top icon
Αγώνες

F1-GP Μαλαισίας: Ζεύγος άσων για τον Vettel

O Sebastian Vettel διατήρησε το 100% για αυτή τη σεζόν, κατακτώντας τη νίκη και στο δεύτερο GP της σεζόν, στη Μαλαισία, το οποίο για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε αγώνας επιβίωσης.

O Sebastian Vettel διατήρησε το 100% για αυτή τη σεζόν, κατακτώντας τη νίκη και στο δεύτερο GP της σεζόν, στη Μαλαισία, το οποίο για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε αγώνας επιβίωσης. Aκόμα και η Red Bull του Γερμανού νικητή αντιμετώπισε προβλήματα με το KERS. Ωστόσο, ο πρωταθλητής του 2010 έλεγξε απόλυτα την κατάσταση και διατήρησε τον έλεγχο του αγώνα καθ’ όλη τη διάρκειά του.
 
Ο Jenson Button ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, έπειτα από έναν προσεκτικό αγώνα στον οποίο απέφυγε τα προβλήματα, ενώ ο Nick Heidfeld τερμάτισε στην 3η θέση, έπειτα από μια εντυπωσιακή εκκίνηση και την επιτυχή υπεράσπιση της θέσης του στους τελευταίους γύρους από τον Mark Webber. O Αυστραλός έκανε έναν αγώνα ανάκαμψης, αφού το KERS της Red Bull του δε λειτουργούσε, με αποτέλεσμα να πέσει στην 9η θέση στη διαδικασία της εκκίνησης.
 
Ο Felipe Massa τερμάτισε πίσω από τον Webber και εμπρός από τον team mate του στη Ferrari, Fernando Alonso. O Ισπανός είχε τη δυνατότητα να παλέψει για μια θέση στο βάθρο σήμερα, αλλά έχασε την ευκαιρία του καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του επάνω στη McLaren του Lewis Hamilton στη μεταξύ τους μονομαχία προς το τέλος του αγώνα. Ο Βρετανός ήταν ίσως ο πιο απογοητευμένος άνθρωπος σήμερα. Θα μπορούσε να έχει παλέψει για τη νίκη, εντούτοις, η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών του έπληξε σημαντικά το ρυθμό του και τον ανάγκασε να κάνει και 4ο pit stop στους τελευταίους γύρους, πέφτοντας στην 7η θέση. 
 
Ωστόσο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν με ποινές προσθήκης 20 δλ. στο χρόνο αγώνα που σημείωσαν τόσο τον Alonso όσο και τον Hamilton. O Ισπανός τιμωρήθηκε επειδή προκάλεσε αποφευκτή σύγκρουση, ενώ ο Βρετανός επειδή άλλαξε τη γραμμή του παραπάνω από μια φορές κατά την υπεράσπιση της θέσης του στη μεταξύ τους μάχη. Ο Alonso διατήρησε την 6η θέση παρά την ποινή, ενώ ο Hamilton έπεσε στην 8η.
 

Στην 8η θέση, είδε την καρό σημαία ο Kamui Kobayashi, αλλά με τις προαναφερθείσες ποινές κατετάγη στην 7η θέση των τελικών αποτελεσμάτων, χαρίζοντας του πρώτους βαθμούς στη Sauber έπειτα από τον αποκλεισμό της στην Αυστραλία. Ο Ιάπωνας μονομαχούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα με τον Michael Schumacher που τερμάτισε ακριβώς πίσω του, με την απογοητευτική σήμερα Mercedes. Τη δεκάδα συμπλήρωσε, έπειτα από μια πολύ καλή εμφάνιση, ο Paul Di Resta, για να βαθμολογηθεί και στο δεύτερο αγώνα του στη Formula 1. 
 

Ήταν ένας αγώνας υπομονής, που μπορούσε με ευκολία να σε μπερδέψει λόγω των πολυάριθμων αλλαγών ελαστικών, με στρατηγικές 3 ή 4 pit stop. Παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, υπήρξαν λάθη, αλλά όπως και στη Μελβούρνη, η διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση καθόρισε σε πολύ μεγάλο βαθμό την έκβαση του αγώνα.
 
