top icon
Αγώνες

F1: GP Μ. Βρετανίας-Ο Vettel στην pole με την απλησίαστη RBR

Ο Sebastian Vettel νίκησε τον team mate του στην εσωτερική μονομαχία της Red Bull για την pole position, αφού κανένα άλλο μονοθέσιο δε μπορούσε να πλησιάσει την απόδοση των RB6 στο Silverstone.

Ο Sebastian Vettel νίκησε τον team mate του στην εσωτερική μονομαχία της Red Bull για την pole position, αφού κανένα άλλο μονοθέσιο δε μπορούσε να πλησιάσει την απόδοση των RB6 στο Silverstone. Ο ταχύτερος στο Q2 Mark Webber δεν κατάφερε να ανακόψει την πορεία του team mate του προς την pole position και θα εκκινήσει αύριο από τη δεύτερη θέση.
 
Στη μάχη των «υπόλοιπων», ο Fernando Alonso επικράτησε με τη Ferrari. Δίπλα από τον Ισπανό θα παραταχθεί αύριο ο Lewis Hamilton, ο οποίος απέμεινε να είναι ο μοναδικός Βρετανός που μπορεί να δώσει κάποια χαρά στους συμπατριώτες του, αφού ο Jenson Button με την άλλη McLaren αποτέλεσε τη μεγάλη απογοήτευση της ημέρας. Ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, συνεχίζοντας τις κακές εμφανίσεις στο Silverstone, δεν κατάφερε καν να προαχθεί στο Q3 και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από τη 14η θέση!
 
Ο Nico Rosberg πραγματοποίησε μια εμφάνιση από αυτές στις οποίες μας είχε συνηθίσει στην αρχή της σεζόν και θα παραταχθεί 5ος στο αυριανό grid, εμπρός από τον Robert Kubica με τη Renault. O Felipe Massa δεν κατάφερε να βρει την ίδια ταχύτητα στη Ferrari με τον team mate του και περιορίστηκε στην 7η θέση, εμπρός από έναν πάντα εντυπωσιακό στο Silverstone Rubens Barrichello.
 
O Pedro de la Rosa κατάφερε για πρώτη φορά να εισέλθει στο Q3 με τη Sauber, η οποία αποτελεί μαζί με τη Williams τις ομάδες που επέδειξαν σημαντική πρόοδο στη Βαλένθια και συνεχίζουν ανοδικά και στο Silverstone. Tην πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Michael Schumacher, γεγονός που σήμανε την επιστροφή αμφότερων των Mercedes στο Q3.
 
Ο Vettel κατάφερε να ξεπεράσει με τον καλύτερο τρόπο τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όπου το ρύγχος του μονοθεσίου του αποκολλήθηκε στην Abbey, σε μια από τις ταχύτερες στροφές της πίστας. Η Red Bull, που σε αυτό τον αγώνα είχε φέρει δυο μονάχα δείγματα μιας καινούργιας εμπρός αεροτομή, αντικατέστησε το ρύγχος στο μονοθέσιο του Vettel, με αυτό που χρησιμοποιούνταν από τον Webber, ενώ ο Αυστραλός έμεινε με την παλιά έκδοση!
 
Ο Webber δεν ήταν ευχαριστημένος από την κατάσταση αυτή και περιορίστηκε να δηλώσει: «Νομίζω ότι η ομάδα είναι ευχαριστημένη με το σημερινό αποτέλεσμα».  Ο Vettel πάντως προσπάθησε να καθησυχάσει τις κατηγορίες προς την ομάδα ότι του συμπεριφέρεται ευνοϊκά, δηλώνοντας ότι η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο εκδόσεων της εμπρός αεροτομής της Red Bull δεν είναι τόσο μεγάλη.
 
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner υπερασπίστηκε την απόφαση της ομάδας του, δηλώνοντας ότι βασίστηκε στη θέση που κατέχουν οι δυο οδηγοί στη βαθμολογία, αλλά και στους χρόνους από την σημερινή πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Εφόσον η αεροτομή στο μονοθέσιο του Vettel δεν έσπασε από δικό του λάθος και βρίσκεται υψηλότερα στη βαθμολογία, το μοναδικό δείγμα της που απέμεινε πήγε σε αυτόν. Το περίεργο είναι ότι η αεροτομή αυτή θα έπρεπε να φέρνει καλύτερη απόδοση στο πρώτο τμήμα της πίστας, όπου ο Webber -που δεν την έχει- είναι ταχύτερος. Επιπλέον, ο Vettel αισθανόταν πιο άνετα με αυτή την αεροτομή απ’ ότι ο Webber, η οποία προσδίδει πιο επιθετική συμπεριφορά στο μονοθέσιο κατά την είσοδο στις στροφές. Επίσης, ο Horner αποκάλυψε ότι υπάρχουν μερικά πιο ελαφριά εξαρτήματα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί στο μονοθέσιο του Webber, προσπαθώντας να καθησυχάσει τις φωνές περί ευνοϊκής συμπεριφοράς προς τον Vettel.
 
