X
Αγώνες

F1-GP Κίνας: O Vettel poleman στη Σαγκάη για 3η χρονιά

O Sebastian Vettel θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Κίνα, με τις δυο McLaren να παρατάσσονται πίσω του.

O Sebastian Vettel σημείωσε την 3η του φετινή pole position στην Κίνα, όπου θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με τις δυο McLaren να παρατάσσονται πίσω του. O συνδυασμός Vettel-Red Bull ήταν εκτός της εμβέλειας της McLaren και η έκπληξη στα ενδώτερα της βρετανικής ομάδας ήταν ότι ο Jenson Button βρέθηκε στην πρώτη σειρά εκκίνησης, για πρώτη φορά από το περυσινό Ιταλικό GP. Ο team mate του, Lewis Hamilton, έπειτα από τα παθήματα της Μαλαισίας, έθεσε ως προτεραιότητά του να διαφυλάξει ένα σετ καινούργιων μαλακών ελαστικών για τον αγώνα.
Παρά την pole position, τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα στο στρατόπεδο της Red Bull, αφού ο Mark Webber αποκλείστηκε από τη διαδικασία μόλις στο πρώτο σκέλος της, και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 18η θέση. Ο Αυστραλός δεν είχε KERS, λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος, αλλά η ομάδα πίστευε ότι μπορούσε να περάσει στο Q2 χωρίς να ξοδέψει ένα εκ των τριών -πολύτιμων για τον αγώνα- σετ μαλακών ελαστικών. Ο χρόνος του Webber όμως με τη σκληρή γόμα δεν ήταν αρκετός, καθώς ο Αυστραλός δεν κατάφερε να φέρει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.
Αντιθέτως, ο Nico Rosberg πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη έπειτα από την απογοητευτική του εμφάνιση στη Μαλαισία, για να εξασφαλίσει την 4η θέση στη σειρά εκκίνησης του GP Κίνας με την Mercedes να λειτουργεί πολύ πιο αποδοτικά στο στήσιμο του μονοθεσίου της αυτό το σαββατοκύριακο. Πίσω από τον Γερμανό θα εκκινήσουν οι δυο Ferrari, οι οποίες ακολούθησαν και πάλι συντηρητική προσέγγιση στη διαδικασία, χρησιμοποιώντας ένα σετ μαλακής γόμας για καθένα από τα τρία σκέλη. Ο Felipe Massa βρέθηκε μόλις 26 χλστ. του δλ. πίσω από τον team mate του, Fernando Alonso (5ος).
Γιορτινό κλίμα επικρατεί στα pits της Toro Rosso, καθώς η ιταλική ομάδα είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της να συμμετέχουν στο Top 10 του Q3. O Jaime Alguersuari εξασφάλισε την 7η θέση εκκίνησης και ο Sebastien Buemi την 9η.
Μεταξύ των δυο Toro Rosso θα εκκινήσει αύριο ο Paul Di Resta, ο οποίος την ημέρα των 25ων γενεθλίων του κατάφερε να εισέλθει για πρώτη φορά στο Q3, στην τρίτη του μόλις συμμετοχή σε Grand Prix. O Σκοτσέζος απόδωσε εύσημα στη Force India για τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που έφερε σε αυτό τον αγώνα.
Πολύ κακή ημέρα είχε η Renault. Παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιό της έδειχνε να είναι εξαιρετικά γρήγορο, το Q2 ήταν καταστροφικό για την ομάδα. Ο Vitaly Petrov, έχοντας μόλις ολοκληρώσει το γύρο που του εξασφάλισε την είσοδο στο Q3, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά του μονοθεσίου του, το οποίο ακινητοποιήθηκε στη μέση της πίστας με κολλημένη σχέση στο κιβώτιο μόλις 2 λεπτά πριν τη λήξη του Q2, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας. Εκείνη τη στιγμή, πολλοί οδηγοί είχαν μόλις βγει στην πίστα με φρέσκα ελαστικά για να κάνουν την τελική τους προσπάθεια, και αυτό τους κατέστρεψε τα σχέδια.
