X
Αγώνες

F1: Η Red Bull αρνείται ότι παραξόδεψε…

Ο διευθυντής της Red Bull διέψευσε τις αναφορές που θέλουν την ομάδα του να έχει ξοδέψει 60 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από το ανώτατο όριο της συμφωνίας περιορισμού εξόδων.

Ο διευθυντής της Red Bull διέψευσε τις αναφορές που θέλουν την ομάδα του να έχει ξοδέψει 60 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από το ανώτατο όριο της συμφωνίας περιορισμού εξόδων (Resource Restriction Agreement – RRA) των ομάδων.
Η ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport ανέφερε εχθές ότι η Red Bull είχε ξεπεράσει κατά 60 εκατομμύρια ευρώ το ανώτατο όριο των 100 εκατ. που είχε τεθεί από τη FOTA για τη χρονιά του 2010. Σύμφωνα με τους όρους της RRA, τα επιπλέον χρήματα θα πρέπει να αφαιρεθούν από το ποσό που θα έχει το δικαίωμα να ξοδέψει φέτος η Red Bull.
Ωστόσο, η FOTA δεν έχει καταφέρει να ορίσει ακόμα το ανώτατο ποσό εξόδων των ομάδων για τη χρονιά του 2011. Στις πρόσφατες συνεδριάσεις του συνδέσμου, οι εκπρόσωποι των ομάδων έκαναν μεγάλες προσπάθειες να καθορίσουν τους όρους της συμφωνίας περιορισμού εξόδων για την περίοδο 2011-2017. Οι βασικές αρχές της καινούργιας συμφωνίας καθορίστηκαν από τη FOTA στο περυσινό GP Σιγκαπούρης.
Οι ομάδες όμως δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν στις λεπτομέρειες τις καινούργιας RRA, λόγω έλλειψης ομοφωνίας σε τροποποιήσεις της αρχικής συμφωνίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του autosport.com, οι διαφωνίες των ομάδων αφορούν πολλά ζητήματα. Η Red Bull πιέζει για αλλαγές στις ποινές για υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων, πόσο θα πρέπει να διαρκεί η περίοδος επιθεώρησης, και ποια έξοδα των ομάδων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην RRA.
Ωστόσο, ο Christian Horner επιμένει ότι η Red Bull σεβάστηκε το ανώτατο όριο εξόδων για το 2010, δηλώνοντας: «Η RRA έχει αποτελέσει ένα θετικό πράγμα για τη Formula 1, καθώς έχει κατεβάσει πραγματικά τα έξοδα. Αντίθετα με τις εικασίες, σεβαστήκαμε απόλυτα την RRA εντός του 2010 και η Red Bull Racing είχε ίσως μονάχα το 3ο ή 4ο μεγαλύτερο budget στη Formula 1. Έχουμε επιτύχει πολύ καλή απόδοση μειώνοντας το προσωπικό μας έναντι των εξωτερικών εξόδων μας. Όλοι μας είμαστε υπέρ της προόδου του περιορισμού των εξόδων και η RRA είναι ένας καλός τρόπος επίτευξης αυτού του σκοπού, εφόσον είναι δίκαιη, ισότιμη, διαφανής και με συνοχή όσον αφορά όλες τις δραστηριότητες όλων των ομάδων. Δε θέλαμε να μετατρέψουμε τη φόρμουλα σε ένα πρωτάθλημα που εξαρτάται μονάχα από το μηχανικό σύνολο».
Μήλον της έριδος αποτελούν και τα χρήματα για την εξέλιξη του KERS, με την Mercedes να φέρεται ότι να ζητάει υπέρογκα ποσά. Αυτό προκύπτει από τον προϋπολογισμό που έχει συντάξει η γερμανική εταιρία για την προμήθεια του KERS σε τρεις ομάδες. Π.χ, η Ferrari, σε συνεργασία με την Magnetti Marelli, θα χρειαστεί να ξοδέψει 6 εκατομμύρια ευρώ για το KERS: 3,75 εκατ. για την εξέλιξή του και 750.000 για καθεμία από τις ομάδες τις οποίες θα προμηθεύσει –Ferrari, Sauber και Toro Rosso. Ωστόσο, η Mercedes ισχυρίζεται ότι η επένδυσή της στο KERS θα φτάσει τα 13 εκατομμύρια ευρώ, και πάλι για τρεις ομάδες (Mercedes, McLaren και Force India)! Στο γαλλικό tomorrownewsf1.com, αναφέρεται ότι η FIA έχει επιβάλλει ανώτατο όριο συνολικού κόστους του KERS, στα 15 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 2 εκατομμύρια παραπάνω από το ποσό που αναφέρει η Mercedes και πολύ παραπάνω από τα αρχικά σχέδια της FOTA, όταν συμφώνησε την επαναφορά του συστήματος, έπειτα από το περυσινό μποϊκοτάζ της τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει επιπλέον τριβές εντός της FOTA, διότι το KERS της Mercedes είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της Ferrari.
Όταν είχαν συμφωνηθεί οι βασικές αρχές της καινούργιας RRA στη Σιγκαπούρη, ο πρόεδρος της FOTA, Martin Whitmarsh είχε δηλώσει ότι επρόκειτο για μεγάλη επιτυχία, καθώς υπήρχε σοβαρός κίνδυνος να καταρρεύσει ολόκληρο το σχέδιο περιορισμού των εξόδων, αφού στην αρχική του μορφή, προέβλεπε την μείωση των εξόδων των ομάδων στα 50 εκατομμύρια ευρώ το 2011, κάτι που πολύ λίγες από τις κορυφαίες ομάδες ήταν έτοιμες να πραγματοποιήσουν. Η συμφωνία της Σιγκαπούρης προβλέπει πιο σταδιακή μείωση των εξόδων των ομάδων.
Περαιτέρω συνεδριάσεις της FOTA θα πραγματοποιηθούν πριν την έναρξη της καινούργιας σεζόν, για να επιτευχθεί ομοφωνία και να καθοριστούν οι πλήρεις λεπτομέρειες της RRA. Εάν οι ομάδες δεν έρθουν σε συμφωνία, θεωρητικά θα εφαρμοστεί η παλιά RRA, που είχε περίοδο ισχύς από το 2010 έως το 2012. Ωστόσο, ο γενικός γραμματέας της FOTA, Simone Perillo, δήλωσε αισιόδοξος ότι θα επιτευχθεί συμφωνία.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!