X
Αγώνες

F1-GP Κίνας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ωστόσο η μεγάλη διαφορά που είχε το πρωί η Red Bull μειώθηκε στο ελάχιστο το απόγευμα.

Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ωστόσο η μεγάλη διαφορά που είχε το πρωί η Red Bull μειώθηκε στο ελάχιστο το απόγευμα.

 
Πρωινή περίοδος
H ομάδα της Red Bull κυριάρχησε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Κίνας, που διεξήχθησαν σε ομιχλώδες περιβάλλον, λόγω της σκόνης που υπήρχε στην περιοχή, με τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, όντας 0,6 δλ. ταχύτερος από τον team mate του, Mark Webber. O Αυστραλός συνάντησε αργότερους συνδυασμούς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε. Ο Γερμανός πρωταθλητής είχε προβάδισμα 2,1 δλ. επί του Lewis Hamilton κατετάγη 3ος με την McLaren, η οποία όμως δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους, καθώς συνέλεγε πληροφορίες για τον καινούργιο της διαχύτη.

Παρά το προβάδισμά της, η Red Bull δεν είχε απροβλημάτιστο πρωινό, καθώς το KERS του Webber δυσλειτουργούσε και ο Αυστραλός δέχθηκε εντολή από το pit wall να μην το χρησιμοποιήσει για κάποιους γύρους… Παράλληλα, η ομάδα άλλαξε το κάλυμμα κινητήρα στο μονοθέσιο του Vettel, τοποθετώντας αυτό με την μεγαλύτερη οπή εξαγωγής ζεστού αέρα για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, με το αντίστοιχο κόστος σε αεροδυναμική απόδοση. Οι θερμοκρασίες ήταν λίγο υψηλότερες από τις αναμενόμενες, με τον υδράργυρο να φτάνει τους 27ο Κελσίου στην ατμόσφαιρα.
Προβλήματα με το KERS αντιμετώπισε όμως και η McLaren, με το σύστημα στο μονοθέσιο του Jenson Button (4ος) να υπερθερμαίνεται. Ο Nick Heidfeld με τη Renault σημείωσε την 5η επίδοση της διαδικασίας, αλλά πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα 5 γύρους, καθώς πάτησε άτσαλα στο kerb της εξόδου της στροφής 10 στο 60ό λεπτό και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, καταστρέφοντας το ρύγχος στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Γερμανός δε μπορούσε στη συνέχεια να επιλέξει σχέση στο κιβώτιο της Renault, για να επιστρέψει στα pits. Στη Μαλαισία, η Renault παρουσίασε καινούργιο διαχύτη και εμπρός αεροτομή, ωστόσο αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει την καινούργια πίσω αεροτομή που είχε. Η ομάδα προτίμησε να περιμένει μέχρι την Τουρκία για την πίσω αεροτομή, καθώς στην Κίνα δοκιμάζει άλλες αναβαθμίσεις, ακόμα στο ήδη εντυπωσιακό σύστημα εκκίνησης της R31.
Στην 6η θέση βρέθηκε ο Felipe Massa, με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους (ο Fernando Alonso σημείωσε τη 12η μόλις επίδοση), αλλά στη συλλογή δεδομένων για την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου της, που διέθετε μια αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή, στην οποία οι μηχανικοί είχαν τοποθετήσει πράσινη φωσφορούχα μπογιά για να μελετήσουν τη ροή του αέρα καθώς περνάει από τα πτερύγιά της.
Ο Sergio Perez σημείωσε πολύ καλό χρόνο για να βρεθεί στην 7η θέση, σε αντίθεση με τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobayashi (19ος), ο οποίος δοκίμαζε καινούργιες εξατμίσεις σήμερα. Οι rookies τα πήγαν πολύ καλά όσον αφορά τους χρόνους, αφού πίσω από τον Perez κατετάγη ο Pastor Maldonado με τη Williams. Ο Βενεζουελανός είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 7, μόλις 12 λεπτά πριν το τέλος, και στην προσπάθειά του να φύγει από τη μέση, παγιδεύτηκε, καθώς το μονοθέσιό του ακινητοποιήθηκε επάνω στο kerb, με τους κινητήριους τροχούς να βρίσκονται στον αέρα… Στην άλλη Williams, o Rubens Barrichello (17ος) δοκίμαζε καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Vitaly Petrov (Renault) και o Sebastien Buemi με την Toro Rosso, η οποία σήμερα δοκίμαζε αναβαθμισμένες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ οι Mercedes βρέθηκαν στην 11η (Nico Rosberg) και 18η (Michael Schumacher) θέση. Πολύ καλός ήταν ο χρόνος του Heikki Kovalainen, ο οποίος κατετάγη 14ος με τη Lotus. Το άλλο μονοθέσιο της ομάδας οδηγούσε ο 22χρονος Βραζιλιάνος Luiz Razia, ο οποίος είδε την εμπρός αεροτομή του να σπάει, λόγω προβλήματος στην πλήμνη ενός εκ των εμπρός τροχών. Ο Timo Glock συμπλήρωσε μονάχα 9 γύρους, έχοντας περάσει την πλειονότητα του 90λεπτου στο γκαράζ της VIrgin. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Vitantonio Liuzzi αναγκάστηκε να παρκάρει την HRT του στην πίστα, λόγω τεχνικού προβλήματος.
Απογευματινή περίοδος
Ο Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στην απογευματινή περίοδο, ωστόσο η διαφορά του από τις McLaren ήταν πολύ μικρότερη. Εντούτοις, κάποιοι πιστεύουν ότι ο Γερμανός είχε πολύ περισσότερη βενζίνη στο ρεζερβουάρ της Red Bull του απ’ ότι τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας. Επιπλέον, τη στιγμή που ο Lewis Hamilton ανέφερε στον ασύρματο, έπειτα από τον πρώτο κιόλας γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, ότι τα ελαστικά είχαν «τελειώσει», ο Vettel είχε τη δυνατότητα να τα κάνει να διαρκέσουν για αρκετούς γύρους παραπάνω. Ο Hamilton αναγκάστηκε να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα στο μονοθέσιό του για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
Οι Mercedes σημείωσαν μερικούς αρκετά υποσχόμενους χρόνους, με το χρόνο Nico Rosberg να υπολείπεται μονάχα 0,25 δλ. από την καλύτερη επίδοση της ημέρας. Ο Michael Schumacher ακολούθησε τον team mate του στην κατάταξη. Στην 6η θέση κατετάγη ο Felipe Massa με τη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος ήταν 0,8 δλ. πιο αργός από τον Vettel. Το απόγευμα δεν ήταν καλό για τη Ferrari, καθώς ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά της 150ο Italia καθήλωσε τον Fernando Alonso (14ος) στα pits για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ο Ισπανός κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα για τα τελευταία 10 λεπτά.
Εντυπωσιακό χρόνο κατάφερε να σημειώσει ο Adrian Sutil (7ος) με τη Force India, ωστόσο, στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Paul Di Resta δεν κατάφερε καν να βγει στην πίστα, λόγω ενός προβλήματος με την πίεση του καυσίμου στο μονοθέσιό του. Τον Sutil ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων οι δυο Renault, με τον Nick Heidfeld να καταστρέφει ακόμα ένα ρύγχος της R31, έπειτα από μια έξοδο στη στροφή 1 στο μέσο της διαδικασίας. Ο Γερμανός κατάφερε να επιστρέψει στα pits, διανύοντας κάποια απόσταση σπρώχνοντας το μονοθέσιό του(!) και κατάφερε να ξαναβγεί στην πίστα 20 λεπτά αργότερα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι έπειτα από το ατύχημα που είχε ο Vitaly Petrov στη Μαλαισία, για αυτό το σαββατοκύριακο χρησιμοποιεί άλλο πλαίσιο, και συγκεκριμένα αυτό με το οποίο αγωνίστηκε ο Heidfeld στην Αυστραλία.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Mark Webber, o οποίος έδειξε να δυσκολεύεται λίγο περισσότερο από τον team mate του στη Red Bull το απόγευμα. Στο άλλο στρατόπεδο της εταιρίας, την Toro Rosso, ο Sebastien Buemi (13ος) ανέφερε στον ασύρματο ότι το KERS του δε λειτουργούσε. Ο Vitantonio Liuzzi πρόλαβε να σημειώσει μονάχα ένα γρήγορο χρόνο, καθώς οι μηχανικοί της HRT εργάζονταν επάνω στο μονοθέσιό του για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ωστόσο, αμφότερα τα μονοθέσια της ισπανικής ομάδας κατάφεραν να κινηθούν ταχύτερα από τις Virgin. Ο Timo Glock, που ήταν τελευταίος από αυτούς που σημείωσαν χρόνο, βρέθηκε έξω από το 107% του χρόνου του Vettel.
 

