top icon
Αγώνες

F1-GP Σιγκαπούρης: Δεύτερη συνεχόμενη pole για Alonso

O F. Alonso κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position στην τριπλή μάχη με τους Vettel και Hamilton. Kαι οι τρεις οδηγοί βρέθηκαν εντός 1/10 του δλ.!

O Fernando Alonso κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, στην τριπλή μάχη με τον Sebastian Vettel και τον Lewis Hamilton για την επικράτηση, καθώς και οι τρεις οδηγοί βρέθηκαν εντός ενός μόλις δεκάτου του δευτερολέπτου στις κατατακτήριες δοκιμές, χρησιμοποιώντας τρία διαφορετικά μονοθέσια! Οι πέντε διεκδικητές του τίτλου βρίσκονται στις 5 πρώτες θέσεις της σειράς εκκίνησης, αφού ο Jenson Button θα παραταχθεί στην 4η θέση ενώ στην, πίσω από όλους τους αντιπάλους του, στην 5η θέση θα βρίσκεται ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Mark Webber.
 
Όπως και στη Monza, o Alonso κατέκτησε την pole position με την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, την οποία κανένας δεν κατάφερε στη συνέχεια να καταρρίψει, συμπεριλαμβανομένου του ιδίου. Ωστόσο, η ημέρα δεν ήταν ρόδινη για τη Ferrari, η οποία θα δει το ένα μονοθέσιό της στην pole position του αυριανού αγώνα και το άλλο στην τελευταία θέση εκκίνησης, καθώς ο Felipe Massa εγκατέλειψε στο 10ο λεπτό του πρώτου σκέλους, λόγω προβλήματος στην ηλεκτρονική διαχείριση του κιβωτίου της F10. Συνεπώς, ο Βραζιλιάνος δε θα μπορεί αύριο να βοηθήσει τον Alonso, στερώντας βαθμούς από τους υπόλοιπους στον αγώνα. H Ferrari μάλιστα, έφερε τον Alonso πίσω στα pits στο Q2 για να επαναπρογραμματίσει το μονοθέσιό του και ο Ισπανός ανέφερε ότι η ομάδα επέλεξε μια πιο ασφαλή χαρτογράφηση κινητήρα. Ο Alonso δήλωσε επίσης ότι η ομάδα χρησιμοποιεί πειραματικά εξαρτήματα στο κιβώτιό της αυτό το σαββατοκύριακο, όπως αυτό που αστόχησε στο δικό του μονοθέσιο εχθές, αφότου έβαλε την όπισθεν.
 
Ο Alonso δήλωσε ότι δεν ήταν εύκολες κατατακτήριες δοκιμές, λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχαν οι οδηγοί σε στεγνή πίστα, ανακαλύπτοντας τα πραγματικά όρια των μονοθεσίων τους στα τρία σκέλη της διαδικασίας. Ο Ισπανός δήλωσε ότι η αυτοπεποίθησή του με το μονοθέσιο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του Q1 και του Q2 και κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο εντέλει στο Q3, με δυο παρόμοιους σε χρόνο γύρους, από τους οποίους ήταν ικανοποιημένος. Η Ferrari δε χρησιμοποιεί στη Σιγκαπούρη το σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
 
Αντιθέτως, ο Vettel δεν ήταν ικανοποιημένος με την επίδοσή του. Ο Γερμανός, που από τις ελεύθερες δοκιμές φαινόταν να είναι το φαβορί, ανέφερε ότι οι αντίπαλοι πλησίασαν τη Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές. Επιπλέον, δεν είχε ούτε ένα καθαρό γύρο στο Q3, καθώς στην πρώτη του προσπάθεια δεν υπολόγισε σωστά την απόσταση που είχε αφήσει από τον Michael Schumacher και βρήκε τον Γερμανό μπροστά του στο δεύτερο τμήμα της πίστας, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο.
 
Στην τελική προσπάθειά του, ο Vettel δεν είχε καλή έξοδο από τη φουρκέτα 13 και ακούμπησε με τους δεξιούς τροχούς της Red Bull τον τοίχο, γεγονός που του κόστισε μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, τα οποία δεν κατάφερε να ανακτήσει στο τρίτο τμήμα της πίστας. Εντέλει, κατέληξε στη δεύτερη θέση, ενώ κανένας από τους άλλους οδηγούς δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στη δεύτερη προσπάθειά του.
 
