X
Αγώνες

F1: GP Καναδά-Στην pole o Hamilton

O Lewis Hamilton κατάφερε να σπάσει το μονοπώλιο στις pole position της Red Bull, σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές του Καναδικού GP.

O Lewis Hamilton κατάφερε να σπάσει το μονοπώλιο στις pole position της Red Bull, σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές του Καναδικού GP, χρησιμοποιώντας όμως την πιο μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τους οδηγούς της αυστριακής ομάδας, που χρησιμοποίησαν την πιο σκληρή, έτσι ώστε να έχουν τα ιδανικά ελαστικά για το πρώτο stint, καθώς σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής προβλέψεις, τα μαλακά Bridgestone δεν πρόκειται να αντέξουν πολλούς γύρους στον αγώνα, ιδίως με γεμάτα ρεζερβουάρ. Στην 4η θέση θα παραταχθεί αύριο ο Fernando Alonso, με πίσω του τον δεύτερο οδηγό της McLaren, Jenson Button. Αμφότεροι χρησιμοποίησαν στο Q3 την μαλακή γόμα της Bridgestone, με την οποία θα εκκινήσουν και τον αγώνα. Ο Vitantonio Liuzzi πραγματοποίησε την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές, καταλαμβάνοντας την 6η θέση για την εκκίνηση του αυριανού αγώνα, εμπρός από τη δεύτερη Ferrari, που οδηγεί ο Felipe Massa. Πίσω από τον Βραζιλιάνο θα εκκινήσει ο Robert Kubica με τη Renault (ο οποίος συμμετείχε στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας με την πιο σκληρή γόμα), ενώ ο Adrian Sutil σημείωσε την 9η επίδοση του Q3, για να συμπληρώσει το θρίαμβο της Force India, που για πρώτη φορά θα παρατάξει και τα δυο τα μονοθέσιά της εμπρός από αμφότερες τις Mercedes, αφού ο Nico Rosberg δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 10η επίδοση, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε την πιο μαλακή γόμα στο τελευταίο 10λεπτο. Ο Michael Schumacher δεν κατάφερε να προβιβαστεί καν στο Q3 και συμβιβάστηκε με την 13η θέση εκκίνησης, πίσω από αμφότερες τις Williams, οι οποίες δείχνουν βελτιωμένες στον Καναδά, με την πίστα του Μόντρεαλ να ευνοεί την FW32.
Η διαχείριση των ελαστικών είναι μείζονος σημασίας στον Καναδά, όπως αποδείχθηκε από τις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές. Οι ομάδες πειραματίζονταν με αμφότερες τις γόμες στα δυο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, για να επιλέξουν με ποια από τις δυο θα έκαναν την τελική τους προσπάθεια στο Q3, καθώς με το ίδιο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησαν οι οδηγοί για την ταχύτερη επίδοσή τους, είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν τον αγώνα. Η σημερινή διαδικασία παρουσίασε επιπλέον δυσκολία, διότι η χθεσινοβραδινή βροχή ξέπλυνε το λάστιχο που στρώθηκε στο ασφαλτόστρωμα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Η Bridgestone προβλέπει ότι θα είναι απαραίτητο για τους οδηγούς να πραγματοποιήσουν δυο pit stop θεωρώντας σχεδόν αδύνατο το ενδεχόμενο εκτέλεσης στρατηγικής που προβλέπει μονάχα μια στάση στα pits, όπως έχει συμβεί στην πλειονότητα των προηγούμενων αγώνων, επειδή τα ελαστικά δεν αντέχουν πολλούς γύρους στη συγκεκριμένη πίστα. Η υπέρμετρη φθορά τους προκαλείται από το γεγονός ότι το -καινούργιο σε πολλά σημεία της πίστας- ασφαλτόστρωμα του Μόντρεαλ είναι εξαιρετικά λείο. Συνεπώς, τα ελαστικά δεν παράγουν επαρκή πρόσφυση, δεν αναπτύσσουν τις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας και η επιφάνεια του πέλματος «σκίζεται» -και δεν λιώνει, όπως συμβαίνει συνήθως όταν παρουσιάζεται το φαινόμενο του graining- με τρόπο που δεν