O Vettel σημείωσε την καλύτερη επίδοση του Q3 στην πρώτη του προσπάθεια και κανένας δεν κατάφερε να αγγίξει το χρόνο του στη δεύτερη εξόρμηση στην πίστα, παρά μονάχα ο ίδιος, που τον κατέβασε περαιτέρω. Ο Γερμανός δήλωσε ότι ήταν αργός στο Q2, όπου η Red Bull του παρουσίασε υπερβολική υπερστροφή. Ο ίδιος και ο αρχιμηχανικός του αποφάσισαν να μην αγγίξουν το στήσιμο του μονοθεσίου και ο Vettel προσπάθησε να βελτιώσει την κατάσταση με όποιες ρυθμίσεις μπορούσε να κάνει μέσα από το cockpit. Επίσης, ήταν συντηρητικός και οδηγούσε πιο λεία από το συνηθισμένο του, ωστόσο κατάφερε να πάρει την pole position, η οποία πιστεύει ότι αποτελεί το κλειδί για την αυριανή νίκη. Με αυτή την επίδοση, ο 23χρονος Γερμανός έχει βρεθεί στην πρώτη θέση εκκίνησης στους μισούς αγώνες που έχουν διεξαχθεί και θα προσπαθήσει αύριο να γίνει ο πρώτος οδηγός που θα έχει κατακτήσει τρεις νίκες φέτος.
 
Από την πλευρά του, ο Webber, που έχασε την pole για κάτι παραπάνω από 1 δέκατο του δευτερολέπτου, δήλωσε ότι θα προτιμούσε να βρίσκεται στην 3η θέση στη σειρά εκκίνησης, καθώς τώρα, θα εκκινήσει από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας.
 
Ο Fernando Alonso ήταν ο μοναδικός οδηγός που σήμερα ήταν σταθερά κοντά στις Red Bull σε οποιαδήποτε περίπτωση, από τις ελεύθερες δοκιμές έως και κάθε σκέλος των κατατακτήριων. Ωστόσο, η Ferrari του Ισπανού παρά το ότι έχει βελτιωθεί σε σχέση με τη Βαλένθια, όπως σχολίασε ο ίδιος, δεν του επέτρεπε να πλησιάσει σε απόσταση βολής τους οδηγούς της Red Bull, με την επίδοσή του να απέχει 8 δέκατα του δευτερολέπτου από το χρόνο της pole. Ίσως να πράγματα να είναι διαφορετικά αύριο, σε ρυθμό αγώνα. Πάντως, ο Ισπανός έκανε εμφανή τον εκνευρισμό του, χειρονομώντας στον οδηγό ενός μονοθεσίου (πιθανότατα τον Michael Schumacher) που τον καθυστέρησε στο τελευταίο κομμάτι του τελευταίου γρήγορου γύρου του. Ωστόσο, ο Alonso δήλωσε ότι ακόμα και χωρίς αυτή την καθυστέρηση, δε θα είχε καταφέρει να βελτιώσει τη θέση του. Ο Ισπανός εξήγησε επίσης ότι το πρόβλημα που αντιμετώπισε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές και δεν του επέτρεψε να δοκιμάσει τη μαλακή γόμα, ήταν μια διαρροή νερού που επισκευάστηκε ενόψει των κατατακτηρίων.
 
Η McLaren έγινε η μοναδική ομάδα -και μάλιστα στην «έδρα» της-, που αναγκάστηκε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη στον αγώνα στον οποίο το παρουσίασε στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι οδηγοί δεν κατάφεραν να βρουν το κατάλληλο ζύγισμα του αναβαθμισμένου μονοθεσίου και δεν ήταν ικανοποιημένοι με τη συμπεριφορά του. Η ομάδα, που μάλλον βιάστηκε υπερβολικά να παρουσιάσει τις αναβαθμίσεις, αποφάσισε να επιστρέψει στην παλιά έκδοση της MP4-25 για τις σημερινές δοκιμές (και φυσικά τον αγώνα), αφού διαπίστωσε ότι ο καινούργιος σχεδιασμός εξατμίσεων έκαιγε το πάτωμα, παραμορφώνοντάς το και διαταράσσοντας την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου. Η McLaren πιστεύει ότι θα καταφέρει να επαναφέρει μια βελτιωμένη έκδοση των χαμηλών εξατμίσεων στο επόμενο GP, στη Γερμανία.
 
