X
Αγώνες

F1: O Carabante της HRT φέρεται να χρωστάει 47,5 εκατ. €

Την ημέρα που η HRT ανακοίνωσε τον N. Karthikeyan για οδηγό, έγινε γνωστό ότι ο ιδιοκτήτης της χρωστάει σε πρώην συνεργάτη του 47,5 εκατομμύρια ευρώ.

Την ημέρα που η HRT ανακοίνωσε τον πρώτο της οδηγό για το 2011 (Narain Karthikeyan), έγινε γνωστό ότι ο ιδιοκτήτης της, Jose Ramon Carabante χρωστάει σε πρώην συνεργάτη του 47,5 εκατομμύρια ευρώ.
Η διαμάχη μαινόταν από το 2009 στο Αστικό και Εμπορικό Δικαστήριο της Μαδρίτης, το οποίο αποφάνθηκε στις 29/12 ότι ο Carabante θα πρέπει να καταβάλει στον Trinitario Casanova, από τον οποίο αγόρασε το Grupo Hispania το 2008, 47,5 εκατομμύρια ευρώ εντός των επόμενων 20 ημερών, όπως αποκάλυψε η ισπανική εφημερίδα La Verdad.
Eντούτοις, σε μια άλλη ισπανική εφημερίδα, την Expansion, ο Carabante δήλωσε: «Ο Trinitario και εγώ είχαμε έρθει σε συμφωνία πριν την απόφαση του δικαστηρίου». O Carabante ισχυρίζεται ότι κατέβαλλε 50 εκατομμύρια ευρώ όταν υπέγραψε το συμβόλαιο πώλησης του ομίλου Hispania και τότε, είχε συμφωνήσει ότι θα καταθέσει τα υπόλοιπα 50 εκατομμύρια εντός των επόμενων τριών ετών. Ο Ισπανός ισχυρίζεται ότι θα τακτοποιήσει τις οφειλές του αυτό το μήνα και θα χρωστάει πλέον μονάχα ένα μικρό ποσό ακόμα (τα 12 εκατομμύρια ευρώ για την εταιρία Bancaja).
Το δικαστήριο, εκτίμησε την αξία του Grupo Hispansia στα 650 εκατομμύρια ευρώ, αποδεικνύοντας ότι η τιμή πώλησής του (100 εκατ. το 2008) ήταν πολύ χαμηλή. O όμιλος Hispania έχει συμφωνήσει με τις τράπεζες που ενεργούν ως πιστωτές του, να του παρασχεθεί οικονομική ενίσχυση ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2013.
Ο Jose Ramon Carabante υπερασπίστηκε και την εικόνα της HRT το 2010, δηλώνοντας ότι τερμάτισε περισσότερους αγώνες από άλλες ομάδες που είχαν μεγαλύτερο budget, όπως η Virgin, που ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω από την Hispania.
O Carabante ανέφερε επίσης στην Expansion ότι «βρισκόμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την είσοδο ενός διεθνούς επενδυτή. Θα είναι για την μειονότητα του κεφαλαίου, γιατί δε θέλω να πουλήσω ολόκληρη την ομάδα».
Σύμφωνα με την Expansion, έχουν προστεθεί πολλοί σύμβουλοι στο διοικητικό συμβούλιο της HRT, πέραν του πρώην επικεφαλής της Telefonica, Juan Villalonga, όπως οι: Miguel Boyer (επικεφαλής οικονομικό στέλεχος της οικονομικής εταιρίας Issos), Carlos Cutillas (πρόεδρος της Chamartin Inmobilaria και πρώην σύμβουλος της Sacyr), Louis Delso (πρόεδρος της Isolux), Julio Diaz Freijo (πρώην επικεφαλής της Pontegadea), Jose Luiz Zanetty (πρώην επικεφαλής εκτελεστικό στέλεχος της Eurohypo) και οι επιχειρηματίες Alberto Cortina και Alberto Alcocer Fernando Fernandez Tapias. Aυτοί οι άνθρωποι αναμένεται να βοηθήσουν την HRT να βρει σπόνσορες.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι η ιταλική αθλητική εφημερίδα Gazzetta dello Sport αναφέρει ότι η HRT αποχώρησε από την FOTA, το σύνδεσμο των ομάδων, στις 17 Δεκεμβρίου, λόγω μιας διαφωνίας στην οποία είχε αναφερθεί πρόσφατα σε δηλώσεις του ο πρώην πρόεδρος της FIA, Max Mosley. Η FOTA δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα κάτι τέτοιο.
