Ο Sebastian Vettel επικράτησε και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ουγγρικού GP, με τη Red Bull να κυριαρχεί στην πρωινή διαδικασία και τον Fernando Alonso να βρίσκεται μεταξύ των δυο οδηγών της το απόγευμα.
Ο Sebastian Vettel επικράτησε και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ουγγρικού GP, με τη Red Bull να κυριαρχεί στην πρωινή διαδικασία καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της βρίσκονταν ένα δευτερόλεπτο εμπρός από τον ανταγωνισμό. Στο απογευματινό 90λεπτο, ο Fernando Alonso βρέθηκε μεταξύ τους, όντας μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Vettel.
Για το Ουγγρικό GP, η Red Bull αποφάσισε να αφαιρέσει από το μονοθέσιό της το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, ενώ η Ferrari το αφαίρεσε στην απογευματινή περίοδο, όπως και η Force India. H ΜcLaren το διατήρησε -όπως πάντα. Το ίδιο και οι Williams και Sauber.
Στο στρατόπεδο της Mercedes, λόγω της μέτριας απόδοσης στο Γερμανικό GP, όπου για δεύτερη φορά (έπειτα από τη Βαλένθια), οι εξελίξεις που παρουσίασε στην MGP W01 δε λειτούργησαν όπως θα ήθελε, για την Ουγγαρία, αφαιρέθηκαν οι αναβαθμίσεις στο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη, αλλά διατηρήθηκε η καινούργια πίσω αεροτομή. Οι αναβαθμίσεις που αφάιρέθηκαν αναμένεται να επιστρέψουν στο μονοθέσιο στο GP Βελγίου, ίσως περαιτέρω εξελιγμένες.
Παράλληλα, η
Force India παρoυσίασε τη δική της έκδοση συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη σχολής Red Bull για πρώτη φορά σήμερα, μονάχα στο μονοθέσιο του Adrian Sutil. Παρά τις καλές ενδείξεις λειτουργίας, η ομάδα μάλλον δε θα το χρησιμοποιήσει στον αγώνα, θεωρώντας αυτή την κίνηση πολύ ριψοκίνδυνη.Aξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η Ferrari δε γνωρίζει αν θα χρησιμοποιήσει την –εύκαμπτη- εμπρός αεροτομή με την οποία αγωνίστηκε η F10 στους δυο τελευταίους αγώνες, λόγω των πολύ υψηλών τιμών παραγωγής αρνητικής άντωσης που απαιτεί από τα μονοθέσια η χάραξη της πίστας του Hungaroring. Στην πρωινή διαδικασία, η Ferrari δοκίμαζε μερικά καινούργια εξαρτήματα (στην περιοχή του διαχύτη) με τα οποία σκοπεύει να αγωνιστεί σε επόμενα Grand Prix. Στο Bέλγιο αναμένεται να δούμε μεγάλες αναβαθμίσεις στην F10. Επίσης, την πρώτη του εμφάνιση στα pits της Ferrari, μετά τη μεταγραφή του στο Maranello από τη McLaren, έκανε στο Hungaroring ο Pat Fry, βοηθός πλέον του τεχνικού διευθυντή της Scuderia, Aldo Costa.
[[PAGEBREAK]]
Πρωινή περίοδος
Οι δυο Red Bull έκαναν την είσοδό τους στην πίστα λίγο μετά το μισάωρο και αμέσως σημείωσαν χρόνους δυο δευτερόλεπτα ταχύτερους από αυτούς που είχαν σημειωθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αρχικά, ήταν ο Mark Webber αυτός που προηγήθηκε στον πίνακα των χρόνων, ωστόσο σύντομα ο Sebastian Vettel κατέρριψε την επίδοση του team mate του. Ο Γερμανός έδειξε ικανός να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το χρόνο του στις δυο τελικές προσπάθειές του, ωστόσο την πρώτη φορά καθυστέρησε λόγω ενός πιο αργού συνδυασμού, ενώ στον τελευταίο γρήγορο γύρο του βγήκε λίγο εκτός πίστας.
Ο Robert Kubica με τη Renault βρέθηκε ένα δευτερόλεπτο πίσω από τις Red Bull, ωστόσο ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Jenson Button με τη McLaren, o οποίος βγήκε στην πίστα μονάχα αφότου είχε ολοκληρωθεί η πρώτη ώρα της διαδικασίας. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο Rubens Barrichello με τη Williams και ο Pedro de la Rosa με τη Sauber, ενώ ο Fernando Alonso κατετάγη 7ος, εμπρός από τις δυο Mercedes. O Felipe Massa έγραψε τον 12ο χρόνο, ενώ ο Lewis Hamilton βρέθηκε πολύ πίσω, στη 18η θέση. Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren έκαναν λίγους γύρους το πρωί.
