X
Αγώνες

F1-GP Κορέας: Προεπισκόπηση

Έπειτα από εβδομάδες εικασιών και αβεβαιότητας, το πρώτο GP Κορέας στην ιστορία της Formula 1 είναι εντέλει γεγονός και αναμένεται να προσφέρει δραματικές και απρόβλεπτες συνθήκες.

Έπειτα από εβδομάδες εικασιών και αβεβαιότητας, το πρώτο GP Κορέας στην ιστορία της Formula 1 είναι εντέλει γεγονός και αναμένεται να προσφέρει δραματικές και απρόβλεπτες συνθήκες στο 17ο από τα 19 φετινά επεισόδια της μάχης των πέντε κορυφαίων οδηγών για τον τίτλο!
Σε μια ανακατασκευή της θρυλικής φωτογραφίας από το GP Πορτογαλίας του 1986, στην οποία, τρεις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, πρωταγωνιστούσαν οι τέσσερις διεκδικητές εκείνου του τίτλου (Alain Prost, Nelson Piquet, Nigel Mansell και Ayrton Senna). Οι πέντε διεκδικητές του φετινού τίτλου, Mark Webber, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton και Jenson Button πόζαραν για τα φωτογραφικά φλας, πραγματοποιώντας μια αξιομνημόνευτη εισαγωγή στο πρώτο GP Κορέας της ιστορίας.
Η αριστερόστροφή πίστα του Yeongam βρίσκεται 370 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της πρωτεύουσας της Νότιας Κορέας, Σεούλ, έξω από την πόλη Mopko. H χάραξη αποτελείται από ένα μόνιμο τμήμα (από τη στροφή 3 μέχρι την 12) και ένα προσωρινό, το οποίο είναι κατασκευασμένο σα να ήταν σιρκουί πόλης, καθώς οι Κορεάτες σχεδιάζουν να χτίσουν ένα downtown με πελώριους ουρανοξύστες στο εσωτερικό του. Το μόνιμο τμήμα περιέχει γρήγορες στροφές και θα παρουσιάσει τις μεγαλύτερες οδηγικές προκλήσεις, ενώ το προσωρινό διαθέτει μεγάλες ευθείες και αργές στροφές, για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Το προσωρινό τμήμα περνάει και από μια μαρίνα για γιότ, η οποία όμως δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα.
Οι εργασίες στην πίστα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο το πιο σημαντικό μέρος, η άσφαλτος, είναι έτοιμη, έχοντας στρωθεί μόλις δυο εβδομάδες πριν. Η κατάσταση της πίστας έκανε τον διοργανωτή του αγώνα, Yung Cho Chung να απολογηθεί, δηλώνοντας ότι δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, καθώς βρίσκεται δυο μήνες πίσω στο πρόγραμμα κατασκευής.
O σχεδιαστής της πίστας (και σύμβουλος στην κατασκευή της), ο Γερμανός αρχιτέκτονας Hermann Tilke, δήλωσε για τις καθυστερήσεις στην διεκπεραίωσή της: «Οι καθυστερήσεις ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή, γιατί ήταν βαλτώδης περιοχή εδώ και έπρεπε να την αποξηράνουμε πρώτα. Χρειάστηκε πολύς χρόνος εξαχθεί το νερό, κάτι παραπάνω από ένα χρόνο. Έπειτα, χρειάστηκε να συμπτυχτεί η γη, οπότε χρειάστηκε περισσότερο και περισσότερο χρόνο. Και φυσικά η σεζόν των μουσώνων ήταν μακρύτερη απ’ όσο αναμενόταν. (Μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου έβρεχε αδιαλείπτως για 38 ημέρες, απαγορεύοντας οποιαδήποτε εργασία). Στο τέλος, στείλαμε εργάτες (και μηχανήματα) από τη Γερμανία, ειδάλλως, πιθανότατα δε θα είχε λειτουργήσει. Δεν ήμουν πάντοτε πεπεισμένος ότι θα ολοκληρωθεί εγκαίρως. Δεν ήταν μονάχα δική μας προσπάθεια, βοηθήσαμε φυσικά, αλλά η κατασκευαστική εταιρία και όλοι εδώ εργάζονταν σκληρά. Νομίζω ότι την Παρασκευή η επιφάνεια της πίστας θα είναι πολύ-πολύ γλιστερή, γιατί είναι ολοκαίνουργια. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα δείτε μερικά τετ-α-κέ. Επίσης, δε θα είναι εύκολο να βρεθεί το στήσιμο για το Σάββατο και την Κυριακή, γιατί θα αλλάξει πολύ. Αυτό σημαίνει ότι μερικοί οδηγοί θα κάνουν λάθος επιλογές στησίματος, γιατί θα αναγκαστείς να μαντέψεις ποια είναι η σωστή προσέγγιση. Θα είναι περισσότερο ακραία αλλαγή από το Μονακό. Δεν πρόκειται να υπάρξουν προβλήματα όπως αποκόλληση της ασφάλτου. Το μοναδικό πρόβλημα που θα προκληθεί, το οποίο για μένα δεν είναι πρόβλημα, θα αφορά την πρόσφυση. Η έλλειψη πρόσφυσης δε θα πρέπει να αποτελεί πρόβλημα γιατί έχουμε τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου εδώ. Δε θα είναι μονάχα τα έλαια στην άσφαλτο που θα την κάνουν γλιστερή, αλλά τα χημικά βιτουμίου σε αυτό. Κανονικά, με καινούργια άσφαλτο, κατά τους πρώτους έξι μήνες τα χημικά στην ανώτερη επιφάνεια φθείρονται, για να αποκαλύψουν τις πέτρες, οι οποίες είναι αυτές που παράγουν την πρόσφυση. Κανονικά, αυτές οι πέτρες είναι ελεύθερα εκτεθειμένες στην επιφάνεια, αλλά εδώ υπάρχει βιτούμιο που τις καλύπτει. Έπειτα από λίγο καιρό αυτό θα αφαιρεθεί, οι πέτρες θα είναι ελεύθερες και η πίστα θα έχει κάποια πρόσφυση. Αλλά αυτό δε θα συμβεί αυτό το σαββατοκύριακο. Έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές η πίστα θα βελτιωθεί πολύ, γιατί στρώνουν κάτω το λάστιχό τους, αλλά εκτός της ιδανικής γραμμής θα είναι πολύ γλιστερά -μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς».
