top icon
Αγώνες

F1-GP Βραζιλίας: Η Red Bull κατακτά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με το 1-2

Η Red Bull δεν παρενέβη στη μάχη των οδηγών της, επιτρέποντας στον Vettel να χαρεί την 4η φετινή νίκη του, εμπρός από τον Webber, κατακτώντας έτσι το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών!

Η Red Bull δεν παρενέβη στη μάχη των οδηγών της, επιτρέποντας στον Sebastian Vettel να χαρεί την 4η φετινή νίκη του ελέγχοντας τον αγώνα εμπρός από τον Mark Webber και με το αποτέλεσμα αυτό η ομάδα του Milton Keynes κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2010, στην 6η χρονιά συμμετοχής της στη Formula 1 υπό αυτή την ιδιοκτησία! O Fernando Alonso, που τερμάτισε 3ος έχοντας χάσει χρόνο στους πρώτους γύρους προσπαθώντας να προσπεράσει τους Hamilton και Hulkenberg, διατηρήθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία, με διαφορά 8 βαθμών από τον Webber. Αυτό σημαίνει ότι στο Αμπού Ντάμπι ο Ισπανός οδηγός της Ferrari μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο τερματίζοντας τη 2η θέση, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων των αντιπάλων του. 

Η Red Bull θα μπορούσε να έχει φέρει τον Webber σε απόσταση ενός βαθμού από τον Alonso, χαρίζοντας τη νίκη σε αυτόν, αλλά με αυτό τον τρόπο διακινδύνευε να χάσει τις ελπίδες της με τον Vettel, ο οποίος τώρα βρίσκεται 15 βαθμούς πίσω από τον Alonso. Ο Ισπανός ήταν πολύ εύστοχος δηλώνοντας πριν τον αγώνα ότι θέλει η Red Bull να διατηρήσει στάση ισότητας και αποδείχθηκε ότι αυτή η στρατηγική της αντίπαλης ομάδας τον ευνόησε. Στη διεκδίκηση του τίτλου παραμένει -μαθηματικά τουλάχιστον, γιατί βρίσκεται 24 βαθμούς πίσω- και ο Lewis Hamilton, ο οποίος τερμάτισε 4ος, έπειτα από μια δύσκολη ημέρα , αφού η McLaren δεν παρήγαγε καθόλου πρόσφυση. Πίσω του τερμάτισε ο Jenson Button, ο οποίος ανέκτησε πολλές θέσεις εφαρμόζοντας μια πολύ καλή στρατηγική, αλλά σήμερα έχασε και επίσημα το στέμμα του. Οι δυο McLaren χρησιμοποίησαν την ευκαιρία της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας 20 γύρους πριν τον τερματισμό για να χρησιμοποιήσουν ένα επιπλέον σετ ελαστικών (ο Hamilton σκληρά, ο Button μαλακά), χωρίς να χάσουν θέσεις στην κατάταξη. 
 

O Webber δεν κατάφερε να απειλήσει τον Vettel στη Βραζιλία.
 