Το κυκλοφοριακό ήταν ένα αρκετά μεγάλο πρόβλημα, όπως επίσης και η έλλειψη πρόσφυσης στην πολύ σκονισμένη πίστα. Εκτός από μικρές εξόδους, το μοναδικό συμβάν ήταν το τετ-α-κέ του Vitaly Petrov στην τελευταία στροφή, που άφησε ακινητοποιημένη τη Renault του Ρώσου κάθετα τοποθετημένη επάνω στην αγωνιστική γραμμή.
Η Force India δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ, επειδή διέπραξε ξανά λάθος με τα ελαστικά των οδηγών της, τοποθετώντας στο μονοθέσιο του δοκιμαστή της Paul Di Resta (o οποίος οδήγησε το πρωί το μονοθέσιο του Vitantonio Liuzzi) ένα σετ ελαστικών που δεν είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει μέχρι τις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου. Η ομάδα είχε δεχθεί επίπληξη στο Γερμανικό GP, επειδή είχε τοποθετήσει κατά λάθος το πίσω δεξί ελαστικό του από το σετ του Liuzzi στο μονοθέσιο του Adrian Sutil και αντίστροφα…
Απογευματινή περίοδος
Η Red Bull παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στη δεύτερη διαδικασία της ημέρας, αλλά αυτή τη φορά ο Fernando Alonso κατάφερε να εισχωρήσει μεταξύ των οδηγών της αυστριακής ομάδας, ενώ ο Felipe Massa έγραψε τον 4ο χρόνο, γεγονός που αποτελεί ένδειξη ότι αν κάποια ομάδα καταφέρει να δυσκολέψει τη Red Bull στην Ουγγαρία, αυτή θα είναι η Ferrari.
Oι δυο οδηγοί της Red Bull εναλλάσσονταν στην πρωτοπορία με τη μέση γόμα, ωστόσο με τα πολύ μαλακά ελαστικά, ο Vettel κατάφερε να κινηθεί μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα του Webber, ενώ και ο Alonso κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Αυστραλό, 15 λεπτά πριν τη λήξη του 90λεπτου.
Η Renault διατήρησε την καλή πρωινή εικόνα της, με τον Vitaly Petrov να είναι εντυπωσιακός και να σημειώνει την 5η επίδοση της διαδικασίας, όντας σχεδόν δυο δέκατα ταχύτερος του team mate του, Robert Kubica, o οποίος κατετάγη 7ος.
Μεταξύ των δυο οδηγών της γαλλικής ομάδας βρέθηκε ο Lewis Hamilton, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Nico Hulkenberg (Williams), Jenson Button (McLaren) και Michael Schumacher (Mercedes).
O Nico Rosberg κατετάγη μόλις 13ος, ενώ οι Force India μάχονταν με τις Toro Rosso, εμπρός από τις καινούργιες ομάδες. O Sutil, που οδηγούσε το μοναδικό μονοθέσιο της ομάδας με το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη, έχασε αρκετό χρόνο λόγω ενός προβλήματος στα ηλεκτρικά της VJM03.
Ο Heikki Kovalainen δεν κατάφερε να κάνει περισσότερους από 5 γύρους, λόγω προβλήματος με τα υδραυλικά της Lotus.
[[PAGEBREAK]]
Δηλώσεις
Sebastian Vettel: «Δε θα έλεγα ότι βρισκόμαστε σε διαφορετικό επίπεδο. Νομίζω ότι σήμερα το πρωί γνωρίζουμε τι συνέβη και οι διαφορές ήταν τόσο μεγάλες, αλλά το απόγευμα ήταν πιο αντιπροσωπευτικό, με μικρότερες διαφορές. Οι Ferrari έμοιαζαν γρήγορες και πάλι, όχι μόνο στον ένα γύρο αλλά και σε μεγαλύτερα stint, αν δείτε το ρυθμό, ήταν παρόμοιος, οπότε θα είναι πολύ γρήγορες και αύριο. Και δεν μπορείς να ξεχάσεις τις McLaren, υπήρξαν πολλές φορές φέτος που έκαναν ένα καλό βήμα προόδου το Σάββατο».
