X
Αγώνες

F1 – GP Monaco: Προεπισκόπηση

Το Grand Prix του Μονακό φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο, καθώς αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί για 70η φορά στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1.

Στην πραγματικότητα υπήρξαν έντεκα παλαιότεροι αγώνες, δέκα πριν από την καθιέρωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1 και ένας το 1952, όταν το Grand Prix περιλάμβανε μόνο σπορ αυτοκίνητα και φυσικά εκείνη τη χρονιά δεν προσμετρούσε στο πρωτάθλημα της F1 (ήταν ο αγώνας που έχασε τη ζωή του ο ικανότατος Ιταλός πιλότος Luigi Fagioli).

Ως συνήθως, η επιλογή της Pirelli για τα slick ελαστικά πέφτει στα τρία πιο μαλακά διαθέσιμα φέτος, που σημαίνει η C3 ως σκληρή, η C4 ως μεσαία και η C5 ως μαλακή. Όπως συμβαίνει γενικά στα σιρκουί πόλεων, η πίστα έχει ιδιαίτερα λεία επιφάνεια, δεδομένου ότι χρησιμοποιείται καθημερινά από επιβατικά αυτοκίνητα και έτσι τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση.

Στο Μοnaco τα ελαστικά δέχονται μερικές από τις μικρότερες δυνάμεις ολόκληρης της σεζόν, καθώς η μέση ταχύτητα στην πίστα μήκους 3,337 χιλιομέτρων είναι πολύ χαμηλή, με ορισμένες στροφές να παίρνονται με λιγότερο από 50 km/h, ενώ τα μονοθέσια βρίσκονται στο τέρμα του γκαζιού μόνο για το 30% του γύρου.

Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης μετριάζεται από το γεγονός ότι με 78 γύρους να διανύονται την Κυριακή, κάθε φαινόμενο που μπορεί να χαρακτηρίσει τη συμπεριφορά των ελαστικών εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από τον μέσο όρο, ειδικά όταν πρόκειται για το επίπεδο ενέργειας που αναπτύσσεται όταν απαιτείται πρόσφυση. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη σας όσον αφορά τα ελαστικά είναι η κόκκωση, η οποία, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες, θα μπορούσε να αποδειχθεί ανεπιθύμητος επισκέπτης.

Σε μια πίστα όπου τα περιθώρια λάθους είναι σχεδόν ανύπαρκτα, ένας παράγοντας που επηρεάζει το πόσο γρήγορα κατεβαίνουν οι χρόνοι γύρου ενός οδηγού είναι η αυτοπεποίθηση που αποκτά σταδιακά, ανεξάρτητα από το πόσο καλά γνωρίζει την πίστα, καθώς αντιμετωπίζει τις 19 στροφές της και όλους τους άλλους κινδύνους που κρύβει. Ο οδηγός πρέπει να εργαστεί για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στις μπαριέρες, συχνά ακουμπώντας τις με τον ώμο των ελαστικών.

Η δεξιοτεχνία έγκειται στο να το κάνει αυτό χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο και είναι το κλειδί για την εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης, απαραίτητη σε έναν αγώνα όπου το προσπέρασμα είναι σχεδόν αδύνατο, ακόμη και όταν υπάρχει διαφορά απόδοσης μεταξύ των μονοθεσίων που μπορεί να φτάσει τα δευτερόλεπτα. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμη πιο κρίσιμες, όταν φέτος είδαμε τη σειρά με την οποία θα παραταχθούν τα μονοθέσια πίσω από τα φώτα της εκκίνησης να κρίνεται από μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Σε μια πίστα όπως αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, με την εμπειρία του παρελθόντος να την αξιολογεί ως 77% πιθανή, κατά μέσο όρο σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα. Αν και περιέργως, ο περσινός αγώνας κύλησε ομαλά χωρίς περιόδους τέτοιες. Υπάρχει πραγματικά μόνο μία στρατηγική επιλογή και αυτή είναι το ένα πιτ στοπ: Προσπαθείτε να μπείτε στα πιτ όσο το δυνατόν πιο αργά, ακριβώς για να επωφεληθείτε από οποιοδήποτε ενδεχόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο που χάνεται στο pit lane.

Αυτό το μήνα έχουν γίνει αρκετές εκδηλώσεις μνήμης για την 30ή επέτειο του θανάτου του Ayrton Senna, ο οποίος άφησε το στίγμα του στο Grand Prix του Μονακό. Ο Βραζιλιάνος εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες (6), pole position (5) και θέσεις στο βάθρο (8). Ο Michael Schumacher έχει κάνει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους στον αγώνα (5) και είναι δεύτερος ισόβαθμος με τον Graham Hill στην κατάταξη των νικητών με πέντε, ενώ αυτοί οι δύο, μαζί με τους Lewis Hamilton και Sebastian Vettel είναι δεύτεροι ισόβαθμοι όσον αφορά τις θέσεις στο βάθρο με επτά.

Με 17 νίκες, η McLaren είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα, ενώ η Ferrari έχει εκκινήσει από την pole τις περισσότερες φορές (12) και έχει σημειώσει τους περισσότερους (17) ταχύτερους γύρους στον αγώνα. Είναι επικεφαλής στη λίστα με τις εμφανίσεις στο βάθρο με 55, υπερδιπλάσιες από τη δεύτερη McLaren με 27.

Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον  ANT1+.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 24 Μαΐου
14:30 Free Practice 1 ANT1+
18:00 Free Practice 2 ANT1+
Σάββατο 25 Μαΐου
13:30 Free Practice 3 ANT1+
17:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 26 Μαΐου
16:00 Αγώνας ΑΝΤ – ΑΝΤ1+

Υπενθυμίζουμε τις βαθμολογίες των πρωταθλημάτων της F1 πριν τον αγώνα του Μonaco

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Max Verstappen 161
2 Charles Leclerc 113
3 Sergio Perez 107
4 Lando Norris 101
5 Carlos Sainz 93
6 Oscar Piastri 53
7 George Russell 44
8 Lewis Hamilton 35
9 Fernando Alonso 33
10 Yuki Tsunoda 15
11 Lance Stroll 11
12 Oliver Bearman 6
13 Nico Hülkenberg 6
14 Daniel Ricciardo 5
15 Kevin Magnussen 1
16 Esteban Ocon 1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 268
2 Ferrari 212
3 McLaren 154
4 Mercedes 79
5 Aston Martin 44
6 RB 20
7 Haas 7
8 Alpine 1

Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!