Έντεκα οδηγοί παρατάχθηκαν στην έξοδο του pit lane για να προλάβουν να γράψουν ένα γρήγορο χρόνο, και υπήρξαν έντονες μονομαχίες με προσπεράσματα και κλεισίματα στο γύρο εξόδου από τα pits καθώς όλοι μάχονταν για την καλύτερη δυνατή θέση στην πίστα! Εντέλει, μεγάλοι χαμένοι από τη λοταρία που δημιουργήθηκε, ήταν o Michael Schumacher (14ος) και ο Nick Heidfeld με την άλλη Renault (16η), που υπέστη τις συνέπειες της βλάβης του μονοθεσίου του team mate του.
Μετά το ταραχώδες Q2, το τελείωμα της μάχης για την pole ήταν λίγο απογοητευτικό… Μονάχα ο Vettel και ο Button βγήκαν στην πίστα από τα πρώτα λεπτά του Q3, έχοντας δυο καινούργια σετ μαλακών ελαστικών. Ο Vettel κατέβηκε κάτω από το 1:34, καταρρίπτοντας το ρεκόρ πίστας όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές, που διατηρούσε ο Rubens Barrichello από το 2004. Ο χρόνος του Γερμανού ήταν 0,7 δλ. ταχύτερος από αυτόν του Button και ο Βρετανός κατάλαβε ότι δεν είχε ελπίδες να διεκδικήσει την pole position…
Ο Lewis Hamilton, παρά το γεγονός ότι είχε και αυτός δυο καινούργια σετ μαλακής γόμας διαθέσιμα, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μονάχα το ένα στο Q3. Στη μοναδική του προσπάθεια, ο Hamilton ήταν πιο αργός από τον Vettel αλλά και από τον team mate του, οι οποίοι στο μεταξύ ετοίμαζαν την απάντησή τους, καθώς δε γνώριζαν πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί ο Βρετανός. Όταν είδαν ότι δεν απειλούνται, εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους και επέστρεψαν στα pits για να διαφυλάξουν τα ελαστικά τους για τον αγώνα.
Ήταν αστείο να βλέπει κανείς τον Hamilton στη συνέντευξη Τύπου να προσπαθεί να υπολογίσει τα σετ ελαστικών που θα έχει για αύριο έπειτα από ό,τι έπαθε στη Μαλαισία, αλλά ο Βρετανός εξασφάλισε στον εαυτό του ένα πλεονέκτημα για τον αγώνα, καθώς θα διαθέτει ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο στις πρώτες θέσεις. Η κίνηση του Hamilton τονίζει το γεγονός ότι φέτος οι κατατακτήριες δοκιμές έχουν μικρότερη σημασία απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες (15ο στον αέρα, 23ο στην άσφαλτο) δεν έδειξαν να επηρεάζουν τον Vettel και η Red Bull υπέθεσε ότι το ίδιο θα ίσχυε και για τον Webber. Ωστόσο, ο πρώτος γύρος του Αυστραλού στο Q1 δεν ήταν καλός και στη δεύτερη προσπάθειά του, δεν κατάφερε να φέρει το καινούργιο σετ σκληρής γόμας στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ο Webber είχε και απενεργοποιημένο KERS στο μονοθέσιό του, έπειτα από ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά που παρουσιάστηκε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Η Red Bull κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε να προετοιμάσει το μονοθέσιο για τις κατατακτήριες δοκιμές (στρατολογώντας ακόμα και μηχανικούς του Vettel) και ευελπιστεί να επισκευάσει τη βλάβη αύριο πριν τον αγώνα.
Ο Webber θα μπορούσε άνετα να έχει περάσει στο Q2 αν είχε χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα, που ήταν περίπου 1 δλ. στο γύρο ταχύτερη. Ωστόσο, η Red Bull προσπαθούσε να εξασφαλίσει όσο το δυνατό περισσότερα σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα, αλλά το ρίσκο δεν απέδωσε στην προκειμένη περίπτωση… Ο Webber είχε από το GP του Μπαχρέιν το 2009 να κάνει τόσο κακή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές.
Δεδομένου ότι κανένας από τους δυο οδηγούς της McLaren δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του εχθές, ο Button πιστεύει ότι η σημερινή εμφάνιση ήταν πολύ θετική. Ο Button κατάφερε να βρει ένα καλύτερο στήσιμο από τον Hamilton, ο οποίος δεν είχε καθόλου καλό πρωινό ελεύθερων δοκιμών.

