X
Αγώνες

F1: Jerez-Tαχύτερη φετινή επίδοση από τον Button

To της Jerez, τελείωσε σήμερα, με τον Jenson Button να είναι με τη McLaren ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:19 φέτος στην ισπανική πίστα.

To τρίτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, που έλαβε χώρα στη Jerez, τελείωσε σήμερα, με τον Jenson Button να είναι με τη McLaren ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:19 φέτος στην ισπανική πίστα. Η σημερινή αποτέλεσε την πρώτη πλήρως στεγνή ημέρα που συνάντησαν στη νότια Ισπανία οι ομάδες και οι περισσότεροι ταχύτεροι χρόνοι σημειώθηκαν το πρωί, με τους οδηγούς να επικεντρώνονται σε μεγαλύτερα stint το απόγευμα. Ο Robert Kubica με τη Renault ήταν δεύτερος στον πίνακα των χρόνων, ενώ ο Kamui Kobayashi σημείωσε την τρίτη επίδοση της ημέρας. Πίσω από τον Vitantonio Liuzzi (Force India), βρέθηκε ο Nico Rosberg με τη Mercedes και ο Fernando Alonso με τη Ferrari. Ο Mark Webber με τη Red Bull κατετάγη 7ος (πίσω από την Toro Rosso του Jaime Alguersuari), αντιμετωπίζοντας προβλήματα αξιοπιστίας.
O Jenson Button ξεκίνησε την ημέρα του με σύντομα stint τριών συνήθως γύρων, συγκρίνοντας τις τρεις γόμες ελαστικών (σκληρή, μέση, μαλακή), πριν να περάσει το απόγευμα σε μεγαλύτερα stint για να διαπιστώσει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ παράλληλα προσάρμοζε το αεροδυναμικό και μηχανικό στήσιμο της ΜcLaren στις διαφορετικές απαιτήσεις της κάθε γόμας. Ο Βρετανός πρωταθλητής σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του (1:18.871) στις 11:10 το πρωί στον πρώτο γύρο ενός stint μόλις δυο περασμάτων. Ο 30χρονος οδηγός της McLaren έκανε το πρωί τέσσερα stint δυο ή τριών γύρων με διαφορετικές γόμες, ωστόσο οι χρόνοι σε όλους τους γύρους του μεταξύ 1:19 και 1:20. Το απόγευμα πραγματοποίησε μεγαλύτερα stint μέχρι 10 περάσματα, με χρόνους που κυμαίνονταν στο 1:24 ή 1:25. Μονάχα την τελευταία ώρα της διαδικασίας πραγματοποίησε stint στα οποία οι χρόνοι του κατέβηκαν έως το 1:22, κάνοντας κάθε φορά 8-12 γύρους. Ο αυστριακός Τύπος αναφέρει παρεμπιπτόντως ότι ο πρώην οδηγός της Jaguar και της Red Bull και μέχρι πρότινος δοκιμαστής της BMW Sauber, Christian Klien, ο οποίος παραδέχθηκε ότι οι πιθανότητες να εξασφαλίσει ένα αγωνιστικό cockpit φέτος είναι πολύ μικρές, ενδέχεται να αντικαταστήσει τον αποχωρήσαντα για την πρώην ομάδα του, Pedro de la Rosa, στη θέση του πρώτου δοκιμαστή της McLaren, αφού πρώτη προτεραιότητα του Gary Paffett είναι το DTM.
Ο Robert Kubica με τη Renault επικεντρώθηκε σε αξιολόγηση διαφορετικών φορτίων καυσίμου το πρωί (με ένα stint 6 γύρων με μέσο όρο χρόνου στο 1:19.4, ένα stint 7 γύρων στο 1:24.4, άλλο ένα σε αυτό το επίπεδο και μετά ένα που οι χρόνοι του έπεσαν στο 1:25-1:26), ενώ το απόγευμα έκανε μεγαλύτερα stint. O Πολωνός ξεκίνησε τις προσπάθειές του το απόγευμα (έπειτα από μια αρκετά μεγάλης διάρκειας διακοπή για αλλαγές στο στήσιμο) με μια προσομοίωση αγώνα, η οποία παρά το ότι διακόπηκε από κόκκινη σημαία, ξεκίνησε με χρόνους στο 1:23 και καθώς μειωνόταν η στάθμη του καυσίμου στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου του, το ίδιο έκαναν και οι χρόνοι του, που έφτασαν στο 1:20.7. Την τελευταία ώρα της διαδικασίας, ο 25χρονος γύριζε στο 1:21, καθώς εργαζόταν επάνω στο στήσιμο της R30.
