top icon
Αγώνες

F1: GP Ουγγαρίας-Προεπισκόπηση

Το GP Oυγγαρίας, ο 12ος γύρος της φετινής σεζόν, κλείνει φέτος 25 χρόνια παρουσίας στο Πρωτάθλημα της Formula 1. Tο ερώτημα είναι εύλογο… Αν ο Massa βρεθεί και πάλι μπροστά από τον Alonso στον αγώνα, θα του ζητηθεί να κάνει στην άκρη;

Το GP Oυγγαρίας, ο 12ος γύρος της φετινής σεζόν, κλείνει φέτος 25 χρόνια παρουσίας στο Πρωτάθλημα της Formula 1. Μόλις μια εβδομάδα μετά την εντολή της Ferrari προς τον Felipe Massa να παραδώσει τη νίκη στον Fernando Alonso, η ιταλική ομάδα διαθέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να πρωταγωνιστήσει και στο Ουγγρικό GP και το ερώτημα είναι εύλογο… Αν ο Massa βρεθεί και πάλι μπροστά από τον Alonso στον αγώνα, θα του ζητηθεί να κάνει στην άκρη;
 
Δεδομένων των χαρακτηριστικών της πίστας του Hungaroring, με την παντελή έλλειψη ευθειών και την απουσία γρήγορων στροφών, η Ferrari F10 αναμένεται να βρίσκεται στο στοιχείο της, αλλά φαβορί παραμένει η Red Bull, καθώς η RB6 έχει δείξει ότι είναι ανταγωνιστική σε κάθε είδος πίστας. Η McLaren αναμένεται να δυσκολευτεί σε αυτή την πίστα, λόγω και του ότι μαθαίνει το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη της ΜΡ4-25, ενώ μπορούμε ίσως να περιμένουμε κάποια έκπληξη από τη Renault.
 
Aξίζει να αναφερθεί πάντως, ότι στη Γερμανία, η μάχη της Ferrari με τη Red Bull, οφειλόταν εν μέρει και στο γεγονός ότι η ομάδα του Milton Keynes αποφάσισε να στήσει την RB6 με γνώμονα την τελική της ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία, συνεπώς παρήγαγε λιγότερη αρνητική άντωση απ’ όση θα μπορούσε, παρά το γεγονός ότι ήταν από ταχύτερα μονοθέσια στο τελικό, γεμάτο αργές στροφές, τμήμα της πίστας. Αντιθέτως, η Ferrari είχε πολύ χαμηλές τελικές ταχύτητες και κάποιοι πιστεύουν ότι αυτό συνδέεται με τις αναβαθμίσεις που χρησιμοποίησε η ιταλική ομάδα στο Hockenheim.
 
Eύκαμπτες αεροτομές
Η Ferrari διέθετε από το Silverstone μια καινούργια εμπρός αεροτομή, που ακολουθεί τη φιλοσοφία της Red Bull, με τα άκρα της να βυθίζονται υπό τα αεροδυναμικά φορτία που αναπτύσσονται σε υψηλές ταχύτητες. Με τη μείωση της απόστασης της αεροτομής από το έδαφος, αυξάνεται σημαντικά η απόδοσή της, καθώς βελτιώνεται το φαινόμενο του ground effect. Aυτό το φαινόμενο βελτιώνει κατά πολύ το ζύγισμα στις γρήγορες στροφές, αντισταθμίζοντας την επιπλέον αρνητική άντωση που παράγει το πίσω μέρος των συγκεκριμένων μονονθεσίων από το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη. Γιατρεύει επίσης σε μεγάλο βαθμό την έμφυτη υποστροφή που παρουσιάζουν τα μονοθέσια του 2010, λόγω της φετινής γενιάς ελαστικών της Bridgestone, που διαθέτουν μικρότερο πλάτος πέλματος στον εμπρός άξονα. Οι αεροτομές αυτές φαίνεται να λειτουργούν καλύτερα στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου τα ρεζερβουάρ είναι άδεια. Παρά τις ανησυχίες των υπόλοιπων ομάδων, η FIA βρήκε νόμιμες τις εμπρός αεροτομές των RB6 και F10, καθώς αυτές περνάνε το τεστ που έχει επιβάλει η Διεθνής Ομοσπονδία τα τελευταία χρόνια λυγίζοντας λιγότερο από 10 χιλιοστά υπό το φορτίο 500Ν. Ωστόσο, σε αγωνιστικές συνθήκες, αναπτύσσονται αεροδυναμικά φορτία τετραπλάσιας ισχύος και αυτές οι αεροτομές δεν έχουν γραμμική ακαμψία, συνεπώς, κάμπτονται λίγο υπό μικρά φορτία, και πολύ περισσότερο όταν αυξάνεται η αρνητική άντωση. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που οι υπόλοιπες ομάδες θεωρούν ότι αντιβαίνει το πνεύμα των κανονισμών όσον αφορά την απαγόρευση κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων. Η McLaren πάντως έχει ήδη επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας ανάλογης εμπρός αεροτομής.
 
