X
Αγώνες

F1: Η Virgin VR-01

Η Virgin έγινε η πρώτη από τις καινούργιες ομάδες που παρουσίασε το πρώτο της μονοθέσιο, την VR-01, στην πίστα του Silverstone.

Η Virgin έγινε η πρώτη από τις καινούργιες ομάδες που παρουσίασε το πρώτο της μονοθέσιο, την VR-01, στην πίστα του Silverstone, ωστόσο η προγραμματισμένη αναμετάδοση του γεγονότος μέσω της ιστοσελίδας της ομάδας, δε συνέβη στην προγραμματισμένη ώρα της, λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Η Virgin ήθελε να πραγματοποιήσει μια πλήρως ψηφιακή παρουσίαση για τη VR-01, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι το μονοθέσιό της είναι το πρώτο στην ιστορία της Formula 1 που έχει δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ψηφιακά μέσα μελέτης (CFD-υπολογιστική ροοδυναμική), χωρίς τη βοήθεια αεροδυναμικής σήραγγας.
Σίγουρα όχι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσουν μια ομάδα και ένα μονοθέσιο την πορεία τους στη Formula 1. Όπως είναι φυσικό, το (μη-)συμβάν αντιμετωπίστηκε με το ανάλογο χιούμορ από τον ειδικό Τύπο…
Πιλότοι της ομάδας θα είναι ο 27χρονος Γερμανός Timo Glock και ο 25χρονος Βραζιλιάνος Lucas di Grassi, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 φέτος. Δοκιμαστές της Virgin είναι ο 25χρονος Πορτογάλος Alvaro Parente και ο 21 ετών Βραζιλιάνος Luiz Razia. Η Virgin θα χρησιμοποιεί -όπως και όλες οι καινούργιες ομάδες- κινητήρες Cosworth. H Virgin VR-01, της οποίας ο κινητήρας άναψε για πρώτη φορά στις 30 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιήσει το shakedown της στην πίστα του Silverstone την Πέμπτη και την Παρασκευή 4 και 5 Φεβρουαρίου, πριν να συναντήσει τα μονοθέσια των υπόλοιπων ομάδων στο δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών στη Jerez της Ισπανίας, μεταξύ 10 και 13 Φεβρουαρίου.
Ο Nick Wirth τεχνικός διευθυντής της Virgin και ιδιοκτήτης της Wirth Research η οποία σχεδίασε τη VR-01, δήλωσε ότι βλέποντας τι έχουν καταφέρει οι υπόλοιπες ομάδες χρησιμοποιώντας τη συμβατική αλλά αποδεδειγμένη μέθοδο, δεν του προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η πλήρως ψηφιακή προσέγγιση της ομάδας προκαλεί δυσπιστία. Ο Wirth συνέχισε λέγοντας ότι το σπορ αλλάζει σημαντικά αυτό τον καιρό, αντιμετωπίζοντας τη σκληρή οικονομική πραγματικότητα που επικρατεί στις ημέρες μας. Ο 43χρονος Βρετανός τεχνικός πιστεύει ότι με τη συμφωνία περιορισμού εξόδων η συμβατική μέθοδος θα γίνει υπερβολικά πολυέξοδη και η αναγκαιότητα θα γίνει η μητέρα της εφευρετικότητας. Ο Wirth έχει πλήρη πίστη στην ψηφιακή σχεδιαστική διαδικασία και είναι ενθουσιασμένος που του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να υποβάλει την προσέγγιση με τη χρήση αποκλειστικά CFD στην απόλυτη δοκιμασία, για να επιδείξει ότι αυτή η μέθοδος ενδέχεται να αποτελέσει το μέλλον για τη Formula 1.
Ο Wirth τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η VR-01 να είναι αξιόπιστη, ασφαλής και αποτελεσματική και η Virgin να αποδειχθεί η καλύτερη εκ των καινούργιων ομάδων. Στη συνέχεια, η ομάδα θα βελτιώσει τις επιδόσεις του μονοθεσίου της μέσω ενός συνεχούς προγράμματος εξέλιξης σε ψηφιακό περιβάλλον. Ο Βρετανός τεχνικός περιμένει να αντιμετωπιστούν προβλήματα στην πορεία, καθώς το CFD, όπως και η δοκιμή μοντέλων κλίμακας στην αεροδυναμική σήραγγα, αποτελούν υπολογισμούς κατά προσέγγιση και μονάχα μέσω των δοκιμών στην πίστα μπορούν να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις τομέων οι οποίοι είναι δύσκολο να προσομοιωθούν με οποιαδήποτε τεχνολογία, όπως π.χ. το αποτέλεσμα που έχει η ακαμψία του αμαξώματος και οι συναρθρώσεις του στη ροή του αέρα.
