H Red Bull παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της στην πίστα της Jerez σήμερα, όπου ξεκίνησε το δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης.
H Red Bull παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της στην πίστα της Jerez σήμερα, όπου ξεκίνησε το δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Η ομάδα θα διατηρήσει και φέτος τους κινητήρες Renault και απαράλλακτο οδηγικό δίδυμο: τον 22 ετών Γερμανό Sebastian Vettel και τον 33χρονο Αυστραλό Mark Webber.
Έχοντας επιλέξει από τον περασμένο Αύγουστο να μη συμμετάσχει στο πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαλένθια, η Red Bull είναι η τελευταία από τις ήδη υπάρχουσες ομάδες που αποκάλυψε το μονοθέσιό της, το οποίο μοιάζει με λογική εξέλιξη της περυσινής RB5.
Ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι ο στόχος της για φέτος είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος και πιστεύει ότι η σταθερότητα της Red Bull στους συντελεστές της θα τη βοηθήσει. Επίσης, ο Horner ανέφερε ότι η ομάδα δε χρειάστηκε να μειώσει το budget υπό τη Συμφωνία Περιορισμού Εξόδων που δημιουργήθηκε με την ανανέωση της Συνθήκης Ομονοίας, καθώς λειτουργούσε σε αυτό το οικονομικό όριο. Ο Βρετανός πιστεύει επίσης ότι ο περιορισμός των εξόδων σε συνδυασμό με τη χρήση ενιαίου τύπου ελαστικών και ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, καθώς και η απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης, έχουν βοηθήσει τις ανεξάρτητες ομάδες να φτάσουν τις μεγάλες.
Το επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, o Adrian Newey, δήλωσε ότι υπήρξε μια καθυστέρηση στη δημιουργία του καινούργιου μονοθεσίου, καθώς η ομάδα εξέταζε τις επιλογές της μεταξύ του κινητήρα της Mercedes και της Renault. Η γαλλική εταιρία έχει εργαστεί σκληρά επάνω σε τροποποιήσεις που θα βελτιώσουν τον κινητήρα της, ενώ αυτός της Mercedes δεν έγινε διαθέσιμος ποτέ στη Red Bull. Η Renault έχει πραγματοποιήσει αλλαγές στον κινητήρα της για να βελτιώσει την αξιοπιστία του, αλλά και να τον προσαρμόσει στην απουσία του KERS, για τον τρόπο τοποθέτησής του στο μονοθέσιο, απαιτήσεις από προμηθευτές και απαιτήσεις μείωσης κόστους.
Ο Horner αναφέρει όμως ότι το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων έχει ως αποτέλεσμα μερικοί κινητήρες να είναι αποδοτικότεροι από άλλους, καθώς η Mercedes βρήκε τρόπους να εξελίξει τη μονάδα της, ενώ η Renault ακολούθησε περισσότερο το πνεύμα των κανονισμών, επιλέγοντας να μη διενεργήσει βελτιώσεις στο V8 της. Συνεπώς, ο Renault υστερεί κάπως σε απόδοση, ωστόσο παρουσιάζει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου, ένας σημαντικός παράγοντας ενόψει της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο Horner προσέθεσε ότι η FIA θα πρέπει να λάβει μέτρα για να εξισώσει την απόδοση των κινητήρων, ειδάλλως η κατάληξη θα είναι να νικάνε μονάχα μονοθέσια που φέρουν κινητήρες Mercedes.
Έχοντας ανασχεδιάσει το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση, με το διπλό διαχύτη υπ’ όψη, ο τελευταίος μπορεί πλέον να έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, για υψηλότερη απόδοση. Εντούτοις, στην πίσω ανάρτηση έχουν διατηρηθεί οι ελκτικές ράβδοι, που προκαλούσαν πέρυσι χωροταξικά προβλήματα στο πίσω μέρος, όντας τοποθετημένες χαμηλά. Ο Newey δήλωσε ότι το μεταξόνιο της RB36 έχει αυξηθεί κατά 100 χιλιοστά περίπου σε σχέση με πέρυσι. Επειδή το μονοθέσιο έχει σχεδιαστεί με τον ύψους 1,85 μ. Webber, το cockpit είναι λίγο πιο μακρύ από το ελάχιστο όριο των κανονισμών, μεταθέτοντας το ρεζερβουάρ καυσίμου λίγο πιο πίσω, καθώς απαγορεύεται να τοποθετηθεί εμπρός από τον οδηγό. H Red Bull έχει προβλέψει ένα επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης για την RB6 με αρκετές αναβαθμίσεις να παρουσιάζονται στα επόμενα τεστ πριν το Μπαχρέιν.
