X
Αγώνες

F1: Ο Massa ξεκινάει επικεφαλής το τεστ με την Pirelli

O Felipe Massa με τη Ferrari ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην εναρκτήρια ημέρα του πρώτου συλλογικού τεστ των ομάδων με τα ελαστικά της Pirelli, που διεξήχθη στο Aμπού Ντάμπι.

O Felipe Massa με τη Ferrari ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην εναρκτήρια ημέρα του πρώτου συλλογικού τεστ των ομάδων με τα ελαστικά της Pirelli, που διεξήχθη στο Aμπού Ντάμπι. Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull σημείωσε το δεύτερο χρόνο της ημέρας και είχε και την πρώτη αστοχία ελαστικού της Pirelli, ενώ ο δοκιμαστής της McLaren, Gary Paffett συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.
Έπειτα από τρεις μήνες εξέλιξης και 7.000 χιλιόμετρα δοκιμών με την Toyota του 2009, η Pirelli αντικατέστησε την Bridgestone ως ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, καθώς είχε την πρώτη της επαφή με τις 12 ομάδες του grid στην πρώτη ημέρα ενός διήμερου συλλογικού τεστ. Κάθε ομάδα (που συμμετέχει με ένα μονοθέσιο) έχει στη διάθεσή της 4 σετ ελαστικών (2 μαλακής γόμας και 2 μέσης σκληρότητας) για κάθε ημέρα και έναν μηχανικό (αν και δεν ήταν οι άνθρωποι με αυτούς που θα κατέχουν αυτές τις θέσεις στο Πρωτάθλημα του 2011). Το τεστ στη Yas Marina του Αμπού Ντάμπι αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για την Pirelli να διεξάγει δοκιμές σε υψηλές θερμοκρασίες, καθώς μέχρι στιγμής έχει βρει αρκετά ψυχρές συνθήκες στις πίστες της Ευρώπης. Επιπλέον, για πρώτη φορά έχει τη δυνατότητα να συλλέξει δεδομένα από 12 διαφορετικά μονοθέσια.
Σχετικά με το πόσο θα διαφέρουν τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στα πρώτα τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης το Φεβρουάριο με τα μονοθέσια του 2011 με αυτά που δοκιμάζουν στο Αμπού Ντάμπι, οι σκελετοί των ελαστικών είναι σχεδόν τελειοποιημένοι καθώς θα γίνουν μονάχα μερικές μικρές τροποποιήσεις μέχρι το επόμενο συλλογικό τεστ. Αυτό που ήθελε να συγκρίνει η Pirelli, ήταν το επίπεδο σκληρότητας των γομών της σε σχέση με αυτές της Bridgestone. Σύμφωνα με τα πρώτα σχόλια από τις ομάδες και τους οδηγούς, η μαλακή γόμα ήταν καλή για τις απαιτήσεις της Yas Marina, ωστόσο η μέση ήταν πολύ σκληρή. Εάν δηλαδή η Pirelli αγωνιζόταν στο Aμπού Ντάμπι αυτές τις ημέρες, πιθανότατα θα έφερνε τη μαλακή γόμα που έχουν στη διάθεσή τους αυτό το διήμερο οι ομάδες, και μια ακόμη πιο μαλακή. Αυτή η συντηρητικότητα που διαπιστώθηκε στην προσέγγιση της Pirelli είναι λογική, καθώς η ιταλική εταιρία δε γνώριζε πολλούς από τους παράγοντες που είχε να αντιμετωπίσει (όπως π.χ. η σύσταση της ασφάλτου σε συγκεκριμένες πίστες). Εντούτοις, η Pirelli έχει εκφράσει την επιθυμία της να εξελίξει τα ελαστικά της εντός της σεζόν του 2011 (διενεργώντας παράλληλο πρόγραμμα εξέλιξης, πιθανότατα με την Toyota), όταν πια θα έχει αποκτήσει αρκετή εμπειρία και μερικά πράγματα θα είναι πιο ξεκάθαρα.