Παρά το γεγονός ότι βρέθηκε μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου μακριά από την pole position, ο Lewis Hamilton δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη σημερινή επίδοση και παραδέχθηκε ότι θα μπορούσε να έχει αντλήσει περισσότερα από το μονοθέσιό του. Ο Βρετανός, στην προσπάθεια που του εξασφάλισε την τρίτη θέση, χτύπησε βίαια το πρώτο kerb στην είσοδο της στροφής 10, αυτήν που αποκάλεσε τη χειρότερη που έχει συναντήσει στην καριέρα του στην F1, χάνοντας κάμποσο χρόνο.
 
O team mate του Hamilton στη McLaren, Jenson Button κατέλαβε την 4η θέση. Ο περυσινός Πρωταθλητής, έπειτα από τις σημερινές ελεύθερες δοκιμές αποφάσισε να επιστρέψει στο χθεσινές ρυθμίσεις που είχε επιλέξει για το στήσιμο του μονοθεσίου του. Στην πρώτου του προσπάθεια στο Q3 το μονοθέσιό του έμοιαζε νευρικό και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι πίεσε υπερβολικά στο πρώτο τμήμα της πίστας, καταπονώντας περισσότερο από το ιδανικό τα πίσω ελαστικά του. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ήταν υπερβολικά προσεκτικός στο πρώτο τμήμα της πίστας, χάνοντας πολύ χρόνο τον οποίο δεν είχε τη δυνατότητα να αναπληρώσει στον υπόλοιπο γύρο.
 
Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren ευελπιστούν ότι θα κάνουν καλό ξεκίνημα με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων αύριο, ευελπιστώντας ότι η Red Bull θα συνεχίσει το σερί κακών εκκινήσεων που έχει κάνει στους τελευταίους αγώνες.
 
Ο Mark Webber, ο οποίος παρά το ότι δεν έχει αναφέρει προβλήματα με το μονοθέσιό του, δεν έχει καταφέρει να κινηθεί στο ίδιο, ταχύτατο, επίπεδο με τον team mate του αυτό το σαββατοκύριακο και όπως παραδέχθηκε, αντιμετωπίζει δυσκολίες να βρει το ρυθμό του φέτος στη Σιγκαπούρη. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι κανένας από τους γύρους του δεν ήταν απόλυτα καθαρός. Ο Webber, που είναι ο μοναδικός οδηγός που διαθέτει καινούργιο κινητήρα αυτό το σαββατοκύριακο, δήλωσε απογοητευμένος από το γεγονός ότι αποκλείστηκε από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, αν και παραδέχθηκε ότι γνώριζε πως η μάχη για την pole position θα ήταν σκληρή.
 
Καλύτερος «των υπολοίπων» ήταν ο Rubens Barrichello, που έφερε την πάντοτε ταχύτατη στη Σιγκαπούρη Williams στην 6η θέση, εμπρός από τον Nico Rosberg. Mεταξύ των δυο Mercedes, βρέθηκε ο Robert Kubica με τη Renault, ενώ πίσω από τον Michael Schumacher, την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Kamui Kobayashi με Sauber.
 
O Jaime Alguersuari ήταν εντυπωσιακός στους δρόμους της Σιγκαπούρης, αλλά δεν κατάφερε να φτάσει στο Q3. Εντούτοις, από την 11η θέση, θα είναι ο πρώτος εξ αυτών που θα επιλέξουν με ποιο σετ (και τύπο) ελαστικών θα εκκινήσουν.
 
Πίσω από τον Ισπανό, στη 12η θέση, βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με τη δεύτερη Williams, ο οποίος ήταν εξαιρετικά εκνευρισμένος έπειτα από τον αποκλεισμό του από τη συνέχεια της διαδικασίας στο Q2. O Γερμανός θα λάβει ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, διότι οι μηχανικοί της Williams αναγκάστηκαν να επέμβουν στο κιβώτιο του μονοθεσίου του έπειτα από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο διαφορικό κατά τη διάρκεια του Ιταλικού GP.
 
Στη 13η θέση κατετάγη ο Vitaly Petrov, ο οποίος θα μπορούσε να έχει βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, αν δεν είχε υποπέσει στο λάθος που τον έστειλε στον τοίχο της τέταρτης στροφής στο Q2. Στη σύγκρουση με τον τοίχο καταστράφηκε η δεξιά πίσω ανάρτηση της Renault. Ο Ρώσος δε χρησιμοποιεί αυτό το σαββατοκύριακο το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής, καθώς η ομάδα θεωρεί ότι θα αποτελεί περιττή απόσπαση για την αυτοσυγκέντρωσή του.
 