Οι ομάδες έλαβαν πριν από πολλούς μήνες το σχεδιάγραμμα της χάραξης και βασισμένες σε αυτό ξεκίνησαν τις προσομοιώσεις στα εργοστάσιά τους, δημιουργώντας μια ψηφιακές αναπαραστάσεις της πίστας. Οι προσομοιώσεις επέτρεψαν στις ομάδες να υπολογίσουν τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις και τις σχέσεις του κιβωτίου για το βασικό στήσιμο του μονοθεσίου, ωστόσο πολλοί παράγοντες θα είναι άγνωστοι, όπως τα επίπεδα πρόσφυσης που θα παρέχει η άσφαλτος και οι ανομοιομορφίες η κλίση των στροφών. Η παραγόμενη αρνητική άντωση αναμένεται να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ πολύ χρήσιμα θα είναι και τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής για τις μεγάλες ευθείες. Μάλιστα, η ευθεία μεταξύ των στροφών 2 και 3 είναι η μεγαλύτερη του Πρωταθλήματος. Τα φρένα δεν προβλέπεται να αντιμετωπίσουν μεγάλες δυσκολίες, αν και υπάρχουν μερικά πολύ δυνατά φρεναρίσματα. Τα ελαστικά (με τη σκληρή και τη μαλακή γόμα να είναι διαθέσιμες στις ομάδες από τη Bridgestone) θα έχουν το πιο δύσκολο έργο στην Κορέα, με την άσφαλτο να παρέχει ελάχιστη πρόσφυση.
Ο Robert Kubica ήταν στις δηλώσεις του o πιο περιεκτικός εκ των οδηγών όσον αφορά τις προκλήσεις της πίστας του Yeongam: «Υπάρχουν πολλές προκλητικές στροφές. Πολλά θα εξαρτηθούν από τα επίπεδα πρόσφυσης της πίστας. Εάν οι γρήγορες στροφές θα διανύονται με τέρμα γκάζι ή όχι, πόσο μεγάλη πρόκληση θα είναι, εάν θα πρόκειται για πραγματικές στροφές ή απλά θα διανύονται με τέρμα γκάζι και δε θα μπορείς να κερδίσεις ή να χάσεις χρόνο. Οι πρώτες στροφές είναι λίγο βαρετές, αλλά πιστεύω ότι ενδέχεται να υπάρξει κάποια δράση για προσπέρασμα, αλλά και πάλι η επιφάνεια θα έχει μεγάλη επίδραση και αν εκτός γραμμής θα παρέχει πρόσφυση ή όχι. Εάν ναι, σε αυτή την περίπτωση ενδέχεται να υπάρξουν μερικές πιθανότητες προσπεράσματος στην είσοδο των στροφών 1 και 3. Αν και είμαστε προετοιμασμένοι για γλιστερές συνθήκες, νομίζω ότι θα είναι ακόμα πιο γλιστερά απ’ όσο νομίζουμε. Κανονικά, δεν ευχαριστιέσαι να οδηγείς στην F1 εκεί όπου υπάρχουν γλιστερές συνθήκες, αλλά βρεθήκαμε σε παρόμοια κατάσταση στον Καναδά, όπου η καινούργια άσφαλτος ήταν πολύ γλιστερή, αλλά θα πρέπει να δω πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Για να είμαι ειλικρινής, οι πρώτοι αναγνωριστικοί γύροι σου δίνουν περισσότερες πληροφορίες από την προετοιμασία που μπορείς να κάνεις με βίντεο, προσομοιώσεις και βόλτες με τα πόδια στην πίστα».