Ο Kamui Kobayashi ξεκίνησε με άσχημο τρόπο την ημέρα του, αφού μόλις 8 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας, ωστόσο δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με την Sauber C29 τις επόμενες 8 ώρες. Η δουλειά περιστράφηκε γύρω από το στήσιμο του μονοθεσίου, συγκρίσεις ελαστικών και την αξιολόγηση αεροδυναμικών εξαρτημάτων. Στις 12:30, o Iάπωνας έκανε ένα stint 12 γύρων με μέσο όρο χρόνου στο 1:23.3, ενώ μια ώρα αργότερα, οι 11 πολύ γρήγοροι γύροι του είχαν μέσο όρο στο 1:20.3. Στις 14:00, άλλο ένα stint 11 γύρων, με χρόνους μεταξύ 1:19.5 και 1:20.2 ενώ μια ώρα αργότερα έκανε 9 γύρους με μέσο όρο στο 1:19.9. H Sauber εργάζεται σκληρά για να εξασφαλίσει κάποιον μεγάλο σπόνσορα πριν το Grand Prix του Μπαχρέιν.
Ο Vitantonio Liuzzi, που με τη Force India σημείωσε τον 4ο καλύτερο χρόνο της ημέρας, επικεντρώθηκε σε αξιολόγηση του στησίματος της VJM03 με βαρύ, τις περισσότερες φορές, φορτίο καυσίμου. O 29χρονος Ιταλός δήλωσε ότι η ομάδα πρέπει να εργαστεί επάνω στην απόδοση των ελαστικών στα μεγαλύτερα stint.
Στην 5η θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg με τη Mercedes, που επικεντρώθηκε στο στήσιμο του πλαισίου σε συνδυασμό με πρόγραμμα σύγκρισης ελαστικών. Η ημέρα του Γερμανού πήγε κάπως έτσι: 11:00 η ώρα-11 γύροι με μέσο όρο στο 1:21.9, 12:30 η ώρα-12 γύροι, με μέσο όρο 1:23.8 αλλά καλύτερη επίδοση στο 1:20.8, στις 13:00-12 γύροι, οι περισσότεροι στα υψηλά 1:21, στις 13:45-15 γύροι με μέσο όρο 1:21.7, στις 15:15-17 γύροι σταθερά στο 1:21.
Ο Fernando Alonso, που ολοκλήρωσε την ημέρα στην 6η θέση, σύγκρινε διαφορετικά στησίματα της Ferrari και το απόγευμα επικεντρώθηκε σε μια προσομοίωση αγώνα. Η πορεία του Ισπανού στη διαδικασία ήταν η ακόλουθη: 10:20 η ώρα-12 γύροι με μέσο όρο χρόνου στο 1:21.7, 11:00 η ώρα-12 γύροι με μέσο όρο 1.22, 12:10 η ώρα-6 γύροι με μέσο όρο 1:21.5, 12:45 η ώρα-12 γύροι με μέσο όρο 1:21.9, έχοντας ξεκινήσει στα 1:21 και πέφτοντας στη συνέχεια στα 1:22. Στις 14:30 πραγματοποίησε μια σημαντική αλλαγή στο στήσιμο της F10, που χρειάστηκε αρκετή ώρα. Στις 14:50, ο Alonso είχε ολοκληρώσει ένα stint 10 γύρων με τους περισσότερους να κυμαίνονται στο 1:21. 15:45-έξι γύροι στα 1:24, ενώ στις 16:00 ο Iσπανός συνέχισε στα 1:23. Στο τέλος της ημέρας, ο Alonso έκανε ένα stint που ξεπέρασε τους 30 γύρους, ξεκινώντας από το 1:22 και πέφτοντας στο 1:21 στα τελευταία περάσματα. O Alonso δήλωσε στον ισπανικό Τύπο ότι η Ferrari F10 είναι το καλύτερο μονοθέσιο που έχει οδηγήσει στην καριέρα του. Ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι η Red Bull, η McLaren και η Renault είναι πολύ γρήγορες, ωστόσο έχουν δείξει τα χαρτιά τους, ενώ η Ferrari κρατάει κρυμμένα τα δικά της. Κατά την άποψη του 28χρονου οδηγού, η Ferrari ίσως χρειάζεται να βελτιωθεί σε απόδοση στον ένα γύρο με λίγα καύσιμα στο ρεζερβουάρ, τομέας στον οποίο οι Red Bull και McLaren είναι ταχύτερες σύμφωνα με τον πρωταθλητή του 2005 και του 2006.