Στην 6η θέση βρέθηκε ο Rosberg, παρά το γεγονός ότι πραγματοποίησε τρία pit stop. Ο Γερμανός αποφάσισε να μπει στα pits της Mercedes υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά οι μηχανικοί είχαν φέρει τη σκληρή γόμα της Bridgestone και όχι τη μαλακή όπως είχε προγραμματιστεί. Για αυτό το λόγο, η Mercedes τον κάλεσε ξανά στα pits. Επειδή το αυτοκίνητο ασφαλείας του 51ου γύρου «έπιασε» πολλούς ντουμπλαρισμένους μεταξύ των πρωτοπόρων, ο Rosberg έχασε μονάχα μια θέση, από τον team mate του, Michael Schumacher. Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής υπέκυψε έπειτα από λίγους γύρους στην καινούργια γόμα του team mate του, και αρκέστηκε στην 7η θέση, εμπρός από τον poleman Nico Hulkenberg, ο οποίος μόλις είχε δεχτεί γύρο από τον Vettel όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να επέμβει και έχασε επαφή με το γκρουπ μονοθεσίων που ακολουθούσε. Με το αποτέλεσμα του Γερμανού όμως, η Williams προσπέρασε τη Force India στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και βρίσκεται πλέον στην 6η θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Robert Kubica (Renault) και Kamui Kobayashi, ο οποίος έμεινε πολύ ώρα στην πίστα με τη σκληρή γόμα και ευνοήθηκε από το συγχρονισμό του αυτοκινήτου ασφαλείας, που επενέβη μόλις αφότου είχε πραγματοποιήσει το pit stop του, εκμηδενίζοντας τις διαφορές. Ο Ιάπωνας οδηγός της Sauber κατάφερε να προσπεράσει τις δυο Toro Rosso στους τελευταίους γύρους και να αποσπάσει τον τελευταίο βαθμό. 
 

Η βασιζόμενη στο Milton Keynes ομάδα της Red Bull κατέκτησε το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών!

 
Η Red Bull κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2010 με το 4ο φετινό «1-2». H ομάδα του Milton Keynes εισήλθε στη Formula 1 το 1997, ως Stewart Grand Prix, του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Jackie Stewart. Κατέκτησε την πρώτη της νίκη το 1999 και πωλήθηκε στη Ford για να μετονομαστεί σε Jaguar από το 2000, σημειώνοντας μέτρια αποτελέσματα. Για το 2005 την αγόρασε η Red Bull και κατάφερε να την μετατρέψει σε νικήτρια πέρυσι και Πρωταθλήτρια φέτος. Αυτό είναι το πρώτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών που κατακτά μονοθέσιο το οποίο έχει επιμεληθεί ο Adrian Newey από το 1998, και ο Βρετανός τεχνικός δήλωσε ότι το φετινό επίτευγμα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία καθώς πραγματοποιήθηκε με μια ανεξάρτητη ομάδα.
 

Ο Vettel τέθηκε επικεφαλής στην πρώτη στροφή του αγώνα.
 
Στον αγώνα, αμφότερες οι Red Bull κατάφεραν να απαλλαγούν από το εμπόδιο του Hulkenberg άμεσα. Ο Sebastian Vettel προσπέρασε το συμπατριώτη του στην πρώτη στροφή, κάνοντας καλύτερη εκκίνηση, ενώ ο Mark Webber πήρε το slipstreaming στην πίσω ευθεία και πέρασε μπροστά από την Williams στη στροφή 4.
 

Ο Webber προσπερνάει τον Hulkenberg στην 4η στροφή του 1ου γύρου, ενώ ο Alonso επιτέθεται στον Hamilton.
 
Ο Alonso εντωμεταξύ πίεζε όσο μπορούσε τον Hamilton για την 3η θέση και όταν ο Βρετανός άνοιξε κατά λάθος τη γραμμή του υπερβολικά στη στροφή 4 στο 2ο γύρο, ο οδηγός της Ferrari δε χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να περάσει μπροστά. Στη συνέχεια όμως, ο Hulkenberg αποδείχθηκε πιο σκληρός αντίπαλος. Ο Γερμανός υπεράσπιζε σωστά τη θέση του στη μεγάλη ευθεία, καλύπτοντας την εσωτερική και διατήρησε πίσω του τη Ferrari μέχρι τον 7ο γύρο, κοστίζοντας στον Ισπανό περίπου 10 δλ.
 

O Hulkenberg κόστισε αρκετό χρόνο στον Alonso.
 