O Sebastien Buemi βρέθηκε εμπρός από τον Nick Heidfeld, ο οποίος στην πρώτη του επιστροφή στην αγωνιστική δράση ήταν 1 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Kamui Kobayashi, τον team mate του στη Sauber. H απόδοση των δυο Force India ήταν απογοητευτική, ενώ ο Timo Glock πήρε την «pole» στη μάχη των καινούργιων ομάδων, όπου ο Christian Klien, στη δική του επιστροφή στην αγωνιστική δράση, αποδείχθηκε 6 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Bruno Senna στη μονομαχία των οδηγών της HRT.
 
Ο Felipe Massa ήταν ο πιο άτυχος της ημέρας, καθώς το πρόβλημα με την ηλεκτρονική διαχείριση του κιβωτίου στο μονοθέσιό του δεν του έδωσε την ευκαιρία να σημειώσει καν χρόνο και προκάλεσε τη διακοπή του Q1 με κόκκινη σημαία, αφού η Ferrari του είχε ακινητοποιηθεί στη μέση της πίστας. Ο Βραζιλιάνος ίσως επωφεληθεί από την κατάσταση στην οποία βρέθηκε, για να χρησιμοποιήσει έναν επιπλέον κινητήρα -τον 9ο φετινό- και να υποστεί την ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, χωρίς να κάνει κάποια διαφορά, αφού έτσι κι αλλιώς είναι τελευταίος. Ίσως κάνει πιο εύκολη τη ζωή στη δική του πλευρά του γκαράζ της Ferrari, την ομάδα που έχει χρησιμοποιήσει περισσότερους κινητήρες από οποιαδήποτε άλλη στο κυνήγι του τίτλου. Ωστόσο, αν συμβεί το σενάριο αυτό, ο 9ος κινητήρας δε θα επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πουθενά αλλού σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, πέραν του τελευταίου Grand Prix της σεζόν, στο Αμπού Ντάμπι.
 
Ο Alonso έκανε λόγο για τα πειραματικά εξαρτήματα στο κιβώτιο της Ferrari συνδέοντας κατά κάποιο τρόπο τα δικά του χθεσινά προβλήματα με αυτά του team mate του, ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε και τους φόβους των ομάδων για τα ιδιαίτερα αυξημένα ηλεκτρομαγνητικά πεδία που υπάρχουν σε μερικά σημεία της πίστας, λόγω παραπλήσιων εγκαταστάσεων, που προκαλούν περαιτέρω ανησυχίες όσον αφορά την πιθανότητα διαταραχής της ομαλής συμπεριφοράς του μονοθεσίου. Από την παρεμβολή του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου του μετρό της Σιγκαπούρης, είχε εγκαταλείψει το 2008 ο Mark Webber στον αγώνα, λόγω δυσλειτουργίας των ηλεκτρονικών της Red Bull του. Για αυτό το λόγο οι ομάδες εφαρμόζουν επιπλέον μαγνητική μόνωση στα ηλεκτρονικά συστήματα των μονοθεσίων τους σε αυτό τον αγώνα.
Φ.Λ.
 
GP Σιγκαπούρης: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:46.541
1:45.809
1:45.390
 
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:46.960
1:45.561
1:45.457
0.067
3
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:48.296
1:46.042
1:45.571
0.181
4
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:48.032
1:46.490
1:45.944
0.554
5
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:47.088
1:45.908
1:45.977
0.587
6
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:48.183
1:47.019
1:46.236
0.846
7
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:48.554
1:46.783
1:46.443
1.053
8
11
Robert Kubica
Renault
1:47.657
1:46.949
1:46.593
1.203
9
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:48.425
1:47.160
1:46.702
1.312
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:48.908
1:47.599
1:47.884
2.494
11
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:48.127
1:47.666
 
2.276
12
10
Nico Hulkenberg *
Williams-Cosworth
1:47.984
1:47.674
 
2.284
13
12
Vitaly Petrov
Renault
1:48.906
1:48.165
 
2.775
14
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:49.063
1:48.502
 
3.112
15
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:48.696
1:48.557
 
3.167
16
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:48.496
1:48.899
 
3.509
17
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:48.988
1:48.961
 
3.571
18
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:50.721
 
 
5.331
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:50.915
 
 
5.525
20
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:51.107
 
 
5.717
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:51.641
 
 
6.251
22
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:52.946
 
 
7.556
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:54.174
 
 
8.784
24
7
Felipe Massa
Ferrari
χωρίς χρόνο
 
 
 
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω επέμβασης στο κιβώτιο.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