H Pirelli παραθέτει μερικά δεδομένα και αριθμούς ως αναμνηστικό από την αγωνιστική περίοδο που ολοκληρώθηκε.
Η Pirelli παρουσίασε μια ολοκαίνουργια γόμα ελαστικών –την πάρα πολύ μαλακή– ενώ υπήρξαν και νέοι κανονισμοί που επέτρεψαν στις ομάδες να χρησιμοποιούν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες σε κάθε αγώνα ενώ έκαναν νωρίτερα την επιλογή τους. Αυτή η τακτική ήταν το θέμα της χρονιάς, καθώς ενίσχυσε το θέαμα.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Συνολικός αριθμός ελαστικών για το 2016: 42.792. Από αυτά 38.112 χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνα και 4.680 σε δοκιμές. Από τα 42.792 ελαστικά τα 28.188 ήταν σλικ και τα 14.604 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά. Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο των αγώνων ήταν: 15.652, από τα οποία 13.844 σλικ και 1.808 βρόχινα ή ενδιάμεσα. Όλα τα ελαστικά ανακυκλώθηκαν.
Ο μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων που διανύθηκε ανά γόμα
Σκληρή: 759 km (Daniel Ricciardo, Red Bull). Mέση: 3,597 km (Valtteri Bottas, Williams). Μαλακή: 6,566 km (Sergio Perez, Force India). Πολύ μαλακή: 4,598 km (Valtteri Bottas, Williams). Πάρα πολύ μαλακή: 2,052 km (Nico Rosberg, Mercedes). Ενδιάμεσα: 444 km (Jenson Button, McLaren). Βρόχινα: 523 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
ΠΙΤ ΣΤΟΠ
Συνολικός αριθμός πιτ στοπ: 933 από τα οποία 4 ήταν ποινές διέλευσης και ένα ήταν ποινή 10 sec (stop&go).
Αυτό μας δίνει έναν μέσο όρο 44.4 πιτ στοπ ή 2.01 ανά οδηγό ανά αγώνα. Τα περισσότερα πιτ στοπ σε έναν αγώνα: 66 στο Κινέζικο GP
Τα λιγότερα πιτ στοπ σε έναν αγώνα: 26 στην Ρωσία
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το σύνολο των προσπερασμάτων κατά τη διάρκεια της σεζόν: 866 κατά μέσο όρο 41.2 ανά αγώνα. Περισσότερα προσπεράσματα σε στεγνό αγώνα: 128 στην Κίνα. Περισσότερα προσπεράσματα σε βρεγμένο αγώνα: 64 στη Βραζιλία. Λιγότερα προσπεράσματα σε στεγνό αγώνα: 10 στην Ουγγαρία. Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα: Max Verstappen 78. Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: 18, Lewis Hamilton, Κίνα. Οδηγός που δέχτηκε τα λιγότερα προσπεράσματα: Sebastian Vettel μόνο μια φορά, τον πέρασε ο Verstappen στο Βραζιλιάνικο Grand Prix (στον 66ο γύρο για την 5η θέση).
Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις στον 1ο γύρο: Fernando Alonso κέρδισε 41 θέσεις στον πρώτο γύρο.
Η ομάδα που πέτυχε τα περισσότερα προσπεράσματα: Red Bull, 136 προσπεράσματα, 61 ο Ricciardo, 60 o Max Verstappen, 15 o Daniil Kvyat.
Η ομάδα που δέχτηκε τα λιγότερα προσπεράσματα: Mercedes 7 φορές (Rosberg 4, Hamilton 3).
(*) Πως υπολογίζονται τα προσπεράσματα: Προσπέρασμα θεωρείται η ενέργεια κατά τη διάρκεια ενός κανονικού γύρου άρα δεν προσμετρά ο γύρος εκκίνησης. Επίσης μετράει ο εφόσον διατηρηθεί το προβάδισμα μέχρι την ολοκλήρωση του γύρου. Δεν μετρούν προσπεράσματα λόγω μηχανικών προβλημάτων ή σε περιπτώσεις ντουμπλαρίσματος.
ΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ
Μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας: Βραζιλία, τρεις ώρες ένα λεπτό και 01,335 δευτερόλεπτα
Μικρότερος σε διάρκεια αγώνας: Ιταλία μια ώρα 17 λεπτά και 28.089 sec
Ταχύτερος αγώνας της χρονιάς (μ.ω.τ): Ιταλία ο νικητής (Nico Rosberg) είχε μέση ωριαία ταχύτητα 237.558km/h.