Fernando Alonso: «Σήμερα είχαμε πιο αργό ρυθμό από τις Red Bull, αλλά πρέπει να δούμε τις συνθήκες υπό τις οποίες δοκίμαζαν και τις συνθήκες που δοκιμάζαμε εμείς, οπότε ποτέ δεν ξέρεις. Επίσης, συναντήσαμε κυκλοφοριακό στους σημαντικούς γύρους, οπότε παραμένουμε πεπεισμένοι ότι η διαφορά δεν είναι όσο μεγάλη φαίνεται. Αλλά προφανώς φαίνονται ισχυρότεροι απ’ ότι στο Hockenheim. Γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε να κάνουμε κάτι καλό σήμερα το βράδυ, αν είναι να παλέψουμε για την pole position αύριο. Σε σύγκριση με το Hockenheim, που το μονοθέσιο ήταν καλά ζυγισμένο, εδώ αντιμετωπίζουμε πολλή υποστροφή, όμως κατά τ’ άλλα συμπεριφέρεται αρκετά καλά. Κάναμε διάφορες αεροδυναμικές δοκιμές και φαίνεται ότι το μονοθέσιο είναι πιο ανταγωνιστικό χωρίς το σύστημα stalling πίσω αεροτομής».
Felipe Massa: «Όπως συμβαίνει συχνά φέτος, πρέπει να βελτιώσουμε την απόδοσή μας στον πρώτο χρονομετρημένο γύρο: οι βασικοί αντίπαλοί μας καταφέρνουν να κάνουν καλούς χρόνους γρήγορα, ενώ εμείς αντιμετωπίζουμε περισσότερες δυσκολίες. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά για τις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες, σε μια πίστα σαν και αυτή, είναι ακόμα πιο κρίσιμες από το συνηθισμένο. Συγκεκριμένα, πρέπει να κάνουμε τα εμπρός ελαστικά να λειτουργούν όσο το δυνατό καλύτερα. Όσον αφορά το ρυθμό αγώνα, πιστεύω ότι είμαστε αρκετά καλοί».
Lewis Hamilton: «Απλά επικεντρωνόμαστε στο πακέτο μας και προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε αυτό που έχουμε. Χάνουμε αρκετό χρόνο στο μεσαίο τμήμα της πίστας και επίσης, δυο δέκατα στο πρώτο και στο τρίτο κομμάτι. Και μετά, όταν προσπαθείς να πιέσεις περισσότερο για να μειώσεις τη διαφορά από τους προπορευόμενους, το μονοθέσιο αρχίζει να συμπεριφέρεται σα να βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Θα είναι δύσκολα, αλλά πρέπει να αντιμετωπίζεις και τα κακά και τα καλά και να παραμένεις συγκεντρωμένος».
Jenson Button: «Είμαι αρκετά ικανοποιημένος με το μονοθέσιο σήμερα. Δε συμπεριφερόταν πολύ καλά με την πολύ μαλακή γόμα, αλλά το ζύγισμα ήταν καλό με τη μέση. Ωστόσο, βρισκόμαστε λίγο πίσω από τις Red Bull και τις Ferrari. Oπότε, μάλλον θα είναι ένα δύσκολο σαββατοκύριακο για εμάς. Υπάρχουν τομείς όπου μπορούμε να βελτιωθούμε, το οποίο είναι θετικό, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να καλύψουμε τη διαφορά εδώ στην Ουγγαρία.
Michael Schumacher: «Σήμερα είδαμε δυο περιόδους στις οποίες ούτε στα μεγάλα stint, ούτε στον ένα γύρο δεν ήμασταν αρκετά καλοί. Δε βρισκόμαστε στο επίπεδο που είμαστε συνήθως τις Παρασκευές και δυστυχώς το μονοθέσιό μας δε φαίνεται πολύ καλό εδώ, προς το παρόν».
Adrian Sutil: «Σήμερα ο βασικός στόχος μου ήταν να κάνω όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη. Κάναμε πολύ καλή πρόοδο σε αυτό τον τομέα και δεν είχαμε σοβαρά προβλήματα, ένα μεγάλο επίτευγμα, δεδομένου του πόσο δύσκολο εξάρτημα είναι να παρουσιάσεις. Έδειχνε να λειτουργεί αρκετά καλά με διαφορετικές χαρτογραφήσεις και οι θερμοκρασίες μοιάζουν εντός ελέγχου, οπότε μπορούμε να έχουμε αρκετή αυτοπεποίθηση. Αλλά γενικά, δεν αντλήσαμε το καλύτερο από το μονοθέσιο σήμερα. Δυσκολευόμαστε λίγο με τα πιο μαλακά ελαστικά και ούτε ο Tonio (Liuzzi) ούτε εγώ μπορούσαμε να βελτιώσουμε από τα σκληρά ελαστικά».
