X
Αγώνες

F1: O Alonso ταχύτερος στη 2η ημέρα του τεστ με την Pirelli

H Ferrari παρέμεινε επικεφαλής των χρόνων και στη δεύτερη ημέρα του πρώτου τεστ με ελαστικά της Pirelli, αφού ο Fernando Alonso κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο.

H Ferrari παρέμεινε επικεφαλής των χρόνων και στη δεύτερη και τελευταία ημέρα του πρώτου συλλογικού τεστ των ομάδων με ελαστικά της Pirelli, αφού ο Fernando Alonso κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο. Δεύτερος κατετάγη ξανά ο Sebastian Vettel (όντας και πάλι 3/10 του δλ. πίσω από τη Ferrari), ο οποίος είχε άλλη μια αστοχία ελαστικού, ενώ ο Rubens Barrichello συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.
Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους τη μαλακή και την μέσης σκληρότητας γόμα της Pirelli, ενώ ο αγωνιστικός διευθυντής της ιταλικής εταιρίας, Paul Hembery ήταν ευχαριστημένος από το διήμερο τεστ. Ο Βρετανός δήλωσε ότι τα σχόλια των οδηγών είναι ενθαρρυντικά, ιδίως όσον αφορά τα ελαστικά του εμπρός άξονα, στα οποία έδωσε ιδιαίτερη προσοχή η Pirelli. Οι 12 ομάδες κάλυψαν 11.000 χλμ. κατά τη διάρκεια του διημέρου, περισσότερα δηλαδή απ’ όσα κατάφερε να συμπληρώσει στις δικές της δοκιμές με την Toyota TF109 η Pirelli, η οποία θα κάνει άλλα δυο τεστ με το ιαπωνικό μονοθέσιο το Δεκέμβριο (στο Μπαχρέιν) και τον Ιανουάριο (στην Ευρώπη), πριν το πρώτο συλλογικό τεστ του 2011, στις αρχές Φεβρουαρίου, στη Βαλένθια, με τις τελικές γόμες.
Ο Fernando Alonso, που συμπλήρωσε σχεδόν 600 χλμ. (συνολική απόσταση δυο αγώνων περίπου), δήλωσε ότι η ημέρα ήταν θετική και ότι η μετάβαση από τα ελαστικά της Bridgestone σε αυτά της Pirelli δε θα είναι τραυματική σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις.
Στη 2η θέση κατετάγη ξανά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastian Vettel. H Pirelli ανακοίνωσε ότι η αστοχία του δεξιού πίσω ελαστικού του (στη στροφή 11) στα τελευταία λεπτά της πρώτης ημέρας, προκλήθηκε από κάτι που πάτησε ο Γερμανός οδηγός της Red Bull, το οποίο προκάλεσε κόψιμο στο πέλμα του ελαστικού. Ωστόσο, ο Vettel είχε μια δεύτερη αστοχία σήμερα, λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα. Τα αίτια της σημερινής αστοχίας δεν ήταν παρόμοια με αυτά του κλαταρίσματος της πρώτης ημέρας…
Την 3η θέση κατέλαβε με τη Williams o Rubens Barrichello, o οποίος ξεκίνησε την ημέρα του αξιολογώντας διαφορετικά συστήματα πέδησης. Για το υπόλοιπο της ημέρας, ο Βραζιλιάνος επικεντρώθηκε στο στήσιμο επιδόσεων και την κατανόηση των ελαστικών της Pirelli.
Tέταρτος βρέθηκε ο Robert Kubica με τη Renault, o οποίος ανέφερε ότι το αρχική του αίσθηση από τα ελαστικά της Pirelli είναι καλή, καθώς η συμπεριφορά τους ήταν καλύτερη όταν βελτιώθηκαν οι συνθήκες της πίστας. Με μεσαίου μήκους stint, ο Kubica επέτρεψε στη Renault να διαπιστώσει καλύτερα τα χαρακτηριστικά των ιταλικών ελαστικών και να υπολογίσει το ρυθμό φθοράς τους. Η Renault όμως παρουσίασε υποστροφή την οποία η ομάδα δεν κατάφερε ποτέ να εξυγιάνει πλήρως.
Πίσω από τη Renault ήταν οι δυο δοκιμαστές της McLaren, με τον Gary Paffett, παρά το ότι οδήγησε το βρετανικό μονοθέσιο το πρωί, να είναι ταχύτερος από τον 23χρονο Oliver Turvey, που ανέλαβε το απόγευμα.
Στην 7η θέση βρέθηκε ο Schumacher με τη Mercedes, ο οποίος είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει οδηγήσει με ελαστικά Pirelli ξανά (το 1991 στη Benetton). Έχει γίνει πολύς λόγος για το αν τα Pirelli θα ευνοήσουν περισσότερο τον Γερμανό το 2011, ωστόσο ο ίδιος, έπειτα από την πρώτη του επαφή μαζί τους, δήλωσε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από το αν το μονοθέσιο της Mercedes θα ταιριάζει στα ιταλικά ελαστικά. O Schumacher παρατήρησε ότι τα ελαστικά του εμπρός άξονα είναι πιο δυνατά από τα φετινά, κάτι που ευνοεί το οδηγικό του στιλ και που τον κάνει να νιώθει θετικά, όντας συγκρατημένα αισιόδοξος. Ο Γερμανός δήλωσε επίσης ότι τα η απόδοση των Pirelli είχε αρκετή συνοχή, αν και είναι σίγουρος ότι η