Αυτή η διαφορά καθόρισε το αποτέλεσμα του αγώνα, αφού ο Alonso δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να πλησιάσει τις Red Bull. O Vettel διατηρούσε τον team mate του σε απόσταση ασφαλείας άνω των 2,5 δλ. και η μοναδική ανησυχία του μετά το πέρας των pit stop, ήταν οι πολλοί ντουμπλαρισμένοι συνδυασμοί που συναντούσε. Ωστόσο, αυτοί ήταν που του εξασφάλισαν το προβάδισμα όταν παρενέβη στον αγώνα το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 51ο γύρο, έπειτα από το ατύχημα του Vitantonio Liuzzi στο S do Senna.
 
O Vettel είχε προλάβει να δώσει γύρο στους Hulkenberg και Kubica πριν το κάνει και ο Webber, oπότε τα δυο μονοθέσια παρέμειναν μεταξύ τους υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Vettel είχε διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση και έπειτα από την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits, εκμεταλλεύτηκε το περιθώριο που είχε αφήσει, για να αυξήσει τη διαφορά του από την άλλη Red Bull έως τα 5 δλ. Την ίδια στιγμή, ο Webber αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης με τον κινητήρα του και αναγκάστηκε να μειώσει την απόδοσή του 8κύλινδρου Renault για να κατεβάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του. Μονάχα στους δυο τελευταίους γύρους του δόθηκε η άδεια από το pit wall της Red Bull να πιέσει όσο θέλει. 


Προβλήματα υπερθέρμανσης του κινητήρα αντιμετώπισε προς το τέλος του αγώνα ο Webber.  

 
Εντούτοις, ο Alonso δεν κατάφερε να απειλήσει τον Webber, αφού μεταξύ τους είχαν «παγιδευτεί» 7 ντουμπλαρισμένα μονοθέσια υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, δημιουργώντας και πάλι μια σημαντική διαφορά για τις Red Bull. Ο Ισπανός της Ferrari πίεσε στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει αρκετά τον Webber. O Alonso όμως πηγαίνει κατά το σχέδιό του όσον αφορά τη μάχη του τίτλου, ανεβαίνοντας στο βάθρο των τελευταίων 5 αγώνων και τώρα χρειάζεται μονάχα απλά μια 2η θέση στο Αμπού Ντάμπι για να στεφθεί Πρωταθλητής για τρίτη φορά, αφού έχασε μονάχα 3 βαθμούς σε σχέση με τον Webber στη Βραζιλία.
 
Για να κατακτήσει τον τίτλο στο Αμπού Ντάμπι ο Αυστραλός, θα πρέπει να νικήσει τον αγώνα και να τερματίσει 2ος κάποιος άλλος πέραν του Alonso. Συνεπώς, αν η κατάταξη διαμορφωθεί στο Aμπού Ντάμπι ακριβώς όπως συνέβη από τον 7ο γύρο και έπειτα στο GP Βραζιλίας (με τον Alonso 3ο), ο Vettel θα είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει τη νίκη στον Webber, αφού ο ίδιος δε θα μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο, ενώ ο Αυστραλός θα στέφονταν Πρωταθλητής. 
 

Σταθερά στο βάθρο βρίσκεται τους τελευταίους 5 αγώνες ο Alonso.
 
Όταν ρωτήθηκε αν η Red Bull θα έπρεπε να ανταλλάξει θέσεις μεταξύ των μονοθεσίων της σήμερα, ο Webber απάντησε: «Θα βοηθούσε, αλλά δεν είναι αυτή η φιλοσοφία της ομάδας, η οποία ακολουθεί τη στάση που υιοθετούσε πάντα στην αγωνιστική πλευρά». Ερωτούμενος αν περιμένει ο Vettel να κάνει στην άκρη για αυτόν στο Αμπού Ντάμπι, ο Webber απάντησε: «Εξαρτάται από την κατάσταση στον τελευταίο γύρο». Ο Webber δήλωσε επίσης ότι ο αγώνας αποφασίστηκε στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές: «τις παλιές ημέρες, μπορούσες να παίξεις με τη στρατηγική, να κάνεις περισσότερους ή λιγότερους γύρους πριν τον ανεφοδιασμό, αλλά δεν είναι έτσι τώρα».
 