Δηλώσεις
Paul Hembery (αγωνιστικός διευθυντής Pirelli)
«Περιμένω να έχουμε δυο pit stop ανά μονοθέσιο την ημέρα του αγώνα, παρόμοια με την Αυστραλία. Το σκληρό ελαστικό διαρκούσε περίπου 20 γύρους την Παρασκευή και το μαλακό 13. Κάποιοι, μπορεί να σκέφτονται να υιοθετήσουν μια επιθετική στρατηγική ενός pit stop. Σίγουρα ο (Sebastian) Vettel έκανε ένα πολύ μεγάλο stint στη δεύτερη περίοδο και έδειξε να έχει πολύ χαμηλή φθορά. Ήταν πολύ σταθερός».
Sebastian Vettel (Red Bull)
«Βρήκαμε έναν καλό ρυθμό και είμαστε ευχαριστημένοι με το μονοθέσιο. Υπάρχουν ακόμα πολλά να κάνουμε και νομίζω ότι τα περιθώρια θα είναι στενά αύριο και την Κυριακή».

Mark Webber (Red Bull)

«Δεν είχα την καλύτερη δεύτερη περίοδο, ιδίως στο μικρό stint με τα καινούργια ελαστικά, για αυτό ο χρόνος μου είναι λίγο αργός, αλλά το μεγάλο stint με τα μαλακά ελαστικά ήταν καλό. Θα δούμε το KERS σήμερα, όπως είναι φυσικό, θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε αυτό το σαββατοκύριακο».

Lewis Hamilton (McLaren)
«Το μονοθέσιο δεν ήταν κακό στο τέλος της απογευματινής περιόδου, και κατάφερα να κάνω έναν αξιοπρεπή χρόνο, παρά το ότι δεν ένιωθα απόλυτα άνετα μαζί του. Αντιμετωπίζουμε μερικές δυσκολίες με το στήσιμο. Το μονοθέσιο δεν αποδίδει σε όλους τους τομείς όπως περιμέναμε: πρέπει να δούμε αν το ζήτημα με το ζύγισμα του μονοθεσίου οφείλεται στις αναβαθμίσεις ή σε μη ικανοποιητικό στήσιμο. Θα περάσουμε αυτό το βράδυ κοιτώντας ποια στοιχεία του καινούργιου πακέτου θα επιλέξουμε να κρατήσουμε για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο».
Jenson Button (McLaren)
«Για το απόγευμα, δοκιμάσαμε μερικά πράγματα και δε βελτίωσαν το ζύγισμα του μονοθεσίου. Οπότε, προσπαθούμε να δούμε γιατί οι αλλαγές δε μας έδωσαν τη βελτίωση που περιμέναμε. Το μονοθέσιο έμοιαζε αρκετά ισχυρό με τα σκληρά ελαστικά, αλλά λιγότερο με τα μαλακά».
Felipe Massa (Ferrari)
«Ο Fernando (Alonso) χρησιμοποίησε μερικά καινούργια εξαρτήματα, αλλά είναι πολύ νωρίς να πούμε εάν πραγματικά αντιπροσωπεύουν βελτίωση».
Fernando Alonso (Ferrari)
«Ο Felipe (Massa) και εγώ βρήκαμε καλύτερη προθέρμανση στο σκληρό ελαστικό εδώ, απ’ ότι στους άλλους δυο αγώνες, οπότε, θα πρέπει να είναι καλά για εμάς όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές, και σίγουρα τον αγώνα».
Nico Rosberg (Mercedes)
«Σήμερα κάναμε ένα μικρό βήμα προόδου, ειδικά το πρωί, όπου μάθαμε μερικά θετικά πράγματα για το μονοθέσιο, σε σύγκριση με τη Μαλαισία».
Michael Schumacher (Mercedes)
«Αλλάξαμε την προσέγγισή μας αυτό το σαββατοκύριακο και νομίζω ότι αυτό απέδωσε καρπούς. Επικεντρωθήκαμε κυρίως σε υψηλότερα φορτία καυσίμου, και φαίνεται ότι μπορούμε να βρούμε το στήσιμο καλύτερα απ’ ότι αν ξεκινούσαμε με λίγα καύσιμα».
Norbert Haug (αντιπρόεδρος αγωνιστικού τμήματος Mercedes)
«Το KERS του Michael (Schumacher) δε λειτουργούσε, και αυτό κόστισε χρόνο στο γύρο. Θα διορθώσουμε αυτό το πρόβλημα για αύριο».
Rubens Barrichello (Williams)
«Δοκιμάζαμε καινούργια εξαρτήματα στο μονοθέσιό μου στις δοκιμές σήμερα. Έδειξαν να χάνουν λίγη απόδοση προς το τέλος της δεύτερης περιόδου όμως, το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να εργαστούμε σκληρά για να τα αξιολογήσουμε σωστά. Πρέπει να εξετάσουμε τα δεδομένα για να δούμε εάν θα κρατήσουμε αυτό το σχέδιο ή θα επιστρέψουμε στο αρχικό».
Sergio Perez (Sauber)
«Αφότου κρύωσα από τον κλιματισμό, δεν έχω νιώσει καλά από τον αγώνα στη Μαλαισία».
Kamui Kobayashi (Sauber)
«Τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν πολύ χαμηλά, ειδικά στην αρχή της ημέρας. Η πίστα είναι πολύ σκονισμένη και μερικά σημεία έχουν καινούργιο ασφαλτοτάπητα, που είχε μερικές παγίδες».
Sebastien Buemi (Toro Rosso)
«Έχουν ασφαλτοστρώσει εκ νέου αρκετούς τομείς, ειδικά στην πρώτη στροφή, όπου έχουν καταφέρει να ξεφορτωθούν μια πολύ μεγάλη ανομοιομορφία. Υπάρχουν και μερικά άλλα σημεία που είναι πιο λεία».
Dominic Harlow (επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Force India)
«Κατά τη διάρκεια της πρωινής περιόδου, ο Paul (Di Resta) αξιολογούσε τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που φέραμε για αυτό τον αγώνα, οι οποίες φαίνεται να συμπεριφέρονται όπως περιμέναμε. O Paul αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με το KERS».

