Η Pirelli θέλει να συνεχίσει τις δοκιμές εξέλιξης των ελαστικών της με ένα σύγχρονο μονοθέσιο, αντί της Toyota του 2009 που χρησιμοποίησε κατά την μέχρι στιγμής προετοιμασία της.
Η Pirelli θέλει να συνεχίσει τις δοκιμές εξέλιξης των ελαστικών της με ένα σύγχρονο μονοθέσιο, αντί της Toyota του 2009 που χρησιμοποίησε κατά την μέχρι στιγμής προετοιμασία της. Το ζήτημα βρίσκεται στα χέρια της FOTA.
Mε την έναρξη των συλλογικών χειμερινών δοκιμών, η δουλειά εξέλιξης της Pirelli έχει διακοπεί προσωρινά, αλλά όπως έχει αναφέρει η ιταλική εταιρία, θα συνεχίσει τις ιδιωτικές εξορμήσεις της στις πίστες, για να βελτιώσει τα ελαστικά της ενόψει του 2012.
Η Toyota TF109, του 2009, που χρησιμοποιούσε από το καλοκαίρι η Pirelli έχει πάρα πολλές και σημαντικές διαφορές με τη φετινή γενιά μονοθεσίων, λόγω αλλαγών στους κανονισμούς και φυσικά της εξέλιξης που έχουν πραγματοποιήσει στο μεσοδιάστημα οι ενεργές ομάδες. Η συμφωνία παραχώρησης του μονοθεσίου της Toyota έληξε, και η FOTA καλείται να δώσει άμεσα μια ικανοποιητική λύση στην Pirelli. Ωστόσο, οι συνηθισμένες καχυποψίες ότι κάποια ομάδα ενδέχεται να αποκτήσει άδικο πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων, εάν οι δοκιμές διεξαχθούν με το μονοθέσιό της, καθυστερούν τη λήψη μιας οριστικής απόφασης.
Η ιταλική εταιρία χρειάζεται ένα σύγχρονο όχημα για να πραγματοποιήσει τις δοκιμές της, έχοντας ήδη ανακαλύψει ατοπήματα στις προβλέψεις της κατά την προσπάθειά της να προσομοιώσει τη συμπεριφορά των καινούργιων μονοθεσίων χρησιμοποιώντας ένα του 2009… Η ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω ελαστικών δεν ήταν ιδανική και η Pirelli αναγκάστηκε να ενισχύσει αυτά των κινητήριων τροχών στο διάστημα που μεσολάβησε από το συλλογικό τεστ του Αμπού Ντάμπι το Νοέμβριο, έως τις χειμερινές δοκιμές του Φεβρουαρίου.
Για τις επόμενες δοκιμές της, η Pirelli χρειάζεται μια πιο ακριβή -όσον αφορά την ποιότητα των δεδομένων που παρέχει- πλατφόρμα δοκιμών και δε θέλει να ξοδέψει υπερβολικά χρήματα σε ένα πρόγραμμα εξέλιξης βασισμένο σε τροποποιημένα μονοθέσια τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπαράγουν τις συνθήκες που δημιουργούνται από το συνδυασμό των σύγχρονων μονοθεσίων με τα ιταλικά ελαστικά.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο του ιταλικού περιοδικού Autosprint, η Pirelli απέρριψε ήδη το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το φετινό -καινούργιο- μονοθέσιο του GP2 για τις δοκιμές της (ακόμα και χωρίς κόφτη στον κινητήρα). Επίσης, η Pirelli φέρεται να απέρριψε και την πρόταση της Toyota να εξελίξει την TF109 έτσι ώστε να προσομοιώσει τη συμπεριφορά των σύγχρονων μονοθεσίων, καθώς η λύση αυτή παρουσιάζει υπερβολικά υψηλό κόστος. Η Pirelli θέλει ένα μονοθέσιο του 2010 και κατά προτίμηση ένα από τα κορυφαία, για να προσφέρει στους πελάτες της (εφόσον οι ομάδες πληρώνουν φέτος για τα ελαστικά τους) ένα καλύτερο προϊόν.
Μια πιθανότητα είναι η απόκτηση ενός περυσινού μονοθεσίου και κατόπιν, η πρόσληψη μιας εξωτερικής (μη αγωνιζόμενης στην F1) ομάδας, με τη λήψη προληπτικών μέτρων έτσι ώστε να περιοριστεί η μετάδοση πληροφοριών στον κατασκευαστή του μονοθεσίου. Μια άλλη λύση, είναι η χρήση επτά διαφορετικών μονοθεσίων για τα επτά τεστ που θέλει να πραγματοποιήσει η Pirelli, αν και αυτό δεν παρέχει τη σταθερή πλατφόρμα επάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί για να εξελίξει τα ελαστικά της η ιταλική εταιρία.
Λόγω των γνωστών διαφωνιών εντός της FOTA, η Pirelli δύσκολα θα λάβει απάντηση εντός του επόμενου μήνα. Ωστόσο, η ιταλική εταιρία θέλει να ξεκινήσει τις ιδιωτικές της δοκιμές τον Απρίλιο, οπότε ο σύνδεσμος των ομάδων καλείται να βγάλει σύντομα μια απόφαση, πιθανώς χωρίς την ομόφωνη συναίνεση όλων των ομάδων.
Η FIA διαβεβαίωσε την Pirelli ότι οι απαιτήσεις και οι υποδείξεις που έχει να κάνει θα ληφθούν υπ’ όψη στη διαμόρφωση της καινούργιας γενιάς κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2013 στην F1.