X
Αγώνες

F1: H Red Bull ξόδεψε 60 εκατ. € περισσότερα…

…χρήματα απ’ όσα προέβλεπε η συμφωνία περιορισμού των εξόδων των ομάδων για το 2010, δημιουργώντας μια διαμάχη η οποία επιβαρύνει το κλίμα εντός της FOTA.

…χρήματα απ’ όσα προέβλεπε η συμφωνία περιορισμού των εξόδων των ομάδων για το 2010, δημιουργώντας μια διαμάχη η οποία επιβαρύνει το κλίμα εντός της FOTA.
Πρόσφατα, ο πρώην πρόεδρος της FIA, Μax Mosley, είχε δηλώσει ότι η πρωταθλήτρια ομάδα του 2010, η Red Bull, ζήτησε να εξαιρεθεί από τη συμφωνία περιορισμού των εξόδων των ομάδων που είχε δημιουργήσει η FOTA ως εναλλακτική λύση στο ανώτατο όριο budget που ήθελε να επιβάλλει ο Βρετανός πρώην επικεφαλής της Διεθνούς Ομοσπονδίας.
Η ιταλική αθλητική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport ρίχνει περισσότερο φως στην υπόθεση, αναφέροντας ότι η Red Bull ξόδεψε 60 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από το ανώτατο όριο των 100 εκατ. που είχε θέσει η FOTA για τη χρονιά του 2010.
Οι ακριβείς λεπτομέρειες της συμφωνίας περιορισμού των εξόδων δεν έγιναν ποτέ γνωστοί. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι ομάδες δεν έπρεπε να ξεπεράσουν, εντός του 2010, τα 100 εκατομμύρια ευρώ σε έξοδα, τα οποία χωρίζονταν σε τρεις διαφορετικούς τομείς. Ο πρώτος τομέας ανέφερε ότι οι ομάδες δεν έπρεπε να ξεπεράσουν τα 40 εκατομμύρια ευρώ σε έξοδα προς εξωτερικούς προμηθευτές (όπως π.χ. δισκόφρενων). Στο δεύτερο τομέα υπάγονται τα λειτουργικά έξοδα, όπως αυτά που απαιτεί η χρήση μιας αεροδυναμικής σήραγγας. Στον τρίτο τομέα περιλαμβάνονται τα έξοδα δημιουργίας και κατασκευής του μονοθεσίου, οι περιορισμοί που αφορούν το προσωπικό καθώς και οι μισθοί των υπαλλήλων. Από το συνολικό όριο εξόδων εξαιρούνται οι μισθοί των οδηγών καθώς και οι επενδύσεις για σκοπούς μάρκετινγκ.
Κατά τους όρους συμφωνίας περιορισμού εξόδων, εάν κάποια ομάδα ξόδευε περισσότερα χρήματα από το προσυμφωνημένο ποσό κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα επιπλέον λεφτά θα αφαιρούνταν από το ποσό που θα είχε το δικαίωμα να ξοδέψει την επόμενη σεζόν. Εντούτοις, η FOTA δεν έχει ορίσει ακόμα το όριο εξόδων για τη χρονιά του 2011…
Η Red Bull υπολογίζεται ότι ξόδεψε περίπου 160 εκατομμύρια ευρώ το 2010, αν και ο τελικός λογιστικός απολογισμός της ομάδας για το περασμένο έτος, δεν πρόκειται να παραδοθεί στη FOTA μέχρι το Φεβρουάριο. Συνεπώς, σύμφωνα με τους προαναφερθέντες όρους, η Red Bull θα πρέπει να αφαιρέσει 60 εκατ. από το ποσό που θα οριστεί ως ανώτατο όριο εξόδων των ομάδων για τη χρονιά του 2011, κάτι που θα την άφηνε με το budget της… Virgin.
Για να μην αναγκαστεί να υπομείνει κάτι τέτοιο, η Red Bull παρουσίασε πολυάριθμες περιπτώσεις εξαίρεσης εξόδων στις τελευταίες συνεδριάσεις που διεξήγαγε η FOΤΑ πέρυσι, όπου θα έπρεπε να έχει οριστεί το ανώτατο ποσό εξόδων των ομάδων για τη χρονιά του 2011. Τη στάση της Red Bull υποστήριξε και η «θυγατρική» της, Toro Rosso και χωρίς την υπογραφή αυτών των δυο ομάδων, το ανώτατο όριο εξόδων για το 2011 δεν έχει οριστεί μέχρι στιγμής.
Ένδειξη του ότι το κλίμα εντός των τάξεων της FOTA έχει επιβαρυνθεί, αποτελεί και το γεγονός ότι ο σύνδεσμος δεν κατάφερε να εκλέξει καινούργιο πρόεδρο (υποτίθεται ότι θα ήταν ο Adam Parr της Williams), για αυτό το λόγο και εφάρμοσε η πρόταση του Franz Tost της Toro Rosso, να διατηρηθεί στην προεδρία για άλλον ένα χρόνο ο Martin Whitmarsh της McLaren, παρά το γεγονός ότι κατά την ίδρυση του συνδέσμου είχε αποφασιστεί ότι κάθε πρόεδρός της θα διατηρούσε το «αξίωμα» αυτό για μονάχα μια σεζόν.
Τα γεγονότα αυτά έκαναν την HRT να αποχωρήσει από την FOTA στις 17 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport, αν και ο σύνδεσμος των ομάδων δεν έχει επιβεβαιώσει τίποτα από αυτά επίσημα.
Παράλληλα, αναφέρεται ότι η Mercedes θα επενδύσει ένα πολύ μεγάλο budget για την εξέλιξη του KERS της. Οι πελάτες της γερμανικής εταιρίας αναμένεται να πληρώσουν τα διπλάσια χρήματα (4-5 εκατομμύρια ευρώ) για να αποκτήσουν το KERS με το ασημένιο αστέρι, απ’ ότι αυτοί της Ferrari (1-2 εκατoμμύρια).
Όπως έχουν τονίσει επανειλημμένα οι Bernie Ecclestone και Max Mosley, οι ομάδες δε μπορούν να συμφωνήσουν ποτέ, λόγω της αντιπαλότητάς τους μέσα στην πίστα και του γεγονότος ότι όλες προσπαθούν να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους. Εάν η αποχώρηση της HRT από τη FOTA είναι γεγονός, και ακολουθήσουν κι άλλες, τότε ο σύνδεσμος θα αποδυναμωθεί σημαντικά. Αυτό το ενδεχόμενο καλείται να αποτρέψει ο Whitmarsh.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!