Ο Mark Webber με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας κατά τη διάρκεια της απογευματινής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του πρώτου GP Κορέας στην ιστορία της Formula 1.
Ο Mark Webber με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών του πρώτου GP Κορέας στην ιστορία της Formula 1, ωστόσο, η συνεχής εξέλιξη της κατάστασης του ασφαλτοτάπητα της πίστας έκανε πολύ δύσκολα τα συμπεράσματα.
Πρωινή περίοδος
Ο Lewis Hamilton ήταν o ταχύτερος οδηγός στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Formula 1 που πραγματοποιήθηκε στην ολοκαίνουργια πίστα της Κορέας, παρά το γεγονός ότι έχασε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα της διαδικασίας, καθώς οι μηχανικοί της McLaren αντικαθιστούσαν το σύστημα stalling πίσω αεροτομής στο μονοθέσιό του.
H πίστα παρείχε ελάχιστη πρόσφυση στο πρώτο μισό του πρωινού 90λεπτου, πριν προλάβουν τα μονοθέσια να στρώσουν λάστιχο στην ιδανική γραμμή. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι οδηγοί ήταν εξαιρετικά προσεκτικοί και δεν πίεζαν καθόλου, με μερικούς να δηλώνουν ότι ήταν σα να οδηγούσαν σε βρεγμένη πίστα. Ο πρώτος χρόνος που σημειώθηκε ήταν στο 2:20, ωστόσο μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι χρόνοι έπεσαν κάτω από το 1:41. Οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν ραγδαία, προκαλώντας αντίστοιχη μείωση των χρόνων, οπότε είναι απαγορευτικό να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα από την κατάταξη.
Οι Robert Kubica (Renault) και Nico Rosberg (Mercedes) συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα, εμπρός από δυο διεκδικητές του τίτλου, τους Sebastian Vettel και Jenson Button. O Michael Schumacher με την άλλη Mercedes βρέθηκε στην 6η θέση, μπροστά από τον Mark Webber και τον Nick Heidfeld (Sauber), τον οποίο ακολούθησαν οι δυο Williams, που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο Felipe Massa βρέθηκε στη 12η θέση, ενώ ο Fernando Alonso μόλις στη 15η.
Από τα συμβάντα στην πίστα, πέραν των μικρών εξόδων που είχαν πάρα πολλοί οδηγοί, το πιο σημαντικό γεγονός ήταν η κατάρρευση της πίσω αριστερής ανάρτησης της HRT του Bruno Senna, όταν ένα από τα ψαλίδια της εισχώρησε στο κιβώτιο. Η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιο στο μονοθέσιο του Βραζιλιάνου. O Jarno Trulli έχασε πολύ χρόνο, επίσης λόγω προβλημάτων με το κιβώτιο (Xtrac) της Lotus.
Μερικά προβλήματα παρουσιάστηκαν στην τελευταία στροφή, καθώς κάποιοι οδηγοί εισέρχονταν στο pit lane, ενώ άλλοι πλησίαζαν με πλήρη ταχύτητα και μειωμένη ορατότητα, λόγω των τοίχων που περιβάλλουν την άσφαλτο και στις δυο πλευρές. Η ιδανική γραμμή περνάει από την είσοδο του pit lane και κάποιοι οδηγοί δήλωσαν ότι ήταν δύσκολο να αντιληφθούν αν οι προπορευόμενοί τους επιβράδυναν για να μπουν στα pits. Μερικά αρνητικά σχόλια έγιναν και για την επιφάνεια του pit lane, η οποία είναι κατασκευασμένη από τσιμέντο και όχι από άσφαλτο, παρέχοντας τη μισή πρόσφυση από την υπόλοιπη χάραξη. Τα ελαστικά παρουσίασαν επίσης πολύ graining, λόγω της κατάστασης του πρόσφατα στρωμένου ασφαλτοτάπητα.
