H FIA εξέδωσε τον επίσημο κατάλογο των ομάδων και των οδηγών για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2011, ο οποίος επεφύλασσε μερικές εκπλήξεις. Ας δούμε τις σημαντικότερες από αυτές!
H FIA εξέδωσε τον επίσημο κατάλογο των ομάδων και των οδηγών για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2011, ο οποίος επεφύλασσε μερικές εκπλήξεις και επιβεβαίωσε μερικά πράγματα.
Επιβεβαιώθηκε η αλλαγή ονόματος της ομάδας του Hinwil από BMW Sauber σε σκέτο Sauber, ενώ η Virgin θα είναι πλέον γνωστή ως Marussia Virgin. Όσον αφορά τη διαμάχη για τη χρήση του ονόματος Lotus, η ομάδα του Hingham είναι δηλωμένη ως Team Lotus (όνομα του οποίου τα δικαιώματα αγόρασε από τον David Hunt), αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι δε θα είναι γνωστή υπό αυτή την ονομασία το 2011. Στο διήμερο τεστ στο Αμπού Ντάμπι με την Pirelli, στην τελευταία περίσταση που το μονοθέσιο θα κατέβαινε σε πίστα φέτος, στο κάλυμμα κινητήρα, εκεί που συνήθως βρίσκονταν το λογότυπο της Lotus Racing, η Τ127 έγραφε «σας ευχαριστούμε, οπαδοί της Lotus». Παρά το γεγονός αυτό δεν αποτελεί απτή απόδειξη, είναι μια ένδειξη ότι η ομάδα αποχαιρετά το όνομα Lotus. Παράλληλα, η Renault παραμένει ως έχει, καθώς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα κάποια συμφωνία με το Group Lotus (που ενδέχεται να αγοράσει το 25% της ομάδας που κατέχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία), όπως προβλέπεται ότι θα συμβεί.
Πάντως, η «ομάδα τέως γνωστή ως Lotus», παρά το γεγονός ότι δεν έχει ανακοινώσει επίσημα το οδηγικό της δίδυμο για το 2011, στον κατάλογο της FIA έχει δηλώσει τα ονόματα των φετινών οδηγών της, Jarno Trulli και Heikki Kovalainen, οι οποίοι ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα διατηρούσαν τα cockpit τους και του χρόνου. Ωστόσο, πολλές ομάδες που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν συγκεκριμένους οδηγούς την επόμενη σεζόν, δεν τους έχουν δηλώσει στη FIA. Όπως η Toro Rosso, η οποία αναμένεται να παρατάξει, όπως και φέτος, τους Sebastien Buemi και Jaime Alguersuari, αλλά δεν τους έχει δηλώσει στη Διεθνή Ομοσπονδία. Ο διευθυντής της Toro Rosso, Franz Tost έχει επιβεβαιώσει ότι ο Alguersuari θα αγωνίζεται για την ομάδα του χρόνου και αμφότεροι οι οδηγοί διατηρούν συμβόλαιο με τη Red Bull. Eπίσης, η Marussia Virgin δεν έχει δηλώσει τον Timo Glock, ο οποίος έχει πει ότι κατά 99%, θα παραμείνει στην ομάδα.
H Renault (η οποία ενδέχεται να λέγεται Lotus Renault του χρόνου) από την πλευρά της, δεν έχει δηλώσει τον Vitaly Petrov, αλλά είναι σχεδόν δεδομένο ότι ο Ρώσος θα παραμείνει στην ομάδα του Enstone και το 2011. Ο Petrov θα έχει ενισχυμένη υποστήριξη, αφού ο πρωθυπουργός της πατρίδας του, Vladimir Putin (ο οποίος οδήγησε πρόσφατα και ένα μονοθέσιο Renault του World Series, κάτι που φαίνεται ότι κανόνισε η μάνατζερ του Petrov, Oksana Kosachenko) έχει προωθήσει τις επενδύσεις στη Formula 1, έπειτα από την ανακοίνωση διεξαγωγής Grand Prix στο Sochi το 2014.
