X
Αγώνες

F1-GP Σιγκαπούρης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

H Red Bull επικράτησε σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, καθώς ο Mark Webber ήταν ο... τυχερός της λοταρίας της πρώτης διαδικασίας, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε το βράδυ τον καλύτερο χρόνο της ημέρας.

H Red Bull επικράτησε σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP Σιγκαπούρης, καθώς ο Mark Webber ήταν ο… τυχερός της λοταρίας της πρώτης διαδικασίας, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε το βράδυ τον καλύτερο χρόνο της ημέρας και τον πιο αντιπροσωπευτικό όσον αφορά τους ρυθμούς στους οποίους θα κινηθούν το υπόλοιπο σαββατοκύριακο τα μονοθέσια, καθώς η πίστα ήταν πλέον στεγνή.
Απογευματινή περίοδος
Ο Mark Webber αρνήθηκε στην ευκαιρία στον Michael Schumacher να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη του επαφή με την πίστα της Σιγκαπούρης, καθώς ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στα τελευταία δευτερόλεπτα μιας πολύ παράξενης διαδικασίας.
Η βροχή που είχε προηγηθεί είχε αφήσει την πίστα αρκετά βρεγμένη και οι οδηγοί που επέλεξαν να κάνουν μερικούς γύρους σε αυτές τις συνθήκες αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν ενδιάμεσα ελαστικά, διαπιστώνοντας ότι η πίστα στεγνώνει πολύ δύσκολα, με την απουσία ηλιοφάνειας και την αυξημένη υγρασία που επικρατεί στην περιοχή.
Μονάχα στα τελευταία 15 λεπτά της διαδικασίας μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα σλικ ελαστικά, γεγονός που προκάλεσε κυκλοφοριακό χάος και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάταξη με ιδιαίτερη κορύφωση στα τελευταία δευτερόλεπτα. Υπήρξε μάλιστα ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα που τα ενδιάμεσα και τα σλικ ελαστικά παρήγαγαν παραπλήσιους χρόνους!
Εντέλει, ο Webber κινήθηκε ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Schumacher, ενώ ο Adrian Sutil κατετάγη τρίτος. Ο Sebastian Vettel ακολούθησε στην 4η θέση, εμπρός από τους Jaime Alguersuari και Jenson Button.
O Fernando Alonso ήταν 11ος, ενώ ο Nick Heidfeld, στην επιστροφή του στην F1, ήταν μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός από τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobasyashi. O Lewis Hamilton κατέληξε στη 18η θέση, εμπρός από τον Felipe Massa.
H Ferrari διαθέτει για αυτό τον αγώνα τροποποιημένη εμπρός αεροτομή (αν και οι οδηγοί δοκίμασαν και την έκδοση του Hockenheim με τα τρία πτερύγια) και αναβαθμισμένο διαχύτη, ενώ επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της F10 για αυτό τον αγώνα. Η McLaren διαθέτει καινούργια εμπρός αεροτομή, ενώ η Red Bull φέρει τροποποιήσεις σε αμφότερες τις αεροτομές (εμπρός και πίσω), όπως και στο εμπρός μέρος του πατώματος.
Πέραν μερικών μικρών εξόδων από την πίστα, δεν υπήρξε κάποια επαφή με τους τοίχους. Ωστόσο, ο Nico Hulkenberg αναμένεται να δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης για αλλαγή κιβωτίου, έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το διαφορικό της Williams στο Ιταλικό GP.
Όσον αφορά τα ασυνήθιστα πρόσωπα στο grid, o 24χρονος Βέλγος Jerome D’Ambrosio, στην πρώτη του επαφή με το μονοθέσιο της Virgin, ήταν μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τον Timo Glock. Αντιθέτως, ο Christian Klien ήταν απογοητευτικά πιο αργός από τον Bruno Senna στην εσωτερική μάχη της HRT, όπως και ο δοκιμαστής της Lotus, ο Μαλαισιανός Fairuz Fauzy, σε σχέση με τον έτερο οδηγό της ομάδας, Heikki Kovalainen.
Βραδινή περίοδος
Οι Red Bull κυριάρχησαν στο δεύτερο 90λεπτο της ημέρας, πραγματοποιώντας το 1-2 με αρκετή διαφορά, αν και ποτέ δε θα μάθουμε τι θα μπορούσε να έχει κάνει ο Fernando Alonso, αν δεν είχε υποπέσει σε ένα παιδαριώδες λάθους…
Ο Sebastian Vettel είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο και με τα σκληρά ελαστικά, τα οποία χρησιμοποιούσαν όλοι οι οδηγοί την πρώτη ώρα της διαδικασίας. Όταν ο Jenson Button ξεκίνησε το χορό των γρήγορων γύρων με ελάχιστα καύσιμα και τη μαλακή γόμα, καταρρίπτοντας το χρόνο της Red Bull, ο Vettel απάντησε με δυο ταχύτατους γύρους, γράφοντας επίδοση 1 δλ. ταχύτερη από αυτήν του Βρετανού. Μονάχα ο έτερος οδηγός της Red Bull, Mark Webber κατάφερε να πλησιάσει, στα 6 δέκατα του δευτερολέπτου τoν Γερμανό.
O Alonso είχε φανεί σα να είναι ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να απειλήσει τον Vettel. Στη γρήγορη προσπάθειά του με το φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών ήταν ταχύτερος στον πρώτο τομέα της πίστας και βρισκόταν 1 δέκατο πίσω από τη Red Bull κατά την ολοκλήρωση του δεύτερου. Ωστόσο, έπειτα από μια υπερστροφική έξοδο από στη 17, πάτησε λίγο τη λευκή γραμμή στο εξωτερικό kerb πριν την 18 και έχασε τα φρένα για τη στροφή. Ο Ισπανός ακινητοποίησε το μονοθέσιό στην περιοχή διαφυγής που υπάρχει εκεί, αλλά βρισκόταν σε σημείο όπου δε μπορούσε να κάνει ένα donut 180ο για να επιστρέψει στην πίστα. Οπότε, επέλεξε να βάλει όπισθεν, όμως, καθώς πήγε να βάλει ξανά 1η στο κιβώτιο, του έσβησε ο κινητήρας και αναγκάστηκε να «εγκαταλείψει» από τη διαδικασία, με 22 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωσή της…
