top icon
Αγώνες

F1-GP Σιγκαπούρης: Προεπισκόπηση

To GP της Σιγκαπούρης, παρά το γεγονός ότι φέτος θα διεξαχθεί για μόλις τρίτη φορά, έχει κερδίσει τη θέση του στο Πρωτάθλημα, όντας ο μοναδικός εξ’ ολοκλήρου νυχτερινός αγώνας της σεζόν.

To GP της Σιγκαπούρης, παρά το γεγονός ότι φέτος θα διεξαχθεί για μόλις τρίτη φορά, έχει κερδίσει τη θέση του στο Πρωτάθλημα, όντας ο μοναδικός εξ’ ολοκλήρου νυχτερινός αγώνας της σεζόν. Η φύση της πίστας, με τους τοίχους να παραμονεύουν στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου, καθώς και το ανομοιόμορφο έδαφος, τα παράξενα ωράρια και η υπερβολική υγρασία, κάνουν το GP της Σιγκαπούρης έναν πολύ απαιτητικό αγώνα για τους οδηγούς.
 
Το Spa και η Monza ήταν πίστες όπου ήταν γνωστό ότι η Red Bull δε θα τα πήγαινε ιδιαίτερα καλά, ωστόσο τα χαρακτηριστικά της πίστας της Marina Bay είναι -θεωρητικά- ιδανικά για την RB6. Με την περίσσεια κάθετη δύναμη που παράγει, η RB6 είναι πολύ καλή στην έξοδο από τις αργές στροφές, ενώ αντιμετωπίζει πολύ καλά και τις ανομοιομορφίες του εδάφους. To αν θα καταφέρει η ομάδα να επιβληθεί, πέραν των αστάθμητων παραγόντων, εξαρτάται και από το αν έχει επηρεαστεί η απόδοση του μονοθεσίου της από τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας στην εμπρός αεροτομή και το εμπρός μέρος του πατώματος. Σε αυτό το Grand Prix θα διαπιστώσουμε αν οι αλλαγές στους κανονισμούς εξάλειψαν το φαινόμενο χρήσης εύκαμπτων αεροτομών και αν οι επιδόσεις των μονοθεσίων επηρεάστηκαν από τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας.
 
Η Ferrari διαθέτει ανεβασμένη ψυχολογία έπειτα από τη νίκη της στη Monza και τα δυνατά σημεία της F10, δηλαδή η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η καλή πρόσφυση στις εξόδους από αργές στροφές θα ευνοηθούν στην πίστα της Σιγκαπούρης. Η Ferrari θα παρουσιάσει επίσης αρκετές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, που περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στο διαχύτη για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των χαμηλών εξατμίσεων, καθώς και μια καινούργια εμπρός αεροτομή.
 
Η McLaren ίσως δυσκολευτεί σε αυτό τον αγώνα, καθώς η MP4-25 έχει δείξει ότι δε συμπαθεί τις αργές πίστες με ανομοιόμορφο έδαφος και ψηλά kerb, όπως είναι η Marina Bay. Ωστόσο, οι τεχνικοί της βρετανικής ομάδας έχουν εργαστεί σκληρά στη βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου της σε τέτοιου τύπου πίστες και θα παρουσιάσουν μια καινούργια εμπρός αεροτομή στη Σιγκαπούρη. Εντούτοις, η γενική πίστη εντός της ομάδας, είναι ότι η βελτίωση θα προέλθει όχι από την προσθήκη καινούργιων εξαρτημάτων στο μονοθέσιο, αλλά από την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας των περίπλοκων αναβαθμίσεων που έχουν εφαρμοστεί τον τελευταίο καιρό σε αυτό. Επιπλέον, οι άνθρωποι της McLaren πιστεύουν ότι η απόσταση μεταξύ της ομάδας τους και της Red Bull θα έχει μειωθεί σε τέτοιου τύπου πίστες, επειδή με τις τροποποιήσεις στα στατικά τεστ, έχει γίνει πιο δύσκολη η χρήση εύκαμπτων αεροδυναμικών βοηθημάτων, και αυτό κάνει τη βρετανική ομάδα να πιστεύει ότι θα έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη στα ίσα.
 