Ο Jaime Alguersuari με την Toro Rosso κατετάγη στην 7η θέση ξεκινώντας την ημέρα του με αεροδυναμικές αξιολογήσεις, ενώ το απόγευμα η ομάδα πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η STR5 ολοκλήρωσε δυο αποστάσεις αγώνα, χωρίς να παρουσιάσει προβλήματα αξιοπιστίας.
Ο Mark Webber, του οποίου η καλύτερη επίδοση με τη Red Bull εξασφάλισε την 8η θέση, έπειτα από τρία μεγάλα stint το πρωί για τη σύγκριση των τριών γομών ελαστικών, στις 11:20 ο κινητήρας της Renault την πλάτη του Αυστραλού αστόχησε και η αντικατάστασή του απαίτησε 2,5 ώρες. Το απόγευμα, ο Webber γύριζε στα 1:21 υψηλά με 1:22.
Ο Nico Hulkenberg κατετάγη 9ος σήμερα, με τη Williams να καλύπτει και πάλι πάρα πολλά χιλιόμετρα. Τα stint του 22χρονου Γερμανού κυμαίνονταν από 12 έως 24 γύρους ενώ ο ρυθμός του βρισκόταν σταθερά μεταξύ των 1:23 και 1:24. Ο Hulkenberg προκάλεσε κόκκινη σημαία σταματώντας στην πίστα 5 λεπτά πριν την προγραμματισμένη λήξη της διαδικασίας.
Μπορεί στη μάχη των καινούργιων ομάδων, ο χρόνος του Timo Glock με τη Virgin να ήταν 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερος από αυτόν της Lotus, ωστόσο για μια ακόμη ημέρα, η ομάδα δεν κατάφερε να διανύσει χιλιόμετρα, καθώς ο Γερμανός περιορίστηκε σε 23 γύρους, λόγω του προβλήματος στα υδραυλικά που ταλανίζει την VR-01 από το ντεμπούτο της. Η Virgin θα παρουσιάσει μια καινούργια λύση στα υδραυλικά της VR-01 για το τεστ της Βαρκελώνης, έτσι ώστε να διορθώσει το πρόβλημα. Ο Glock προκάλεσε την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας. Επιπλέον, ο 24χρονος Ισπανός περυσινός πρωταθλητής στη Formula 2, Andy Soucek ενδέχεται να γίνει ο οδηγός δοκιμών της Virgin, αφότου ο Alvaro Parente έχασε τη θέση λόγω της υποχώρησης ενός προσωπικού του σπόνσορα.
Μπορεί επίσης ο Jarno Trulli στην πρώτη του ημέρα δοκιμών με τη Lotus να ήταν τελευταίος στον πίνακα των χρόνων, ωστόσο ο Ιταλός συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό σήμερα, χωρίς η T127 να παρουσιάσει κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας και αυτό είναι το πιο σημαντικό για μια καινούργια ομάδα αυτή τη στιγμή. Υπήρξαν κάποιες αλλαγές εντός του cockpit για να βολευτεί καλύτερα ο Trulli στη θέση οδήγησης και μόλις συνέβη αυτό, ο 35χρονος επικεντρώθηκε σε μεγάλα stint και δήλωσε τυχερός που δεν αντιμετώπισε προβλήματα, με τους μηχανικούς της Lotus να έχουν εργαστεί όλο το βράδυ για να προετοιμάσουν την T127. Στόχος της Lotus για το τεστ της Jerez ήταν να επικεντρωθεί στην αξιοπιστία και στην πορεία βρήκε μερικές κατευθύνσεις στο στήσιμο του μονοθεσίου της, έτσι ώστε να ασχοληθεί με την απόδοσή του στο τεστ της Βαρκελώνης που ξεκινάει την επόμενη Πέμτπη, 25/2, στην πίστα της Καταλονίας, έξω από τη Βαρκελώνη.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 20/2/2010
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:18.871
202.158
108
2
Robert Kubica
Renault
R30
1:19.114
0.243
201.537
117
3
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:19.188
0.317
201.349
117
4
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
VJM03
1:19.650
0.779
200.181
80
5
Nico Rosberg
Mercedes
ΜGP W01
1:20.061
1.190
199.153
130
6
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:20.436
1.565
198.225
137
7
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:21.053
2.182
196.716
139
8
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB6
1:21.194
2.323
196.374
87
9
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
FW32
1:21.919
3.048
194.636
137
10
Timo Glock
Virgin-Cosworth
VR-01
1:22.433
3.562
193.423
28
11
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
T127
1:23.470
4.599
191.020
141
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!