Όταν ο Vettel κλήθηκε να απαντήσει αν θα παραχωρούσε τη νίκη στον Webber στο Αμπού Ντάμπι εφόσον ο Alonso βρισκόταν στην 3η θέση, ο Γερμανός απάντησε: «Σίγουρα, θα πρέπει να κρίνεις σύμφωνα με την κατάσταση. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, νομίζω ότι και οι δυο μας γνωρίζουμε πώς να ενεργήσουμε, υπάρχουν στιγμές που πιθανότατα δεν ήταν αντιπροσωπευτικές και τις οποίες μάλλον δε θέλουμε να επαναλάβουμε. Νομίζω ότι θα δείτε εκεί (στο Αμπού Ντάμπι). Έχω πάει σχολείο, οπότε γνωρίζω τι μπορώ να απαντήσω και ειπώθηκαν πολλά πριν από αυτό τον αγώνα. Σαν παιδί ποτέ δε μου άρεσε όταν οι γονείς μου με πείραζαν και δεν απαντούσαν την ερώτησή μου, οπότε τώρα βρίσκομαι σε θέση να πειράζω εσάς για τις ερωτήσεις σας».
 

O Webber ίσως χρειαστεί τη βοήθεια του Vettel για να στεφθεί Πρωταθλητής στο Αμπού Ντάμπι.
 
Ακόμα δεν τελείωσε ο αγώνας και μιλάμε για το Αμπού Ντάμπι, αλλά εκεί ακριβώς έχουν ήδη στρέψει την προσοχή τους όλοι: στο επόμενο σαββατοκύριακο, που θα κριθεί ο τίτλος στο Αραβικό Εμιράτο. Για αυτό το λόγο ο Lewis Hamilton ήταν εντελώς απογοητευμένος μετά τον αγώνα. Ο Βρετανός βρίσκεται πλέον 24 βαθμούς πίσω από τον Αlonso και χρειάζεται «ένα θαύμα» πλέον, καθώς δηλώνει ότι «θα συνεχίσω να προσπαθώ, δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε τώρα. Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι εδώ και δε θα είμαστε αρκετά γρήγοροι στο Αμπού Ντάμπι. Ήταν ένας σκληρός αγώνας. Το μονοθέσιο δε βρισκόταν πουθενά, δεν είχα καθόλου πρόσφυση. Αισθάνομαι αρκετά τυχερός που τερμάτισα 4ος». 
 

Η μάχη Alonso-Hamilton δεν κράτησε πολύ…
 
Στην τύχη του Βρετανού συνέβαλε και η άριστη στρατηγική της McLaren και για τους δυο οδηγούς της. Αφότου ο Alonso προσπέρασε τον Hulkenberg, ο Hamilton δεν είχε την πρόσφυση να κάνει το ίδιο και περίμενε μέχρι το 14ο γύρο, έως ότου ο Γερμανός μπει δηλαδή στα pits της Williams. Στη συνέχεια, ο Hamilton έχοντας ήδη χάσει αρκετά δευτερόλεπτα από τον Alonso, παραπονούνταν ότι τα ελαστικά του είχαν «τελειώσει» έπειτα από τόσους γύρους πίσω από άλλα μονοθέσια, αλλά η McLaren τον διατήρησε -ορθώς- εντός πίστας μέχρι τον 20ό γύρο. O Hamilton έπειτα από το pit stop του, προσπέρασε με αρκετή ευκολία τον Kobayashi στον 26ο γύρο και επέστρεψε στην 4η θέση.
 

Ο Hamilton πάλεψε σκληρά με τον Hulkenberg, αλλά δεν κατάφερε να τον προσπεράσει στα ίσα.
 
