Το GP της Κίνας επιστρέφει στο ημερολόγιο μετά από πέντε χρόνια σιωπής. Το 2019 ήταν η τελευταία χρονιά που η F1 έτρεξε στη Σαγκάη και εκείνος ο αγώνας ήταν ο χιλιοστός της ιστορίας της.
Το μεγάλο διάλειμμα οφειλόταν στην αργή επιστροφή στην κανονικότητα, μετά τις συνέπειες της πανδημίας του Covid-19. Η Κίνα επιστρέφει τώρα στο ημερολόγιο, έχοντας κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην F1 πριν από είκοσι χρόνια.
Η πρώτη διοργάνωση αυτού του GP πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2004. Και οι 16 αγώνες έχουν διεξαχθεί στη διεθνή πίστα της Σαγκάης, η οποία σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke και το περίγραμμά της βασίζεται στον κινεζικό χαρακτήρα «shang», που σημαίνει «ψηλά». Η πίστα μήκους 5,451 χιλιομέτρων διαθέτει 16 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι πολύ αργές, όπως για παράδειγμα το τμήμα μέσω των στροφών 1 έως 3 και 6 έως 14, ενώ άλλες είναι υψηλής ταχύτητας, όπως οι στροφές 7 και 8. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, οι οποίες χρησιμοποιούνται και οι δύο ως ζώνη DRS, η μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η άλλη στην πίσω ευθεία μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, από τη στροφή 13, η οποία είναι ελαφρώς κεκλιμένη στη στροφή 14.
Με βάση τις προσομοιώσεις και τα δεδομένα του παρελθόντος, τα ελαστικά δέχονται εδώ πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία, με την εξωτερική πλευρά του ελαστικού, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου, να φθείρεται περισσότερο. Η τριάδα των ελαστικών που επιλέχθηκε για τη Σαγκάη βρίσκεται στη μεσαία κατηγορία, με το C2 ως σκληρό, το C3 ως μεσαίο και το C4 ως μαλακό. Ονομαστικά, αυτή είναι η ίδια επιλογή με το 2019, αλλά το σενάριο είναι πολύ διαφορετικό.
Πριν από πέντε χρόνια, τα ελαστικά 13 ιντσών ήταν ακόμα σε χρήση, τοποθετημένα στην προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου, το οποίο είχε επίπεδο πάτωμα και εντελώς διαφορετική αεροδυναμική από το σημερινό αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, για τους οδηγούς, τις ομάδες και μάλιστα για την Pirelli, είναι λίγο πολύ θέμα να ξεκινήσουν από το μηδέν, δεδομένου ότι οι αναφορές είναι πολύ ασαφείς.
Περαιτέρω περιπλέκει την κατάσταση το γεγονός ότι το κινεζικό Grand Prix είναι ο πρώτος από τους έξι αγώνες της φετινής σεζόν που διεξάγονται με τη μορφή Sprint, η οποία από μόνη της έχει τροποποιηθεί ελαφρά για φέτος όσον αφορά τη σειρά διεξαγωγής των περιόδων. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά και οι κατατακτήριες δοκιμές Sprint θα γίνουν την Παρασκευή, ο αγώνας Sprint και οι κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο, με το Grand Prix, όπως πάντα, την Κυριακή. Το Parc ferme έχει επίσης αλλάξει, έτσι ώστε να χωρίζεται πλέον σε δύο μέρη: το ένα που καλύπτει τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα Sprint και το άλλο που ξεκινά πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου το απόγευμα.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή για να βρεθεί το σωστό στήσιμο για τα μονοθέσια και, κυρίως, για να αξιολογηθούν τα ελαστικά σε μια μεγάλη διαδρομή σε μια πίστα που αναπόφευκτα δεν θα είναι σε βέλτιστη κατάσταση. Είναι πιθανό ότι, όσον αφορά την πρόσφυση, η εξέλιξη της πίστας που δεν έχει αλλάξει από το 2019 και έχει χρησιμοποιηθεί σπάνια από τότε, θα είναι πολύ σημαντική, καθώς σιγά-σιγά τα μονοθέσια ελαστικοποιούν την επιφάνεια. Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά στον προσομοιωτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους οδηγούς και τους μηχανικούς, τόσο κατά την προετοιμασία του αγώνα όσο και στη διάρκειά του.
Η μορφή Sprint σημαίνει επίσης διαφορετική κατανομή ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα, καθώς από 13 σετ μειώνονται σε 12 (δύο σκληρά, τέσσερα μεσαία και έξι μαλακά), ενώ ο αριθμός των σετ για υγρό οδόστρωμα παραμένει ο ίδιος (πέντε Intermediate και δύο Extreme Wet). Τον Απρίλιο στη Σαγκάη μπορεί να παρατηρηθεί έντονη αλλαγή στις θερμοκρασίες με διακυμάνσεις της τάξης των 10 °C, γεγονός που προσθέτει άλλη μια μεταβλητή στο παζλ που πρέπει να συνθέσουν οι ομάδες και οι οδηγοί. Συνήθως, το GP της Κίνας είναι αγώνας με δύο στάσεις, εν μέρει επειδή υπάρχουν πολλά σημεία όπου είναι δυνατή η προσπέραση, όπως το φρενάρισμα στη στροφή 14 και στη συνέχεια στην κύρια ευθεία και το φρενάρισμα στη στροφή 6. Ακριβώς όπως και στη Suzuka, το υποσκέλισμα είναι συνήθως πολύ αποτελεσματικό στη Σαγκάη.
Από τους 20 οδηγούς που απαρτίζουν το grid φέτος, μόλις τρεις έχουν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στη Σαγκάη: Ο Lewis Hamilton (έξι φορές), ο Fernando Alonso (δύο φορές) και ο Daniel Ricciardo (μία φορά). Ο Hamilton έχει επίσης στο ενεργητικό του έξι pole στη Σαγκάη και έχει συγκεντρώσει 204 βαθμούς εδώ. Από τις ομάδες, η Mercedes προηγείται με έξι νίκες μπροστά από τη Ferrari με τέσσερις, ενώ η Red Bull έχει κερδίσει δύο φορές. Μάλιστα, ήταν εδώ το 2009 που ο Sebastian Vettel χάρισε την παρθενική νίκη στην ομάδα που, τότε όπως και τώρα, διοικείται από τον Christian Horner.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 19 Aπριλίου
06:30 Free Practice 1 ANT1+
10:30 Κατατακτήριες Sprint ANT1+
Σάββατο 20 Απριλίου
06:00 Sprint αγώνας ANT1+
10:00 Kατατακτήριες αγώνα Κυριακής ANT1+
Κυριακή 21 Απριλίου
10:00 Αγώνας ΑΝΤ1+
16:30 Αγώνας ΑΝΤ1 σε μαγνητοσκόπηση
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/