H πίστα: Hungaroring
H πίστα στα περίχωρα της Βουδαπέστης αποκαλείται συχνά Μονακό χωρίς μπαριέρες. Είναι στενή, με πολλές αργές στροφές και μονάχα μια -πολύ μικρή- ευθεία, για αυτό και τα μονοθέσια ρυθμίζονται έτσι ώστε να παράγουν μέγιστες τιμές αρνητικής άντωσης και η αεροδυναμική απόδοσή τους δεν είναι τόσο σημαντική όσο συνήθως. Απαιτεί υψηλή αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς, οι οποίοι δεν προλαβαίνουν να χαλαρώσουν πουθενά μέσα στο γύρο, και επιπρόσθετα, ο αγώνας διαρκεί πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο, λόγω της χαμηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας. Επειδή συνήθως επικρατούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες τον Αύγουστο στην Ουγγαρία, ο αγώνας είναι ιδιαίτερα απαιτητικός σε ό,τι αφορά τη φυσική κατάσταση των οδηγών. Το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών είναι πολύ σημαντικό, επειδή τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα. Το μοναδικό ουσιαστικά σημείο που παρέχει κάποια πιθανότητα προσπεράσματος είναι στα φρένα για την πρώτη στροφή, στο τέλος της ευθείας. Η τελευταία στροφή, μια δεξιά παρατεταμένη 180 μοιρών, είναι πολύ δύσκολη και είναι πολύ σημαντικό να βρει ο οδηγός αρκετή πρόσφυση σε αυτήν, για να έχει καλή τελική ταχύτητα στο τέλος της ευθείας. Στην είσοδο της πρώτης στροφής, επειδή η πίστα κατηφορίζει, είναι πολύ εύκολο ο οδηγός να μπλοκάρει τα φρένα του. Μερικά από τα kerb είναι πολύ υψηλά, για αυτό και απαιτείται ακρίβεια στα γρήγορα κομμάτια, όπως η τυφλή αριστερή στροφή 4 και η 11 (δεξιά). Επειδή το Hungaroring δε χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια του χρόνου, o ασφαλτοτάπητας είναι πολύ σκονισμένος στο ξεκίνημα του τριημέρου και οι συνθήκες στην πίστα αλλάζουν δραματικά καθώς στρώνεται λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή. Το Hungaroring παρουσιάζει μεγάλη πρόκληση όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου, λόγω της ύπαρξης πολλών παρατεταμένων στροφών, όπου απαιτείται πολύ καλή πρόσφυση στο εμπρός μέρος, ωστόσο, απαραίτητη είναι και η σταθερότητα στο πίσω μέρος. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές, όπου ο οδηγός έχει στο πόδι του περισσότερη ισχύ απ’ όση μπορούν να μεταφέρουν στην πίστα τα ελαστικά, είναι υψίστης σημασίας. Απαιτείται καλό μηχανικό ζύγισμα και μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για τις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές. Ο ασφαλτοτάπητας παρουσιάζει αρκετές ανομοιομορφίες, ενώ το μήκος της χάραξης είναι από τα πιο μικρά του Πρωταθλήματος και δεδομένου του περιορισμένου πλάτους, τα ντουμπλαρίσματα θα είναι δύσκολη υπόθεση για τους πρωτοπόρους. Στην εκκίνηση, η πλευρά του grid με τις μονές θέσεις έχει σαφές πλεονέκτημα, βρισκόμενη επάνω στην αγωνιστική γραμμή, σε σύγκριση με τους οδηγούς που θα βρίσκονται στην ακάθαρτη, δεξιά πλευρά της πίστας. Οι γόμες ελαστικών που θα είναι διαθέσιμες στις ομάδες είναι η πολύ μαλακή και η μέση.
 
