Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών σήμερα στη Μαλαισία, οι οποίες διεξήχθησαν υπό λιακάδα.
Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών σήμερα στη Μαλαισία, οι οποίες διεξήχθησαν υπό λιακάδα. Δεδομένων των διάφορων επιλογών φορτίου καυσίμου όπως πάντα, η Παρασκευή δεν επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων για την απόδοση των μονοθεσίων.
Ο Hamilton δήλωσε όμως ότι η McLaren έχει κάνει ένα βήμα μπροστά όσον αφορά την απόδοση σε σχέση με τους δυο πρώτους αγώνες και πιστεύει ότι η βρετανική ομάδα θα είναι αρκετά ανταγωνιστική στη Μαλαισία. Ο 25χρονος Βρετανός δήλωσε ότι το συναίσθημά του με αυτό το μονοθέσιο είναι το καλύτερο που έχει νιώσει ποτέ στην πίστα της Sepang και θα χρειαστεί μονάχα μικρές αλλαγές στο στήσιμο αύριο. Αντιθέτως, ο team mate του, Jenson Button δήλωσε ότι δεν έχει ακόμα καταφέρει να βρει ένα ζύγισμα που να τον ικανοποιεί, καθώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου του ήταν πολύ νευρικό. Προς το τέλος των σημερινών διαδικασιών η συμπεριφορά της McLaren στα χέρια του 30χρονου περυσινού Πρωταθλητή βελτιώθηκε, ωστόσο απέχει πολύ ακόμα από το σημείο στο οποίο θα είναι ευχαριστημένος.
Ούτε ο Sebastian Vettel ήταν 100% ευχαριστημένος με την οδηγική συμπεριφορά της Red Bull του σήμερα και πιστεύει ότι η ομάδα πρέπει να βρει λίγη ακόμα ταχύτητα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Mark Webber αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του και έχασε μια εκ των 8 μονάδων της Renault που έχει στη διάθεσή του για ολόκληρη τη σεζόν, αν και η συγκεκριμένη είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Ο Αυστραλός, δεν πρόλαβε να δοκιμάσει την πιο μαλακή γόμα ελαστικών σήμερα.
Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι θα αλλάξει πολύ η εικόνα που έχουμε δει στο Μπαχρέιν και την Αυστραλία όσον αφορά τις σχέσεις απόδοσης μεταξύ των ομάδων, αν και ανέφερε ότι θα είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθούν σε φυσιολογικά επίπεδα οι θερμοκρασίες λειτουργίας του μονοθεσίου και των ελαστικών. Η Ferrari ακολούθησε διαφορετικό πρόγραμμα από τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες και δεν παρήγαγε εντυπωσιακούς χρόνους, καθώς χρησιμοποιούσε βαριά φορτία καυσίμου. Ο Felipe Massa δήλωσε ότι η Ferrari συμπεριφέρεται καλά, χωρίς προβλήματα σε κάποιο τομέα στη Sepang, απλά θα χρειαστεί μερικές αλλαγές προς εύρεση περισσότερη απόδοσης, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Μερικά τεχνικά προβλήματα απέτρεψαν στην ομάδα να ολοκληρώσει ό,τι είχε προγραμματίσει για σήμερα.
Στη Mercedes, ένα πρόβλημα στο σύστημα πέδησης κόστισε στον Michael Schumacher αρκετό χρόνο στην πίστα το πρωί. Η Renault αντιμετωπίζει μερικά προβλήματα σταθερότητας κατά το φρενάρισμα, τα οποία σκοπεύει να αντιμετωπίσει μέχρι αύριο το πρωί, ωστόσο το συνολικό ζύγισμά της δεν είναι κακό, με τους οδηγούς να αισθάνονται άνετα από την πρώτη στιγμή.
Λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, αναμένεται η διαφορά στη διάρκεια ζωής των δυο τύπων ελαστικών να είναι μεγαλύτερη. Η Ferrari ανέφερε ωστόσο ότι η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο ελαστικών σε μεγάλα stint δεν είναι ξεκάθαρη (καθώς τα σκληρά ελαστικά, που λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες, προθερμαίνονται πιο εύκολα, κάτι που επηρεάζει θετικά την υπόλοιπη ζωή τους), αν και στον ένα γύρο η μαλακή γόμα έχει σαφές πλεονέκτημα.
Η αυριανή ημέρα θα κριθεί κατά μεγάλο ποσοστό από τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν, καθώς προβλέπονται καταιγίδες. Σήμερα, μόλις μετά το τέλος του απογευματινού 90λεπτου, η βροχή έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της.
