Οι δυο οδηγοί της Red Bull, Sebastian Vettel και Mark Webber επικράτησαν στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Βρετανικού GP, ωστόσο μικρά προβλήματα χτύπησαν και πάλι, αυτή τη φορά την πόρτα του Webber.
Οι δυο οδηγοί της Red Bull, Sebastian Vettel και Mark Webber επικράτησαν στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Βρετανικού GP, ωστόσο μικρά προβλήματα χτύπησαν και πάλι, αυτή τη φορά την πόρτα του Webber.
Πρωινή περίοδος
O Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της πρωινής 90λεπτης διαδικασίας. Η επίδοση του Γερμανού οδηγού ήταν 3 δέκατα του δευτερολέπτου καλύτερη από αυτήν του Lewis Hamilton, που κατετάγη δεύτερος. Ο Robert Kubica σημείωσε την 3η επίδοση με τη Renault, εμπρός από τους Mark Webber, Adrian Sutil (Force India), Nico Rosberg και Nico Hulkenberg.
Oι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τα μυστικά της καινούργιας χάραξης του Silverstone και το στοιχείο που βρέθηκε στο επίκεντρο της διαδικασίας ήταν η ανομοιομορφία του ασφαλτοτάπητα στην καινούργια στροφή της Abbey. Αυτή προκάλεσε αρκετές και επανειλημμένες εξόδους από την πίστα με θύματα οδηγούς όπως ο Hamilton, ο Michael Schumacher και ο Felipe Massa.
Το συγκεκριμένο σημείο της πίστας άρχισε να δημιουργεί πονοκεφάλους, με τους οδηγούς να δοκιμάζουν διαφορετικές γραμμές, διαφορετικό στήσιμο (απόσταση από το έδαφος), να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι, ακόμα και να κατεβάζουν ταχύτητα για να κάνουν πιο ομαλό το πέρασμα από αυτή τη στροφή. Αξίζει να σημειωθεί πως το καινούργιο τμήμα της πίστας παρέχει σαφώς χαμηλότερες τιμές πρόσφυσης από τον ασφαλτοτάπητα της υπόλοιπης χάραξης.
Οι Hamilton και Schumacher έβγαιναν συνεχώς εκτός πίστας και μάλιστα ο Βρετανός κατέρριψε πολλές φορές το χρόνο του Vettel στο πρώτο τμήμα της πίστας, για να καταστρέψει το γύρου του στο καινούργιο κομμάτι της χάραξής της.
H Ferrari έκανε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ διαφορετικών λύσεων στην F10. Ο Massa δοκίμασε χωρίς το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, ενόσω ο Alonso το χρησιμοποιούσε σε συνδυασμό με μια καινούργια εμπρός αεροτομή. Ύστερα, ο Ισπανός δοκίμασε και αυτός χωρίς τη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Συγκριτικές δοκιμές έκαναν και στη Renault, μεταξύ δυο διαφορετικών εμπρός αεροτομών. Η McLaren έκανε αρκετούς γύρους με το καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων της MP4-25 και την αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή, ωστόσο ο Hamilton, σε μια από τις πολλές εξόδους του προκάλεσε ζημιά σε ένα από τα ελαστικά του, το οποίο άρχισε να χάνει πίεση. Ο Βρετανός έχασε με αυτό τον τρόπο από νωρίς ένα σετ ελαστικών.
Ενώ μερικές ομάδες δοκίμαζαν καινούργια εξαρτήματα στα μονοθέσιά τους, άλλες δοκίμαζαν… οδηγούς, με την HRT να ανακοινώνει επίσημα ανάμεσα στις δυο 90λεπτες διαδικασίες ότι ο Sakon Yamamoto θα αγωνιστεί με την ισπανική ομάδα μονάχα για το Βρετανικό GP στη θέση του Bruno Senna, ο οποίος όμως θα επιστρέψει πίσω από το τιμόνι ενός εκ των δυο μονοθεσίων της από το Hockenheim, σε δυο εβδομάδες, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.
Ο Fairuz Fauzy, ο δοκιμαστής της Lotus ήταν ένα από τα σπάνια πρόσωπα, αν και η ομάδα θα του δώσει περισσότερο χρόνο στην πίστα στα επόμενα Grand Prix. O Mαλαισιανός οδηγός αντικαθιστούσε τον Heikki Kovalainen και έχασε την πρώτη ώρα της μοναδικής διαδικασίας στην οποία θα συμμετείχε λόγω αστοχίας κινητήρα και αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα στα τελευταία λεπτά. Κατετάγη 23ος, εμπρός από τον Yamamoto. O δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta έγραψε τον 14ο χρόνο kai βρέθηκε ακριβώς πίσω από την πρώτη Ferrari, αυτήν του Alonso. Οι Virgin δε συμπλήρωσαν πολλούς γύρους, αφού προβλήματα με την πίεση του καυσίμου καθήλωσαν τα μονοθέσιά της στα pits.