Ο Vettel διαχειρίστηκε τον αγώνα πολύ ώριμα, πιέζοντας εκεί που έπρεπε και δίνοντας τη δυνατότητα στη Red Bull, όπως τόνισε ο διευθυντής της, Christian Horner, να έχει την επιλογή μεταξύ στρατηγικής 3 ή 4 pit stop. Tο KERS επέτρεψε στον Vettel να υπερασπιστεί επιτυχώς την πρωτοπορία. Το γεγονός ότι ο Nick Heidfeld εξήλθε 2ος από το πρώτο σύμπλεγμα στροφών, επέτρεψε στον Vettel να χτίσει μια διαφορά 9 δλ. μέχρι τον 14ο γύρο, που πραγματοποίησε το πρώτο του pit stop. Στο δεύτερο stint, η διαφορά αυτή μειώθηκε αρχικά, με τις McLaren να πλησιάζουν. Ο Γερμανός όμως είχε τη δυνατότητα να απαντήσει με μερικούς γρήγορους χρόνους, πριν το δεύτερο pit stop του στον 25ο γύρο. Όπως ο Hamilton έχασε αρκετό χρόνο επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τον Vitaly Petrov, έτσι και ο Vettel έχασε -λιγότερο- χρόνο βρισκόμενος πίσω από τη Ferrari του Felipe Massa. Λίγο αργότερα, ξεκίνησαν τα προβλήματα του Vettel με το KERS και η επιβεβαίωση από το pit wall της Red Bull ότι δε μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Οι ΜcLaren άρχισαν να πλησιάζουν ξανά, ωστόσο, ο Vettel βελτίωσε τους χρόνους του για να απομακρυνθεί και πάλι, με το KERS του να επανέρχεται μερικές φορές. Ο Hamilton άρχισε να χάνει έδαφος με τη σκληρή γόμα και στον 36ο γύρο, έπειτα από ένα χρονοβόρο pit stop της McLaren στο οποίο καθυστέρησε η αντικατάσταση του αριστερού εμπρός τροχού, ο έτερος οδηγός της βρετανικής ομάδας, Jenson Button πέρασε στη 2η θέση.
 
Ο Button, που χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα στο τελευταίο του stint, βρήκε πολύ περισσότερη πρόσφυση και άρχισε να πιέζει. O Βρετανός είχε επιλέξει πριν την εκκίνηση να ελαττώσει τη γωνία κλίσης των flap της εμπρός αεροτομής, κάτι που αποδείχθηκε λανθασμένη κίνηση όσον αφορά το ζύγισμα της McLaren, προκαλώντας υποστροφή που έπληξε τα πίσω ελαστικά του στο πρώτο stint. Σε κάθε pit stop, ο Button ζητούσε αλλαγές από τους μηχανικούς στην εμπρός αεροτομή, που σιγά-σιγά βελτίωσαν το ζύγισμα του μονοθεσίου του. Η διαφορά που τον χώριζε με τον Vettel ήταν απαγορευτική όσον αφορά τη διεκδίκηση της νίκης, αλλά ο Βρετανός προσπάθησε έτσι κι αλλιώς. Αυτό προκάλεσε αρκετή ανησυχία στο pit wall της McLaren, το οποίο τον παρακαλούσε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση, καθώς θα είχε να διανύσει 19 γύρους με αυτά, κάτι που κανείς δεν είχε ξανακάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Εντέλει, δεν υπήρξαν προβλήματα με τα ελαστικά του Button, ωστόσο ο Vettel είχε υπό τον έλεγχό του την κατάσταση και έκοψε το νήμα του τερματισμού νικητής. Ο Button παραδέχθηκε ότι ήταν ένας αγώνας που μπορούσε να μπερδέψει τον οδηγό όσον αφορά τη στρατηγική, καθώς υπήρχαν διλήμματα όπως αν άξιζε να διατηρήσει σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του ή όχι.
 