Υψηλότερη ταχύτητα που επετεύχθη με ελαστικό P Zero Formula 1 κατά τη διάρκεια αγώνα: 372.5km/h, Valtteri Bottas στο Μεξικό (*).
Υψηλότερος αριθμός ταχύτερων γύρων: Lewis Hamilton, 15 (3 σε αγώνες και 12 σε δοκιμές).
Περισσότερους γύρους επικεφαλής: 566 (Lewis Hamilton).
(*) Αποτελεί νέο ρεκόρ ταχύτητας για τη F1, το προηγούμενο κατείχε με 370.1km/h o Kimi Raikkonen από το Ιταλικό Grand Prix του 2005.
ΦΑΡΔΥΤΕΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ 2017
Αριθμός πρωτότυπων ελαστικών: 96
Πλάτος ελαστικών: +25%
Ομάδες που συμμετείχαν στις δοκιμές εξέλιξης της Pirelli: 3 (Ferrari, Mercedes, Red Bull).
Οδηγοί που συμμετείχαν: 11, 4 Ferrari, 4 Red Bull και 3 Mercedes
Ημέρες δοκιμών: 24
Γύροι: 2,613
Σύνολο χιλιομέτρων δοκιμών: 12,148 km
Πίστες: 5 (Άμπου Ντάμπι, Βαρκελώνη, Φιοράνο, Μουτζέλο, Πωλ Ρικάρντ)
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΟΚΙΜΩΝ ΜΕ ΦΑΡΔΥΤΕΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Pascal Wehrlein (Mercedes): 3,248
Pierre Gasly (Red Bull): 2,494
Sebastian Vettel (Ferrari): 2,228
Sébastien Buemi (Red Bull): 1,190
Kimi Raikkonen (Ferrari): 1,054
Max Verstappen (Red Bull): 517
Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480
Antonio Fuoco (Ferrari): 478
Nico Rosberg (Mercedes): 209
Daniel Ricciardo (Red Bull): 200
Lewis Hamilton (Mercedes): 50
Η PIRELLI ΣΤΗ FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)
Αγώνες: 320
Νίκες: 161
Pole positions: 164
Βάθρα: 490
Ταχύτεροι γύροι: 168
Πρωταθλήματα οδηγών: 11
Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 6
ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Αριθμός οδηγών που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelli από το 2010 συμπεριλαμβανομένων δοκιμαστών: 102
Διανυθέντα χιλιόμετρα με όλες τις γόμες P Zero το 2016 ( δοκιμές, αγώνες): 384.705 (εξαιρούνται τα πρωτότυπα ελαστικά).
Ανά γόμα η κατανομή των χιλιομέτρων: Σκληρή 14.236, Μέση: 99.447, Μαλακή: 133.988, Πολύ μαλακή: 86.014, Πάρα πολύ μαλακή: 31.467, Ενδιάμεσα: 8.278, Βρόχινα: 11.095
Απόσταση που διανύθηκε στις δοκιμές το 2016 (εκτός αγώνων) 61.772km από τα οποία τα 12000km αφορούν στα φαρδύτερα ελαστικά του 2017.
Απόσταση που διανύθηκε στους αγώνες το 2016: 123.534km
Αριθμός ταχύτερων γύρων ( σε δοκιμές και αγώνες) που πέτυχε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2016: 14 (6 σε αγώνες και 8 σε δοκιμές).
Η χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα νικητή σε αγώνα του 2016: 159.992km/h (Nico Rosberg, Σιγκαπούρη).
Χαμηλότερες θερμοκρασίες ασφάλτου που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγώνα (Κυριακή): 15 βαθμοί Κελσίου στον Καναδά.
Χαμηλότερες θερμοκρασίες ασφάλτου που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγωνιστικού τριημέρου: 13 βαθμοί Κελσίου στο Μεξικό.
Υψηλότερες θερμοκρασίες ασφάλτου που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγώνα (Κυριακή): 59 βαθμοί Κελσίου στη Μαλαισία.
Υψηλότερες θερμοκρασίες ασφάλτου που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγωνιστικού τριημέρου: 61 βαθμοί Κελσίου στη Μαλαισία.
Χαμηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγώνα (Κυριακή): 11 βαθμοί Κελσίου στον Καναδά.
Χαμηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγωνιστικού τριημέρου: 11 βαθμοί Κελσίου στον Καναδά.
Υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγώνα (Κυριακή): 37 βαθμοί Κελσίου στη Μαλαισία.
Υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος που κατεγράφησαν κατά τη διάρκεια αγωνιστικού τριημέρου: 37 βαθμοί Κελσίου στη Μαλαισία.