H Red Bull επικράτησε σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, καθώς ο Mark Webber ήταν ο… τυχερός της λοταρίας της πρώτης διαδικασίας, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε το βράδυ τον καλύτερο χρόνο της ημέρας.
H Red Bull επικράτησε σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP Σιγκαπούρης, καθώς ο Mark Webber ήταν ο… τυχερός της λοταρίας της πρώτης διαδικασίας, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε το βράδυ τον καλύτερο χρόνο της ημέρας και τον πιο αντιπροσωπευτικό όσον αφορά τους ρυθμούς στους οποίους θα κινηθούν το υπόλοιπο σαββατοκύριακο τα μονοθέσια, καθώς η πίστα ήταν πλέον στεγνή.
Απογευματινή περίοδος
Ο Mark Webber αρνήθηκε στην ευκαιρία στον Michael Schumacher να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη του επαφή με την πίστα της Σιγκαπούρης, καθώς ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στα τελευταία δευτερόλεπτα μιας πολύ παράξενης διαδικασίας.
Η βροχή που είχε προηγηθεί είχε αφήσει την πίστα αρκετά βρεγμένη και οι οδηγοί που επέλεξαν να κάνουν μερικούς γύρους σε αυτές τις συνθήκες αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν ενδιάμεσα ελαστικά, διαπιστώνοντας ότι η πίστα στεγνώνει πολύ δύσκολα, με την απουσία ηλιοφάνειας και την αυξημένη υγρασία που επικρατεί στην περιοχή.
Μονάχα στα τελευταία 15 λεπτά της διαδικασίας μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα σλικ ελαστικά, γεγονός που προκάλεσε κυκλοφοριακό χάος και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάταξη με ιδιαίτερη κορύφωση στα τελευταία δευτερόλεπτα. Υπήρξε μάλιστα ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα που τα ενδιάμεσα και τα σλικ ελαστικά παρήγαγαν παραπλήσιους χρόνους!
Εντέλει, ο Webber κινήθηκε ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Schumacher, ενώ ο Adrian Sutil κατετάγη τρίτος. Ο Sebastian Vettel ακολούθησε στην 4η θέση, εμπρός από τους Jaime Alguersuari και Jenson Button.
O Fernando Alonso ήταν 11ος, ενώ ο Nick Heidfeld, στην επιστροφή του στην F1, ήταν μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός από τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobasyashi. O Lewis Hamilton κατέληξε στη 18η θέση, εμπρός από τον Felipe Massa.
H Ferrari διαθέτει για αυτό τον αγώνα τροποποιημένη εμπρός αεροτομή (αν και οι οδηγοί δοκίμασαν και την έκδοση του Hockenheim με τα τρία πτερύγια) και αναβαθμισμένο διαχύτη, ενώ επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της F10 για αυτό τον αγώνα. Η McLaren διαθέτει καινούργια εμπρός αεροτομή, ενώ η Red Bull φέρει τροποποιήσεις σε αμφότερες τις αεροτομές (εμπρός και πίσω), όπως και στο εμπρός μέρος του πατώματος.
Πέραν μερικών μικρών εξόδων από την πίστα, δεν υπήρξε κάποια επαφή με τους τοίχους. Ωστόσο, ο Nico Hulkenberg αναμένεται να δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης για αλλαγή κιβωτίου, έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το διαφορικό της Williams στο Ιταλικό GP.
Όσον αφορά τα ασυνήθιστα πρόσωπα στο grid, o 24χρονος Βέλγος Jerome D’Ambrosio, στην πρώτη του επαφή με το μονοθέσιο της Virgin, ήταν μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τον Timo Glock. Αντιθέτως, ο Christian Klien ήταν απογοητευτικά πιο αργός από τον Bruno Senna στην εσωτερική μάχη της HRT, όπως και ο δοκιμαστής της Lotus, ο Μαλαισιανός Fairuz Fauzy, σε σχέση με τον έτερο οδηγό της ομάδας, Heikki Kovalainen.
Βραδινή περίοδος
Οι Red Bull κυριάρχησαν στο δεύτερο 90λεπτο της ημέρας, πραγματοποιώντας το 1-2 με αρκετή διαφορά, αν και ποτέ δε θα μάθουμε τι θα μπορούσε να έχει κάνει ο Fernando Alonso, αν δεν είχε υποπέσει σε ένα παιδαριώδες λάθους…
Ο Sebastian Vettel είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο και με τα σκληρά ελαστικά, τα οποία χρησιμοποιούσαν όλοι οι οδηγοί την πρώτη ώρα της διαδικασίας. Όταν ο Jenson Button ξεκίνησε το χορό των γρήγορων γύρων με ελάχιστα καύσιμα και τη μαλακή γόμα, καταρρίπτοντας το χρόνο της Red Bull, ο Vettel απάντησε με δυο ταχύτατους γύρους, γράφοντας επίδοση 1 δλ. ταχύτερη από αυτήν του Βρετανού. Μονάχα ο έτερος οδηγός της Red Bull, Mark Webber κατάφερε να πλησιάσει, στα 6 δέκατα του δευτερολέπτου τoν Γερμανό.