Αγωνοδίκης: Derek Warwick
O 55χρονος Βρετανός Derek Warwick θα είναι ο παλαίμαχος οδηγός που θα βρίσκεται στο τετραμελές σώμα των αγωνοδικών για αυτό τον αγώνα. Ο Warwick αγωνίστηκε στη Formula 1 από το 1981 έως το 1993, σε ομάδες όπως Toleman, Brabham, Lotus, Arrows και Renault. Mε την τελευταία πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα σε δυο αγώνες του 1984, ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Warwick έχει αναδειχθεί νικητής των 24 Ωρών του Le Mans το 1992.
 
McLaren-Mercedes
H McLaren αναμένεται να διαθέτει το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο στο Hungaroring. Πρώτον λόγω της φύσης της χάραξης, που με τις πολλές αργές στροφές της, την έλλειψη ευθειών και τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα δεν προβλέπεται να ευνοήσει την ΜΡ4-25, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι η βρετανική ομάδα ανακαλύπτει ακόμα τις δυνατότητες του καινούργιου συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη, από το οποίο, κατά δική της ομολογία, κατάφερε να αντλήσει μονάχα το μισό των δυνατοτήτων του στη Γερμανία. Η McLaren αναφέρει ότι θα καταφέρει να αντλήσει το μέγιστο από το αναβαθμισμένο μονοθέσιό της μονάχα στο GP Βελγίου, στα τέλη Αυγούστου. Ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Paddy Lowe, δηλώνει ότι η ομάδα βρίσκεται λίγο πίσω στην εξέλιξη του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη σε σύγκριση με τους άμεσους αντιπάλους της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το οδηγικό στιλ του Lewis Hamilton βολεύεται περισσότερο με τις νευρικές αντιδράσεις του αναβαθμισμένου μονοθεσίου απ’ ότι ο Jenson Button, ο οποίος όμως τόνισε ότι υπάρχουν διαφορές με το καινούργιο σύστημα και στον τρόπο στησίματός του, για αυτό και απαιτείται περισσότερος χρόνος. Ο Lowe ανέφερε επίσης ότι το φαινόμενο των εύκαμπτων αεροτομών δε μπορεί να εξηγηθεί απλά από διαφορές σε φορτίο καυσίμου, πιέσεις ελαστικών, ή στήσιμο υψηλών ταχυτήτων, όπως υπηστηρίζουν Red Bull και Ferrari. Η McLaren εξετάζει τον τομέα αυτό για να δημιουργήσει τη δική της έκδοση εύκαμπτης εμπρός αεροτομής.
 
Mercedes
H Μercedes παραδέχθηκε για πρώτη φορά ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με το φετινό της μονοθέσιο, οφείλονται στους περιορισμένους οικονομικούς πόρους που διέθετε η ομάδα του Brackley στις αρχές της εξέλιξής του, τη στιγμή που παράλληλα μαχόταν για τους τίτλους του 2009. Τότε, η Brawn δεν είχε κλείσει ακόμα τη συμφωνία πώλησης της ομάδας στη Mercedes. Παράλληλα, ο Jenson Button ανέλαβε μέρος της ευθύνης για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος ο Michael Schumacher, δηλώνοντας ότι η ομάδα του Brackley προετοίμασε ένα υποστροφικό μονοθέσιο επειδή ταίριαζε με το οδηγικό στυλ του Βρετανού περυσινού Πρωταθλητή. Η Mercedes είχε παρουσιάσει στο Hockenheim αναβαθμίσεις στο διαχύτη της καθώς και μια καινούργια πίσω αεροτομή, ωστόσο δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τα ελαστικά της στις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες αποτελούν το αδύνατο σημείο της MGP W01.
 