Ωστόσο, οι οδηγοί της Red Bull παραμένουν τα άτυπα φαβορί για τη νίκη στη Σιγκαπούρη. Ο Sebastian Vettel έχει καιρό να κάνει έναν πολύ καλό αγώνα και ίσως καταφέρει να ανακάμψει. Από την άλλη, ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Mark Webber, έχει επικρατήσει σε άλλους δυο αγώνες που διεξήχθησαν σε πίστες αντίστοιχων χαρακτηριστικών (Μονακό και Ουγγαρία), αν και ο Vettel νίκησε στη Βαλένθια. Εν γένει, η Red Bull ήταν πολύ καλή φέτος σε πίστες που αποτελούνται από δρόμους πόλης, ή είχαν χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα.
 
Ένας από τους σημαντικότερους αντιπάλους της Red Bull, είναι ο Fernando Alonso, ο οποίος έχει κάνει πολύ καλές εμφανίσεις στη Σιγκαπούρη. Mάλιστα, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή η Ferrari αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την ομάδα του, καθώς από το μέσο της σεζόν η F10 είναι ό,τι ταχύτερο υπάρχει στο grid πέραν της RB6. Η Scuderia έχει σημειώσει τους περισσότερους βαθμούς από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στους τελευταίους τέσσερις αγώνες. O Alonso δηλώνει ότι μπορεί να πάρει το Πρωτάθλημα ακόμα και αν τερματίσει 3ος στους εναπομείναντες πέντε αγώνες. Αυτό που αναγνωρίζουν όλοι, είναι ότι οι εγκαταλείψεις δε συγχωρούνται πλέον, λόγω του προχωρημένου της σεζόν και επομένως είναι κάτι που θέλουν να αποφύγουν πάση θυσία.
 
Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι διεκδικητές δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν τον κάθε αγώνα ξεχωριστά, προσπαθώντας να κάνουν το καλύτερο κάθε φορά, χωρίς να επιμένουν στις βαθμολογικές διαφορές, ο Alonso έσπασε το καλούπι, δηλώνοντας: «Πρέπει να διαβάζεις τον αγώνα. Όπως συνέβη στη Monza, όταν η ομάδα σου λέει ότι ένας από τους διεκδικητές βρίσκεται εκτός αγώνα στον πρώτο γύρο, αλλάζεις την προσέγγισή σου για τους εναπομείναντες γύρους, διότι είναι ένας αγώνας μέχρι τον τερματισμό».
 
Αυτό που η Ferrari δεν έχει την πολυτέλεια να της συμβεί, είναι να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στους κινητήρες της. Η Scuderia είναι η μοναδική ομάδα που έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μια φορά καθέναν από τους 8 κινητήρες της (σε αμφότερα τα μονοθέσιά της) και δε διαθέτει καμία καινούργια μονάδα για τους 5 εναπομείναντες αγώνες. Δεδομένου ότι οι κινητήρες έχουν κύκλο ζωής τριών αγώνων, η Ferrari μπορεί να χρησιμοποιήσει τον 6ο κινητήρα των οδηγών της για άλλον ένα αγώνα. Παράλληλα, ο 7ος και ο 8ος κινητήρας (που χρησιμοποιήθηκαν -κατ’ επιλογή και όχι κατ’ ανάγκη- για πρώτη φορά σε Βέλγιο και Ιταλία αντίστοιχα), μπορούν να κάνουν άλλους δυο αγώνες. Ωστόσο, η ομάδα ίσως να αναγκαστεί να διαφυλάσσει τους κινητήρες της στις ελεύθερες δοκιμές, είτε διανύοντας λιγότερα χιλιόμετρα, είτε μειώνοντας το ανώτατο όριο στροφών.
 