O Alonso είχε φανεί σα να είναι ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να απειλήσει τον Vettel. Στη γρήγορη προσπάθειά του με το φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών ήταν ταχύτερος στον πρώτο τομέα της πίστας και βρισκόταν 1 δέκατο πίσω από τη Red Bull κατά την ολοκλήρωση του δεύτερου. Ωστόσο, έπειτα από μια υπερστροφική έξοδο από στη 17, πάτησε λίγο τη λευκή γραμμή στο εξωτερικό kerb πριν την 18 και έχασε τα φρένα για τη στροφή. Ο Ισπανός ακινητοποίησε το μονοθέσιό στην περιοχή διαφυγής που υπάρχει εκεί, αλλά βρισκόταν σε σημείο όπου δε μπορούσε να κάνει ένα donut 180ο για να επιστρέψει στην πίστα. Οπότε, επέλεξε να βάλει όπισθεν, όμως, καθώς πήγε να βάλει ξανά 1η στο κιβώτιο, του έσβησε ο κινητήρας και αναγκάστηκε να «εγκαταλείψει» από τη διαδικασία, με 22 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωσή της…
Το άλλο σημαντικό λάθος που είδαμε σε αυτό το 90λεπτο προήλθε από τον Adrian Sutil, ο οποίος έχασε το apex του πρώτου (εκ των τριών) kerb της στροφής 10 και το μονοθέσιό του απογειώθηκε επάνω στο δεύτερο. Κατά την προσγείωση, η εμπρός αριστερή ανάρτηση της Force India κατέρρευσε και ο Γερμανός δεν κατάφερε να επιστρέψει καν στα pits.
Παρά την «εγκατάλειψή του», ο Alonso, με την επίδοσή του με τα σκληρά ελαστικά, κατετάγη 4ος, μεταξύ των δυο McLaren, αφού ο Lewis Hamilton περιορίστηκε στην 5η θέση. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Rubens Barrichello με τη Williams, ακολουθούμενος από τους Felipe Massa και Nico Rosberg. Μεταξύ των δυο Mercedes (καθώς ο Michael Schumacher συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα), βρέθηκε ο Robert Kubica, ο οποίος έκανε μονάχα 2-3 γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών της Bridgestone. Η Renault του Πολωνού παρουσίασε πρόβλημα στα υδραυλικά λίγο πριν τη συμπλήρωση της ώρας και οι μηχανικοί της ομάδας του Enstone κατάφεραν να ετοιμάσουν το μονοθέσιο για να επιστρέψει στην πίστα μονάχα λίγα λεπτά πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οπότε ο Πολωνός επέλεξε να κάνει τους λιγοστούς γύρους που του απέμεναν με γεμάτο ρεζερβουάρ..
Όσον αφορά τους οδηγούς που κάνουν την επιστροφή τους στην αγωνιστική δράση αυτό το σαββατοκύριακο, μονάχα 1 δέκατο του δευτερολέπτου χώριζε τον Heidfeld από τον Kobayashi και σε αυτή την περίοδο, στην εσωτερική μονομαχία της Sauber, ενώ ο Christian Klien ήταν 8 δέκατα πιο αργός από τον team mate του στην HRT, Bruno Senna.
Φ.Λ.
GP Σιγκαπούρης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:54.589
|
|
159.377
|
10
|
2
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:54.708
|
0.119
|
159.211
|
24
|
3
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:54.827
|
0.238
|
159.046
|
15
|
4
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:55.137
|
0.548
|
158.618
|
12
|
5
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:55.160
|
0.571
|
158.586
|
20
|
6
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:55.333
|
0.744
|
158.348
|
12
|
7
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:55.510
|
0.921
|
158.106
|
15
|
8
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:55.523
|
0.934
|
158.088
|
15
|
9
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:55.672
|
1.083
|
157.884
|
11
|
10
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:55.914
|
1.325
|
157.555
|
20
|
11
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:56.090
|
1.501
|
157.316
|
12
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:56.339
|
1.750
|
156.979
|
22
|
13
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:56.458
|
1.869
|
156.819
|
18
|
14
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:56.598
|
2.009
|
156.630
|
8
|
15
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:56.603
|
2.014
|
156.624
|
12
|
16
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:56.615
|
2.026
|
156.608
|
17
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:56.840
|
2.251
|
156.306
|
14
|
18
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:56.884
|
2.295
|
156.247
|
9
|
19
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:57.760
|
3.171
|
155.085
|
22
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:59.034
|
4.445
|
153.425
|
19
|
21
|
25
|
Jerome d’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:59.275
|
4.686
|
153.115
|
16
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:59.783
|
5.194
|
152.466
|
23
|
23
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
2:03.424
|
8.835
|
147.968
|
17
|
24
|
18
|
Fairuz Fauzy
|
Lotus-Cosworth
|
2:05.694
|
11.105
|
145.296
|
11
|
GP Σιγκαπούρης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, βραδινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:46.660
|
|
171.224
|
29
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:47.287
|
0.627
|
170.224
|
27
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:47.690
|
1.030
|
169.587
|
28
|
4
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:47.718
|
1.058
|
169.543
|
20
|
5
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:47.818
|
1.158
|
169.385
|
28
|
6
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:48.302
|
1.642
|
168.628
|
31
|
7
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:48.341
|
1.681
|
168.568
|
28
|
8
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:48.679
|
2.019
|
168.044
|
26
|
9
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:48.855
|
2.195
|
167.772
|
15
|
10
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:48.889
|
2.229
|
167.719
|
31
|
11
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:49.153
|
2.493
|
167.314
|
32
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:49.438
|
2.778
|
166.878
|
30
|
13
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:49.558
|
2.898
|
166.695
|
26
|
14
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:49.608
|
2.948
|
166.619
|
30
|
15
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:49.896
|
3.236
|
166.183
|
28
|
16
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:49.984
|
3.324
|
166.050
|
11
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:50.191
|
3.531
|
165.738
|
31
|
18
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:50.896
|
4.236
|
164.684
|
35
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:51.878
|
5.218
|
163.239
|
30
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:52.150
|
5.490
|
162.843
|
22
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:53.431
|
6.771
|
161.004
|
25
|
22
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:53.526
|
6.866
|
160.869
|
27
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:54.725
|
8.065
|
159.188
|
27
|
24
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:55.542
|
8.882
|
158.062
|
25
|