Aπογευματινή περίοδος
Στην απογευματινή 90λεπτη διαδικασία, ο Mark Webber με τη Red Bull σημείωσε την ταχύτερη επίδοση, με τον Fernando Alonso να κατατάσσεται δεύτερος και τους δυο team mates τους σε ίδια παράταξη να τους ακολουθούν, εμπρός από τις δυο Mercedes, τη στιγμή που ο Hamilton ήταν μονάχα 8ος.
Οι Red Bull κυριάρχησαν όταν έγινε η αλλαγή από τη σκληρή στη μαλακή γόμα και όταν έγραψε την επίδοσή του ο Webber ήταν 1 δλ. ταχύτερος από τα μονοθέσια άλλων ομάδων. Ο Αυστραλός παρέμεινε επικεφαλής έως το τέλος της διαδικασίας, ωστόσο τα τελευταία 15 τα παρακολούθησε από τα pits της ομάδας, λόγω ενός προβλήματος με τα ηλεκτρικά στο μονοθέσιό του.
Έκπληξη –και ένδειξη για τις δυνατότητες του μονοθεσίου της Renault- αποτέλεσε η 7η θέση του VItaly Petrov, ενώ ο Jenson Button σημείωσε τη 13η μόλις επίδοση.
H Ferrari αποφάσισε εντέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής.
H Lotus αντιμετώπισε περαιτέρω προβλήματα, με τον Jarno Trulli να προλαβαίνει να συμπληρώσει μόλις τρεις γύρους πριν τελειώσει η ημέρα του λόγω προβλημάτων με το κιβώτιο, ενώ ο Heikki Kovalainen απέφυγε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα όταν αστόχησε η υποβοήθηση του τιμονιού του μονοθεσίου του στο πολύ γρήγορο σύμπλεγμα στροφών στο πρώτο τμήμα της πίστας…
Ο Sakon Yamamoto αντιμετώπισε δυσκολίες να αντέξει τα πλευρικά g που ασκούνταν στον αυχένα του και προσπαθούσε να ξεκουράσει το κεφάλι του στα προστατευτικά πλαϊνά του cockpit.
Και στην απογευματινή διαδικασία σημειώθηκαν πολλοί έξοδοι από την πίστα, με τον Hamilton να πρωταγωνιστεί και πάλι σε αυτό τον τομέα. Πέραν της διάσημης πλέον ανομοιομορφίας στον ασφαλτοτάπητα της Abbey ο βαθμός δυσκολίας ανέβηκε από τις κάθετες προς τις πρώτες στροφές ριπές του αέρα που έπνεε εκείνη τη στιγμή, ο οποίος «παρέσυρε» αρκετούς οδηγούς εκτός πίστας.
GP Μ. Βρετανίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος | ||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:32.280 | | 22 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:32.614 | 0.334 | 16 |
3 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:32.725 | 0.445 | 21 |
4 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:32.747 | 0.467 | 23 |
5 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.968 | 0.688 | 18 |
6 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.318 | 1.038 | 21 |
7 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:33.377 | 1.097 | 19 |
8 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:33.519 | 1.239 | 20 |
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:33.955 | 1.675 | 18 |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:34.016 | 1.736 | 17 |
11 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.132 | 1.852 | 21 |
12 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:34.365 | 2.085 | 22 |
13 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:34.490 | 2.210 | 20 |
14 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:34.580 | 2.300 | 22 |
15 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:34.710 | 2.430 | 16 |
16 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 1:34.901 | 2.621 | 17 |
17 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:35.037 | 2.757 | 21 |
18 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.318 | 3.038 | 27 |
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:36.747 | 4.467 | 16 |
20 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:37.330 | 5.050 | 11 |
21 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:37.518 | 5.238 | 15 |
22 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 1:38.735 | 6.455 | 21 |
23 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:39.510 | 7.230 | 11 |
24 | 18 | Fairuz Fauzy | Lotus-Cosworth | 1:39.673 | 7.393 | 27 |
GP Μ. Βρετανίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος | ||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:31.234 | | 15 |
2 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:31.626 | 0.392 | 26 |
3 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:31.875 | 0.641 | 25 |
4 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:32.099 | 0.865 | 25 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32.166 | 0.932 | 29 |
6 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:32.660 | 1.426 | 28 |
7 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:32.745 | 1.511 | 29 |
8 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:32.757 | 1.523 | 22 |
9 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.787 | 1.553 | 27 |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:32.967 | 1.733 | 33 |
11 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:33.019 | 1.785 | 30 |
12 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:33.164 | 1.930 | 29 |
13 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:33.200 | 1.966 | 24 |
14 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:33.402 | 2.168 | 23 |
15 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:33.728 | 2.494 | 27 |
16 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.836 | 2.602 | 36 |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 1:34.051 | 2.817 | 29 |
18 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.643 | 3.409 | 36 |
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:35.465 | 4.231 | 25 |
20 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:36.237 | 5.003 | 24 |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:36.553 | 5.319 | 21 |
22 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 1:37.019 | 5.785 | 27 |
23 | 21 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 1:38.303 | 7.069 | 32 |
24 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:42.901 | 11.667 | 3 |