top icon
Αγώνες

F1: Μονάχα οι δυό τους

Αποφασιστική νίκη σημείωσε στο θεαματικό GP των ΗΠΑ ο Lewis Hamilton επί του team mate του Nico Rosberg. Μονάχα οι δυο τους έχουν πλέον τη δυνατότητα να κατακτήσουν τον τίτλο και μαθηματικά.

Η μάχη μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes ξεκινά σε κάθε GP από την Παρασκευή. Με μια διαρροή στα υδραυλικά, ο Hamilton είχε χάσει την ευκαιρία να κάνει προσομοίωση αγώνα στη δεύτερη 90λεπτη περίοδο της Παρασκευής. Από το GΡ Γερμανίας, όπου ο Hamilton είχε ένα σφοδρό ατύχημα λόγω αστοχίας ενός δισκόφρενου της Brembo, η γερμανική ομάδα χρησιμοποιεί δίσκους της Carbon Industrie. Tα γαλλικά φρένα είναι πιο δύσκολα στην προθέρμανση και οι οδηγοί, έχοντας τοποθετήσει καινούργια το πρωί του Σαββάτου, αντιμετώπισαν προβλήματα glazing.

Αν η προθέρμανση δεν είναι σωστή, η επιφάνεια του δίσκου γίνεται πολύ λεία και τα φρένα δεν πιάνουν καλά. Παρά το γεγονός ότι στους χρόνους, ο Hamilton είχε επικρατήσει στις ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες το σενάριο άλλαξε δραματικά. Ο Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του συνεχώς, διότι το εμπρός αριστερό ήταν 100 βαθμούς Κελσίου πιο κρύο από το δεξί. Συνεπώς, ο Rosberg πήρε την pole position. O Γερμανός έδειξε να διατηρεί το πλεονέκτημα στο πρώτο stint, ωστόσο είχε αρκετή υποστροφή, μεγάλο μέρος της οποίας πιστεύει ότι προκαλούσε ο ίδιος με τον τρόπο που οδηγούσε.

Στο δεύτερο stint, το μονοθέσιο του Hamilton απέδιδε εμφανώς καλύτερα, γεγονός που επέτρεψε στο Βρετανό να επιτεθεί στον team mate του και να τον προσπεράσει στην πίσω ευθεία με τη βοήθεια του DRS. Ο Rosberg δήλωσε ότι έκανε λάθος στη χρήση του ERS κατά την υπεράσπιση της πρωτοπορίας και ότι επιβάρυνε τα εμπρός ελαστικά του. O Hamilton αποκάλυψε ότι προτίμησε την Κυριακή να φρενάρει με τους τροχούς σε ευθεία γραμμή, για να προστατεύσει τα φρένα, γεγονός που ευνόησε και τα Pirelli. Έπειτα από το τελευταίο pit stop, ο Rosberg βρήκε το ρυθμό του, αλλά ήταν πολύ αργά πλέον, αφού ο Hamilton δεν τον άφησε να μειώσει τη διαφορά κάτω από τα 2 δλ.

Ο Rosberg σημείωσε στο Austin τη 9η φετινή pole position του (έναντι 7 του Hamilton). Ωστόσο, ο Hamilton έχει κατακτήσει 10 νίκες φέτος, ενώ ο Rosberg (4 νίκες) έχει τερματίσει 2ος 10 φορές μέσα στη σεζόν. Η διαφορά μεταξύ τους στο πρωτάθλημα είναι 24 βαθμοί. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν ο Hamilton νικήσει στη Βραζιλία και ο Rosberg δε σημειώσει βαθμούς εκεί, ο Γερμανός μπορεί να πάρει ακόμα το πρωτάθλημα στο AbuDouble, αν νικήσει τον αγώνα και ο team mate του δε σημειώσει βαθμούς!

Ο Daniel Ricciardo σημείωσε το 8ο φετινό του βάθρο με μια εκπληκτική εμφάνιση. Αν και έκανε κακή εκκίνηση, έκανε δυο από τα καλύτερα προσπεράσματα της ημέρας, το ένα επί του Alonso. Στη συνέχεια κατάφερε να περάσει με άψογη εκτέλεση της στρατηγικής της Red Bull εμπρός από αμφότερες τις Williams. Tα λευκά μονοθέσια ήταν αρκετά γρήγορα στο Austin για να διατηρηθούν κοντά στις Mercedes, ωστόσο και πάλι, η στρατηγική της Williams δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, όπως και η εκτέλεση, καθώς ο Massa έχασε την 3η θέση λόγω ενός αργού pit stop. Μαχητικός όπως πάντα, ο Alonso κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση με την απογοητευτική Ferrari, εμπρός από τον Vettel, που αναγκάστηκε να κάνει pit stop μόλις 7 γύρους πριν την καρό σημαία, αλλά ανέκαμψε μέσω σειράς προσπερασμάτων. Ο Γερμανός χρησιμοποίησε την 6η κινητήρια μονάδα της σεζόν στο Austin, συνεπώς ήταν υποχρεωμένος να εκκινήσει από το pit lane. O Vettel δε θα συμμετείχε καν στο Q1, ωστόσο η FIA υπενθύμισε στη Red Bull ότι αν ο οδηγός της δεν είχε συμπληρώσει το 107% του καλύτερου χρόνου στο Q1, ενδέχεται να μην είχε το δικαίωμα να εκκινήσει.