Η Wirth έχει εμπειρία στον τομέα αυτό σε οχήματα με καλυμμένους και ακάλυπτους τροχούς, για αυτός και ο ίδιος ο Wirth είναι πεπεισμένος για την ακρίβεια των προβλέψεων της ομάδας και ανυπομονεί να δει πως θα αποδώσει στην πίστα το αρχικό πακέτο της VR-01.
Η Virgin είναι η πρώτη ομάδα που ανακοίνωσε το μεταξόνιο του μονοθεσίου της, το οποίο είναι -κατά προσέγγιση- 3.200 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ ξεπερνάει σε χωρητικότητα τα 200 λίτρα, ενώ τα εσωτερικά μέρη του seamless (συνεχούς ροπής) κιβωτίου της VR-01 (το οποίο φέρει κάλυμμα από αλουμίνιο) είναι κατασκευασμένα από την Xtrac. Tους δίσκους φρένων και τα τακάκια παρέχει η Hitco.
H Virgin VR-01 είναι ένα απλοϊκό μονοθέσιο το οποίο δεν παρουσιάζει ακραίες λύσεις. To ρύγχος της είναι μεσαίου ύψους στο εμπρός του μέρος, το οποίο χαμηλώνει. Το εμπρός μέρος του monocoque παρουσιάζει σχήμα V, όπως συμβαίνει με αρκετά μονοθέσια φέτος, που ακολουθούν το δρόμο που χάραξε η περυσινή Red Bull. Η εμπρός αεροτομή είναι απλοϊκή, με διπλά πτερύγια στα άκρα της, χωρίς ανώτερα στελέχη και διπλές πλευρικές επιφάνειες, με την εσωτερική να έχει ελάχιστο ύψος στο εμπρός μέρος της και να «ανεβαίνει» σταδιακά προς τα πίσω, για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση.
Το κατώτερο ψαλίδι της εμπρός ανάρτησης είναι μονοκόμματο, με ένα και μοναδικό σημείο στήριξης στο κάτω μέρος του εμπρός τμήματος του monocoque, όπως συμβαίνει και στην Mercedes MGP W01.
Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι ιδιαίτερα ανυψωμένες και θυμίζουν έντονα αυτές της McLaren στο σχήμα τους. Υπάρχει έντονο σκάψιμο στο κάτω μέρος τους και χαμηλώνουν αισθητά προς τα πίσω. Υπάρχουν μικρά barge boards, ενώ τα pod wings που εκτείνονται μέχρι το πάτωμα του μονοθεσίου κλίνουν προς το εσωτερικό στο μεσαίο και κάτω μέρος τους. Τα καλύμματα των ψυγείων εκπλήσσουν με τον πολύ μικρό τους όγκο. Το κεντρικό στέλεχος του μονοθεσίου ωστόσο είναι πιο ογκώδες και μπορεί να παρατηρήσει κανείς τρία επίπεδα: τα καλύμματα των ψυγείων, την περιοχή του κινητήρα και του ρεζερβουάρ και φυσικά το κάλυμμα του κινητήρα.
Κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα υπάρχουν δυο μικρά κάθετα πτερύγια για την καλύτερη διοχέτευση του αέρα προς την πίσω αεροτομή, ενώ στην εξωτερική πλευρά των πλαϊνών προστατευτικών του κεφαλιού του οδηγού υπάρχουν εξαγωγές αέρα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν οι πολύ προσεγμένα συγκαλυμμένες απολήξεις των εξατμίσεων, οι οποίες βρίσκονται στα 2/3 του μήκους των καλυμμάτων των ψυγείων, το επάνω μέρος των οποίων είναι απόλυτα επίπεδο.
H πίσω αεροτομή φέρει ευθύγραμμα πτερύγια (χωρίς υποστηρίγματα), με το κεντρικό να παρουσιάζει μια οπή στο μέσο του, για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Ο διαχύτης δυο επιπέδων μοιάζει αρκετά απλοϊκός, ωστόσο η οπίσθια διάταξη απορρόφησης συγκρούσεων φαίνεται αρκετά ογκώδης, καταλαμβάνοντας αρκετό χώρο στο ανώτερο επίπεδο.
Η ομάδα τεχνικών του Nick Wirth ξεκίνησε το σχεδιασμό της VR-01 στο Bicester της Αγγλίας στις αρχές του Aπριλίου του 2009, σε περίπτωση που η αίτηση συμμετοχής της Manor (τότε) γινόταν αποδεκτή από τη FIA. Δώδεκα ημέρες αφότου η ομάδα έγινε δεκτή στο πρωτάθλημα του 2010, δηλαδή στις 24/6/2009, αποφασίστηκε ο τελικός σχεδιασμός των επιφανειών του monocoque. Σύμφωνα με το διευθυντή της ομάδας, John Booth, η Virgin ολοκλήρωσε το μονοθέσιο μια εβδομάδα πριν το προγραμματισμένο.

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!