Η McLaren έχει φέρει στην Κορέα αρκετές αναβαθμίσεις για το μονοθέσιό της, συμπεριλαμβανομένης μιας τροποποιημένης εμπρός αεροτομής και του συστήματος stalling πίσω αεροτομής που είχε δοκιμάσει την Παρασκευή του Ιαπωνικού GP, αλλά με μερικές βελτιώσεις. Ο Button είχε εξ’ αρχής σήμερα το καινούργιο σύστημα, το οποίο η McLaren έχει εμπνευστεί από τη Williams και τη Renault, με το προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα να διοχετεύει τον αέρα που προκαλεί το stalling στο κεντρικό πτερύγιο και όχι στο flap της αεροτομής. Αυτή η λύση δημιουργεί μεγαλύτερο stall στην αεροτομή, αλλά δημιουργεί πιο περίπλοκη ροή αέρα, η οποία είναι πιο δύσκολη στη βελτιστοποίησή της και λιγότερο ευαίσθητη σε αλλαγές της γωνίας πρόσπτωσης του πτερυγίου. Για να πραγματοποιήσει συγκριτική δοκιμή μεταξύ της παλιάς και της καινούργιας λύσης, η McLaren είχε τοποθετήσει στην πρωινή περίοδο στο μονοθέσιο του Hamilton το παλιό f-duct. Ωστόσο, βλέποντας στα δεδομένα της τηλεμετρίας ότι το μονοθέσιο του Button λειτουργούσε πολύ καλύτερα, η ομάδα αποφάσισε να τοποθετήσει το καινούργιο σύστημα και στη McLaren του Hamilton, γεγονός που του κόστισε αρκετή ώρα στην πίστα.
Και Red Bull παρουσίασε σήμερα βελτιώσεις στο σύστημα stalling πίσω αεροτομής, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία και είναι επίσης σχολής Williams, διοχετεύοντας τον αέρα στο κεντρικό πτερύγιο. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες ευθείες δεν είναι το δυνατό σημείο του μονοθεσίου του Milton Keynes, το καινούργιο σύστημα έχει βελτιώσει σημαντικά τις τελικές ταχύτητες της Red Bull. Η RB6 φέρει επίσης μερικές τροποποιήσεις και στο διαχύτη της, όπως συμβαίνει και με τη Ferrari στην Κορέα.
Απογευματινή περίοδος
Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Mark Webber σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στη δεύτερη 90λεπτη διαδικασία, όντας ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε σήμερα κάτω από το 1:38. Ο Αυστραλός κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από οποιονδήποτε συνάδελφό του βγαίνοντας στην πίστα αργότερα από τους άμεσους αντιπάλους του, ωστόσο στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά διέγραψε ένα τετ-α-κέ στη γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης των στροφών 11-12, ανασηκώνοντας και τον τεχνητό χλοοτάπητα στην εξωτερική. Στον επόμενο γύρο του, σημείωσε την επίδοση της ημέρας. Αξίζει να αναφερθεί ότι στους πρώτους γύρους του Webber στην πίστα, o εσωτερικός τροχός της Red Bull σηκωνόταν αρκετά από το έδαφος, σε πολλά μέρη της πίστας.
Το δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Fernando Alonso με τη Ferrari ο οποίος δεν είχε προβλήματα στο γρήγορο γύρο του και βρέθηκε 2/10 του δλ. πίσω από τον Webber. Στην τρίτη θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton (McLaren), όντας κάτι παραπάνω από 3 δέκατα πιο αργός από τη Red Bull, ενώ 4ος βρέθηκε ο Robert Kubica, παρά το γεγονός ότι η Renault του Πολωνού αποσταθεροποιήθηκε στην προσέγγιση της τελευταίας στροφής (στην έξοδο της 17) στη γρήγορη προσπάθειά του, κοστίζοντας αρκετό χρόνο.