Προβάδισμα σε αυτό τον τομέα διαθέτει ο Webber, καθώς έχει στη διάθεσή του δυο φρέσκους κινητήρες για το υπόλοιπο της σεζόν, ενώ ο team mate του και οι οδηγοί της McLaren έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μια φορά και τον 7ο κινητήρα τους. Η Red Bull θα παρουσιάσει σε αυτό τον αγώνα μερικές αναβαθμίσεις και παρά το ότι η ομάδα ισχυρίζεται ότι θα είναι μικρές, αναμένεται να περιλαμβάνουν πληθώρα αεροδυναμικών τροποποιήσεων. Η Red Bull έχει επίσης κάνει μερικές τροποποιήσεις στα μονοθέσιά της για να βελτιωθούν οι εκκινήσεις που πραγματοποιούν οι οδηγοί της, οι οποίες ήταν απογοητευτικές στους τελευταίους αγώνες.
 
Το αουτσάιντερ που μπορεί να κάνει την έκπληξη στη Σιγκαπούρη είναι ο Robert Kubica με τη Renault, η οποία αποδείχθηκε ιδιαίτερα ικανή στο Μονακό στα χέρια του Πολωνού. Ο Kubica είναι γνωστός για τις ικανότητές του σε πίστες που αποτελούνται από δρόμους πόλης και ίσως καταφέρει να διεκδικήσει και τη νίκη, με το γαλλικό μονοθέσιο να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της Marina Bay. Καλά αποτελέσματα σε αυτή την πίστα έχει κάνει στο παρελθόν και ο Nico Rosberg, ενώ για τον team mate του στη Mercedes, τον Michael Schumacher, αυτός θα είναι ο πρώτος νυχτερινός αγώνας και φυσικά η πρώτη του επίσκεψη στη Σιγκαπούρη.
 
Στη Σιγκαπούρη, θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση για πρώτη φορά από το περυσινό GP του Αμπού Ντάμπι, ο 33χρονος Γερμανός Nick Heidfeld, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Pedro de la Rosa στη Sauber για το υπόλοιπο της σεζόν.
 
Aτάκες από τα paddock
ΜIchael Schumacher, αναφερόμενος στις φήμες αποχώρησής του στο τέλος της σεζόν:
«Δε μπορείτε να με ξεφορτωθείτε, ας το θέσουμε έτσι».
Jenson Button
«Το GP Σιγκαπούρης θα είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί πιστεύω ότι θα μας δώσει μια πιο καθαρή εικόνα για τη μοίρα του Πρωταθλήματος».
Mark Webber
«Δεν προσεγγίζω αυτό τον αγώνα σα να ήταν κανονικός, αλλά δεν απέχω πολύ από αυτό».
Sebastian Vettel
«Άμα κοιτάξεις τους πέντε, είμαι ο τελευταίος στην ουρά, οπότε είμαι το αουτσάιντερ. Κάποιοι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπίσουν ότι είναι τα φαβορί».
Fernando Alonso
«Η συγκομιδή του Webber σε 14 αγώνες βγάζει μέσο όρο 14 βαθμών, το οποίο σημαίνει ότι πέντε τρίτες θέσεις θα ήταν περισσότερο από το μέσο όρο».
Lewis Hamilton
«Νιώθεις ότι έχεις απογοητεύσει την ομάδας όταν έχεις ένα κακό αποτέλεσμα, οπότε θα παλέψω πιο σκληρά από ποτέ για το υπόλοιπο της σεζόν».
Nico Rosberg
«Από τους ερχόμενους αγώνες, αυτή θα είναι μάλλον η καλύτερη ευκαιρία μου για ένα βάθρο».
Vitaly Petrov, αναφερόμενος στις φήμες περί αντικατάστασής του από τη Renault και στους υποψήφιους αντικαταστάτες του:
«Δεν ανησυχώ. Κάνω τη δουλειά μου. Ξέρω τι κάνω. Γιατί να ανησυχώ; Αυτοί πρέπει να ανησυχούν!»
 
