X
Αγώνες

F1: Με f-duct στο Bέλγιο η Renault

H Renault έδωσε την έγκριση για την παρουσίαση της δικής της έκδοσης συστήματος stalling πίσω αεροτομής στο μονοθέσιό της για το GP Βελγίου, το οποίο θα διεξαχθεί το τελευταίο σαββατοκύριακο του Αυγούστου.

H Renault έδωσε την έγκριση για την παρουσίαση της δικής της έκδοσης συστήματος stalling πίσω αεροτομής στο μονοθέσιό της για το GP Βελγίου, το οποίο θα διεξαχθεί το τελευταίο σαββατοκύριακο του Αυγούστου.
Η γαλλική ομάδα πέτυχε τους στόχους της με το σύστημα στις μελέτες στην αεροδυναμική σήραγγα και θα το παρουσιάσει στον επόμενο αγώνα, παρά το υποχρεωτικό κλείσιμο του εργοστασίου του Enstone για δυο εβδομάδες κατά τη διάρκεια του Αυγούστου.
Η Renault μελετάει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής εδώ και αρκετούς μήνες και τον Ιούλιο είχε ανακοινώσει ότι ευελπιστούσε να το παρουσιάσει στο GP Βελγίου, όπου (όπως και στη Μόντσα, που φιλοξενεί το Ιταλικό GP δυο εβδομάδες αργότερα) η χρήση του στις μεγάλες ευθείες αναμένεται να αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Renault θα ταξιδέψει στο Βέλγιο με σκοπό να αγωνιστεί με το σύστημα. Ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί από την ποιότητα των δεδομένων που θα συλλεχθούν από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής που θα αποδείξουν αν τα δρώμενα στην πίστα συμβαδίζουν με τις προβλέψεις των τεχνικών της Renault, και η βελτίωση της απόδοσης της R30 θα δικαιολογεί τη χρήση του συστήματος σε αγωνιστικές συνθήκες.
Έπειτα από την παρουσίαση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής από τη McLaren στις φετινές χειμερινές δοκιμές, οι μισές ομάδες το έχουν ήδη υιοθετήσει, συμπεριλαμβανομένων των Sauber, Ferrari, Williams, Red Bull, Force India και Mercedes.
Ο Robert Kubica έχει δηλώσει ότι θεωρεί τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής ως τον πιο σημαντικό φετινό τεχνολογικό νεωτερισμό -εφόσον λειτουργεί σωστά.
Όπως έχουμε αναφέρει, τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής προσδίδουν στο μονοθέσιο υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες και επιτρέπουν στις ομάδες να υιοθετούν ρυθμίσεις παραγωγής υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης (αφού η ενεργοποίηση του συστήματος εξαλείφει το μειονέκτημα των μεγαλύτερων αεροδυναμικών αντιστάσεων στις ευθείες), που βελτιώνουν την απόδοση στις στροφές. Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια την καλύτερη μεταχείριση των ελαστικών, τα οποία φθείρονται λιγότερο, επειδή το μονοθέσιο με την επιπλέον αρνητική άντωση γλιστράει λιγότερο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!