Ο Pat Fry της Alpine φρονεί πως οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2021 εκτείνονται σε μεγαλύτερο εύρος από αυτό που φαίνεται προς τα έξω.
Με δεδομένες τις οικονομικές δυσκολίες των ομάδων εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊου, οι ομάδες της F1 μαζί με τη FIA και τη Liberty Media αποφάσισαν να αναβάλουν τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς για το 2022, κρατώντας για το 2021 κατά βάση τα ίδια μονοθέσια.
Αυτό περιορίζει αρκετά τις σχεδιαστικές επιλογές των ομάδων για τα φετινά τους μονοθέσια, αλλά όχι τόσο όσο πιστεύει ο απ’ έξω κόσμος.
Ο επικεφαλής του σασί της Renault, προσεχώς Alpine, Pat Fry, εξηγεί:
«Αν και μεγάλα μέρη του μονοθέσιου είναι ομολογκαρισμένα, που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, υπάρχουν πολλά που παραμένουν ανοιχτά και εκμεταλλεύσιμα.
«Δεν μπορείς να σχεδιάσεις έναν ολοκαίνουριο μονοθέσιο, αλλά μπορείς να το κάνεις κατά το ήμισυ. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό που πιστεύουμε εμείς ως το πιο σωστό, και προσπαθούμε να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούμε.»
Η μεγαλύτερη αλλαγή σχετικά με τα φετινά μονοθέσια εντοπίζεται στο πίσω μέρος του πατώματος, που στην ουσία «κόβεται», τόσο για τη μείωση των επιπέδων κάθετης δύναμης, όσο και για τα νέα ελαστικά που θα φέρει η Pirelli.
Ο Fry εξέφρασε τις ανησυχίες του επ’ αυτού:
«Η αλλαγή στο πάτωμα, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται μικρή και ήσσονος σημασίας, εντούτοις είναι δραματική η αλλαγή που φέρει στην αεροδυναμική του πίσω μέρος του μονοθέσιου.
«Όλα θα κριθούν από το ποιος θα τα καταφέρει καλύτερα σε αυτόν τον τομέα, για να δούμε και αν θα αλλάξει κάπως τη δυναμική ανάμεσα στις ομάδες.
«Φαντάζομαι πως η McLaren μπορεί να αλλάξει περισσότερο, γιατί θα έχει νέο κινητήρα κι αυτός θα της επιτρέψει να αλλάξει κι άλλα μέρη του μονοθέσιου εκτός από αυτά που προβλέπονται από την ομολογκασιόν.»