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, η Renault είδε έναν από τους οδηγούς της στο βάθρο. Οι δυο Renault είχαν εκπληκτική πρόσφυση στις εξόδους από τις στροφές σήμερα, γεγονός που τους επέτρεψε να κάνουν φανταστικές εκκινήσεις, με τον Nick Hiedfeld να ανεβαίνει από την 6η στη 2η θέση στα πρώτα μέτρα του αγώνα. Ο Γερμανός δε μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Vettel στο πρώτο stint και αντιμετωπίζοντας δυσκολίες με τα ελαστικά του, καθυστερούσε και όσους τον ακολουθούσαν, με αποτέλεσμα οι Ferrari να πιέζουν τις McLaren πίσω του. Το πρώτο pit stop δεν πήγε καλά για τον Heidfeld, ο οποίος έπεσε στην 5η θέση. Ο Γερμανός βρήκε το ρυθμό του στο τελευταίο stint, με τη σκληρή γόμα και ευνοήθηκε από την επαφή Alonso-Hamilton. Έφτασε τη McLaren του Βρετανού και την προσπέρασε 4 γύρους πριν την καρό σημαία. Στη συνέχεια όμως, είχε να αντιμετωπίσει την επίθεση του Mark Webber. O Αυστραλός είχε το πλεονέκτημα πιο φρέσκων ελαστικών (κατά 4 γύρους), αλλά δεν είχε KERS. Έφτασε πολύ κοντά στη Renault στον προτελευταίο γύρο, αλλά σε εκείνο το σημείο τα Pirelli του άρχισαν να χάνουν απόδοση. O Heidfeld σημείωσε το 100ό βάθρο της Renault και το πρώτο του προσωπικό από το 2009 και το GP Μαλαισίας.
 
Δεδομένων των περιστάσεων, ο Webber πάλεψε σκληρά σήμερα και έκανε έναν καλό αγώνα. Στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στο KERS του Αυστραλού καθώς επέστρεφε στα pits έπειτα από το Q3. H Red Bull αντικατέστησε τα ηλεκτρονικά των μπαταριών, αλλά δεν κατάφερε να διορθώσει το πρόβλημα, συνεπώς ο Webber έμεινε χωρίς KERS για την εκκίνηση σε μια από τις μεγαλύτερες ευθείες του πρωταθλήματος έως την πρώτη στροφή. Αποτέλεσμα ήταν να πέσει από 3ος στην 9η θέση. Στο πρώτο του stint, ο Αυστραλός πάλευε με τον Kamui Kobayashi και ήταν από τους πρώτους που έκανε pit stop. Η Red Bull επέλεξε εντέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό, υιοθετώντας στρατηγική τεσσάρων pit stop για τον Webber. Παρά την έλλειψη 80 επιπλέον ίππων για 6,67 δλ. ανά γύρο, ο Αυστραλός έδωσε πολλές μάχες, ιδίως στους τελευταίους γύρους, πραγματοποιώντας ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα επί του Felipe Massa από την εξωτερική, στην πρώτη στροφή του 50ού γύρου. Ωστόσο, ο Webber ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος, διότι στο μέσο του αγώνα βρέθηκε πίσω από τον Hamilton (και τον Alonso), του οποίου ο ρυθμός είχε πέσει αισθητά. Αυτό ανάγκασε τον οδηγό της Red Bull να πραγματοποιήσει το 4ο pit stop του πιο νωρίς απ’ ότι θα ήθελε για να εκμεταλλευτεί τα προβλήμτα των άλλων στους τελικούς γύρους, και ως αποτέλεσμα έχασε την ευκαιρία να βρεθεί στο βάθρο.
 