Οι μηχανικοί της McLaren εργάστηκαν ολόκληρο το βράδυ για να αντικαταστήσουν τα απαιτούμενα εξαρτήματα στα μονοθέσια έτσι ώστε να γίνει η μετάβαση στην παλιά έκδοση της ΜΡ4-25. Εντούτοις, η McLaren αποφάσισε να διατηρήσει την καινούργια εμπρός αεροτομή και μάλιστα ο δοκιμαστής της, Gary Paffett επέστρεψε στο εργοστάσιο της ομάδας εχθές το απόγευμα, για να δοκιμάσει στον προσομοιωτή της ομάδας το παλιό μονοθέσιο με την καινούργια εμπρός αεροτομή και να βρει ένα καλό βασικό στήσιμο.
 
Ο Hamilton πάντως ήταν ενθουσιασμένος με το γύρο που κατάφερε να κάνει στο τέλος του Q3, ο οποίος του απέφερε την 4η θέση. Tον αποκάλεσε τον καλύτερο γύρο που έχει κάνει ποτέ, παρά το ότι ήταν 1 δευτερόλεπτο σχεδόν πιο αργός από αυτόν του Vettel.
 
Ο Button από την πλευρά του πιστεύει ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Ο Βρετανός ανέφερε ότι στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές το ζύγισμά του ήταν εντάξει, ωστόσο στις κατατακτήριες ήταν αδύνατο να οδηγηθεί… Αυτό, τον ανάγκασε να μειώσει την κλίση της εμπρός αεροτομής έτσι ώστε να παράγει λιγότερη αρνητική άντωση. Φαίνεται ότι οι δυσκολίες που παραδοσιακά αντιμετωπίζει ο Button στο Silverstone (όπου δεν έχει τερματίσει ποτέ πιο ψηλά από την 5η θέση) συνεχίζονται και φέτος.
 
Ο Nico Rosberg ήταν πολύ ευχαριστημένος από την επίδοσή του, δηλώνοντας ότι η ομάδα κατανόησε και επέλυσε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το μονοθέσιό της με τη φόρτιση των εμπρός ελαστικών του. Ο Γερμανός ελπίζει σε ένα καλό αποτέλεσμα.
 
Αντιθέτως, ο team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher, ήταν απογοητευμένος από την επίδοσή του. Διέθετε μονάχα ένα σετ μαλακών ελαστικών για το Q3, ωστόσο δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από αυτό. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο διέπραξε ένα λάθος και επιβράδυνε για να διατηρήσει τα ελαστικά του για μια δεύτερη προσπάθεια. Εντούτοις, η μαλακή γόμα της Bridgestone δεν παρείχε πλέον το υψηλότερο επίπεδο απόδοσής της και ο Γερμανός πίεσε υπέρ το δέον, κάνοντας λάθη, για να καταλήξει στη 10η θέση του grid.
 
Ο Robert Kubica τόνισε ότι αυτό το σαββατοκύριακο δεν είναι εύκολο για τη Renault, όσον αφορά τις επιδόσεις αλλά και τη συμπεριφορά της R30. Ο Πολωνός επέλεξε να αλλάξει πολλά πράγματα πεάνω στο μονοθέσιό του, ωστόσο ο σωστός συνδυασμός τους είναι δύσκολο να επιτευχθεί και ο 25χρονος οδηγός χαρακτήρισε επιτυχία την είσοδο απλά στο Q3. Στον πρώτο γρήγορο γύρο της τελευταίας του προσπάθειας, ο Kubica παραλίγο να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην Copse, με 270 χ.α.ώ…
 
Ο Felipe Massa πουαντιμετώπισε και πάλι δυσκολίες στην προθέρμανση των εμπρός ελαστικών του, ήταν για μια ακόμη φορά πιο αργός από τον team mate του στη Ferrari και περιορίστηκε στην 7η θέση.
 
Ο Rubens Barrichello ήταν ευχαριστημένος από την επίδοσή του, που τον έφερε στην 8η θέση, καθώς η Williams θα αγωνιστεί με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη της FW32, ο οποίος παρουσιάστηκε εχθές. Ο Βarrichello, που στοχεύει στην πρώτη εξάδα για τον αγώνα, δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις λειτουργούν καλά, αλλά χρειάζονται περαιτέρω εξέλιξη για να μεταφέρουν την ομάδα υψηλότερα στο grid.
 