Πίστα: Marina Bay
Πέραν του βασικού χαρακτηριστικού του αγώνα, που είναι φυσικά το γεγονός ότι διεξάγεται νύχτα, η πίστα της Σιγκαπούρης διαθέτει χάραξη όπου επικρατούνε οι στροφές 90 μοιρών, μέσης και χαμηλής ταχύτητας, με κάποιες γρήγορες καμπές και πολύ μικρές ευθείες, γεγονός που κάνει τις μέσες ωριαίες ταχύτητες να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Το ασφαλτόστρωμα φέρει πολλές ανομοιομορφίες ενώ και τα kerb είναι αρκετά ψηλά, ταλαιπωρώντας τα μονοθέσια αλλά και τους οδηγούς, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πολύ μεγάλου σε διάρκεια αγώνα (λόγω των χαμηλών μέσων ταχυτήτων) δεν έχουν ευκαιρία να ξεκουραστούν, λόγω της απουσίας ευθειών. Η αυξημένη ζέστη και υγρασία που επικρατούν μέσα στο cockpit κάνουν τη διατήρηση της αυτοσυγκέντρωσής τους ακόμα πιο δύσκολη, κάτι που είναι κρίσιμο για να αποφύγει ο οδηγός την επαφή με τους τοίχους που περιβάλλουν τη χάραξη.
 
Οι οδηγοί λειτουργούν σε διαφορετικά ωράρια από τα συνηθισμένα τους, ακολουθώντας την ώρα της Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται στη νοτιοανατολική Ασία! Συνεπώς πέφτουν για ύπνο τα μαύρα μεσάνυχτα και ξυπνάνε το απόγευμα. Η οδήγηση τη νύχτα σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη ακρίβεια και οι οδηγοί πρέπει να αφήνουν περιθώρια για λάθη, ιδίως στον τρίτο τομέα της πίστας, όπου υπάρχουν πολλές αργές στροφές και οι τοίχοι παραμονεύουν. Αντιθέτως, υπάρχουν αρκετά μεγάλοι χώροι διαφυγής όπως στις πρώτες τρεις στροφές, αλλά και στην τελευταία, η οποία είναι ιδιαίτερα δύσκολη, γιατί έχει πολύ μικρό apex, έπειτα από το οποίο οι οδηγοί βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, ευχόμενοι ότι δεν πρόκειται να παρουσιαστεί υποστροφή. Μια επιπλέον δυσκολία είναι ότι η πίστα αυτή είναι αριστερόστροφη.
 
Ανησυχία για το φετινό αγώνα αποτελεί το ενδεχόμενο τροπικής καταιγίδας, δεδομένου ότι αυτές τις ημέρες ο καιρός είναι άστατος στην περιοχή. Εάν παρουσιαστεί βροχή στις ελεύθερες δοκιμές, είναι πολύ πιθανό οι κορυφαίες ομάδες να αδράξουν την ευκαιρία για να κάνουν μερικούς γύρους σε αυτές τις συνθήκες, καθώς κανένας δεν έχει εμπειρία σε βροχερές συνθήκες τη νύχτα, υπό το τεχνητό φως των προβολέων. Η ανησυχία αφορά την ορατότητα που θα έχουν υπό αυτές τις συνθήκες οι οδηγοί, όχι τόσο λόγω του σπρέι που θα σηκώνουν τα προπορευόμενα μονοθέσια, όσο για τις σταγόνες νερού που θα συγκεντρώνονται στις διαφανείς καλύπτρες του κράνους και κατά πόσο θα παρεμποδίζεται από την κατάσταση αυτή το οπτικό πεδίο των πιλότων.
 