Ακόμη πιο απογοητευμένος από τον Webber ήταν ο Hamilton, ο οποίος δεν είχε λόγια να περιγράψει τον αγώνα του μετά τον τερματισμό… Ήδη από την εκκίνηση, ο Βρετανός βρέθηκε σε δυσχερή θέση, εγκλωβισμένος πίσω από τον Heidfeld, παρά το γεγονός ότι πιθανότατα είχε την ταχύτητα να απειλήσει τον Vettel. To εμπόδιο της Renault ανάγκασε τον Hamilton να πραγματοποιήσει το πρώτο pit stop του πιο νωρίς (στο 12ο γύρο), κάτι που λόγω της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών, έσπρωξε όλα τα pit stop του Βρετανού μερικούς γύρους πιο μπροστά, οδηγώντας στην ανάγκη για μια επιπλέον στάση στα pits 4 γύρους πριν την καρό σημαία. Ο Hamilton επισκέφθηκε τα pits της McLaren για 2η φορά στον 26ο γύρο, για ένα σετ σκληρής γόμας. Το τρίτο pit stop του Βρετανού (στον 36ο γύρο, για σκληρή γόμα) φάνηκε πολύ πρόωρο, αφού τα ελαστικά του δεν είχαν αρχίσει να δείχνουν σημάδια κατάπτωσης. Σε αυτό το pit stop, οι μηχανικοί της McLaren καθυστέρησαν στην αντικατάσταση του εμπρός αριστερού ελαστικού και ο Hamilton έχασε τη 2η θέση. Από εκεί και έπειτα, ξεκίνησε η καθοδική πορεία του. Έχασε πάρα πολύ έδαφος από τον Button και βρέθηκε να απειλείται από τον Alonso. Η κινητή πίσω αεροτομή (DRS) της Ferrari του Ισπανού δε λειτουργούσε από το μέσο του αγώνα και έτσι ήταν αναγκασμένος να επιτίθεται σε ασυνήθιστα μέρη για να πετύχει το προσπέρασμα. Εντέλει, ο Alonso πλησίασε υπερβολικά κοντά στη McLaren και δεν πρόλαβε να βγει έγκαιρα από το slipstreaming της στον 44ο γύρο, με αποτέλεσμα να καταστρέψει την εμπρός αεροτομή της Ferrari επάνω στο πίσω δεξιό ελαστικό του Hamilton. O Βρετανός συνέχισε, παρά τις μικρές ζημιές που είχε υποστεί στο πίσω μέρος το μονοθέσιό του, αλλά εξακολουθούσε να χάνει έδαφος, έως ότου στον 52ο γύρο έγινε προφανές ότι τα ελαστικά του είχαν παραδώσει το πνεύμα. Ο Heidfeld προσπέρασε με άνεση για την 3η θέση, ενώ μια έξοδος του Hamilton έδωσε στον Webber την 4η θέση. Ο Hamilton αναγκάστηκε να μπει στα pits στο τέλος του 52ου γύρου, μόλις 4 δηλαδή πριν την καρό σημαία, πέφτοντας στην 7η θέση, πίσω από τον Alonso.
 
Ο Ισπανός θα μπορούσε να έχει ανέβει στο βάθρο σήμερα αν δεν είχε υποπέσει σε αυτό το λάθος στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Hamilton. O ίδιος μέσα του, πιθανότατα αποδίδει το συμβάν στο γεγονός ότι το DRS της Ferrari δε λειτουργούσε από τα μέσα του αγώνα. O Alonso στριμώχτηκε στην εκκίνηση (όπως είχε συμβεί και στην Αυστραλία), χάνοντας μια θέση από τον Petrov και άλλη μια από τον team mate του. Οι Ferrari ξαναπέρασαν τον Ρώσο και πλησίασαν τον Button πριν από το πρώτο τους pit stop, έπειτα από το οποίο ο Alonsο βρέθηκε 3ος. Το δεύτερο pit stop του Ισπανού δεν ήταν τόσο καλό και τον έφερε ξανά πίσω από τον Button, o οποίος είχε στη συνέχεια τη δυνατότητα να απομακρυνθεί. Η επαφή με τον Hamilton οδήγησε στην ανάγκη αντικατάστασης της εμπρός αεροτομής της Ferrari, γεγονός που έφερε τον Ισπανό πίσω από τον team mate του, τον οποίο απείλησε να προσπεράσει στα τελευταία μέτρα του αγώνα.
 
