Η Ferrari ενδέχεται να ζητήσει από τη FIA άδεια να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στην κινητήρια μονάδα της, για λόγους βελτίωσης της αξιοπιστίας της.
Η Ferrari ενδέχεται να ζητήσει από τη FIA άδεια να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στην κινητήρια μονάδα της (την οποία παρέχει επίσης στις Sauber και Toro Rosso), για λόγους βελτίωσης της αξιοπιστίας της.
Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι οι κινητήρες της Ferrari δεν απολαμβάνουν αλεξίσφαιρη αξιοπιστία φέτος. Ο Fernando Alonso έχει δει δυο ιταλικές μονάδες να αστοχούν στην πλάτη του και η ομάδα αντικατέστησε τους κινητήρες αμφότερων των μονοθεσίων της πριν τον αγώνα του Μπαχρέιν, ενώ πριν τον αγώνα της Μαλαισία αντικατέστησε το πνευματικό σύστημά τους. Παράλληλα, και η Sauber αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς ο Pedro de la Rosa έχασε στην Κίνα τον δεύτερο συνεχόμενο κινητήρα του, ενώ ο Kamui Kobayashi εγκατέλειψε στη Μαλαισία με προβλήματα στον V8.
H αιτία εγκατάλειψης (ο de la Rosa δεν κατάφερε να εκκινήσει καν τον αγώνα) αμφότερων των Sauber στη Μαλαισία ήταν ένα πρόβλημα με τους αισθητήρες του πνευματικού συστήματος του κινητήρα. H ελβετική ομάδα διέθετε καινούργιο σύστημα αισθητήρων στην Κίνα, ωστόσο ο de la Rosa εγκατέλειψε και πάλι στον αγώνα με πρόβλημα στο πνευματικό σύστημα του κινητήρα.
Σε μια σεζόν που οι κανονισμοί επιτρέπουν σε κάθε οδηγό τη χρήση μονάχα 8 κινητήρων για 19 αγωνιστικά σαββατοκύριακα (με κάθε επιπλέον μονάδα να συνοδεύεται από ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά), το πρόβλημα της Ferrari είναι αρκετά σοβαρό και είτε θα προτιμήσει να το αντιμετωπίσει αυξάνοντας τα χιλιόμετρα που θα διανύουν οι κινητήρες της στις ελεύθερες δοκιμές, είτε θα ζητήσουν από τη FIA να πραγματοποιήσουν αλλαγές στον V8 της, που φέρει την ονομασία 056.
Το πρόβλημα του 056 έχει εντοπιστεί στη μόνωση του συστήματος πνευματικών βαλβίδων. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, διαφεύγει από το σύστημα υπερβολική ποσότητα αέρα. Το πρόβλημα αυτό του 056 δεν είναι καινούργιο, ωστόσο τις προηγούμενες σεζόν, αντιμετωπιζόταν κατά τη διάρκεια των pit stop, κάτι που φέτος δεν είναι εφικτό.
Πέρυσι, οι μηχανικοί της Ferrari αναπλήρωναν τον αέρα στο ντεπόζιτο του συστήματος κατά τη διάρκεια των ανεφοδιασμών. Με τους φετινούς κανονισμούς όμως, συνήθως (σε κανονικές συνθήκες), οι οδηγοί πραγματοποιούν μονάχα ένα pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα και αυτό διαρκεί μόλις 4 δευτερόλεπτα. Συνεπώς, δεν αφήνει αρκετό χρόνο για την αναπλήρωση του αέρα του πνευματικού συστήματος και παράλληλα πραγματοποιείται αρκετά νωρίς στον αγώνα, όπου δεν έχει σημειωθεί ακόμα σημαντική απώλεια.
Με τη μείωση των διαθέσιμων κινητήρων κατά τη διάρκεια της σεζόν, η ευαίσθητη στις υψηλές θερμοκρασίες μόνωση του συστήματος πνευματικών βαλβίδων (για αυτό και τα μεγαλύτερα προβλήματα παρουσιάστηκαν σε Μπαχρέιν και Μαλαισία), καλείται να αντέξει ακόμα περισσότερο φέτος. Μερικές φορές, λάδι εισέρχεται στο σύστημα, γεγονός που μειώνει την ποσότητα αέρα και αυξάνει την πίεση. Στο τελικό στάδιο αυτής της κατάστασης, ο στροφαλοφόρος άξονας αστοχεί.
Αν η Ferrari καταφέρει να αποδείξει στη FIA ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας, μπορεί να λάβει έγκριση (όπως συνέβη με τη Renault νωρίτερα φέτος) να πραγματοποιήσει βελτιώσεις στους κινητήρες της. Δεν επιτρέπεται όμως να τροποποιηθούν οι κινητήρες που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί.
Φ.Λ.