Eνδέχεται μάλιστα να δούμε δυο Ρώσους οδηγούς στη Formula 1 του χρόνου, με τον φετινό Πρωταθλητή του World Series by Renault, Mikhail Aleshin δήλωσε ότι «το ζήτημα της συμμετοχής μου (στην F1) έχει επιλυθεί, αλλά δεν είναι εγγυημένο, γιατί δεν υπάρχουν εγγυήσεις στη Formula 1». Ο Aleshin έχει σπόνσορες την κρατική ρωσική εταιρία φυσικού αερίου Gaprom και τα ελαστικά Cordiant. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Aleshin συνδέεται με τις τρεις καινούργιες ομάδες καθώς και τη Force India. Εντούτοις, ο πιο πιθανός προορισμός του είναι η Marussia Virgin, καθώς μεγάλο μέρος των μετοχών της ομάδας ανήκει στην ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία που έβαλε το όνομά της δίπλα από την εταιρία του Richard Branson.
Για το δεύτερο cockpit της Marussia Virgin, εκτός του Aleshin μάχονται επίσης οι Jerome D’Ambrosio (του οποίου την καριέρα διαχειρίζεται η Gravity Sport Management, που ανήκει στη Genii Capital, ιδιοκτήτρια της ομάδας της Renault) και Giedo van der Garde. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Marussia Virgin ζητάει 5 εκατομμύρια ευρώ από σπόνσορες για το δεύτερο cockpit της.
Στη Force India, ο Adrian Sutil αναμένεται να διατηρήσει τη θέση του, ενώ ο Vitantonio Liuzzi έχει συμβόλαιο για το 2011, αλλά αυτό ίσως να μην είναι αρκετό… Ο δοκιμαστής της ομάδας και πρωταθλητής φέτος στο DTM, Paul di Resta θέλει τη θέση του Ιταλού, ενώ προς τη Force India ενδέχεται να κοιτάζει και ο Nick Heidfeld, που είναι επιβεβαιωμένο ότι έχει συνομιλίες και με τη Renault. Επιπλέον, ο μάνατζερ του Nico Hulkenberg, Willi Weber έχει επιβεβαιώσει ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Force India.
O Hulkenberg που δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με τη Williams για να ανανεώσει το συμβόλαιό του, έχει περιορισμένες επιλογές για το 2011, αν θέλει να συνεχίσει να αγωνίζεται. Ο Weber δε θεωρεί τις καινούργιες ομάδες καλή επιλογή και πέραν της Force India, η μόνη άλλη ρεαλιστική εναλλακτική είναι η Renault, αλλά ο Petrov φαίνεται να έχει εξασφαλίσει την παραμονή του στο Enstone. Μια ακόμη εναλλακτική επιλογή του Γερμανού είναι να γίνει δοκιμαστής στη Mercedes.
Eπειδή η Williams δεν έχει ανακοινώσει τον αντικαταστάτη του Hulkenberg, κάποιοι πιστεύουν ότι ο Γερμανός ενδέχεται να αγωνιστεί και το 2011 με την ομάδα του Grove, ωστόσο αυτό φαντάζει απίθανο. Ο φετινός Πρωταθλητής του GP2, Pastor Maldonado είναι ο ισχυρότερος υποψήφιος για το δεύτερο cockpit της Williams, με 10 εκατομμύρια ευρώ «στη βαλίτσα του», από τον προσωπικό του σπόνσορα, την PDVSA, κρατική πετρελαϊκή εταιρία της πατρίδας του, Βενεζουέλας. Eάν όμως η Williams αποφασίσει να μην πάρει τον Maldonado, ενδέχεται να τον δούμε στο cockpit της HRT. H ισπανική ομάδα λέγεται ότι «πουλάει» τα cockpit της έναντι 8 εκατομμυρίων ευρώ και ο Pedro de la Rosa προσπαθεί να συγκεντρώσει το απαιτούμενο ποσό για να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Αυστριακό Christian Klien.
