X
Αγώνες

F1: H McLaren εγκαταλείπει τις επαναστατικές εξατμίσεις

Η McLaren θα παρουσιάσει έναν πιο απλό σχεδιασμό εξατμίσεων και ένα καινούργιο πάτωμα στην ΜΡ4-26 για τo GP Αυστραλίας, έπειτα από τον προβληματικό χειμώνα που αντιμετώπισε.

Η McLaren θα παρουσιάσει έναν πιο απλό σχεδιασμό εξατμίσεων και ένα καινούργιο πάτωμα στην ΜΡ4-26 για τo GP Αυστραλίας, έπειτα από τον προβληματικό χειμώνα που αντιμετώπισε.
Η McLaren διέθετε για τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης έναν επαναστατικό σχεδιασμό εξατμίσεων, με τις απολήξεις να διοχετεύουν τα καυσαέρια, σε ένα «κουτί» (ή «χταπόδι») από κεραμικό υλικό, τοποθετημένο πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες.
Συγκεκριμένα, το εν λόγω εξάρτημα λέγεται ότι κατασκευαζόταν από PyroSic, ένα συνθετικό κεραμικό υλικό (το οποίο περιέχει επίσης γυαλί, σιλικόνη και ανθρακονήματα) που έχει μεγάλη αντίσταση σε υψηλές θερμοκρασίες και έχει πολύ υψηλό κόστος.
Το «χταπόδι» της αρχικής έκδοσης της MP4-26, διέθετε πολλαπλούς αυλούς μεταβαλλόμενης διατομής κατά το μήκος τους (για βέλτιστη διαχείριση των πιέσεων), που διοχέτευαν τα καυσαέρια σε διάφορα μέρη, κυρίως του διαχύτη, αλλά πιθανότατα και στο κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής και την ουρά του μονοθεσίου. Ωστόσο, η McLaren αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα υπερθέρμανσης σε αυτή την περιοχή, ενώ και η ταχύτητα του μονοθεσίου δεν ήταν εντυπωσιακή.
Πάντως, η πρόθεση της McLaren να χρησιμοποιήσει PyroSic σε αυτή την περιοχή οδήγησε σε προσφυγές στη FIA για την αποσαφήνιση των κανονισμών, οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν επιτρέπεται η κατασκευή εξατμίσεων από αυτό το υλικό. Ωστόσο, το «χταπόδι» της McLaren θα χαρακτηριζόταν πιθανότατα ως αμάξωμα και όχι ως μέρος των εξατμίσεων. Επιπλέον όμως, φαίνεται ότι είναι παράνομο να διοχετεύονται τα καυσαέρια από πολλαπλές εξόδους, όπως συνέβαινε με το σχεδιασμό της MP4-26.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της McLaren, Martin Whitmarsh, η ομάδα αποφάσισε να εγκαταλείψει τις περίπλοκες εξατμίσεις και να παρουσιάσει έναν πιο απλό σχεδιασμό για το GP της Αυστραλίας λόγω της κακής αξιοπιστίας και των φτωχών επιδόσεων. Ο Whitmarsh παραδέχθηκε ότι αυτή η απόφαση ενέχει ένα ρίσκο, αλλά είναι πεπεισμένος ότι είναι η σωστή. Πέραν των καινούργιων εξατμίσεων και του νέου πατώματος, η McLaren MP4-26 θα φέρει και άλλες, ορατές αλλαγές στη Μελβούρνη.
Ο Whitmarsh επιβεβαίωσε οι καινούργιες εξατμίσεις θα έχουν πιο απλό σχεδιασμό, δηλώνοντας ότι η προηγούμενη λύση της ομάδας ήταν υπερβολικά επαναστατική και δεν απέδιδε τα αντίστοιχα οφέλη για την περιπλοκότητά της. Κοινώς, η αρχική λύση της McLaren δε θα έφτανε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού. Ο Βρετανός πιστεύει ότι το πακέτο αναβάθμισης της MP4-26 θα αποφέρει κέρδη υψηλότερα από 1 δλ. στο γύρο για τη McLaren.
Με αυτό τον τρόπο, η McLaren ευελπιστεί να καλύψει τη διαφορά που φαίνεται ότι την χώριζε με τις κορυφαίες ομάδες στις χειμερινές δοκιμές. H ομάδα αντιμετώπιζε προβλήματα αξιοπιστίας και στον τομέα των υδραυλικών του κιβωτίου και η αναβολή του GP Μπαχρέιν της έδωσε χρόνο να πραγματοποιήσει σημαντικές τροποποιήσεις στο μονοθέσιό της.
Την ίδια στιγμή, στο βρετανικό Τύπο αναφέρεται ότι η ομάδα της McLaren αναμένεται να εγκαταλείψει και τη στρατηγική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, διαθέτοντας δυο διαφορετικά τμήματα τεχνικών για την εξέλιξη των μονοθεσίων της παρούσας και της επόμενης χρονιάς και να επιστρέψει σε μια πιο παραδοσιακή διάρθρωση, έχοντας ορίσει τεχνικό διευθυντή (τον Paddy Lowe) για πρώτη φορά από το 2005.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!