και θα προσπαθήσουμε να τη βελτιώσουμε, να βεβαιωθούμε ότι η ασφάλεια, αλλά και η όψη βελτιώνονται»._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!