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
 

GP Κίνας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:38.739
198.742
23
2
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:39.354
0.615
197.512
27
3
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:40.845
2.106
194.592
21
4
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:40.940
2.201
194.409
22
5
9
Nick Heidfeld
Renault
1:40.987
2.248
194.318
5
6
6
Felipe Massa
Ferrari
1:41.046
2.307
194.205
25
7
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:41.189
2.450
193.930
20
8
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:41.222
2.483
193.867
20
9
10
Vitaly Petrov
Renault
1:41.231
2.492
193.850
16
10
18
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:41.328
2.589
193.664
21
11
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:41.361
2.622
193.601
23
12
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:41.434
2.695
193.462
15
13
14
Nico Hulkenberg
Force India-Mercedes
1:41.494
2.755
193.347
20
14
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
1:41.579
2.840
193.186
13
15
15
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
1:41.610
2.871
193.127
18
16
19
Daniel Ricciardo
Toro Rosso-Ferrari
1:41.752
3.013
192.857
20
17
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:41.939
3.200
192.503
25
18
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:42.301
3.562
191.822
23
19
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:43.792
5.053
189.067
20
20
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
1:44.089
5.350
188.527
20
21
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
1:44.359
5.620
188.039
18
22
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:44.438
5.699
187.897
11
23
21
Luiz Razia
Lotus-Renault
1:44.542
5.803
187.710
9
24
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
1:45.019
6.280
186.858
23

 

GP Κίνας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:37.688
200.880
34
2
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:37.854
0.166
200.540
22
3
4
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:37.935
0.247
200.374
31
4
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:37.943
0.255
200.357
34
5
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:38.105
0.417
200.027
29
6
6
Felipe Massa
Ferrari
1:38.507
0.819
199.210
36
7
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:38.735
1.047
198.750
35
8
9
Nick Heidfeld
Renault
1:38.805
1.117
198.609
26
9
10
Vitaly Petrov
Renault
1:38.859
1.171
198.501
31
10
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:39.327
1.639
197.566
33
11
16
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:39.538
1.850
197.147
33
12
12
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:39.667
1.979
196.892
37
13
18
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:39.771
2.083
196.686
18
14
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:39.000
1.312
198.218
17
15
19
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:39.828
2.140
196.574
25
16
11
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:39.925
2.237
196.383
32
17
17
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:39.953
2.265
196.328
30
18
20
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
1:40.476
2.788
195.306
30
19
21
Jarno Trulli
Lotus-Renault
1:41.482
3.794
193.370
32
20
22
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
1:42.902
5.214
190.702
25
21
23
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
1:43.850
6.162
188.961
3
22
25
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
1:44.008
6.320
188.674
35
23
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:44.747
7.059
187.343
12
24
15
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!