Παρά το γεγονός ότι στην πίστα τα μονοθέσια των Marussia και Caterham δεν μας έλειψαν, αφού συνήθως αποτελούν κινητά εμπόδια, σίγουρα η απουσία δυο ομάδων από το grid του GP ΗΠΑ δεν είναι καλό σημάδι για την F1. Είναι ενδεικτικό όμως της οικονομικής κατάστασης στο σπορ. Αυτή η κατάσταση έχει προκληθεί από την τακτική που ακολούθησε το 2009 ο Bernie Ecclestone, προσφέροντας μεγάλο μερίδιο των εσόδων που αντιστοιχούν στις ομάδες στους κορυφαίους (για να διαλύσει την ενότητα του συνδέσμου των ομάδων, δηλαδή της FOTA). Φέτος, που μονάχα οι κινητήρες κοστίζουν γύρω στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ομάδες με budget 70 εκατομμυρίων ευρώ δεν είχαν τη δυνατότητα ολοκληρώσουν τη σεζόν. Την ίδια στιγμή, κορυφαίες ομάδες σαν τη Ferrari (που έχουν επίσης και τη δυνατότητα να προσελκύσουν περισσότερους σπόνσορες) λαμβάνουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα πριν καν ξεκινήσει τη σεζόν. Η Marussia, ως 11η ομάδα, έλαβε 10 εκατομμύρια δολάρια…

Ο Ecclestone παραδέχθηκε ότι φταίει ο ίδιος για τον τρόπο με τον οποίο κατανέμονται τα έσοδα, προσθέτοντας ότι όταν έκανε τις συμφωνίες έμοιαζαν με καλή ιδέα, αλλά τώρα η οικονομική κατάσταση έχει αλλάξει. Στη συνέχεια, κατηγόρησε τις μεγάλες ομάδες που δεν αποχωρίζονται ένα ποσοστό από τα κέρδη που δέχονται στις μικρότερες. Άφησε αιχμές και εναντίον των ιδιοκτητών της F1 (CVC) λέγοντας ότι ο ίδιος θα έκανε τα πράγματα διαφορετικά, αλλά εργάζεται για ανθρώπους που δουλειά τους είναι να βγάζουν χρήματα. Την επόμενη ημέρα, κατηγόρησε τις μικρές ομάδες διότι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από όσα έχουν…

Η Sauber βρίσκεται σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπως αποδεικνύει η επιλογή της να υπογράψει συμβόλαιο για το 2015 με τον αρκετά αργό Marcus Ericsson, ο οποίος έμεινε χωρίς ομάδα έπειτα από την εκκαθάριση της Caterham, αλλά διαθέτει σπόνσορες που φημολογείται ότι πληρώνουν περισσότερα από 15 εκατομμύρια ευρώ για να βρίσκεται ο Σουηδός στην F1…_Φ.Λ.

 

Επόμενος αγώνας το Grand Prix της Βραζιλίας, στις 9 Noεμβρίου…

GP USA

OI 10 ΠΡΩΤΟΙ

1 Hamilton Mercedes

2 Rosberg Mercedes

3 Ricciardo Red Bull

4 Massa Williams

5 Bottas Williams

6 Alonso Ferrari

7 Vettel Red Bull

8 Magnussen McLaren

9 Vergne Toro Rosso

10 Maldonado Lotus

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1 Hamilton 316

2 Rosberg 292

3 Ricciardo 214

4 Bottas 155

5 Vettel 149

6 Alonso 149

7 Button 94

8 Massa 83

9 Hulkenberg 76

10 Magnussen 53

11 Perez 47

12 Raikkonen 47

13 Vergne 23

14 Grosjean 8

15 Kvyat 8

16 Bianchi 2

17 Maldonado 1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

1 Mercedes 608

2 Red Bull 363

3 Williams 238

4 Ferrari 196

5 McLaren 147

6 Force India 123

7 Toro Rosso 31

8 Lotus 9

9 Marussia 2

10 Sauber 0

11 Caterham 0



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