top icon
Αγώνες

F1: GP Μονακό-Ο Webber συνεχίζει το σερί των pole

O Mark Webber σημείωσε στο Μονακό τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, συνεχίζοντας το σερί της Red Bull, που δεν έχει αφήσει άλλη ομάδα να τεθεί επικεφαλής στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος.

O Mark Webber σημείωσε στο Μονακό τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή pole position του (από τις τρεις που έχει κατακτήσει φέτος), συνεχίζοντας το σερί της Red Bull, που δεν έχει αφήσει άλλη ομάδα να τεθεί επικεφαλής στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος. Ο Webber ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε φέτος κάτω από το 1:14 στην πίστα του Μονακό, γεγονός που του χάρισε ένα προβάδισμα 3 δεκάτων του δευτερολέπτου έναντι οποιοδήποτε άλλου συναδέλφου του.
 
Ο Webber έδωσε τα συγχαρητήριά του στην ομάδα της Red Bull, δηλώνοντας ότι η RB6 ήταν άψογη και τόνισε ότι πρέπει να μετατρέψουν σε αποτέλεσμα αύριο την επίδοση αυτή. «Πρέπει να είσαι ακριβής και είμαι πολύ ευτυχής που βρίσκομαι εδώ. Είναι μακρύς αγώνας, το ξέρω αυτό. Είναι πολύ, πολύ στενή πίστα και θα συναντήσουμε αργότερους συνδυασμούς, ενώ κατά τη διάρκεια του GP οι συνθήκες της πίστας αλλάζουν».
 
Τον Αυστραλό θα πλαισιώσει στην πρώτη σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα ο Robert Kubica, που τιθάσευσε τη νευρική Renault με μαεστρία στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου. Ο Πολωνός δήλωσε χαρακτηριστικά για το γεγονός ότι βρέθηκε μεταξύ των δυο Red Bull: «Εάν το ίδιο μονοθέσιο είναι 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργό στη Βαρκελώνη, δεν υπάρχει λόγος να βρισκόμαστε μπροστά τους. Είχα εκπλαγεί με το ρυθμό στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά δε συμβαίνουν θαύματα στην F1». O Kubica δήλωσε λίγο ενοχλημένος που έφτασε τόσο κοντά στην pole και δεν κατάφερε να την κατακτήσει, ωστόσο παραδέχθηκε ότι η 2η θέση εκκίνησης είναι ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Ο Πολωνός δήλωσε ότι ρύθμισε το μονοθέσιο με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς φοβόταν ότι με τα πολλά καύσιμα θα ακουμπούσε στο ασφαλτόστρωμα. Συνεπώς, συμβιβάστηκε η απόδοση δεν στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ο Kubica πιστεύει ότι ο ρυθμός του στον αγώνα θα είναι καλύτερος.
 
Την τρίτη θέση εκκίνησης κατέλαβε ο Sebastian Vettel, με τους οδηγούς της Red Bull να αποκαλύπτουν τις πραγματικές δυνατότητες του μονοθεσίου τους μονάχα στα τελευταία λεπτά του τρίτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών, εκεί δηλαδή που μετράει περισσότερο. Συνεπώς, τρία μονοθέσια με κινητήρες Renault κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις εκκίνησης για το GP του Moνακό.
 
Ο Vettel δήλωσε ότι ακόμα και με αυτό το αποτέλεσμα, υπήρξε ένα βήμα προόδου σήμερα. Πιστεύει πως ο ρυθμός του θα είναι καλύτερος στον αγώνα, ωστόσο παραδέχεται ότι δύσκολα θα έχει καθαρή πίστα μπροστά του για να το αποδείξει. Ο Γερμανός δήλωσε έκπληκτος από την αυξημένη κίνηση που υπήρχε στο Q3, όπου συμμετείχαν μονάχα 10 μονοθέσια. Ο Vettel είπε ότι το γεγονός αυτό έπληξε την απόδοση των ελαστικών.
 