Mέρος των μεταγραφών θα πρέπει να θεωρηθεί και η αγορά των τρίτων οδηγών, καθώς στις μικρότερες ομάδες, αυτοί θα έχουν την ευκαιρία να οδηγούν το μονοθέσιο της ομάδας στις ελεύθερες δοκιμές των Grand Prix. Μονάχα τέσσερις ομάδες έχουν επιβεβαιώσει ποιος θα είναι ο 3ος οδηγός τους το 2011. Η Ferrari (Jules Bianchi), η Williams, (Valtteri Bottas), η Sauber (Esteban Gutierrez) και η Toro Rosso (Daniel Ricciardo). O Ricciardo, έπειτα από μια σεζόν ως δοκιμαστής της Red Bull θα οδηγεί το μονοθέσιο της Toro Rosso τις Παρασκευές των Grand Prix. Στη θέση του δοκιμαστή της Red Bull, τον Ricciardo ενδέχεται να αντικαταστήσει ο Γάλλος Jean-Eric Vergne, μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της αυστριακής εταιρίας. Eπίσης, ο πρώην οδηγός της HRT, Karun Chandhok ενδέχεται να γίνει δοκιμαστής της Force India.
Φ.Λ.
F1: Ομάδες και οδηγοί 2011
|
||||
Ομάδα/Χώρα έκδοσης αγωνιστικής άδειας
|
Νο.
|
Οδηγοί
|
Πλαίσιο/Κινητήρας
|
Κιβώτιο/KERS
|
RED BULL RACING
Αυστρία |
1
2 |
SEBASTIAN VETTEL
MARK WEBBER |
Red Bull Technology
Renault |
Red Bull Technology
Magneti Marelli |
VODAFONE MCLAREN MERCEDES
Μ. Βρετανία |
3
4 |
JENSON BUTTON
LEWIS HAMILTON |
McLaren
Mercedes |
McLaren
Mercedes |
SCUDERIA FERRARI MARLBORO
Ιταλία |
5
6 |
FERNANDO ALONSO
FELIPE MASSA |
Ferrari
Ferrari |
Ferrari
Magneti Marelli |
MERCEDES GP PETRONAS F1 TEAM
Γερμανία |
7
8 |
MICHAEL SCHUMACHER
NICO ROSBERG |
Mercedes
Mercedes |
Mercedes
Mercedes |
RENAULT F1 TEAM
Γαλλία |
9
10 |
ROBERT KUBICA
V. Petrov/N. Heidfeld/N. Hulkenberg |
Renault
Renault |
Renault
Magneti Marelli |
AT&T WILLIAMS
Μ. Βρετανία |
11
12 |
RUBENS BARRICHELLO
Pastor Maldonado |
Williams
Cosworth |
Williams
Williams |
FORCE INDIA F1 TEAM
Ινδία |
14
15 |
Adrian Sutil
V. Liuzzi/P. di Resta/N. Hulkenberg/N. Heidfeld |
Force India
Mercedes |
McLaren
Mercedes (*) |
SAUBER F1 TEAM
Ελβετία |
16
17 |
KAMUI KOBAYASHI
SERGIO PEREZ MENDOZA |
Sauber
Ferrari |
Ferrari
Magneti Marelli (*) |
SCUDERIA TORO ROSSO
Ιταλία |
18
19 |
Sebastien Buemi
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso
Ferrari |
Toro Rosso
Magneti Marelli (*) |
TEAM LOTUS
Μαλαισία |
20
21 |
JARNO TRULLI
HEIKKI KOVALAINEN |
Lotus
Cosworth |
Red Bull Technology
Δε θα χρησιμοποιήσει |
HRT F1 TEAM
Ισπανία |
22
23 |
Pedro de la Rosa
Christian Klien |
? (προσαρμοσμένη Dallara?)
Cosworth |
Williams
Δε θα χρησιμοποιήσει |
MARUSSIA VIRGIN RACING
Μ. Βρετανία |
24
25 |
Timo Glock
M. Aleshin/G. van der Garde/J. D’Ambrosio |
Wirth Research
Cosworth |
Χtrac (περίβλημα Wirth)
Δε θα χρησιμοποιήσει |
(*) Eφόσον αυτές οι ομάδες χρησιμοποιήσουν KERS.
|
||||
Mε κεφαλαία αναγράφονται τα ονόματα των οδηγών που έχουν δηλώσει στη FIA οι ομάδες.
|