Ο διευθυντής της HRT, Colin Kolles, δήλωσε ότι η ομάδα έχει μικρότερα προβλήματα απ’ ότι μερικές άλλες του grid. O Γερμανός είναι πεπεισμένος ότι η Hispania θα κάνει βήματα προόδου φέτος, με τη βοήθεια του κιβωτίου και των υδραυλικών της Williams, καθώς και τη συμβολή του τεχνικού συμβούλου, Geoff Willis, ο οποίος προετοιμάζει το καινούργιο της μονοθέσιο. Ο Kolles επιβεβαίωσε ότι η HRT θα ξεκινήσει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης με το μονοθέσιο του 2010, αλλά ευελπιστεί ότι η ομάδα θα διαθέτει αργότερα μέσα στο Φεβρουάριο μια ενδιάμεση έκδοση μεταξύ του περυσινού και του φετινού πλαισίου, το οποίο σύμφωνα με το ινδικό πρακτορείο ειδήσεων PTI, θα αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση της Dallara F110 με την οποία αγωνίστηκε η ομάδα την προηγούμενη σεζόν. Ο Kolles ευελπιστεί ότι το καινούργιο μονοθέσιο θα είναι έτοιμο για τα δυο τελευταία από τα πέντε συλλογικά τεστ χειμερινών δοκιμών που έχουν προγραμματιστεί για φέτος (Βαρκελώνη 18-21/2 και Mπαχρέιν 3-6/3).
Η υπογραφή συμβολαίου με τον 34χρονο Narain Karthikeyan, θα αποφέρει στο φετινό budget της HRT, σύμφωνα με πληροφορίες, περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ από τον προσωπικό σπόνσορα του Ινδού οδηγού, την Tata. Αξίζει να αναφερθεί ότι η HRT είχε προσεγγίσει τον Karthikeyan και πέρυσι, για την περίπτωση να αγωνιστεί στην ισπανική ομάδα, αλλά ο Ινδός απέρριψε την προσφορά: «Ένιωσα ότι δεν ήταν η ευκαιρία που έψαχνα τότε, καθώς η ομάδα ήταν καινούργια στην F1 και δεν είχε αποδείξει τις δυνατότητές της».
Ο Kolles παραδέχθηκε ότι η HRT βρισκόταν σε συνομιλίες με τον Karthikeyan εδώ και αρκετό καιρό και πιστεύει ότι ο Ινδός έχει την απαιτούμενη ταχύτητα και εμπειρία για να βρίσκεται στη Formula 1. «Όταν βρισκόταν στην Jordan (το 2005), η φυσική του κατάσταση δεν ήταν η καλύτερη, αλλά έχει βελτιωθεί πολύ σε αυτό τον τομέα από τότε. Κανονικά, ως οδηγός αγώνων ωριμάζεις, και ωριμάζοντας μερικές φορές έχεις πλεονέκτημα. Εάν ωριμάσεις και χάσεις ταχύτητα αυτό δεν είναι καλό, αλλά ελπίζω και πιστεύω ότι διαθέτει την ταχύτητα, οπότε θα έχει αυξημένη ταχύτητα και ωριμότητα».
Παράλληλα, ο Kolles τόνισε ότι η παρουσία του Karthikeyan στη Formula 1 είναι σημαντική, δεδομένης και της διεξαγωγής του πρώτου Grand Prix Ινδίας στην ιστορία του σπορ, στις 30 Οκτωβρίου. Ο Kolles πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές μεγάλες εταιρίες στην Ινδία που θέλουν να αυξήσουν την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά τους και δηλώνει ότι η δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη και ανεξερεύνητη για την F1 αγορά.
