Θα «σηκώσουν το γάντι» στην Κίνα, της οποίας το πρόγραμμα περιλαμβάνει και το πρώτο sprint της χρονιάς, οι ανταγωνιστές της McLaren για τον τίτλο; Οι απαντήσεις θα δοθούν την Κυριακή…
Το 18ο Grand Prix Κίνας, ο δεύτερος γύρος της σεζόν, θέτει κάποιες ιδιαίτερες προκλήσεις όχι μόνο για τις ομάδες και τους οδηγούς, αλλά και για την Pirelli, ξεκινώντας με μια πλήρως ανανεωμένη πίστα και μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών για να φανεί πόσο έχει αλλάξει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Το περασμένο καλοκαίρι, τοποθετήθηκε μια νέα ασφάλτινη επιφάνεια στην πίστα και στο pit lane στο Shanghai International Circuit. Όπως συνέβη και το 2024, αυτός θα είναι ο πρώτος αγώνας της χρονιάς που θα έχει και Sprint, με μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μόνο 60 λεπτά για να βρεθεί το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου και να αξιολογηθεί η απόδοσή του, ακόμη και αν το sprint του Σαββάτου είναι ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για την αξιολόγησή του.
Οι γόμες των ελαστικών είναι οι ίδιες με πέρυσι: C2 ως Hard, C3 ως Medium και C4 ως Soft. Οι δύο τελευταίες χρησιμοποιήθηκαν στη Μελβούρνη το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ η πρώτη στις τριήμερες δοκιμές στο Bahrain στα τέλη του Φεβρουαρίου. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα τα μείγματα είναι διαφορετικά από αυτά της περσινής χρονιάς. Ειδικά η C2 είναι πιο μαλακή και επομένως πιο κοντά στην C3 σε σχέση με το παρελθόν. Ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τις εξελίξεις θα είναι οι θερμοκρασίες. Είναι η πρώτη φορά που η Σαγκάη φιλοξενεί το Grand Prix τον Μάρτιο, όταν οι μέσες θερμοκρασίες σπάνια ξεπερνούν τους 18 °C. Αν και στην πραγματικότητα, η πρόβλεψη για το Σαββατοκύριακο είναι να τις δούμε πάνω από τους 20 °C από την Παρασκευή, φτάνοντας το Σάββατο στους 26 °C.
Πέρυσι υπήρξαν τρεις διακοπές στον αγώνα, μία με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και δύο safety cars, οι οποίες επηρέασαν σημαντικά την έκβασή του. Tρεις από τους οδηγούς που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα έκαναν μόνο ένα pit stop, έξι έκαναν δύο και ένας τρεις. Όσον αφορά τους δεύτερους, η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να παραταχθεί στην εκκίνηση με τη medium, με την C3 να ολοκληρώνει και τα περισσότερα stint (46%). Ωστόσο, όσον αφορά την υψηλότερη χιλιομετρική απόσταση, αυτή πήγε στη C2 (57%). Η C4 έπαιξε επίσης το ρόλο της, με τέσσερις οδηγούς να την επιλέγουν για την εκκίνηση, ενώ ο Fernando Alonso οδήγησε το μεγαλύτερο stint του με αυτή τη μαλακή γόμα.
Η πίστα της Σαγκάης έχει μήκος 5,451 χιλιόμετρα. Διαθέτει αρκετές αργές στροφές, όπως οι τρεις πρώτες, οι στροφές 6 και 14. Υπάρχουν όμως και στροφές υψηλής ταχύτητας, όπως από την 7 στην 8. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, αυτή που διασχίζει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και μια άλλη μεταξύ των στροφών 13 και 14, η οποία έχει μήκος πάνω από ένα χιλιόμετρο. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS, με την πρώτη να είναι πλέον 75 μέτρα μεγαλύτερη από πέρυσι.
Ενώ η τυπική μορφή του Σαββατοκύριακου περιλαμβάνει δύο ωριαίες ελεύθερες δοκιμές την Παρασκευή και μία ακόμη ώρα το Σάββατο, ακολουθούμενη από τις κατατακτήριες δοκιμές, η μορφή Sprint περιλαμβάνει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για την έναρξη της δράσης στην πίστα την Παρασκευή, ακολουθούμενη από μία περίοδο κατατακτήριων δοκιμών αργότερα την ίδια ημέρα. Έτσι καθορίζεται η σειρά εκκίνησης για έναν αγώνα 100 χιλιομέτρων, περίπου το ένα τρίτο της απόστασης του κανονικού αγώνα, που διεξάγεται το πρωί του Σαββάτου και ακολουθείται από τις κατατακτήριες δοκιμές για το Grand Prix της Κυριακής.
Ο αγώνας της Κίνας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το 2004 και διεξάγεται έκτοτε κάθε χρόνο, με εξαίρεση από το 2020 έως το 2023. Τον εναρκτήριο αγώνα στη Σαγκάη κέρδισε ο Rubens Barrichello με Ferrari. Ο Lewis Hamilton ηγείται της λίστας των νικητών στην Κίνα με έξι νίκες και έχει επίσης πραγματοποιήσει τις περισσότερες εμφανίσεις στο βάθρο (εννέα). Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο δύο από τους σημερινούς οδηγούς, ο Fernando Alonso και ο Max Verstappen έχουν δει πρώτοι τη σημαία στην Κίνα: Ο Ισπανός το έκανε δύο φορές (2005 και 2013) ο Ολλανδός μια (2024). Η Mercedes προηγείται στη λίστα των ομάδων με έξι νίκες, δύο περισσότερες από τη Ferrari, η οποία έχει τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο (13), έναν περισσότερο από τη Mercedes.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 21 Mαρτίου
06:30 Free Practice ANT1+
09:30 Sprint κατατακτήριες ΑΝΤ1+
Σάββατο 22 Μαρτίου
05:00 Sprint αγώνας ΑΝΤ1+
09:00 Κατατακτήριες ANT1+
Κυριακή 23 Μαρτίου
09:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ & 16:30 ANT1
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της F1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com, https://www.antenna.gr/F1/