Red Bull-Renault
H ομάδα του Milton Keynes δεν ανησυχεί για τον κινητήρα του Mark Webber, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε προβλήματα με την κατανάλωση λαδιού στο Γερμανικό GP. To πρόβλημα εντοπίστηκε στο γεγονός ότι το σύστημα αναπλήρωσης του λαδιού δε λειτουργούσε σωστά. Ο Webber, παρείχε επίσης μια ενδιαφέρουσα άποψη σχετικά με τα όσα συνέβησαν στο στρατόπεδο της Ferrari στο Γερμανικό GP. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι η Ferrari επέτρεψε στο Felipe Massa να διεκδικήσει τη νίκη, υπονοώντας ότι αν ο Βραζιλιάνος είχε αναπτύξει μια διαφορά 10 δλ. π.χ. από τον team mate του, η Ferrari δε θα είχε παραδώσει τη νίκη στον Alonso.
 
Ferrari
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Massa, την περασμένη Κυριακή, υπάκουσε μονάχα στην τρίτη έκκληση του αρχιμηχανικού του, Rob Smedley, να αφήσει τον Alonso να περάσει. Οι αγωνοδίκες χρησιμοποίησαν ως αποδεικτικό στοιχείο για να υποστηρίξουν ότι υπήρχε εντολή από την πλευρά της ομάδας το γεγονός ότι ο Smedley απολογήθηκε από τον οδηγό του, αφότου τον συνεχάρη που ανταποκρίθηκε στην έκκληση του pit wall της Scuderia. O Massa ερωτήθηκε κατ’ επανάληψη στο Hungaroring για την κατάσταση εντός της Ferrari αυτή τη στιγμή. Αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι αποτελεί Νο. 2 οδηγό («Την ημέρα που θα πω ότι είμαι Νο. 2 οδηγός, θα σταματήσω να αγωνίζομαι») και είναι πεπεισμένος ότι θα του επιτραπεί να νικήσει αν επαναληφθεί και στο Hungaroring το ενδεχόμενο να βρίσκεται επικεφαλής, με πίσω του τον Alonso. Ωστόσο, ο Massa τόνισε επίσης ότι είναι επαγγελματίας και ότι εργάζεται για μια ομάδα, της οποίας τα συμφέροντα προέχουν, αντιπαραβάλλοντας τις σεζόν του 2007 και του 2008. Ωστόσο, τότε, κλήθηκε από τον ίδιο να βοηθήσει τον τότε team mate του Kimi Raikkonen και από τον Φινλανδό το αντίστοιχο, όταν έκαστος στην κάθε περίπτωση είχε χάσει και μαθηματικά τις ελπίδες του να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Massa πιστεύει πάντως ότι αυτή η κατάσταση τον κάνει πιο δυνατό και δηλώνει ότι βρίσκεται στην F1 για να κατακτήσει νίκες. Ο Βραζιλιάνος πιστεύει ότι θα τα πάει ακόμα καλύτερα στην Ουγγαρία, επειδή η Bridgestone έχει φέρει πιο μαλακές γόμες ελαστικών. Ο Alonso από την πλευρά του δηλώνει ότι τα συμβάντα του Γερμανικού GP δεν τον επηρεάζουν: «Αν χάναμε 1% της αυτοσυγκέντρωσής μας σε οτιδήποτε λένε, τότε θα ήμασταν χαμένοι». Ο Ισπανός τόνισε ότι σε κάθε αγώνα υπάρχει και διαφορετικό θέμα συζήτησης, όπως στην Τουρκία το ατύχημα μεταξύ των δυο οδηγών της Red Bull ή όπως στην Κίνα, που στο επίκεντρο βρέθηκε το προσπέρασμα που είχε πραγματοποιήσει ο ίδιος επί του Massa στην είσοδο του pit lane, οπότε επιλέγει να μη δίνει ιδιαίτερη σημασία, ενώ δεν πιστεύει ότι επηρεάστηκε η φήμη του από τα γεγονότα της περασμένης Κυριακής. Στον τεχνικό τομέα, έχουμε αναφέρει ότι η Red Bull χρησιμοποιεί μια ρύθμιση στην ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα της Renault, που διατηρεί σε υψηλό επίπεδο την πίεση εξαγωγής των καυσαερίων από τον κινητήρα (καθυστερώντας την ανάφλεξη) ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, παρέχοντας αρκετά σταθερή τροφοδοσία καυτού αέρα στο διαχύτη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες στον ισπανικό Τύπο, η Ferrari πειραματίστηκε με τη δική της έκδοση του λογισμικού στο Hockenheim και η McLaren κάνει το ίδιο. Η Ferrari παραδέχθηκε ότι δε γνωρίζει αν θα χρησιμοποιήσει την εμπρός αεροτομή των δυο τελευταίων αγώνων, λόγω των ιδιαίτερων αεροδυναμικών απαιτήσεων της πίστας του Hungaroring.
 