Από την πλευρά του, ο Button, κέρδισε δυο θέσεις στην εκκίνηση, αλλά ο Schumacher κατάφερε να τον προσπεράσει ξανά. Βλέποντας τον οδηγό της παγιδευμένο στη 10η θέση, η McLaren τον έφερε στα pits στο τέλος του 11ου γύρου. Η Ferrari απάντησε στον επόμενο γύρο με τον Massa (8ος μέχρι τότε), ωστόσο ο Button πέρασε… γύρω από τον Βραζιλιάνο καθώς αυτός έβγαινε από τα pits. Οι πρώην προπορευόμενοι του Button, όταν επέστρεφαν από τα pits στην πίστα βρίσκονταν πίσω του, επειδή ο Βρετανός είχε βρεθεί σε καθαρό αέρα με καινούργια ελαστικά. Συνεπώς, οι δυο McLaren βρέθηκαν η μια πίσω απ’ την άλλη, καθώς ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα έπειτα από το δικό του pit stop (εκπληκτικά βολικά…) ακριβώς μπροστά από τον team mate του.
 
Ωστόσο, ακόμα και τα σκληρά ελαστικά των McLaren «καταστράφηκαν» αρκετά γρήγορα, με τον Hamilton να τα έχει πιέσει υπερβολικά ίσως στους πρώτους γύρους ζωής τους, κάνοντας δυο συνεχόμενους ταχύτερους γύρους στην προσπάθειά του να καλύψει τη διαφορά από τον Alonso. Μάλιστα, ο Hamilton είχε χάσει τόση πρόσφυση που νόμιζε ότι δε λειτουργεί σωστά το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής του, καθώς είχε δυσκολίες να προσπεράσει ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς. Όταν ο Liuzzi προκάλεσε το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, οι McLaren είχαν αναπτύξει αρκετή διαφορά από τη Mercedes του Schumacher για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον pit stop χωρίς να χάσουν τις θέσεις τους, οπότε κλήθηκαν στα pits, με τον Hamilton να επιλέγει στη σκληρή γόμα και ο Button τη μαλακή για τους τελευταίους 20 γύρους. 
 

Ο Schumacher προσπερνάει τον Button στους πρώτους γύρους του αγώνα.
 
Ο Nico Rosberg, που είχε εκκινήσει μόλις 13ος κατάφερε να τερματίσει πίσω από τον Button, στην 6η θέση. Ο Γερμανός πραγματοποίησε το πρώτο του pit stop στους ίδιους γύρους με τους τρεις πρωτοπόρους (στον 26ο) και έχοντας βρεθεί σε καθαρή πίστα αφότου ο team mate μπήκε στα pits, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά  από την άλλη Mercedes. Κατά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, έγινε το μπέρδεμα που αναφέραμε στην αρχή με τα ελαστικά του Rosberg, αλλά εντέλει ο Γερμανός κατάφερε να τερματίσει πρώτος «από τους υπόλοιπους» (πέραν των τριών κορυφαίων ομάδων δηλαδή), εμπρός από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher, ο οποίος τον άφησε να περάσει, λόγω του πλεονεκτήματος της φρέσκιας γόμας.
 

Ο Rosberg σε μια μάχη με τον Kobayashi.
 
Στην 8η θέση είδε την καρό σημαία ο poleman, Nico Hulkenberg, που εχθές είχε κάνει την καλύτερη δουλειά στην προθέρμανση των ελαστικών του στο Q3. O Γερμανός αμύνθηκε πολύ καλά κατά την υπεράσπιση της θέσης του και ήταν 4ος πριν το pit stop του, το οποίο ήρθε αρκετά νωρίς, ως αντίδραση σε αυτό του Button και όλων των υπόλοιπων γύρω του. Ο Hulkenberg έπεσε στη 10η θέση έπειτα από το pit stop του και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, μόλις είχε δεχθεί γύρο από τον Vettel, γεγονός που τον παγίδευσε 50 δλ. πίσω από τον προπορευόμενό του στην κατάταξη, χωρίς καμία ελπίδα να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Ο 23χρονος αντιμετώπιζε δυσκολίες με ισχυρούς κραδασμούς στη Williams του. 
 

