Ο Sebastian Vettel κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, ωστόσο η Red Bull, ακόμα και με λειτουργικό KERS, δεν κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως συνέβη στην Αυστραλία.
Ο Sebastian Vettel κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, ωστόσο η Red Bull, ακόμα και με λειτουργικό KERS, δεν κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως συνέβη στην Αυστραλία. Αντιθέτως, ο Sebastian Vettel «έκλεψε» την pole position την τελευταία στιγμή από τον Lewis Hamilton, για μόλις 1/10 του δλ. Ο Γερμανός δήλωσε ότι χωρίς το KERS δε θα είχε καταφέρει να κατακτήσει την pole position, σε ένα grid που όσον αφορά τις πέντε πρώτες θέσεις, είναι πανομοιότυπο με αυτό της Αυστραλίας! Ο Vettel δήλωσε επίσης ότι παρά το γεγονός πως ο ίδιος και η ομάδα ήταν ευχαριστημένοι με το μονοθέσιο, δεν είχαν καταφέρει να βρουν το ρυθμό τους στις ελεύθερες δοκιμές.
Η McLaren έδειξε ότι πλησίασε περισσότερο την Red Bull, παρ’ ότι αναγκάστηκε να κάνει ξανά ένα βήμα πίσω στην εξέλιξη του μονοθεσίου της. Οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας δοκίμασαν την Παρασκευή την καινούργια -και ελαφρύτερη- έκδοση του διαχύτη με ίδιο σχεδιασμό, αλλά επικάλυψη από PyroSic. Ωστόσο, αμφότεροι προτίμησαν για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο την έκδοση τιτανίου η οποία είχε χρησιμοποιηθεί στην Αυστραλία. Στη Μελβούρνη, η McLaren είχε αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει μεταλλικό διαχύτη, λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχε για να τον κατασκευάσει.
Ο Hamilton, ο οποίος ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, δήλωσε ότι ο τελικός γύρος του δεν ήταν τέλειος (έχασε 15/100 του δλ. στη στροφή 14), ωστόσο, δεδομένης της απόδοσης της McLaren στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, ο Βρετανός δε μπορεί να είναι απογοητευμένος από το σημερινό αποτέλεσμα, όσο και αν ήθελε την pole position, καθώς η ελάχιστη διαφορά που τον χωρίζει από τον Vettel, σημαίνει ότι το μονοθέσιό του μπορεί να παλέψει στα ίσα με τη Red Bull για τη νίκη.
Στο στρατόπεδο της Red Bull, αμφότερα τα μονοθέσια έφεραν λειτουργικό σύστημα KERS, ωστόσο, σε αυτό του Mark Webber υπήρξε μια προειδοποιητική ένδειξη όσον αφορά τη λειτουργία του συστήματος, την οποία η ομάδα θα ελέγξει αύριο πριν τον αγώνα. McLaren και Red Bull ήταν οι μοναδικές ομάδες που χρησιμοποίησαν σκληρά ελαστικά για το Q1, ωστόσο αυτό αποδείχθηκε ρίσκο για τον Webber, ο οποίος κατέληξε στην 15η θέση στο συγκεκριμένο σκέλος, όντας μονάχα 0,3 δλ. ταχύτερος από τον 18ο, ο οποίος αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας… Εντέλει, ο Αυστραλός θα εκκινήσει αύριο από την 3η θέση. Μια ανησυχία για αύριο στη Red Bull, ίσως είναι η φθορά των ελαστικών (ιδίως αυτών του πίσω άξονα), παράγοντας που θα καθορίσει πολλά πράγματα στον αγώνα, ο οποίος αναμένεται να συμπεριλαμβάνει αμέτρητα pit stop, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του φθοροποιού ασφαλτοτάπητα της Sepang.
O Jenson Button ήταν ο ταχύτερος οδηγός του Q2, ωστόσο στο τελικό 10λεπτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών η McLaren του παρουσίασε περισσότερη υπερστροφή. Στην τελική του προσπάθεια, ο Βρετανός πίεσε τα ελαστικά του υπερβολικά, και έως το τρίτο τμήμα της πίστας, είχαν ξεπεράσει την καλύτερη φάση της ζωής τους, αφήνοντας τον Button 0,3 δλ. πίσω από τον team mate του.