Δίπλα από τον Vettel θα παραταχθεί αύριο ο Felipe Massa (που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο Q1), με τη μοναδική Ferrari που συμμετείχε στη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, αφού ο Fernando Alonso, έπειτα από ένα λάθος του στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, έχασε τον έλεγχο της F10 και την κατέστρεψε, προσκρούοντας στις μπαριέρες της στροφής Massenet. Οι ζημιές που προκάλεσε ο Ισπανός στο μονοθέσιό του ήταν εκτεταμένες και οι μηχανικοί της Ferrari δεν είχαν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους να τις επισκευάσουν. Κατά συνέπεια, ο Alonso θα εκκινήσει από την τελευταία θέση αύριο. Παρά ταύτα, στοχεύει ακόμα στους βαθμούς. O Iσπανός δήλωσε ότι ήταν άτυχος, διότι από μια πρόσκρουση με 90 χλμ./ώρα, συνήθως δεν είναι φυσιολογικό να πάθει ζημιά το πλαίσιο. Ωστόσο, η γωνία με την οποία προσέκρουσε η F10 στα κιγκλιδώματα ήταν τέτοια, που οι μηχανικοί δεν ήταν σε θέση να επισκευάσουν τη ζημιά, και οι κανονισμοί απαγορεύουν τη χρήση δυο πλαισίων από έναν οδηγό μέσα σε μια ημέρα. Συνεπώς, η Ferrari θα περάσει αύριο από τεχνικό έλεγχο το εφεδρικό πλαίσιο, με το οποίο θα αγωνιστεί ο Alonso, ο οποίος γνώριζε ότι η F10 ήταν ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως απέδειξε ο team mate του. Ο Massa δήλωσε ότι τα ελαστικά λειτουργούσαν πολύ καλύτερα, κάνοντας το μονοθέσιο πιο ανταγωνιστικός και ευκολοδήγητο απ’ ότι στον προηγούμενο αγώνα.
 
Παρά την εμφανή υπερπροσπάθειά του, ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει από την 5η θέση αύριο, με τις δυο αδυναμίες της McLaren MP4-25 (στις κατατακτήριες δοκιμές και τις αργές στροφές) να συνδυάζονται σήμερα στο Μονακό. Ο Hamilton δήλωσε για τις Red Bull ότι είναι ξεκάθαρο πως παράγουν υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης, ειδικά στο μεσαίο τμήμα της πίστας, επιτρέποντας στους οδηγούς της να βυθίσουν το πόδι τους στο γκάζι νωρίτερα απ’ ότι οι οδηγοί της McLaren.
 
Δίπλα από τον Βρετανό θα εκκινήσει ο Nico Rosberg, ο οποίος παρά τις καλές του επιδόσεις στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, δεν κατάφερε να παράγει κάτι εντυπωσιακό στο τρίτο -και καθοριστικό- 10λεπτο. Ο Γερμανός ήταν έντονα απογοητευμένος, αφού παραδέχθηκε ότι τα πήγε… χάλια στο Q3 (έχοντας γράψει την ταχύτερη επίδοση στο Q2), κολλημένος στην… κίνηση για πολλούς γύρους, διαπράττοντας και ένα λάθος σε αυτό που θα αποτελούσε τον πιο γρήγορο γύρο του. Ο Rosberg απολογούνταν προς την ομάδα για την κακή του επίδοση, ωστόσο βρέθηκε εμπρός από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher, του οποίου η επίδοση ήταν μόλις 46 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργή από αυτήν του συμπατριώτη του. Ο διευθυντής της ομάδας, Ross Brawn δήλωσε ότι χάθηκε μια πολύ καλή ευκαιρία, καθώς οι δυνατότητες του μονοθεσίου ήταν πολύ περισσότερες.
 
Από την 8η θέση θα εκκινήσει ο Jenson Button, ο οποίος κατάφερε με δυσκολία να προκριθεί στο Q3, όντας μόλις 10ος (με διαφορά 167 χιλιοστών του δευτερολέπτου) στο δεύτερο σκέλος. Ο Βρετανός πιστεύει ότι ίσως θα έπρεπε να έχει διατηρήσει τα σκληρά ελαστικά που χρησιμοποίησε στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας και στο Q3, καθώς με τα μαλακά, το πίσω μέρος του μονοθεσίου ήταν νευρικό στις υψηλές ταχύτητες και παρουσιαζόταν υποστροφή στην κορυφή των αργών στροφών.
 