Στην 5η θέση, με την άλλη McLaren, βρέθηκε ο Jenson Button, που έχασε αρκετή ώρα περιμένοντας τους μηχανικούς του να ελέγξουν το μονοθέσιό του, έπειτα από τη φωτιά που προκλήθηκε στο πίσω μέρος της MP4-25 του Βρετανού στο μέσο της διαδικασίας, καθώς επέστρεφε στα pits. H McLaren δοκίμαζε μερικές καινούργιες χαρτογραφήσεις κινητήρα, οι οποίες υπερθέρμαναν τις εξατμίσεις, που άρπαξαν φωτιά και ανάγκασαν τους μηχανικούς της ομάδας να χρησιμοποιήσουν τους πυροσβεστήρες τους. Εντέλει, ο Button κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μόλις 10 λεπτά πριν τη λήξη της, για να πάρει μια γεύση από τα μαλακά ελαστικά. Εντούτοις, εγκατέλειψε αρκετούς γρήγορους γύρους στο τελευταίο τμήμα της πίστας, μέχρι να βελτιώσει την επίδοση που του χάρισε την 5η θέση, η οποία δε σημειώθηκε με φρέσκια γόμα.
Στην 6η θέση κατετάγη ο Felipe Massa, ο οποίος αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τα ελαστικά του. Στην αρχή της ζωής τους αναγκάστηκε να «χαλαρώσει» λίγο στις γρήγορες στροφές για να κατεβάσει τις θερμοκρασίες τους, και στο τέλος παραπονούνταν για εκτεταμένη φθορά, αναφέροντας στον ασύρματο της Ferrari ότι το μονοθέσιο «δεν οδηγείται» στο τελευταίο τμήμα της πίστας.
Μόλις 7ος κατέληξε ο Sebastian Vettel με τη δεύτερη Red Bull. O Γερμανός ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που εισήλθε στην πίστα με τη μαλακή γόμα, αλλά στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με αυτά τα ελαστικά αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας, για να αποφύγει τον πολύ πιο αργό Jarno Trulli (Lotus), ο οποίος δεν έκανε άκρη, εξοργίζοντας τον οδηγό της Red Bull.
Την πρώτη οκτάδα κλείδωσε ο Vitaly Petrov με τη δεύτερη Renault, μπροστά από τον Nico Rosberg (Mercedes) και τις δυο Sauber.
Μια ματιά στους καλύτερους χρόνους από τα επιμέρους τμήματα της πίστας, αποκαλύπτει ότι η McLaren δεν είχε -σήμερα τουλάχιστον- το πλεονέκτημα που προέβλεπαν πολλοί στις ευθείες του πρώτου τμήματος της πίστας (όπου η Renault είναι ξεκάθαρα ταχύτερη όλων), επί της Red Bull, καθώς τα δυο μονοθέσια κινήθηκαν στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου, με τη Ferrari λίγο πιο πίσω. Στο δεύτερο τμήμα της πίστας, όπου βρίσκονται οι περισσότερες γρήγορες στροφές της πίστας, οι Ferrari έδειξαν να είναι πολύ καλές, με τη Red Bull ακριβώς πίσω τους και τη McLaren λίγο πιο αργή. Στο τελικό κομμάτι της πίστας όμως (που αποτελείται στην πλειονότητά του από αργές στροφές), η Red Bull κέρδισε δυο δέκατα έναντι των υπόλοιπων μονοθεσίων.