Πρωινή περίοδος
Στην πρωινή περίοδο, ο Nico Rosberg, με έναν γρήγορο γύρο στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, απέτρεψε στη McLaren να κάνει το 1-2, αφού κατετάγη ανάμεσά τους, στη δεύτερη θέση. Οι οδηγοί της McLaren κατείχαν τις δυο πρώτες θέσεις από το μέσο περίπου της διαδικασίας. Η δράση άργησε να ξεκινήσει, με μονάχα τις καινούργιες ομάδες να βγαίνουν στην πίστα το πρώτο μισάωρο. Οι κορυφαίοι συνδυασμοί ξεκίνησαν να κατεβαίνουν στην πίστα στα 40 λεπτά περίπου και μέχρι το μέσο της διαδικασίας είχαν σημειωθεί πολλοί γρήγοροι χρόνοι που παρέμειναν οι ταχύτεροι των συγκεκριμένων οδηγών μέχρι το τέλος του 90λεπτου, καθώς επικεντρώθηκαν στη συνέχεια σε stint με μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου. Ο Michael Schumacher, με την άλλη Mercedes κατετάγη στην 4η θέση με το Γερμανό να μην έχει σημειώσει ούτε έναν γρήγορο γύρο την πρώτη ώρα της διαδικασίας, καθώς οι μηχανικοί εργάζονταν στο σύστημα πέδησης του μονοθεσίου του. Ο Robert Kubica με τη Renault κατετάγη στην 5η θέση, εμπρός από τους Mark Webber, Adrian Sutil, Fernando Alonso, Sebastian Vettel και Sebastien Buemi, που ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα, εμπρός από τον Felipe Massa. O Vettel ανέφερε στον ασύρματο δυσκολίες στο φρενάρισμα, ωστόσο στο τέλος της ημέρας σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο δεύτερο τμήμα της πίστας, στο γύρο επιστροφής του στα pits μετά την καρό σημαία. Ο Massa από την πλευρά του είχε δυο εξόδους από την πίστα, ενώ ο Jaime Alguersuari αντιμετώπισε προβλήματα με τα ηλεκτρικά της Toro Rosso, τα οποία όμως επιλύθηκαν εντός του 90λεπτου για να επιτρέψουν στον Ισπανό να σημειώσει στη συνέχεια τη 13η επίδοση της ημέρας. Στην πρώτη του επίσημη εμφάνιση σε αγωνιστικό τριήμερο με τα χρώματα της Lotus, o 27χρονο Μαλαισιανός δοκιμαστής της, Fairuz Fauzy έκανε καλή δουλειά (παρά το ότι διέγραψε μισό τετ-α-κέ σε μια από τις προσπάθειές του), όντας εντός μισού δευτερολέπτου από τον Jarno Trulli για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, έως ότου ο Ιταλός βελτίωσε το χρόνο του αισθητά στα τελευταία λεπτά. Ο άλλος δοκιμαστής που βρισκόταν εν δράση το πρωί ήταν ο Paul Di Resta της Force India, ο οποίος σημείωσε την 15η επίδοση της διαδικασίας.
Απογευματινή περίοδος
Ο Hamilton αποτέλεσε έναν από τους πρώτους κορυφαίους οδηγούς που βγήκε στην πίστα στην απογευματινή διαδικασία, για να κινηθεί στο ρυθμό της καλύτερης πρωινής του επίδοσης στο 15ο περίπου λεπτό της περιόδου. Με μια σειρά μικρών stint, ο Βρετανός οδηγός της McLaren κατέβασε την επίδοσή του και άλλο, για να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο του στο μέσο της διαδικασίας. Όταν ολοκληρώθηκε το μισάωρο, υπήρξαν οι πρώτες γρήγορες προσπάθειες με την πιο μαλακή γόμα, ωστόσο ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματό του ότι τα ελαστικά αυτά είναι πολύ επιθετικά, προκαλώντας πολύ σπινάρισμα. Αρκετή ώρα αργότερα τα μαλακά ελαστικά δοκίμασε και ο team mate του Hamilton, Jenson Button (ο οποίος ολοκλήρωσε τη διαδικασία στην 4η θέση), αναφέροντας και αυτός προβλήματα όπως υποστροφή και αστάθεια στο πίσω μέρος της McLaren. O Vettel σημείωσε τη δεύτερη επίδοση του 90λεπτου, στον πρώτο του γύρο με τα μαλακά ελαστικά, περίπου ένα μισάωρο πριν το τέλος, παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε την εντύπωση ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού της Red Bull. Tα προβλήματα αξιοπιστίας της ομάδας συνεχίστηκαν, καθώς ο Mark Webber αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιό του στην αμμοπαγίδα της στροφής 9, με πρόβλημα στον κινητήρα της Renault, κάτι λιγότερο από μισή ώρα πριν την καρό σημαία. Η Mercedes είδε τα μονοθέσιά της στην 3η και 5η θέση, με τον Button μεταξύ τους. Ο Rosberg ήταν μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Button, ενώ ο Schumacher βρέθηκε επικεφαλής της διαδικασίας για 30 δευτερόλεπτα, πριν ο Hamilton σημειώσει την ταχύτερη επίδοση της ημέρας. Ο Robert Kubica σημείωσε τον 6ο χρόνο, με αμφότερες τις Renault να βρίσκονται εντός της πρώτης 10άδας, αφού ο Vitaly Petrov ήταν 9ος. Ο Ρώσος οδηγός αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου το πρωί, ενώ το απόγευμα παρουσιάστηκε διαρροή νερού στη Renault του. Η Ferrari επέλεξε να χρησιμοποιήσει βαριά φορτία καυσίμου για την πλειονότητα της διαδικασίας και οι οδηγοί της βρίσκονταν την περισσότερη ώρα στη 17η και 19η θέση. Εντέλει, ο Alonso σημείωσε την 7η επίδοση, ωστόσο ο Massa κατετάγη μόλις 15ος. Ο Sebastien Buemi σημείωσε την 8η επίδοση, καθώς οι οδηγοί της Toro Rosso είχαν τρεις εξόδους σε ισάριθμα λεπτά παλεύοντας με τον πίσω άξονα της STR5 με τα μαλακά ελαστικά. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Adrian Sutil, που είχε μια έξοδο από την πίστα, όπως και οι Bruno Senna και Kamui Kobayashi. Στη Williams, τα πράγματα δεν ήταν ιδιαίτερα ρόδινα, καθώς ο Rubens Barrichello δήλωσε πως έπειτα από μια σκληρή ημέρα, δεν έχει βρεθεί ακόμα στο επίπεδο απόδοσης που θα έπρεπε. Το μονοθέσιο του Nico Hulkenberg παρουσίασε ένα τεχνικό πρόβλημα, ωστόσο οι μηχανικοί κατάφεραν να το επισκευάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η Williams θα επικεντρωθεί αύριο στη βελτίωση της απόδοσής της στις κατατακτήριες δοκιμές. Σήμερα, η FW32 παρουσίαζε μερικές τροποποιήσεις στο διαχύτη και τους αεραγωγούς φρένων του εμπρός άξονα. Ιδιαίτερα ικανοποιημένη από το γεγονός ότι δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα στα μονοθέσιά της ήταν η ομάδα της HRT.