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Rubens Barrichello με Williams και Vitantonio Liuzzi με Force India. Oι δυο team mates τους ακολούθησαν, με τον Nico Hulkenberg να εκκινεί 11ος αύριο και τον Adrian Sutil να καταλήγει 12ος, εμπρός από τον Sebastien Buemi με την Toro Rosso.
 
Κοντράστ συναισθημάτων βασίλευε στα δυο άκρα του γκαράζ της Renault, αφού σε αντίθεση με τη δεύτερη θέση του Kubica, ο Vitaly Petrov είχε ένα ατύχημα στο Q2 και κατέστρεψε το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του στην έξοδο της St. Devote.
 
H συνύπαρξη 24 μονοθεσίων (με μερικά από αυτά να είναι 6 δευτερόλεπτα πιο αργά στο γύρο) στους στενούς δρόμους τις πολύ μικρής σε μήκος χάραξης του Μονακό δεν παρουσίασε ιδιαίτερα προβλήματα και δεν είχαμε κάποιο αξιόλογο περιστατικό παρεμπόδισης.
 
Μάλιστα, το μόνο ανάλογο συμβάν που σημειώθηκε, έλαβε χώρα στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας, όπου συμμετείχαν μονάχα 10 μονοθέσια. Εκεί, ο Felipe Massa κατέστρεψε ένα γρήγορο γύρο του Jenson Button στην τελευταία στροφή, καθώς σχεδόν σταμάτησε εμπρός από τον οδηγό της McLaren, για να εξασφαλίσει στον εαυτό του καθαρή πίστα μπροστά του. Ο Button δήλωσε για το συμβάν: «Είχα τόσο πολύ χώρο και δεν ξέρω τι σκεφτόταν. Προφανώς δεν κοιτούσε τους καθρέπτες του και ήταν, ακριβώς στο τέλος ενός χρονομετρημένου γύρου, ήταν ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος μου στο συγκεκριμένο σκέλος. Πολύ ενοχλητικό. Δεν ξέρω τι χρόνος θα ήταν, αλλά πολύ ενοχλητικό που μπήκε στη μέση, γιατί καταφανώς με καθυστέρησε». Ο Massa απάντησε ότι βρισκόταν ένα μονοθέσιο μπροστά του, το οποίο επιβράδυνε. Ο Βραζιλιάνος έκανε το ίδιο και… «έπειτα πίεσα ξανά και όταν βλέπω τον Jenson να έρχεται πίεσα, οπότε δεν έκανα τίποτα επίτηδες, σίγουρα» δήλωσε ο οδηγός της Ferrari. Ο Massa πρόσθεσε ότι το πρόβλημα κίνησης μέσα στην πίστα ήταν χειρότερο στο Q3 απ’ ότι στο Q1 για τον ίδιο.
Φ.Λ.
[email protected]
GP Μονακό: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:15.035
1:14.462
1:13.826
 
2
11
Robert Kubica
Renault
1:15.045
1:14.549
1:14.120
0.294
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:15.110
1:14.568
1:14.227
0.401
4
7
Felipe Massa
Ferrari
1:14.757
1:14.405
1:14.283
0.457
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:15.676
1:14.527
1:14.432
0.606
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:15.188
1:14.375
1:14.544
0.718
7
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:15.649
1:14.691
1:14.590
0.764
8
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:15.623
1:15.150
1:14.637
0.811
9
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:15.590
1:15.083
1:14.901
1.075
10
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:15.397
1:15:061
1:15.170
1.344
11
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:16.030
1:15.317
 
1.491
12
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:15.445
1:15.318
 
1.492
13
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:15.961
1:15.413
 
1.587
14
12
Vitaly Petrov
Renault
1:15.482
1:15.576
 
1.750
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:15.908
1:15.692
 
1.866
16
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:16.175
1:15.992
 
2.166
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:16.021
1:16.176
 
2.350
18
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:17.094
 
 
3.268
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:17.134
 
 
3.308
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:17.377
 
 
3.551
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:17.864
 
 
4.038
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:18.509
 
 
4.683
23
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:19.559
 
 
5.733
24
8
Fernando Alonso
Ferrari
χωρίς χρόνο
 
 
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