Δεδομένου ότι μέχρι την Τετάρτη τα μονοθέσια της Formula 1 γύριζαν σε αυτή την πίστα με ελαστικά της Bridgestone, η πρώτη ημέρα δοκιμών χρησίμευσε για να καθαριστεί η πίστα από την ιαπωνική γόμα και να στρωθεί με ιταλική. Η Pirelli προσπάθησε να καθαρίσει την πίστα την ημέρα πριν το τεστ αλλά δεν κατάφερε πολλά πράγματα. Συνεπώς, στην αρχή οι οδηγοί συνέλλεξαν τα κομμάτια ελαστικού (της Bridgestone) με τα οποία ήταν στρωμένη η άσφαλτος από τις προηγούμενες ημέρες δραστηριότητας στην πίστα, γεγονός που προκαλούσε κραδασμούς.
Ένα από τα βασικότερα πράγματα που προσπαθούν να διαπιστώσουν οι ομάδες σε αυτό το τεστ είναι η επίδραση που έχει ο καινούργιος σχεδιασμός ελαστικών στην αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου.
Δεδομένου ότι πολλές ομάδες αντιμετώπισαν δυσκολίες με το μειωμένο πλάτος πέλματος στα εμπρός ελαστικά που παρουσιάστηκαν φέτος, η Pirelli προσπάθησε να τα κάνει πιο ανθεκτικά. Έπειτα από την πρώτη ημέρα, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε ευχαριστημένος από την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των ελαστικών, καθώς και τη συμπεριφορά αυτών του εμπρός άξονα στην είσοδο των στροφών.
Παρά το γεγονός ότι οι χρόνοι κινήθηκαν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς ο Massa ήταν μόλις 8 δέκατα πιο αργός από τον χρόνο που έδωσε την pole position στον Vettel το περασμένο Σάββατο στη Yas Marina, δεν υπάρχει τρόπος σαφούς σύγκρισης των δυο ελαστικών, αφού επικρατούσαν διαφορετικές συνθήκες στην πίστα. Άλλωστε, την Τετάρτη ο Daniel Ricciardo στην 4η ημέρα που οδηγούσε μονοθέσιο της F1, ήταν 1,3 δλ. ταχύτερος από τον χρόνο της pole του Vettel, λόγω των διαφορετικών συνθηκών. Συνεπώς, οι χρόνοι δεν έχουν μεγάλοι σημασία αυτή τη στιγμή.
Ο Felipe Massa, που με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας (1:40.170), όντας 0,33 δλ. ταχύτερος από τον Sebastian Vettel. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι η ημέρα ήταν θετική και τόνισε ότι τα ελαστικά της Pirelli είναι αρκετά διαφορετικά από αυτά της Bridgestone. Ο Massa ανέφερε ότι η μέση γόμα παρουσίασε πολύ υψηλό ρυθμό φθοράς και δεν ήταν αρκετά γρήγορο. Ωστόσο, η μαλακή γόμα λειτουργούσε καλά, τόσο στον πρώτο γύρο όσο και έπειτα από πολλά χιλιόμετρα. Επίσης, τόνισε ότι τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά με το μονοθέσιο του 2011. H Ferrari προσάρμοσε το στήσιμο της F10, αλλάζοντας την κατανομή βαρών (η οποία είναι προκαθορισμένη για το 2011 σε σχέση 46:54 ± 0,5% μεταξύ των δυο αξόνων), ωστόσο, περιορισμένα πράγματα μπορούν να επιτευχθούν με τις φετινές προδιαγραφές μονοθεσίων στην προσομοίωση της συμπεριφοράς αυτών της επόμενης χρονιάς.