Φ.Λ.
GP Μαλαισίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:34.924
|
|
210.219
|
19
|
2
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:35.106
|
0.182
|
209.816
|
19
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:35.207
|
0.283
|
209.594
|
25
|
4
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:35.225
|
0.301
|
209.554
|
14
|
5
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:35.402
|
0.478
|
209.165
|
22
|
6
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:35.479
|
0.555
|
208.997
|
22
|
7
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:35.955
|
1.031
|
207.960
|
20
|
8
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:35.959
|
1.035
|
207.951
|
20
|
9
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:36.043
|
1.119
|
207.769
|
19
|
10
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:36.100
|
1.176
|
207.646
|
20
|
11
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:36.451
|
1.527
|
206.891
|
22
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:36.503
|
1.579
|
206.779
|
28
|
13
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:36.645
|
1.721
|
206.475
|
18
|
14
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:36.712
|
1.788
|
206.332
|
9
|
15
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:36.891
|
1.967
|
205.951
|
25
|
16
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:36.899
|
1.975
|
205.934
|
24
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:37.802
|
2.878
|
204.033
|
27
|
18
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:38.278
|
3.354
|
203.044
|
18
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:39.460
|
4.536
|
200.631
|
21
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:39.755
|
4.831
|
200.038
|
17
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:40.159
|
5.235
|
199.231
|
25
|
22
|
19
|
Fairuz Fauzy
|
Lotus-Cosworth
|
1:40.721
|
5.797
|
198.120
|
19
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:41.832
|
6.908
|
195.958
|
27
|
24
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:41.966
|
7.042
|
195.701
|
24
|
GP Μαλαισίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:34.175
|
|
211.891
|
27
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:34.441
|
0.266
|
211.294
|
28
|
3
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:34.443
|
0.268
|
211.289
|
30
|
4
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:34.538
|
0.363
|
211.077
|
24
|
5
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:34.674
|
0.499
|
210.774
|
30
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:35.148
|
0.973
|
209.724
|
34
|
7
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:35.581
|
1.406
|
208.774
|
34
|
8
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:35.660
|
1.485
|
208.601
|
39
|
9
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:35.872
|
1.697
|
208.140
|
20
|
10
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:35.957
|
1.782
|
207.956
|
32
|
11
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:36.018
|
1.843
|
207.824
|
38
|
12
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:36.221
|
2.046
|
207.385
|
34
|
13
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:36.325
|
2.150
|
207.161
|
33
|
14
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:36.325
|
2.150
|
207.161
|
39
|
15
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:36.602
|
2.427
|
206.567
|
30
|
16
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:36.813
|
2.638
|
206.117
|
26
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:37.415
|
3.240
|
204.843
|
19
|
18
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:38.454
|
4.279
|
202.681
|
34
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:38.530
|
4.355
|
202.525
|
32
|
20
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:38.786
|
4.611
|
202.000
|
13
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:39.061
|
4.886
|
201.440
|
23
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:39.158
|
4.983
|
201.242
|
29
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:41.084
|
6.909
|
197.408
|
27
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:41.481
|
7.306
|
196.636
|
32
|