Οι αγωνοδίκες, έπειτα από τον αγώνα, προσκάλεσαν τους Alonso και Hamilton στο γραφείο τους και αφότου άκουσαν τι είχαν να πουν οι δυο οδηγοί, αποφάσισαν να τους επιβάλλουν ποινή προσθήκης 20 δλ. στο χρόνο αγώνα που σημείωσαν, η οποία δεν επηρέασε τον Ισπανό της Ferrari, αλλά κόστισε μια θέση στον Βρετανό. Ο Alonso τιμωρήθηκε επειδή προκάλεσε μια αποφευκτή σύγκρουση, ενώ ο Hamilton επειδή άλλαξε παραπάνω από μια φορά τη γραμμή του κατά την υπεράσπιση της θέσης του στη μεταξύ τους μονομαχία.

 

Ο Felipe Massa όμως κατάφερε να τερματίσει εμπρός από τον team mate του, έπειτα από πολύ καιρό, αλλά δεν είχε πολύ καλό αγώνα. Ο Βραζιλιάνος έκανε καλή εκκίνηση και πέρασε μπροστά από τον Alonso, ωστόσο έχασε πολύτιμο χρόνο στο πρώτο pit stop του, επειδή δε βίδωνε το μπουλόνι του εμπρός αεριστερού τροχού της Ferrari, γεγονός που τον έριξε στην 7η θέση. Στους τελευταίους γύρους, μην έχοντας βρει το ρυθμό του με τη σκληρή γόμα ελαστικών της Pirelli, αναγκάστηκε να υποκύψει στην ανωτερότητα της Red Bull του Webber, αλλά κράτησε πίσω του την άλλη Ferrari. Παρά τον ενθαρρυντικό ρυθμό αγώνα του μονοθεσίου, οι τεχνικοί της Scuderia προσπαθούν να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους υστερούν σε σύγκριση με τις κορυφαίες ομάδες. Η Ferrari επιβεβαίωσε επίσης ότι θα επιδοθεί στην εξέλιξη μια εύκαμπτης εμπρός αεροτομής, όπως αυτή που χρησιμοποιεί η Red Bull από πέρυσι.
 
Η Sauber, γνωρίζοντας ότι διαθέτει ένα ιδιαίτερα ευγενικό προς τα ελαστικά του μονοθέσιο, πήρε το ρίσκο να υιοθετήσει στρατηγική μονάχα δυο pit stop για τον Kamui Kobayashi και ο Ιάπωνας πιστεύει ότι λειτούργησε σωστά. Ο Kobayashi έδωσε ωραίες μάχες με τον Webber στην αρχή και τον Michael Schumacher για όλο τον υπόλοιπο αγώνα. Στο στρατόπεδο της Mercedes, το μόνο για το οποίο είχαν να χαίρονται, ήταν το γεγονός ότι δεν αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας. Ωστόσο, η MGP W02 ήταν πολύ αργή και ο Nico Rosberg είχε έναν από τους χειρότερους αγώνες του. Έπειτα από τα προβλήματα stalling στις στροφές που αντιμετώπισε με το DRS της η Mercedes, είχε φέρει μια αναβαθμισμένη πίσω αεροτομή στη Μαλαισία, προσθέτοντας ένα αεροδυναμικό εξάρτημα στο κεντρικό πτερύγιο. Η προσθήκη κόστισε λίγο σε απόδοση, αλλά έκανε πιο σταθερή τη συμπεριφορά της αεροτομής. Αρχικά, η λύση αυτή φάνηκε να λειτουργεί, ωστόσο στις κατατακτήριες δοκιμές η ομάδα διέγνωσε ξανά προβλήματα. Παρά το γεγονός ότι η πίσω αεροτομή της Mercedes «ξεφορτώνεται» περισσότερη αεροδυναμική αντίσταση από οποιοδήποτε άλλο του grid, όταν ο οδηγός επαναφέρει το σύστημα στην κανονική του θέση, η ροή του αέρα αργεί να «κολλήσει» ξανά επάνω στις επιφάνειες των πτερυγίων. Συνεπώς, σε πολλές στροφές της πίστας η ροή του αέρα επάνω που πέρναγε από την πίσω αεροτομή ήταν ασταθής, κοστίζοντας σε απόδοση…
 