Το άλλο σημαντικό λάθος που είδαμε σε αυτό το 90λεπτο προήλθε από τον Adrian Sutil, ο οποίος έχασε το apex του πρώτου (εκ των τριών) kerb της στροφής 10 και το μονοθέσιό του απογειώθηκε επάνω στο δεύτερο. Κατά την προσγείωση, η εμπρός αριστερή ανάρτηση της Force India κατέρρευσε και ο Γερμανός δεν κατάφερε να επιστρέψει καν στα pits.
Παρά την «εγκατάλειψή του», ο Alonso, με την επίδοσή του με τα σκληρά ελαστικά, κατετάγη 4ος, μεταξύ των δυο McLaren, αφού ο Lewis Hamilton περιορίστηκε στην 5η θέση. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Rubens Barrichello με τη Williams, ακολουθούμενος από τους Felipe Massa και Nico Rosberg. Μεταξύ των δυο Mercedes (καθώς ο Michael Schumacher συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα), βρέθηκε ο Robert Kubica, ο οποίος έκανε μονάχα 2-3 γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών της Bridgestone. Η Renault του Πολωνού παρουσίασε πρόβλημα στα υδραυλικά λίγο πριν τη συμπλήρωση της ώρας και οι μηχανικοί της ομάδας του Enstone κατάφεραν να ετοιμάσουν το μονοθέσιο για να επιστρέψει στην πίστα μονάχα λίγα λεπτά πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οπότε ο Πολωνός επέλεξε να κάνει τους λιγοστούς γύρους που του απέμεναν με γεμάτο ρεζερβουάρ..
Όσον αφορά τους οδηγούς που κάνουν την επιστροφή τους στην αγωνιστική δράση αυτό το σαββατοκύριακο, μονάχα 1 δέκατο του δευτερολέπτου χώριζε τον Heidfeld από τον Kobayashi και σε αυτή την περίοδο, στην εσωτερική μονομαχία της Sauber, ενώ ο Christian Klien ήταν 8 δέκατα πιο αργός από τον team mate του στην HRT, Bruno Senna.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
GP Σιγκαπούρης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:54.589
159.377
10
2
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:54.708
0.119
159.211
24
3
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:54.827
0.238
159.046
15
4
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:55.137
0.548
158.618
12
5
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:55.160
0.571
158.586
20
6
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:55.333
0.744
158.348
12
7
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:55.510
0.921
158.106
15
8
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:55.523
0.934
158.088
15
9
11
Robert Kubica
Renault
1:55.672
1.083
157.884
11
10
12
Vitaly Petrov
Renault
1:55.914
1.325
157.555
20
11
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:56.090
1.501
157.316
12
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:56.339
1.750
156.979
22
13
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:56.458
1.869
156.819
18
14
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:56.598
2.009
156.630
8
15
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:56.603
2.014
156.624
12
16
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:56.615
2.026
156.608
17
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:56.840
2.251
156.306
14
18
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:56.884
2.295
156.247
9
19
7
Felipe Massa
Ferrari
1:57.760
3.171
155.085
22
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:59.034
4.445
153.425
19
21
25
Jerome d’Ambrosio
Virgin-Cosworth
1:59.275
4.686
153.115
16
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:59.783
5.194
152.466
23
23
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
2:03.424
8.835
147.968
17
24
18
Fairuz Fauzy
Lotus-Cosworth
2:05.694
11.105
145.296
11
GP Σιγκαπούρης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, βραδινή περίοδος
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:46.660
171.224
29
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:47.287
0.627
170.224
27
3
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:47.690
1.030
169.587
28
4
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:47.718
1.058
169.543
20
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:47.818
1.158
169.385
28
6
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:48.302
1.642
168.628
31
7
7
Felipe Massa
Ferrari
1:48.341
1.681
168.568
28
8
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:48.679
2.019
168.044
26
9
11
Robert Kubica
Renault
1:48.855
2.195
167.772
15
10
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:48.889
2.229
167.719
31
11
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:49.153
2.493
167.314
32
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:49.438
2.778
166.878
30
13
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:49.558
2.898
166.695
26
14
12
Vitaly Petrov
Renault
1:49.608
2.948
166.619
30
15
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:49.896
3.236
166.183
28
16
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:49.984
3.324
166.050
11
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:50.191
3.531
165.738
31
18
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:50.896
4.236
164.684
35
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:51.878
5.218
163.239
30
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:52.150
5.490
162.843
22
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:53.431
6.771
161.004
25
22
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:53.526
6.866
160.869
27
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:54.725
8.065
159.188
27
24
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:55.542
8.882
158.062
25
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!