Ο SebastianVettel ήταν αρκετά άτυχος, αφού αποτέλεσε τον πρώτο οδηγό που έπαθε αστοχία ελαστικού, μόλις στην πρώτη ημέρα δοκιμών με την Pirelli! Το ελαστικό του Γερμανού αστόχησε στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας και η Pirelli πιστεύει ότι η το πρόβλημα προκλήθηκε από θραύσματα στην πίστα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής δήλωσε ότι η Pirelli έχει κάνει πολύ καλύτερη δουλειά απ’ ότι περίμεναν πολλοί, δεδομένου του περιορισμένου χρονικού διαστήματος που είχε στη διάθεσή της. OVettel δήλωσε ότι τα ελαστικά βρίσκονται στο μέσο της εξέλιξής του και αυτά που χρησιμοποιούνται αυτές τις δυο ημέρες στο Αμπού Ντάμπι δεν είναι αυτά με τα οποία θα αγωνίζονται του χρόνου οι ομάδες. Ο Γερμανός θα βρίσκεται στο τιμόνι της RedBull και τη δεύτερη ημέρα, καθώς ο MarkWebber δε θα συμμετάσχει στο τεστ.
Στην τρίτη θέση κατετάγη ο δοκιμαστής της McLaren, GaryPaffett, καθώς η ομάδα του Woking ήταν η μόνη που έκρινε ότι οι αγωνιστικοί οδηγοί της δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από τα τεστ με τα ελαστικά της Pirelli σε τόσο πρώιμο στάδιο εξέλιξής τους. Με αυτή την τακτική όμως, οι LewisHamilton και JensonButton δε θα έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την εξέλιξη των ιταλικών ελαστικών. OPaffett ανέφερε ότι τα ελαστικά της Pirelli δε είναι πολύ διαφορετικά από αυτά της Bridgestone.
Τον 4ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο KamuiKobayashi με τη Sauber, ο οποίος είχε μερικά προβλήματα υπέρμετρης φθοράς το πρωί, τα οποία εξυγιάνθηκαν με μερικές αλλαγές στο στήσιμο. Ο τεχνικός διευθυντής της ελβετικής ομάδας, JamesKey, δήλωσε ότι το βασικό στήσιμο δεν απείχε πολύ εξ’ αρχής.
Πέμπτος βρέθηκε ο Robert Κubica, ο οποίος δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του, λόγω μηχανικού προβλήματος της Renault του. Ο Kubica δήλωσε ότι η πίστα παρείχε τόσο πολύ πρόσφυση σε σύγκριση με την Κυριακή, που δεν την αναγνώριζε, προσθέτοντας ότι αυτό το τεστ δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά την άποψή του. Ο επικεφαλής μηχανολόγος της γαλλικής ομάδας, AlanPermane, δήλωσε ότι τα ελαστικά της Pirelli δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα προθέρμανσης.
Στην 6η θέση κατετάγη ο RubensBarrichello με τη Williams, η οποία το πρωί μελετούσε την αεροδυναμική συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli, με ειδικές συσκευές μέτρησης. Ο πιο έμπειρος άνθρωπος στο grid και ο μοναδικός που έχει οδηγήσει με ελαστικά των Goodyear, Bridgestone και Michelin, δήλωσε ότι τα Pirelli είναι διαφορετικά από τα ιαπωνικά ελαστικά και εκτιμάει ότι η διαφορά τους σε χρόνους στο γύρο είναι περίπου 2/10 του δλ.
Τον 7ο χρόνο κατέγραψε ο δοκιμαστής της ForceIndia, PauldiResta, ο οποίος ανέλαβε το απόγευμα το μονοθέσιο της ομάδας του Silverstone από τον AdrianSutil που το οδήγησε το πρωί, σημειώνοντας την 10η ταχύτερη επίδοση.
Όγδοος ήταν ο Nico Rosberg με τη Mercedes, με τον διευθυντή της, Ross Brawn, να δηλώνει ότι η γερμανική ομάδα απέκτησε μια αρχική κατανόηση των λειτουργικών απαιτήσεων των δυο διαθέσιμων γομών, αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν άγνωστες ακόμα. «Έχουμε τονίσει μερικούς σημαντικούς τομείς για έρευνα και εξέλιξη».