Ο άλλος πιλότος της Williams, Νico Hulkenberg, δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3, αφού στο δεύτερο σκέλος ο Vitantonio Liuzzi του κατέστρεψε τη γρήγορη προσπάθεια. Ο Ιταλός οδηγός της Force India εξήλθε από το pit lane μπροστά στον Hulkenberg και δε σεβάστηκε τις μπλε σημαίες που του έδειχναν οι άνθρωποι της πίστας, πραγματοποιώντας και ένα μεγαλοπρεπές κλείσιμο επί του νεαρού Γερμανού. Οι αγωνοδίκες παρατήρησαν το συμβάν και αποφάσισαν να επιβάλουν ποινή 5 θέσεων στον Liuzzi, ο οποίος έχει σημειώσει την 15η επίδοση, αλλά θα εκκινήσει 20ός.
 
Εκπληκτική επίδοση που τον έφερε στην 9η θέση, την καλύτερη δηλαδή από την επιστροφή του στην ενεργό δράση με τη Sauber, σημείωσε ο Pedro de la Rosa. O Ισπανός δήλωσε ότι έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής έκανε πολλές αλλαγές στο μονοθέσιο στον αεροδυναμικό αλλά και τον μηχανικό τομέα και η C29 έγινε πολύ πιο σταθερή στις γρήγορες στροφές του Silverstone, που αρμόζουν στα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς της. Παρά το ότι ο άλλος οδηγός της ομάδας, Kamui Kobayashi αντιμετώπιζε προβλήματα συνοχής και δεν κατάφερε να κάνει έναν καλό γύρο, θα εκκινήσει από τη 12η θέση.
 
Μια μικρή απογοήτευση υπάρχει στο στρατόπεδο της Force India, η οποία είδε τον Adrian Sutil να χάνει για πολύ λίγο την ευκαιρία να συμμετάσχει στο Q3. H VJM03 παρουσιάζει προβλήματα πρόσφυσης στο Silverstone και δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από τα μαλακά ελαστικά.
 
Η Toro Rosso ήταν απογοητευτική, ενώ στη μάχη των καινούργιων ομάδων, η Virgin κατάφερε να απειλήσει ξανά τη Lotus. O Sakon Yamamoto, θα εκκινήσει το πρώτο του Grand Prix από το 2007 στην τελευταία θέση.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι έπειτα από απαίτηση των οδηγών, τα σαμαράκια πίσω από τα kerb στην ταχύτατη στροφή Maggots τροποποιήθηκαν για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο απογείωσης κάποιου μονοθεσίου σε περίπτωση απώλειας του ελέγχου του από τον οδηγό.
 
Η καινούργια χάραξη έλαβε μικτά σχόλια, με πολλούς οδηγούς να αναφέρουν ότι προτιμούσαν το παλιό Silverstone και να επικρίνουν την έλλειψη πρόσφυσης και τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα στο καινούργιο τμήμα, καθώς και την έλλειψη πρόκλησης στη χάραξη. Oι Webber και Alonso όμως προτιμούν την καινούργια χάραξη, με τον Ισπανό να αναφέρει ότι είναι πιο ασφαλής.
Φ.Λ.
[email protected]
GP Μ. Βρετανίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
A/A
No
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:30.841
1:30.480
1:29.615
 
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:30.858
1:30.114
1:29.758
0.143
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:30.997
1:30.700
1:30.426
0.811
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:31.297
1:31.118
1:30.556
0.941
5
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:31.626
1:31.085
1:30.625
1.010
6
11
Robert Kubica
Renault
1:31.680
1:31.344
1:31.040
1.425
7
7
Felipe Massa
Ferrari
1:31.313
1:31.010
1:31.172
1.557
8
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:31.424
1:31.126
1:31.175
1.560
9
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:31.533
1:31.327
1:31.274
1.659
10
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:32.058
1:31.022
1:31.430
1.815
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:31.109
1:31.399
 
1.784
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:31.851
1:31.421
 
1.806
13
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:32.144
1:31.635
 
2.020
14
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:31.435
1:31.699
 
2.084
15
15
Vitantonio Liuzzi *
Force India-Mercedes
1:32.226
1:31.708
 
2.093
16
12
Vitaly Petrov
Renault
1:31.638
1:31.796
 
2.181
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:31.901
1:32.012
 
2.397
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:32.430
 
 
2.815
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:34.405
 
 
4.790
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:34.775
 
 
5.160
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:34.864
 
 
5.249
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:35.212
 
 
5.597
23
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:36.576
 
 
6.961
24
21
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:36.968
 
 
7.353
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω παρεμπόδισης αντιπάλου.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