O Hulkenberg έδωσε σκληρές μάχες με ένα ασταθές μονοθέσιο.
 
Ο Robert Kubica διένυσε ολόκληρο τον αγώνα πίσω από κάποιο άλλο μονοθέσιο και δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Renault. O Kamui Kobayashi από την άλλη, καθυστερώντας το pit stop του έως τον 50ό γύρο, κατάφερε να φτάσει έως και την 5η θέση πριν το μέσο του αγώνα, αλλά σύντομα άρχισε να χάνει τις μάχες που έδινε, καθώς αντιμετώπισε έλλειψη πρόσφυσης και υπερβολική υποστροφή. Στους τελευταίους γύρους με τα καινούργια μαλακά ελαστικά, ο Ιάπωνας κατάφερε να προσπεράσει τις δυο Toro Rosso για τον τελευταίο βαθμό.
 
Σε αυτό το γκρουπ μονοθεσίων, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας προκάλεσε ένα χάος, με ντουμπλαρισμένους οδηγούς μεταξύ αυτών που βρίσκονταν κανονικά στην κατάταξη. Μερικές φορές δε οι οδηγοί δε γνώριζαν ποιον είχαν πίσω τους και αυτό συνέβη και στον Nick Heidfeld, o οποίος εμπόδισε τον Rosberg ενώ βρισκόταν ένα γύρο πίσω του και δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane.
 
Οι Βραζιλιάνοι οδηγοί ήταν άτυχοι σήμερα… Ο Rubens Barrichello βρισκόταν στην 7η θέση, όταν ένα πρόβλημα στο μπουλόνι του πίσω δεξιού τροχού κόστισε αρκετό χρόνο κατά το pit stop του. Στον 35ο γύρο, ο Barrichello είχε μια επαφή με την Toro Rosso του Jaime Alguersuari, η οποία προκάλεσε την αστοχία του εμπρός αριστερού ελαστικού της Williams, απαιτώντας ένα επιπλέον pit stop. Συνεπώς, ο Βραζιλιάνος κατέληξε στη 14η θέση, εμπρός από τον συμπατριώτη του, Felipe Massa
 

Στιγμές πριν την επαφή Barrichello-Alguarsuari.
 
Ο οδηγός της Ferrari βρισκόταν στην 8η θέση μέχρι το pit stop του στο 12ο γύρο, κατά το οποίο βιδώθηκε στραβά το μπουλόνι του εμπρός δεξιού τροχού. Ο Massa το αντιλήφθηκε αμέσως μόλις επέστρεψε στην πίστα και στον επόμενο γύρο μπήκε ξανά στα pits, με τους μηχανικούς της Ferrari να αντικαθιστούν μονάχα αυτό το ελαστικό. Ο Βραζιλιάνος έπεσε στην 23η θέση και υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας μπήκε ξανά στα pits για ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών. Αυτό του επέτρεψε να κερδίσει δυο θέσεις, μέχρι να βρει την… άλλη Toro Rosso στο διάβα του, αυτήν του Sebastien Buemi, με τον οποίο είχε μια επαφή, χάνοντας μια θέση ξανά, για να τερματίσει εντέλει 15ος…
Φ.Λ.
  