Οι ομάδες στήνουν τα μονοθέσιά τους για αυτό τον αγώνα ώστε να παράγουν τις μέγιστες σχεδόν τιμές αρνητικής άντωσης και η αεροδυναμική παίζει ακόμα αρκετά μεγάλο ρόλο (πολύ περισσότερο απ’ όσο στο Μονακό π.χ.), αλλά απαραίτητη είναι και η καλή μηχανική πρόσφυση. Το μονοθέσιο πρέπει να είναι ευκολοδήγητο, για να δίνει την αυτοπεποίθηση στον πιλότο να πατήσει επάνω στα kerb, κυνηγώντας την καλύτερη δυνατή γραμμή, και κατά συνέπεια ταχύτερους χρόνους.
 
Το στήσιμο του μονοθεσίου μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο στη Σιγκαπούρη. Το εμπρός μέρος πρέπει να είναι ικανό να διατηρεί την πρόσφυση στο μέσο των στροφών, παράγοντας όσο το δυνατό λιγότερη υποστροφή, ακόμα και αν αυτό στοιχίζει σε αρνητική άντωση στο πίσω μέρος. Μηχανικά, οι ρυθμίσεις του εμπρός μέρους πρέπει να είναι αρκετά μαλακές για να ανεβαίνει το μονοθέσιο με ευκολία τα kerb αλλά και αρκετά σκληρές για να προσδίδουν καλή σταθερότητα στο φρενάρισμα. Το πίσω μέρος πρέπει να είναι αρκετά «μαλακό» για να παράγει καλή πρόσφυση κατά την έξοδο από τις αργές στροφές.
 
Τα συστήματα πέδησης δοκιμάζονται στο όριο στη Σιγκαπούρη, χωρίς να υπάρχει η ευκαιρία να ψυχθούν επαρκώς κατά τη διάρκεια του γύρου. Επειδή δεν αποτελεί μόνιμη πίστα, οι συνθήκες του ασφαλτοστρώματος μεταβάλλονται πολύ γρήγορα κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, με τα επίπεδα πρόσφυσης να ανεβαίνουν κατακόρυφα. Οι γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν είναι η πολύ μαλακή και η μέση.
 
Τροποποιήσεις για φέτος
Λόγω των παραπόνων για τις ανομοιομορφίες του εδάφους, η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί εκ νέου μεταξύ των στροφών 3 και 7 όπως επίσης και μεταξύ των στροφών 14 και 19. Επίσης, το επίπεδο του pit lane έχει χαμηλώσει κατά 1 εκατοστό από πέρυσι, εξασφαλίζοντας πιο ομαλή μετάβαση όταν οι οδηγοί επιστρέφουν στην πίστα. Η αμφιλεγόμενη στροφή 10, εκεί όπου ο Kimi Raikkonen είχε το ατύχημά του στον αγώνα του 2008, έχει τροποποιηθεί και αυτή, με τα kerb της να έχουν ανασχεδιαστεί για να την κάνουν πιο σταδιακή. Επιπλέον, οι τοίχοι ανά την πίστα έχουν βαφτεί με έντονα χρώματα ενώ και οι περιοχές διαφυγής είναι διακοσμημένες.
 
Αγωνοδίκες
Ο παλαίμαχος πιλότος που θα αποτελέσει το τέταρτο μέλος των αγωνοδικών αυτό το σαββατοκύριακο είναι ο 60χρονος Αμερικανός Danny Sullivan, ο οποίος είχε βρεθεί σε αυτό το ρόλο και στο Γερμανικό GP, όπου επιβλήθηκε από τους αγωνοδίκες πρόστιμο 100.000 δολαρίων στη Ferrari για παράνομη εφαρμογή εντολών ομάδας. O Sullivan έχει κατακτήσει το Πρωτάθλημα του IndyCar το 1988, έχει νικήσει τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης το 1985 και έχει κάνει μια σεζόν στη Formula 1, με την Tyrrell το 1983, με καλύτερο αποτέλεσμα μια 5η θέση στο GP του Μονακό εκείνης της χρονιάς. 
Φ.Λ.
 
Ωράριο τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
13:00-14:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
16:30-18:00
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
14:00-15:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
17:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
15:00
Αγώνας
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