X
Αγώνες

F1: Και ο Pedro de la Rosa στην Pirelli

H Pirelli επιβεβαίωσε ότι ο Pedro de la Rosa θα αποτελέσει οδηγό εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας, που το 2011 θα επιστρέψει στη Formula 1 ως επίσημος προμηθευτής ελαστικών.

H Pirelli επιβεβαίωσε ότι και ο 39χρονος Ισπανός πρώην οδηγός της Sauber, Pedro de la Rosa, θα αποτελέσει οδηγό εξέλιξης της ιταλικής εταιρίας, που το 2011 θα επιστρέψει στη Formula 1 ως επίσημος προμηθευτής ελαστικών, έπειτα από απουσία 20 ετών.
Η Pirelli ξεκίνησε τις δοκιμές εξέλιξης με τον πρώην δοκιμαστή της Mercedes, Nick Heidfeld, ο οποίος όμως εγκατέλειψε το ρόλο αυτό όταν του προσφέρθηκε από τη Sauber το αγωνιστικό cockpit του de la Rosa.
Eίχαμε αναφέρει ότι λόγω της εμπειρίας του Ισπανού ως δοκιμαστή, από την 7ετή θητεία του σε αυτό το πόστο στη McLaren, αποτελούσε φαβορί για το ρόλο του οδηγού εξέλιξης της Pirelli. Ωστόσο, στο τεστ που πραγματοποίησε αυτή την εβδομάδα στη Monza η ιταλική εταιρία, (πάντοτε με μια Toyota TF109), οδηγός ήταν ο 24χρονος Γάλλος Romain Grosjean, που έχει μεν ελάχιστη εμπειρία στην F1 (μόλις 7 συμμετοχές σε GP, με τη Renault), αλλά είχε πραγματοποιήσει την εξέλιξη των ελαστικών της Pirelli για το GP3.
H Pirelli ανακοίνωσε ότι ο Grosjean θα παραμείνει στο πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών F1 του 2011, καθώς ο Γάλλος εντυπωσίασε τους τεχνικούς της με τις πληροφορίες που τους παρείχε.
Ο γενικός διευθυντής της Pirelli Tyre, Francesco Gori, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της ιταλικής εταιρίας στην Τουρκία, όπου θα κατασκευάζονται και τα ελαστικά της F1: «Μέχρι στιγμής, η εξέλιξη πραγματοποιούνταν από τον Nick Heidfeld, αλλά επειδή επιστρέφει στην αγωνιστική δράση, θα αντικατασταθεί από τον Pedro de la Rosa και τον Romain Grosjean. Αυτοί θα δοκιμάζουν μέχρι το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι, έπειτα από το οποίο όλες οι ομάδες θα κάνουν τις πρώτες τους δοκιμές με ελαστικά Pirelli». H μελλοντική προμηθεύτρια ελαστικών της F1 αναμένεται να πραγματοποιήσει άλλα δυο τεστ μέχρι το τελευταίο GP της σεζόν.
Ο Gori εξήγησε και τις προτεραιότητες της Pirelli όσον αφορά την εξέλιξη των ελαστικών της: «Το πρώτο μας βήμα ήταν το αεροδυναμικό προφίλ του ελαστικού. Ο σχεδιασμός και το σχήμα είναι πολύ κρίσιμα και πρέπει να τα παρέχουμε στις ομάδες, γιατί έχουν πολύ λίγους μήνες για να το φτιάξουν για την επόμενη χρονιά. Αυτό είναι κάτι που το καταφέραμε, και η δεύτερη δουλειά μας είναι η κατασκευή του ελαστικού. Αυτό σημαίνει να διασφαλίσουμε ότι μπορεί να υποστηρίξει τις φορτίσεις και την ταχύτητα ενός μονοθεσίου Formula 1. Βρισκόμαστε στα τελικά στάδια εξέλιξης σε αυτό τον τομέα».
Ο Ιταλός συνέχισε λέγοντας: «Η επόμενη πρόκληση είναι οι γόμες. Διαφορετικές λύσεις δοκιμάζονται αυτή τη στιγμή, σε πίστες από την Monza -την ταχύτερη-, έως τη Jerez, την πιο φθοροποιό».
«Μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα από τις δοκιμές είναι ενθαρρυντικά. Έχουμε ήδη συμπληρώσει περισσότερα από 4.000 χιλιόμετρα και έχουμε καλά αποτελέσματα. Όταν λάβεις υπ’ όψη ότι το μονοθέσιο που χρησιμοποιούμε είναι του 2009, οπότε δεν είναι τόσο εξελιγμένο, όπως τα μονοθέσια που αγωνίζονται φέτος, είμαστε σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στο γύρο πιο αργοί από τα φετινά ελαστικά. Έπειτα από μόλις τρεις μήνες δοκιμών, αυτό είναι αρκετό, καθώς η Bridgestone βρίσκεται στη Formula 1 εδώ και 13 χρόνια», κατέληξε ο Gori.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!