Ο Kolles ανέφερε επίσης ότι η HRT ίσως θα έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει ένα καλύτερο όνομα για δεύτερο οδηγό: «Μπορεί να συμβούν μερικές εκπλήξεις. Ίσως κάποιοι οδηγοί που έχουν συμβόλαια να μην έχουν θέσεις. Βρισκόμαστε σε κατάσταση αναμονής. Θέλουμε απλά να έχουμε το καλύτερο δυνατό πακέτο». Ο Kolles δεν αποκάλυψε με ποιους οδηγούς συνομιλεί, ωστόσο η κατάσταση που περιγράφει ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση του Vitantonio Liuzzi, ο οποίος διατηρεί συμβόλαιο με την Force India για το 2011, αλλά η ομάδα του Silverstone δε φαίνεται πρόθυμη να το τηρήσει.
Παράλληλα, ο μοναδικός Ινδός οδηγός που έχει συμμετάσχει σε Grand Prix της Formula 1, ο 27χρονος Karun Chandhok (ο οποίος διεξήγαγε το πρώτο μισό της σεζόν του 2010 με την HRT) δήλωσε στο ινδοασιατικό πρακτορείο ειδήσεων IANS ότι απέρριψε προσφορά της ισπανικής ομάδας για το 2011. Ο Chandhok δήλωσε ότι αν και η προσχώρησή του στην ομάδα είχε νόημα για τις πρώτες του εμφανίσεις στη Formula 1, τώρα ψάχνει για μια ομάδα η οποία μπορεί να του αποφέρει βαθμούς.
Οι φήμες των τελευταίων μηνών θέλουν τον Chandhok να αναλαμβάνει τη θέση του δοκιμαστή στην Team Lotus. O ίδιος δήλωσε ότι κοιτάει το μέλλον του μακροπρόθεσμα και τόνισε ότι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποτελέσει το δοκιμαστή κάποιας ομάδας φέτος, για να έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί το 2012 και το 2013, τότε είναι πρόθυμος να το κάνει. Ο Chandhok μίλησε με καλά λόγια για την προσπάθεια του Tony Fernandes να δημιουργήσει μια ασιατική ομάδα και πιστεύει ότι εάν προσχωρήσει στην Team Lotus, θα πρόκειται για μια θετική εξέλιξη και για την ομάδα του Hingham, ιδιαίτερα τώρα, που η AirAsia (η αεροπορική εταιρία του Fernandes) ταξιδεύει και στην Ινδία.
O Chandhok δήλωσε για την Team Lotus: «Η ομάδα προόδευσε καλά πέρυσι με τη δομή της. Υπάρχουν πολλοί καλοί άνθρωποι εκεί και επένδυσαν καλά για το μέλλον. Φαίνεται ότι είναι ένα καλό μέρος να βρίσκεσαι για το άμεσο μέλλον, αλλά προς το παρόν τίποτα δεν έχει συμβεί. Τα πάντα είναι στον αέρα».
Παράλληλα, ένας οδηγός που επίσης είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να δούμε σε μονοθέσιο της HRT φέτος, είναι ο Bruno Senna, ο οποίος αγωνιζόταν το 2010 με τα χρώματά της. O Senna είχε υπογράψει συμβόλαιο στα τέλη του 2009 με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της ομάδας, Adrian Campos και η καινούργια διοίκηση αναγκάστηκε να το τηρήσει, ενάντια στη θέλησή της. Ο Kolles δήλωσε ότι είναι 100% σίγουρο ότι δε θα δούμε τον 27χρονο Βραζιλιάνο στην HRT φέτος. Ο Senna από την πλευρά του δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες, εξερευνώντας κάποιες ευκαιρίες, αλλά παραδέχεται ότι τα πράγματα δε φαίνονται πολύ καλά για τον ίδιο αυτή τη στιγμή. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό να δούμε τον ανιψιό του Ayrton Senna να αποχωρεί από τη Formula 1 έπειτα από μόλις μια σεζόν, στην οποία δεν είχε τη δυνατότητα να αποδείξει τι πραγματικά αξίζει. Ο ίδιος σχολίασε: «Μπορεί να δούμε μερικά ταλέντα να χαραμίζονται λόγω της παρούσας (οικονομικής) κατάστασης».
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!