Ο Paul Di Resta έχει σημειώσει βαθμούς και στους δυο αγώνες που έχει συμμετάσχει στη Formula 1, με μια σταθερή εμφάνιση. Ο Σκοτσέζος δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Schumacher (με πιο φρέσκα ελαστικά) στους τελευταίους γύρους, καθώς είχε αναγκαστεί να κάνει το τελευταίο pit stop του νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
 
Ο Vitaly Petrov είχε κάνει μια καλή εμφάνιση μέχρι τον 53ο γύρο, στον οποίο ένα μικρό λάθος του κόστισε υπερβολικά. Ο Ρώσος, που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 8η θέση και έδειχνε ότι θα επιτρέψει στη Renault να σημειώσει βαθμούς και με τα δυο μονοθέσιά της, βγήκε εκτός πίστας στις στροφές 7-8. Προσπάθησε να επιστρέψει στην άσφαλτο χωρίς να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, αλλά η Renault απογειώθηκε πολύ ψηλά, χάρη σε ένα βουναλάκι των γρασιδιών. Κατά την προσγείωση, το τιμόνι της R31… έμεινε στα χέρια του Petrov, αφού έσπασε η κολώνα του!
Φ.Λ.
 
GP Μαλαισίας 2011: Αποτελέσματα αγώνα
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύ.
Χρ./Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Θ.Ε.
PS
1
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
56
1:37:39.832
190.700
1
3
2
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
56
3.261
190.594
4
3
3
9
Nick Heidfeld
Renault
56
25.075
189.887
6
3
4
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
56
26.384
189.845
3
4
5
6
Felipe Massa
Ferrari
56
36.958
189.505
7
3
6
5
Fernando Alonso *
Ferrari
56
57.248
188.855
5
4
7
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
56
1:06.439
188.562
10
2
8
3
Lewis Hamilton ^
McLaren-Mercedes
56
1:09.957
188.450
2
4
9
7
Michael Schumacher
Mercedes
56
1:24.896
187.976
11
3
10
15
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
56
1:31.563
187.766
14
3
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
56
1:41.379
187.457
17
3
12
8
Nico Rosberg
Mercedes
55
1 γύρος
187.105
9
3
13
18
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
55
1 γύρος
186.218
12
3
14
19
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
55
1 γύρος
185.921
13
2
15
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
55
1 γύρος
185.908
19
2
16
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
54
2 γύροι
183.497
21
2
17
10
Vitaly Petrov
Renault
52
Ατύχημα
188.641
8
3
Εγκαταλείψεις
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
46
Πίσω αεροτομή
177.629
23
4
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
42
Ηλεκτρονικά
182.265
22
2
21
Jarno Trulli
Lotus-Renault
31
Συμπλέκτης
183.019
20
2
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
23
Ηλεκτρικά
184.159
16
1
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
22
Υδραυλικά
175.074
15
3
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
14
Υπερθέρμανση
178.106
24
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
8
Κινητήρας
180.141
18
1
Tαχύτερος γύρος
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
46
1:40.571
198.415
 
 
* Ποινή 20 δλ. λόγω πρόκληση αποφευκτής σύγκρουσης.
^ Ποινή 20 δλ. λόγω αλλαγής γραμμής παραπάνω από μια φορά κατά την υπεράσπιση θέσης.
 
Βαθμολογία πρωταθλήματος οδηγών 2011 έπειτα από 2 GP 
Α/A
Οδηγός
Βαθ.
AU
MA
CH
TU
ES
MO
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
IN
AD
BR
1
Vettel
25
25
 25
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Βutton
26
8
18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Hamilton
22
18
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Webber
22
10
12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Alonso
20
12
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Massa
16
6
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
Heidfeld
15
 
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Petrov
15
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
Kobayashi
6
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10
Buemi
4
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11
Sutil
2
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12
Schumacher
2
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
13
Di Resta
2
1
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Βαθμολογία πρωταθλήματος κατασκευαστών 2011 έπειτα από 2 GP
Α/A
Ομάδα
Βαθ.
AU
MA
CH
TU
ES
MO
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
IN
AD
BR
1
Red Bull
72
35
37
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
McLaren
48
26
22
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Ferrari
36
18
18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Renault
30
15
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Sauber
6
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Toro Rosso
4
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Force India
4
3
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Mercedes
2
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