top icon
Αγώνες

F1: H Lotus με κιβώτια Red Bull το 2011

Η Lotus ανακοίνωσε επίσημα ότι θα χρησιμοποιεί κιβώτια και υδραυλικά της Red Bull Technology από το 2011, τα οποία αναμένεται να συνδυάσει με κινητήρες Renault.

Η Lotus ανακοίνωσε επίσημα ότι θα χρησιμοποιεί κιβώτια και υδραυλικά της Red Bull Technology από το 2011, τα οποία αναμένεται να συνδυάσει με κινητήρες Renault, καθώς τερμάτισε πρόωρα το συμβόλαιό της με την Cosworth.
 
Στην ανακοίνωση της Cosworth που επιβεβαίωνε το γεγονός τερματισμού του συμβολαίου με τη Lotus ο οποίος ορίστηκε για τα μεσάνυχτα της 30ής Νοεμβρίου, αναφέρεται ότι η ομάδα του Hingham ήταν απογοητευμένη από την αξιοπιστία εξαρτημάτων που δε σχετίζονταν με τον κινητήρα.
 
Το πρόβλημα όλων των καινούργιων ομάδων φέτος αφορούσε με την αξιοπιστία των υδραυλικών του κιβωτίου που παρέχει η Xtrac, ως πακέτο με τον κινητήρα της Cosworth. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Lotus στράφηκε προς τη Red Bull Technology για κιβώτια και υδραυλικά ενόψει της σεζόν του 2011. Συνεπώς, με τον κινητήρα της Renault η Lotus και η Red Bull θα χρησιμοποιούν το 2011 το ίδιο κινητήριο σύνολο.
 
Η Lotus προτίμησε το κιβώτιο της Red Bull Τechnology διότι είναι μικρότερο από αυτό της Renault, αφήνοντας περισσότερο χώρο στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, ώστε να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση, δεδομένου ότι αυτή η περιοχή θα γίνει ακόμα πιο κρίσιμη με την απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων που θα ισχύσει από του χρόνου. Η Lotus αναμένεται να σχεδιάσει το δικό της κέλυφος κιβωτίου που σχετίζεται άμεσα με τη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, η οποία στη Red Bull διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια του grid, καθώς παρουσιάζει ελκτικές ράβδους, αντί για ώσης.
 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι κινητήρες της Cosworth κόστιζαν περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ οι κινητήρες της Renault κοστολογούνται λίγο πιο ακριβά από αυτό πέραν των χρημάτων που θα απαιτήσουν τα κιβώτια της Red Bull Technology, οπότε είναι προφανές ότι η Lotus θα επενδύσει πολύ μεγαλύτερα κεφάλαια το 2011 στο κινητήριο σύνολο του μονοθεσίου της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Lotus αναγκάστηκε επίσης να αποζημιώσει την Cosworth για την πρόωρη διακοπή του συμβολαίου τους.
 
Ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, που πριν από λίγες μέρες ανανέωσε το συμβόλαιό του για τα επόμενα 5 χρόνια, δήλωσε ότι η συμφωνία με τη Red Bull αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου για την ομάδα του, εκφράζοντας τις φιλοδοξίες της για το μέλλον. «Το πακέτο κιβωτίου/υδραυλικών προφανώς παίζει κρίσιμο ρόλο στην απόδοση του μονοθεσίου, όχι μόνο στην πίστα, αλλά και σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό και τη διευθέτηση των όγκων και αυτό δίνει στο σχεδιαστικό και το αεροδυναμικό μας τμήμα μια πολύ συναρπαστική πλατφόρμα για να βασιστούμε» δήλωσε ο Gascoyne.
 
Για τη Red Bull Technology, την εταιρία που μέχρι πέρυσι σχεδίαζε και κατασκεύαζε τα μονοθέσια τόσο της Red Bull όσο και της Toro Rosso, αυτή είναι η πρώτη συμφωνία τέτοιας φύσεως (όπου ενεργεί ως προμηθευτής) με ομάδα που δεν ανήκει στον Dietrich Mateschitz.
 
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Το γεγονός ότι η Red Bull Technology έχει επιλεγεί να γίνει προμηθευτής σε μια άλλη ομάδα, παρά τη μικρή ιστορία της, επιδεικνύει πόσα έχουμε επιτύχει από την πρώτη μας σεζόν».
 
H Red Bull Technology είχε πέρυσι ισολογισμό 184,7 εκατομμυρίων ευρώ (από τα 166,3 του 2008, σημειώνοντας αύξηση 11%) και η συμβολή της Red Bull GmbH στο budget αυτό ήταν 122,7 εκατομμύρια, από 94,6 το 2008. Το κέρδος της εταιρίας ανέβηκε στα 4,3 εκατομμύρια ευρώ, από το 1,1 το 2008. Τα έξοδα της Red Bull Technology σε έρευνα και εξέλιξη ανέβηκαν στα 65,7 εκατομμύρια ευρώ, από τα 55,2 εκατομμύρια το 2008. Επίσης, ξοδεύτηκε επιπλέον ποσό από το κεφάλαιο για εξοπλισμό του εργοστασίου, ύψους 5,6 εκατομμυρίων ευρώ. Οι μισθοί στη Red Bull Technology ανέβηκαν στα 46,9 εκατομμύρια ευρώ, από τα 38,7 το 2008, κάτι που εφόσον δεν υπήρξαν προσλήψεις μεγάλου βεληνεκούς οφείλεται στα bonus που εισέπραξαν οι εργαζόμενοι, λόγω των καλών αποτελεσμάτων της ομάδας. Η Red Bull Technology είχε το 592 άτομα προσωπικό το 2009 (αν και υπήρχαν κι άλλοι εργαζόμενοι με συμβόλαιο, οι οποίοι δε συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το νούμερο), 61 από τους οποίους εργάζονταν στη Red Bull Racing.
 
Μέσα στα προαναφερθέντα ποσά συμπεριλαμβάνεται και το budget, της Red Bull Racing, της αγωνιστικής ομάδας δηλαδή, το οποίο ανήλθε στα 152,4 εκατομμύρια ευρώ (ήταν 141,8 το 2008). Σε αυτό το ποσό, η Red Bull GmbH συνέβαλε (πάντοτε ως μέρος των προαναφερθέντων συνεισφορών της) 111,3 εκατομμύρια ευρώ (αντί των 90,6 το 2008). Το κέρδος της Red Bull Racing αυξήθηκε από τα 539.800 στα 808.600 ευρώ. Το budget της Red Bull Racing συμπεριλαμβάνει και τα χρήματα που πήρε η ομάδα από τη FOM υπό τους όρους της Συνθήκης Ομονοίας.
 
Τα λογιστικά της Red Bull Technology αποκαλύπτουν επίσης, ότι η Toro Rosso πλήρωσε την κατασκευάστρια εταιρία 11.9 εκατομμύρια ευρώ για τις STR4, λιγότερα δηλαδή απ’ ότι το 2008 (16,3 εκατoμμύρια), ωστόσο, αυτό συνέβη επειδή η ιταλική ομάδα ξεκίνησε να σχεδιάζει και να κατασκευάζει για το 2010 μόνη της τα μονοθέσιά της και κατά συνέπεια, δεν πλήρωσε την εταιρία του Milton Keynes για την εξέλιξη της φετινής STR5.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