Η Ferrari γνώριζε από την αρχή ότι δεν πρόκειται να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τις Red Bull και τις McLaren. H ιταλική ομάδα έχει διαπιστώσει από την Αυστραλία ότι η εμπρός αεροτομή του του μονοθεσίου της δε λειτουργεί σωστά και μέχρι να επιλύσει το πρόβλημα, προσπαθεί να συγκεντρώσει όσο το δυνατό περισσότερους βαθμούς, για να περιορίσει τις ζημιές. Η Ferrari επέλεξε συντηρητική στρατηγική και χρησιμοποίησε 1 σετ μαλακής γόμας ελαστικών ανά οδηγό για κάθε σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Fernando Alonso, αν και 1 δλ. πίσω από τον Hamilton, εξασφάλισε με ευκολία την 5η θέση από τον Nick Heidfeld, ο οποίος με τη Renault του, χώρισε στη μέση τις δυο Ferrari. Μάλιστα αμφότερες οι Renault θα παραταχθούν δίπλα από Ferrari, αφού ο Vitaly Petrov βρέθηκε κατετάγη στην 8η θέση, ακριβώς πίσω από τον Felipe Massa.
Την πρώτη δεκάδα, συμπλήρωσαν (αν και βρέθηκαν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τη μάχη Ferrari/Renault) οι Nico Rosberg (Mercedes) και Kamui Kobayashi (Sauber), τους οποίους χώριζαν μονάχα 11 χλστ. του δευτερολέπτου. Απογοητευτική ήταν η επίδοση του Michael Schumacher, αφού ο Γερμανός ήταν 1,6 δλ. πιο αργός από τον team mate του στο Q2, στο τέλος του οποίου αποκλείστηκε από τη διαδικασία, ακολουθούμενος από τις δυο πολύ καλές Toro Rosso. Παρά το γεγονός ότι στο Q1 ο Sebastien Buemi είδε το κάλυμμα του αριστερού ψυγείου της STR6 να αποκολλάται (προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας), κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate του, Jaime Alguersuari. Αξίζει να σημειωθεί ότι αμφότερες οι Mercedes αντιμετώπισαν προβλήματα με τη λειτουργία της κινητής πίσω αερτομής των μονοθεσίων τους.
O Paul Di Resta έκανε ακόμα μια πολύ καλή εμφάνιση, όντας και πάλι ταχύτερος (και 3 θέσεις μπροστά) του εμπειρότερου team mate του στην Force India, Adrian Sutil, ακόμα και με 1,5 ώρα λιγότερη πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου του στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής. Ωστόσο ο Sutil αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων στις αλλαγές σχέσεων. Ιδιαίτερα απογοητευτική ήταν η απόδοση της Williams, καθώς ο Rubens Barrichello δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 15η θέση, και ο Pastor Maldonado αποκλείστηκε από το Q1. Αντιθέτως, η Lotus τα πήγε πολύ καλά και βρέθηκε μόλις 0,4 δλ. πίσω από τις εδραιωμένες ομάδες. Οι οδηγοί της HRT θα συμμετάσχουν αύριο στον πρώτο τους αγώνα για φέτος, έχοντας καταφέρει να κινηθούν εντός του 107% του χρόνου του ταχύτερου οδηγού στο Q1 (Felipe Massa).
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
fab@4troxoi.gr
GP Μαλαισίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών | |||||||
Α/A | No. | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Q1 | Q2 | Q3 | Διαφ. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:37.468 | 1:35.934 | 1:34.870 | – |
2 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:36.861 | 1:35.852 | 1:34.974 | 0.104 |
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:37.924 | 1:36.080 | 1:35.179 | 0.309 |
4 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:37.033 | 1:35.569 | 1:35.200 | 0.330 |
5 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:36.897 | 1:36.320 | 1:35.802 | 0.932 |
6 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:37.224 | 1:36.811 | 1:36.124 | 1.254 |
7 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:36.744 | 1:36.557 | 1:36.251 | 1.381 |
8 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:37.210 | 1:36.642 | 1:36.324 | 1.454 |
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.316 | 1:36.388 | 1:36.809 | 1.939 |
10 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:36.994 | 1:36.691 | 1:36.820 | 1.950 |
11 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:36.904 | 1:37.035 | | 2.165 |
12 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.693 | 1:37.160 | | 2.290 |
13 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.677 | 1:37.347 | | 2.477 |
14 | 15 | Paul Di Resta | Force India-Mercedes | 1:38.045 | 1:37.370 | | 2.500 |
15 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:38.163 | 1:37.496 | | 2.626 |
16 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:37.759 | 1:37.528 | | 2.658 |
17 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:37.693 | 1:37.593 | | 2.723 |
18 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:38.276 | | | 3.406 |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 1:38.645 | | | 3.775 |
20 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 1:38.791 | | | 3.921 |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:40.648 | | | 5.778 |
22 | 25 | Jerome D’Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:41.001 | | | 6.131 |
23 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 1:41.549 | | | 6.679 |
24 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:42.574 | | | 7.704 |
107%: 1:43.516 | |||||||