Vitaly Petrov: «Γνωρίζω αυτή την πίστα καλά και με τις αναβαθμίσεις που έχουμε εδώ, το μονοθέσιο συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα. Το απόγευμα δοκίμασα μερικά καινούργια εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένης της καινούργιας πίσω αεροτομής μας, η οποία παράγει πολύ περισσότερη αρνητική άντωση».
Hirohide Hamashima (διευθυντής εξέλιξης ελαστικών μηχανοκίνητου αθλητισμού της Bridgestone): «Εάν η πίστα συνεχίσει να βελτιώνεται όπως μέχρι στιγμής και δεν κάνει πολλή ζέστη, τότε η πολύ μαλακή γόμα δε θα φθείρεται πολύ. Εάν συμβεί αυτό, τότε αυτό το ελαστικό δε θα είναι μονάχα το ιδανικό για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά και το καλύτερο για τον αγώνα. Αν αυτή η τάση συνεχίσει, μια καλή στρατηγική θα είναι η ελαχιστοποίηση της χρήσης της μεσαίας γόμας στον αγώνα».
GP Ουγγαρίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:20.976
|
|
194.769
|
29
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:21.106
|
0.130
|
194.457
|
27
|
3
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:22.072
|
1.096
|
192.168
|
21
|
4
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:22.444
|
1.468
|
191.301
|
17
|
5
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:22.601
|
1.625
|
190.937
|
25
|
6
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:22.764
|
1.788
|
190.561
|
24
|
7
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:22.772
|
1.796
|
190.543
|
25
|
8
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:22.777
|
1.801
|
190.531
|
25
|
9
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:22.792
|
1.816
|
190.497
|
26
|
10
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:22.966
|
1.990
|
190.097
|
25
|
11
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:23.003
|
2.027
|
190.012
|
19
|
12
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:23.007
|
2.031
|
190.003
|
26
|
13
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:23.249
|
2.273
|
189.451
|
24
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:23.327
|
2.351
|
189.274
|
23
|
15
|
15
|
Paul Di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:23.520
|
2.544
|
188.836
|
19
|
16
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:23.780
|
2.804
|
188.250
|
22
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:23.868
|
2.892
|
188.053
|
28
|
18
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:24.075
|
3.099
|
187.590
|
15
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:25.032
|
4.056
|
185.478
|
22
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:25.210
|
4.234
|
185.091
|
23
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:25.990
|
5.014
|
183.412
|
21
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:26.686
|
5.710
|
181.939
|
17
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:26.990
|
6.014
|
181.304
|
34
|
24
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:28.157
|
7.181
|
178.904
|
24
|
GP Ουγγαρίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:20.087
|
|
196.931
|
33
|
2
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:20.584
|
0.497
|
195.716
|
34
|
3
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:20.597
|
0.510
|
195.685
|
36
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:20.986
|
0.899
|
194.745
|
33
|
5
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:21.195
|
1.108
|
194.243
|
33
|
6
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:21.308
|
1.221
|
193.974
|
30
|
7
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:21.375
|
1.288
|
193.814
|
37
|
8
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:21.623
|
1.536
|
193.225
|
41
|
9
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:21.730
|
1.643
|
192.972
|
33
|
10
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:21.773
|
1.686
|
192.871
|
31
|
11
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:21.809
|
1.722
|
192.786
|
38
|
12
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:21.844
|
1.757
|
192.703
|
36
|
13
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:22.039
|
1.952
|
192.245
|
28
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:22.212
|
2.125
|
191.841
|
37
|
15
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:22.469
|
2.382
|
191.243
|
43
|
16
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:22.507
|
2.420
|
191.155
|
22
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:22.602
|
2.515
|
190.935
|
38
|
18
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:23.138
|
3.051
|
189.704
|
36
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:24.553
|
4.466
|
186.529
|
37
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:25.376
|
5.289
|
184.731
|
35
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:25.669
|
5.582
|
184.099
|
32
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:26.745
|
6.658
|
181.816
|
33
|
23
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:26.798
|
6.711
|
181.705
|
32
|
24
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:27.705
|
7.618
|
179.826
|
5
|