GP Βραζιλίας: Αποτελέσματα αγώνα
Α/A
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
71
1:33:11.803
196.944
2
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
71
4.243
196.795
3
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
71
6.807
196.705
5
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
71
14.634
196.430
4
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
71
15.593
196.396
11
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
71
35.320
195.708
13
7
3
Michael Schumacher
Mercedes
71
43.456
195.425
8
8
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
70
1 γύρος
193.335
1
9
11
Robert Kubica
Renault
70
1 γύρος
193.294
7
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
70
1 γύρος
193.278
12
11
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
70
1 γύρος
193.025
14
12
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
70
1 γύρος
193.007
22
13
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
70
1 γύρος
192.569
19
14
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
70
1 γύρος
192.568
6
15
7
Felipe Massa
Ferrari
70
1 γύρος
192.544
9
16
12
Vitaly Petrov
Renault
70
1 γύρος
192.520
10
17
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
70
1 γύρος
192.477
15
18
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
69
2 γύροι
189.169
20
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
69
2 γύροι
189.141
18
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
69
2 γύροι
188.933
17
21
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
69
2 γύροι
188.892
24
22
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
65
6 γύροι
177.924
23
Δεν κατετάγη
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
62
9 γύροι
170.970
21
Εγκαταλείψεις
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
49
Ατύχημα
196.692
16
Ταχύτερος γύρος
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
66
1:13.851
 
 
 
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
A/A
Oδηγός
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Alonso
246
25
12
 
12
18
8
4
15
4
 
25
18
 
25
25
15
25
15
 
2
Webber
238
4
2
18
4
25
25
15
10
 
25
8
25
18
8
15
18
 
18
 
3
Vettel
231
12
 
25
8
15
18
 
12
25
6
15
15
 
12
18
25
 
25
 
4
Hamilton
222
15
8
8
18
 
10
25
25
18
18
12
 
25
 
 
10
18
12
 
5
Button
199
6
25
4
25
10
 
18
18
15
12
10
4
 
18
12
12
 
10
 
6
Massa
143
18
15
6
2
8
12
6
 
 
 
18
12
12
15
4
 
15
 
 
7
Rosberg
130
10
10
15
15
 
6
10
8
1
15
4
 
8
10
10
 
 
8
 
8
Kubica
126
 
18
12
10
4
15
8
6
10
 
6
 
15
4
6
 
10
2
 
9
Schumacher
72
8
1
 
1
12
 
12
 
 
2
2
 
6
2
 
8
12
6
 
10
Barrichello
47
1
4
 
 
2
 
 
 
12
10
 
1
 
1
8
2
6
 
 
Sutil
47
 
 
10
 
6
4
2
1
8
4
 
 
10
 
2
 
 
 
 
12
Kobayashi
32
 
 
 
 
 
 
1
 
6
8
 
2
4
 
 
6
4
1
 
13
Hulkenberg
22
 
 
1
 
 
 
 
 
 
1
 
8
 
6
1
 
1
4
 
14
Liuzzi
21
2
6
 
 
 
2
 
2
 
 
 
 
1
 
 
 
8
 
 
15
Petrov
19
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
1
10
2
 
 
 
 
 
 
16
Buemi
8
 
 
 
 
 
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
17
de la Rosa
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
Heidfeld
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
2
 
 
19
Alguersuari
3
 
 
2
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Red Bull
469
16
2
43
12
40
43
15
22
25
31
23
40
18
20
33
43
 
43
 
2
McLaren
421
21
33
12
43
10
10
43
43
33
30
22
4
25
18
12
22
18
22
 
3
Ferrari
389
43
27
6
14
26
20
10
15
4
 
43
30
12
40
29
15
40
15
 
4
Mercedes
202
18
11
15
16
12
6
22
8
1
17
6
 
14
12
10
8
12
14
 
5
Renault
145
 
18
12
16
4
15
8
6
10
 
7
10
17
4
6
 
10
2
 
6
Williams
69
1
4
1
 
2
 
 
 
12
11
 
9
 
7
9
2
7
4
 
7
Force India
68
2
6
10
 
6
6
2
3
8
4
 
 
11
 
2
 
8
 
 
8
Sauber
45
 
 
 
 
 
 
1
 
7
8
 
8
4
 
 
10
6
1
 
9
Toro Rosso
11
 
 
2
 
1
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