Το πιο λεπτό (στον κατακόρυφο άξονα) ρύγχος και το εμπρός μέρος του monocoque έχουν ανυψωθεί στην RB6, σε σύγκριση με πέρυσι. Τα εξογκώματα στα άκρα του monocoque στην περιοχή των ψαλιδιών της ανάρτησης είναι τονισμένα, αλλά λιγότερο από ότι στην Toro Rosso, ενώ ο σχεδιασμός του κατώτερου τριγώνου ψαλιδιών, “φλερτάρει” με τη μονή καρίνα λύση της Mercedes. Η εμπρός αεροτομή ήταν αυτή που χρησιμοποιήθηκε στους τελευταίους αγώνες του 2009, με καμπυλωτά υποστηρίγματα.
Πολύ πιο μεγάλα, πριονωτά barge boards υπάρχουν εμπρός από τις επίσης μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Τα καλύμματα των ψυγείων είναι πιο φαρδιά, ωστόσο η περιοχή γύρω από το διαμήκη άξονα του μονοθεσίου έχει εκπληκτικά μικρό όγκο. Δεν υπάρχουν οι οπές εξαγωγής αέρα στα πλαϊνά του πίσω μέρους των προστατευτικών για το κεφάλι του οδηγού.
Το προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα που φτάνει ως το πίσω μέρος της πίσω αεροτομής έχει διατηρηθεί, με την -μεγαλύτερη πλέον- οπή εξαγωγής θερμού αέρα στο κάτω μέρος της ουράς του. Στην ίδια περίπου θέση βρίσκονται και οι απολήξεις των εξατμίσεων, ανάμεσα στα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης. Το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής θυμίζει το γράμμα “Μ” με ανεπαίσθητες καμπύλες και φέρει οριζόντια διάτρηση στο μέσο του για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση.
Ο διαχύτης φαίνεται αρκετά μικρός. Το κάτω επίπεδό του δεν ξεπερνάει το θεωρητικό ανώτερο ύψος, ούτε στο κεντρικό του τμήμα, σε αντίθεση με ότι έχουμε δει στα φετινά μονοθέσια, ενώ το ανώτερο κεντρικό κανάλι δεν έχει πολύ μεγάλο πλάτος ή ύψος.
Αν και ο Sebastian Vettel παραμένει επιφυλακτικός, δηλώνοντας ότι πρώτα θα πρέπει να δοκιμαστεί το μονοθέσιο και να διαπιστώσει που βρίσκεται η ομάδα σε σχέση με τον ανταγωνισμό για να καθορίσει τις προσδοκίες του από τη σεζόν, στόχος του είναι φυσικά να ανέβει μια θέση στη βαθμολογία από την περυσινή 2η. Ο Γερμανός δηλώνει ότι δεν τον νοιάζει αν τον παρουσιάζουν ως φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου καθώς ο ίδιος ορίζει τους προσωπικούς του στόχους.
Η φυσική κατάσταση του Mark Webber έχει επιστρέψει πλέον στο 100%, έπειτα από τα κατάγματα στο πόδι του το Νοέμβριο του 2008 σε ποδηλατικό ατύχημα. Ο Αυστραλός πιστεύει ότι το γεγονός πως πολλές ομάδες έχουν αντιγράψει μερικές από τις τεχνικές λύσεις που είδαμε στην περυσινή RB5, είναι απόδειξη της εφευρετικότητας του τεχνικού τμήματος της Red Bull. Ο Webber δήλωσε ότι για φέτος η Red Bull έχει υψηλές προσδοκίες.