Ο Vitantonio Liuzzi επεσήμανε (όπως και ο Nick Heidfeld) πιθανές δυσκολίες που ενδέχεται να παρουσιαστούν στην είσοδο του pit lane: «Πρέπει να πω ότι η είσοδος του pit lane δε φαίνεται η καλύτερη. Φαίνεται αρκετά δύσκολη και νομίζω ότι θα μπορούσαν να την έχουν κάνει λίγο πιο λεία. Είναι αρκετά μακριά από την πίστα οπότε εάν φρενάρεις δυνατά μπορείς να χάσεις το μονοθέσιο. Μπορεί να είναι πολύ δύσκολα, γιατί η δεξιά στροφή που οδηγεί στην ευθεία είναι τυφλή, οπότε, μπορεί να βρεις κάποιον να πηγαίνει πιο αργά και να επιβραδύνει για να μπει στα pits. Αύριο, θα έχουμε μερικά πράγματα να συζητήσουμε στη συνάντηση (των οδηγών), αλλά ιδιαίτερα ευχαριστημένος όπως ήμουν και ερχόμενος εδώ. Υπάρχουν μερικά πράγματα να βελτιωθούν και την Παρασκευή θα τα συζητήσουμε με τον Charlie (Whiting)». H τελευταία στροφή περιβάλλεται και από τις δυο πλευρές με τοίχους.
Aτάκες από τα paddock της Κορέας
«Είναι γελοίο να αρχίσεις να υπολογίζεις τους βαθμούς, γιατί πολλά πράγματα μπορούν να συμβούν. Εάν νικήσω τους επόμενους δυο αγώνες, όλα θα έχουν τελειώσει έτσι κι αλλιώς».
Mark Webber, ο επικεφαλής της βαθμολογίας, δε χρησιμοποιεί… κομπιουτεράκι.
«Έχει δείξει χειρότερα φέτος για μένα, βρισκόμαστε σε καλή θέση».
Sebastian Vettel, που έχει λόγους να ελπίζει στον τίτλο.
«Για μένα θα είναι σημαντικό επίσης να μπορώ να βασιστώ στον team mate μου. Θα είναι πολύ χρήσιμο να συνεργαστούμε για να ανακαλύψουμε όλα τα μυστικά της καινούργιας πίστας, για να προετοιμάσουμε τα μονοθέσιά μας με τον καλύτερο τρόπο. Σε μια στιγμή σαν κι αυτή, κάθε λεπτομέρεια μετράει, για να πετύχουμε τους στόχους μας».
Fernando Alonso, που στην Κορέα υπολογίζει στη βοήθεια του Felipe Massa, σε αντίθεση με το προηγούμενο GP, όπου είχε δηλώσει ότι η απόδοση του Βραζιλιάνου δεν κάνει διαφορά.
«Κάθε φορά που πάμε σε έναν αγώνα φαίνεται ότι αυτός θα είναι ο κρίσιμος, αλλά είναι προφανώς πολύ πιο δύσκολο για εμάς να κατακτήσουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα φέτος. Αλλά έχουμε δει τις περασμένες σεζόν ότι τα πάντα είναι πιθανά, όλοι μας είχαμε φέτος αστοχίες και ζητήματα».
Jenson Button, ο οποίος κινδυνεύει να αποκλειστεί από τη μάχη του τίτλου πρόωρα αν δεν τα πάει καλά στην Κορέα.
«Ο πρώτος τομέας απαιτεί καλή τελική ταχύτητα και δυνατή απόδοση κατά το φρενάρισμα, αμφότερα βασικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου μας».
Lewis Hamilton
«Η πίστα φαίνεται πραγματικά καλή. Η χάραξη φαίνεται εξαιρετική και δεν είναι όλα τελειωμένα, αλλά είναι καλύτερα από αυτό που περίμενα έπειτα από αυτά που άκουσα τις τελευταίες εβδομάδες».
Nick Heidfeld, του οποίου η πρώτη εντύπωση φαίνεται να αντικατοπτρίζει την άποψη της πλειονότητας των οδηγών.
«Δε θέλω να γίνω οδηγός που βρει cockpit λόγω χρημάτων. Ποτέ δεν ήθελα, δεν είναι η πρόθεσή μου. Για μένα το ταλέντο μετράει, ελπίζω και για την ομάδα επίσης».
Nico Hulkenberg, απαντώντας αν θα προσπαθήσει να βρει σπόνσορα για να εξασφαλίσει το cockpit της Williams, η οποία φέρεται να έχει οικονομικά προβλήματα και να δελεάζεται από τα εκατομμύρια του Pastor Maldonado.
Αγωνοδίκες
Ο παλαίμαχος πιλότος που θα αποτελεί έναν από τους τέσσερις αγωνοδίκες στην Κορέα είναι ο 63χρονος Αυστραλός Πρωταθλητής του 1980, Alan Jones.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ωράριο τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
4:00-5:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
8:00-9:30
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
5:00-6:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
8:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
9:00
Αγώνας
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!