Williams-Cosworth
H Williams ελπίζει να βασιστεί στην καλή απόδοση της FW32 στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ εκτιμάει ότι τα χαρακτηριστικά του Hungaroring θα τονίσουν τα δυνατά σημεία του μονοθεσίου της. Η Williams πρέπει να βελτιώσει τις εκκινήσεις της, ενώ στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής θα δοκιμάσει μερικά καινούργια εξαρτήματα που δεν πρόλαβε να εξετάσει στο Hockenheim, λόγω της κακοκαιρίας.
 
Renault
O Robert Kubica πιστεύει ότι το Hungaroring θα ευνοήσει το μονοθέσιο της γαλλικής ομάδας, αλλά δε νομίζει ότι μπορεί να επαναληφθεί η εμφάνιση του Μονακό. Από την πλευρά του, ο Vitaly Petrov έκανε έναν πολύ καλό αγώνα στη Γερμανία και απλά ζητάει από την ομάδα χρόνο να αποδείξει την αξία του, καθώς έχει πολύ μικρή εμπειρία σε μονοθέσια . Ο Ρώσος πιστεύει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο από το μέσο των αγώνων και μετά σημειώνει χρόνους εφάμιλλους με αυτούς του Kubica.
 
Force India-Mercedes
H ινδική ομάδα θα δοκιμάσει στο μονοθέσιό της την Παρασκευή ένα σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη σαν και αυτό που έχουν υιοθετήσει όλες οι κορυφαίες ομάδες και έπειτα από τη συλλογή δεδομένων της πρώτης ημέρας θα αποφασίσει αν θα το χρησιμοποιήσει και στον αγώνα. Αναβαθμίσεις υπάρχουν και στο εμπρός μέρος του πατώματος της VJM03, ενώ ο δοκιμαστής της ομάδας, Paul Di Resta θα αντικαταστήσει τον Vitantonio Liuzzi στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
 
Τoro Rosso-Ferrari
H ομάδα της Faenza πιστεύει ότι αυτός ο αγώνας θα την ευνοήσει, λόγω των μαλακών ελαστικών, του γεγονότος ότι τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής δε θα κάνουν διαφορά, αλλά και του ότι θα παρουσιάσει ένα καινούργιο πάτωμα στην STR5, καθώς και ένα καινούργιο ρύγχος. Εφεξής, ξεκινούν οι πίστες στο Πρωτάθλημα στις οποίες ο JaimeAlguersuari έχει αγωνιστεί ξανά στην F1, οπότε αναμένονται περισσότερα από αυτόν. Πάντως η ομάδα τον προειδοποίησε να μην επαναλάβει τη γκάφα της Γερμανίας, όπου εμβόλισε τον teammate του στον πρώτο γύρο.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