ιταλική εταιρία θα κάνει μερικές τροποποιήσεις στο εγγύς μέλλον. Ο team mate του, Nico Rosberg είναι αισιόδοξος ότι η Mercedes θα καταφέρει να πραγματοποιήσει μερικές καλές και βασικές αλλαγές στο καινούργιο μονοθέσιό της, για να ταιριάζει με τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία είναι διαφορετικά από τα Bridgestone σε πολλούς τομείς, σύμφωνα με τα λόγια του. Ο Rosberg πιστεύει ότι η ομάδα κατανόησε καλά τα ελαστικά έπειτα από μονάχα δυο ημέρες δοκιμών, λόγω της καλής δουλειάς της Mercedes στην προσαρμογή του στησίματος της MGP W01, δεδομένων των μέσων που ήταν διαθέσιμα στην πίστα.
Τον 8o χρόνο κατέγραψε ο δοκιμαστής της Force India Paul di Resta, o οποίος οδήγησε το μονοθέσιο της ομάδας το πρωί και προκάλεσε μια κόκκινη σημαία. Αυτό συνέβη διότι ένας αισθητήρας ανέφερε ότι οι θερμοκρασίες είχαν ανέβει υπερβολικά και η ομάδα αποφάσισε να σβήσει τον κινητήρα για να αποφύγει τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν την προηγούμενη ημέρα, όταν προκλήθηκαν ζημιές στις εξατμίσεις. Εντέλει, η ομάδα διαπίστωσε ότι το πρόβλημα οφείλονταν σε έναν προβληματικό αισθητήρα.
Πίσω από τον Σκοτσέζο, βρέθηκε Ο Kamui Kobayashi, ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο της Sauber το πρωί, πριν το παραδώσει στον καινούργιο του team mate, τον 20χρονο Μεξικανό Sergio Perez (12ος). Αμφότεροι οι οδηγοί αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα …
Στη 10η θέση κατετάγη ο Sebastien Buemi με την Τoro Rosso, o οποίος κάλυψε απόσταση αγώνα (305 χλμ.) με ένα σετ μαλακής γόμα και δοκίμασε μερικά μηχανικά εξαρτήματα του μονοθεσίου του 2011.
Ο Vitantonio Liuzzi, που οδήγησε το μονοθέσιο της Force India το απόγευμα, σημείωσε τον 11ο χρόνο της ημέρας, ενώ ο Jarno Trulli με τη Lotus ήταν ο ταχύτερος οδηγός από τις καινούργιες ομάδες. Ο Ιταλός δήλωσε ότι οι ομάδες θα πρέπει να συνεργαστούν με την Pirelli για να βελτιώσουν την «οδηγησιμότητα» των ελαστικών, καθώς όσον αφορά την απόδοση ήταν καλά. Ο Trulli (σε αντίθεση με τον Felipe Massa εχθές), δήλωσε ότι η μέσης σκληρότητας γόμα της Pirelli είχε πιο σταθερή απόδοση από την μαλακή.
Ο Pastor Maldonado βρέθηκε στην προτελευταία θέση, οδηγώντας την HRT για 3η ημέρα, μια συμφωνία που λέγεται ότι κόστισε στον 25χρονο Βενεζουελανό 1 εκατομμύριο ευρώ!
Tελευταίος κατετάγη ο Timo Glock, με τη Virgin, ο οποίος δήλωσε ότι υπάρχουν αρκετά θετικά πράγματα στα ελαστικά της Pirelli, αλλά επίσης και ζητήματα που θα πρέπει να διορθωθούν. Ο Γερμανός δήλωσε ότι η μαλακή γόμα ήταν καλή, αλλά η μέσης σκληρότητας παρουσίαζε προβλήματα φθοράς στον πίσω άξονα. Η Virgin δοκίμαζε επίσης και μερικά μηχανικά εξαρτήματα για το μονοθέσιο του 2011.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Πρώτο συλλογικό τεστ με ελαστικά Pirelli, YasMarina (Αμπού Ντάμπι), 20/11/2010
A/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Fernando Alonso
Ferrari
1:40.529
198.892
105
2
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:40.825
0.296
198.308
66
3
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:41.294
0.765
197.39
100
4
Robert Kubica
Renault
1:41.614
1.085
196.768
91
5
Gary Paffett
McLaren-Mercedes
1:41.622
1.093
196.753
46
6
Oliver Turvey
McLaren-Mercedes
1:41.740
1.211
196.524
30
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:41.757
1.228
196.492
74
8
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:41.869
1.34
196.276
35
9
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:42.110
1.581
195.812
43
10
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:42.145
1.616
195.745
98
11
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:42.416
1.887
195.227
47
12
Sergio Perez
BMW Sauber-Ferrari
1:42.777
2.248
194.542
45
13
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:44.521
3.992
191.296
83
14
Pastor Maldonado
HRT-Cosworth
1:44.768
4.239
190.845
65
15
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:44.783
4.254
190.817
82
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!