 

Μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις ήταν το γεγονός ότι ο Nico Rosberg κατάφερε να κινηθεί σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τις Ferrari, για να παραταχθεί στην 4η θέση εκκίνησης αύριο. Η Mercedes ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση σε αυτό το σαββατοκύριακο όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου της και φαίνεται ότι απέδωσε καρπούς. Επιπλέον, ο Ross Brawn δήλωσε πριν τις κατατακτήριες δοκιμές, ότι λόγω προβλημάτων απαγωγής θερμότητας που αντιμετωπίζει η MGP W02, στη Μαλαισία η ομάδα αναγκάστηκε να ανοίξει μεγάλες οπές στο αμάξωμα, οι οποίες κόστιζαν πολύ σε αεροδυναμική απόδοση. Στις χαμηλότερες θερμοκρασίες της Κίνας, η Mercedes ανέκτησε αυτή τη χαμένη απόδοση και εκμεταλλεύτηκε τον ισχυρότατο κινητήρα της καθώς και το πολύ αποδοτικό -στις ευθείες- DRS της. Ο Michael Schumacher δεν κατάφερε να προαχθεί στους 10 πρώτους, αφού στο χάος των τελευταίων λεπτών του Q2, έχασε τα φρένα για τη φουρκέτα μετά τη μεγάλη ευθεία, λόγω δυσλειτουργίας του DRS, καταστρέφοντας το γύρο του.
Στο στρατόπεδο της Ferrari γνώριζαν εξ’ αρχής ότι η απόδοση της 150o Italia στις κατατακτήριες δοκιμές δε θα είναι σπουδαία. Ο Fernando Alonso στοχεύει στο βάθρο για αύριο, ποντάροντας στον καλύτερο ρυθμό αγώνα της Ferrari. Ωστόσο στην Κίνα, είναι προφανές ότι ο Massa βρίσκεται πολύ πιο κοντά στον Ισπανό στους χρόνους, απ’ ότι στους δυο προηγούμενους αγώνες. Ο Alonso πιστεύει ότι η 5η και η 6η θέση ήταν το μέγιστο που μπορούσε να κάνει η Ferrari σήμερα. Η ομάδα δε χρησιμοποίησε την αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή που δοκίμασε ο Alonso εχθές.
Η Toro Rosso πραγματοποίησε εκπληκτική εμφάνιση σήμερα. Οι δυο οδηγοί της ευνοήθηκαν από τη διακοπή του Q2, καθώς είχαν ήδη σημειώσει τους χρόνους με τους οποίους προάχθηκαν στους 10 πρώτους. Ωστόσο, η μικρή ομάδα κατάφερε, σε αντίθεση με την Red Bull π.χ. να φέρει αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3.

Ο Paul Di Resta έκανε επίσης εκπληκτική εμφάνιση σήμερα, αφήνοντας τον team mate του στη Force India, Adrian Sutil εκτός Q3 για μόλις 16 χλστ. του δευτερολέπτου! Ο Σκοτσέζος ανέκαμψε από την απώλεια ολόκληρης της δεύτερης περιόδου ελεύθερων λόγω προβλήματος τροφοδοσίας στο μονοθέσιό του. O Di Resta ελπίζει να σημειώσει βαθμούς για τρίτο συνεχόμενο αγώνα.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
 

GP Κίνας 2011: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Q1
Q2
Q3
Διαφ.
1
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:35.674
1:34.776
1:33.706
2
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:35.924
1:34.662
1:34.421
0.715
3
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:36.091
1:34.486
1:34.463
0.757
4
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:35.272
1:35.850
1:34.670
0.964
5
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:35.389
1:35.165
1:35.119
1.413
6
6
Felipe Massa
Ferrari
1:35.478
1:35.437
1:35.145
1.439
7
19
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:36.133
1:35.563
1:36.158
2.452
8
15
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:35.702
1:35.858
1:36.190
2.484
9
18
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:36.110
1:35.500
1:36.203
2.497
10
10
Vitaly Petrov
Renault
1:35.370
1:35.149
χωρίς χρ.
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:36.092
1:35.874
2.168
12
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:36.046
1:36.053
2.347
13
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:36.147
1:36.236
2.530
14
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:35.508
1:36.457
2.751
15
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:35.911
1:36.465
2.759
16
9
Nick Heidfeld
Renault
1:35.910
1:36.611
2.905
17
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:36.121
1:36.956
3.250
18
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:36.468
2.762
19
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
1:37.894
4.188
20
21
Jarno Trulli
Lotus-Renault
1:38.318
4.612
21
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
1:39.119
5.413
22
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:39.708
6.002
23
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
1:40.212
6.506
24
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
1:40.445
6.739
107%: 1:41.941

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!