Το μόνο σημαντικό συμβάν της διαδικασίας ήταν η «εγκατάλειψη» του Sakon Yamamoto λίγο πριν τη συμπλήρωση μισής ώρας, η οποία προκάλεσε τη διακοπή της δράσης, για να απομακρυνθεί η HRT από τη μέση της πίστας. Ο Ιάπωνας, με αυτή την έξοδο, τόνισε τα παράπονα πολλών οδηγών για το υψηλό εσωτερικό kerb της στροφής 16. Εκεί, η πίστα βυθίζεται στο apex της στροφής (κάνοντας το kerb να φαίνεται πολύ ψηλό) και καθώς περνάνε από αυτό το σημείο τα μονοθέσια οι οδηγοί βιώνουν το φαινόμενο της συμπίεσης. Ο Yamamoto, καβαλώντας άτσαλα το kerb, έχασε τον έλεγχο της HRT, έκανε τετ-α-κε ξύνοντας με την εμπρός αεροτομή του τον τοίχο, αλλά δεν κατάφερε να διατηρήσει αναμμένο τον κινητήρα του. Το μονοθέσιο ακινητοποιήθηκε στη μέση της πίστας, η οποία σε εκείνο το σημείο περιβάλλεται από τοίχους και στις δυο πλευρές, για αυτό και η διαδικασία έπρεπε να διακοπεί για να απομακρυνθεί η HRT, καθώς οι γερανοί δε μπορούσαν να φτάσουν εκεί χωρίς να μπουν στην πίστα. Οι τοίχοι της προτελευταίας στροφής ενδέχεται να επηρεάσουν τον αγώνα, αναγκάζοντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, σε περίπτωση ανάλογου περιστατικού.
Φ.Λ.
GP Κορέας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:40.887
|
|
200.577
|
15
|
2
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:40.968
|
0.081
|
200.416
|
18
|
3
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:41.152
|
0.265
|
200.051
|
21
|
4
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:41.371
|
0.484
|
199.619
|
18
|
5
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:41.940
|
1.053
|
198.505
|
16
|
6
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:42.022
|
1.135
|
198.345
|
25
|
7
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:42.202
|
1.315
|
197.996
|
23
|
8
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:42.293
|
1.406
|
197.820
|
18
|
9
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:42.678
|
1.791
|
197.078
|
21
|
10
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:42.883
|
1.996
|
196.686
|
23
|
11
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:42.896
|
2.009
|
196.661
|
22
|
12
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:43.054
|
2.167
|
196.359
|
25
|
13
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:43.309
|
2.422
|
195.875
|
20
|
14
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:43.602
|
2.715
|
195.321
|
18
|
15
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:43.928
|
3.041
|
194.708
|
21
|
16
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:43.940
|
3.053
|
194.685
|
23
|
17
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:44.887
|
4.000
|
192.928
|
21
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:45.110
|
4.223
|
192.518
|
26
|
19
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:45.588
|
4.701
|
191.647
|
20
|
20
|
25
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:46.613
|
5.726
|
189.804
|
17
|
21
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:47.115
|
6.228
|
188.915
|
22
|
22
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:50.347
|
9.460
|
183.382
|
29
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:50.821
|
9.934
|
182.597
|
15
|
24
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:51.701
|
10.814
|
181.159
|
11
|
GP Κορέας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:37.942
|
|
206.608
|
23
|
2
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:38.132
|
0.190
|
206.208
|
30
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:38.279
|
0.337
|
205.900
|
29
|
4
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:38.718
|
0.776
|
204.984
|
29
|
5
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:38.726
|
0.784
|
204.967
|
19
|
6
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:38.820
|
0.878
|
204.772
|
32
|
7
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:39.204
|
1.262
|
203.980
|
22
|
8
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:39.267
|
1.325
|
203.850
|
28
|
9
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:39.268
|
1.326
|
203.848
|
29
|
10
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:39.564
|
1.622
|
203.242
|
26
|
11
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:39.588
|
1.646
|
203.193
|
25
|
12
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:39.598
|
1.656
|
203.173
|
26
|
13
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:39.812
|
1.870
|
202.737
|
35
|
14
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:39.881
|
1.939
|
202.597
|
27
|
15
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:39.971
|
2.029
|
202.415
|
22
|
16
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:40.478
|
2.536
|
201.393
|
30
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:40.578
|
2.636
|
201.193
|
29
|
18
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:40.896
|
2.954
|
200.559
|
32
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:42.773
|
4.831
|
196.896
|
29
|
20
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:42.801
|
4.859
|
196.842
|
19
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:43.115
|
5.173
|
196.243
|
26
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:44.039
|
6.097
|
194.500
|
29
|
23
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:45.166
|
7.224
|
192.416
|
19
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:46.649
|
8.707
|
189.740
|
3
|