Ο Brawn ανέφερε ότι ο Michael Schumacher ήταν παρών, παρακολουθώντας τα τεκταινόμενα, περιμένοντας να έρθει η σειρά του να δοκιμάσει αυτός τα ελαστικά της Pirelli τη δεύτερη ημέρα. Τα φετινά ελαστικά της Bridgestone ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η επιστροφή του Michael Schumacher στην ενεργό δράση δεν ήταν όπως την είχε σχεδιάσει. Ο Γερμανός έχει δηλώσει ότι το πρώτο τεστ θα είναι σημαντικό, αφού όταν δοκίμασε για πρώτη φορά την Mercedes με τα φετινά ελαστικά αντιλήφθηκε την προειδοποίηση (για τις δυσκολίες που θα αντιμετώπιζε), η οποία στη συνέχεια επιβεβαιώθηκε… Ο Schumacher ευελπιστεί να μη συναντήσει τέτοιες ενδείξεις αυτή τη φορά και να επανέλθει δριμύτερος του χρόνου.
Ο Nico Rosberg από την πλευρά του, ο οποίος οδήγησε σήμερα το μονοθέσιο της Mercedes με τα ελαστικά της Pirelli δήλωσε ότι η συμπεριφορά του μονοθεσίου χειροτέρεψε… Ο Γερμανός εξήγησε ότι αισθάνονταν πιο «αδύναμα» τα εμπρός ελαστικά, κάτι που δεν ευνοεί το δικό του οδηγικό στιλ (ή του Schumacher). «Είναι τουλάχιστον παρόμοια (με τα Bridgestone) ή χειρότερα. Οι γενικές εντυπώσεις είναι ότι είναι πιο αργά. Πολύ πιο αργά. Έπειτα, δεν είναι εύκολο να βρεις το στήσιμο. Εντέλει είναι αρκετά παρόμοια με τα Bridgestone, αλλά αν ψάχνεις μετά να αντλήσεις την απόδοση υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να προσαρμόσεις το στήσιμο» δήλωσε ο Rosberg. Ο 25χρονος Γερμανός δήλωσε επίσης ότι τα Pirelli φθείρονται αρκετά γρήγορα, αλλά πιστεύει ότι τέτοιου τύπου ελαστικά δίνουν πιο συναρπαστικούς αγώνες.
Ο Jaime Alguersuari σημείωσε την 9η επίδοση με την Toro Rosso, ενώ 11ος κατετάγη ο Timo Glock με τη Virgin, ακολουθούμενος από τη Lotus του Heikki Kovalainen. O Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας, δήλωσε ότι η Τ127 είχε επιπλέον έρμα για να προσομοιώσει το υψηλότερο όριο βάρους των κανονισμών του 2011 (640 αντί για 620 κιλά), όπως πιθανότατα έκαναν όλες οι ομάδες. Στην τελευταία θέση βρέθηκε ο Pastor Maldonado, οδηγώντας και πάλι το μονοθέσιο της HRT.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Πρώτο συλλογικό τεστ με ελαστικά Pirelli, YasMarina (Αμπού Ντάμπι), 19/11/2010
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Felipe Massa
Ferrari
1:40.170
199.605
94
2
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:40.500
0.330
198.949
78
3
Gary Paffett
McLaren-Mercedes
1:40.874
0.704
198.212
94
4
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:40.950
0.780
198.062
83
5
Robert Kubica
Renault
1:41.032
0.862
197.902
39
6
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:41.425
1.255
197.135
91
7
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:41.615
1.445
196.766
21
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:41.778
1.608
196.451
81
9
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:42.019
1.849
195.987
71
10
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:42.859
2.689
194.386
20
11
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:44.124
3.954
192.025
78
12
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:44.686
4.516
190.994
88
13
Pastor Maldonado
HRT-Cosworth
1:45.728
5.558
189.112
83
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!