είναι φυσιολογικός. Η διαφορά απόδοσης στο γύρο μεταξύ των δυο ελαστικών δεν είναι πολύ μεγάλη, με την μαλακή να είναι ταχύτερη, παρέχοντας καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές, χωρίς όμως να προσφέρει την πλευρική υποστήριξη που έχει τη δυνατότητα να παράγει η πιο σκληρή γόμα. Ωστόσο, με γεμάτα ρεζερβουάρ, η μαλακή γόμα είναι πιο αργή κατά 0,6 δλ. στο γύρο, ενώ οι υπολογισμοί της Bridgestone συνιστούν ότι στο μέσο της απόστασης που θα καλυφθεί στον αγώνα, η σκληρή γόμα χάνει 7 δλ. σε απόδοση, ενώ η μαλακή 16,2! Λογικά, οι οδηγοί που επέλεξαν να εκκινήσουν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα θα κάνουν ένα πολύ μικρό αρχικό stint με αυτήν, σε αντίθεση με όσους θα ξεκινήσουν με τη σκληρή γόμα, που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση. Μοναδικές ελπίδες για τους οδηγούς που θα εκκινήσουν με την μαλακή γόμα εξίσωσης των διαφορών, είναι να ξεκινήσει ο αγώνας υπό βροχή, κάτι που δεν είναι απίθανο σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις, ή η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους αρχικούς γύρους.
Ο Lewis Hamilton, στο γύρο επιστροφής του στα pits έπειτα από τη λήξη της διαδικασίας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μονοθέσιό του (το οποίο μάλιστα έσπρωξε μόνος του για λίγα μέτρα) στην πίστα, καθώς σώθηκαν όλα τα αποθέματα καυσίμου στο ρεζερβουάρ της McLaren του και η ομάδα χρειαζόταν έστω και μερικά γραμμάρια, για να αναλύσει ένα δείγμα τους για να επιβλέψει τη λειτουργία του κινητήρα. Από τότε που συμμετέχει στη Formula 1, ο Βρετανός δεν έχει αφήσει κανέναν άλλο οδηγό να κατακτήσει την pole position στον Καναδά, αφού θα εκκινήσει για τρίτη συνεχόμενη φορά από την πρώτη θέση στο Μόντρεαλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Hamilton ακούμπησε τον τοίχο στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, κάτι που ανάγκασε τους μηχανικούς της McLaren να αντικαταστήσουν τη δεξιά ανάρτηση του μονοθεσίου του πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η McLaren στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, ο Hamilton πιστεύει ότι η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική αύριο, δηλώνοντας ότι ίσως η πίστα βελτιωθεί, ενώ ποντάρει και στην επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, η οποία είναι όπως πάντα πολύ πιθανή στον Καναδά. Ο 25χρονος Βρετανός δεν πιστεύει ότι η επιλογή της McLaren να χρησιμοποιήσει την μαλακή γόμα στο Q3 αποτελεί ρίσκο, καθώς η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο διαθέσιμων ελαστικών της Bridgestone δεν ήταν τόσο μεγάλη. Προβλέπει ότι διαφορά απόδοσης δε θα είναι τόσο μεγάλη αύριο, που η πίστα θα είναι στρωμένη με περισσότερο λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή απ’ ότι εχθές. Ο Hamilton δήλωσε πως γνώριζε ότι η στρατηγική της Red Bull θα είναι να χρησιμοποιήσει την σκληρή γόμα στο Q3, καθώς ήταν η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες που χρησιμοποίησε την μαλακή γόμα στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.
Την ίδια στιγμή, οι δυο οδηγοί της Red Bull πιστεύουν ότι η επιλογή της σκληρής γόμας για το Q3 και το πρώτο stint του αγώνα ήταν η σωστή. Δεδομένης της ανωτερότητας του μονοθεσίου της ομάδας στις κατατακτήριες δοκιμές, οι άνθρωποι της Red Bull εκτίμησαν ότι είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης ακόμα και με την πιο σκληρή γόμα, που ήταν πιο αργή στον ένα γύρο και επαληθεύτηκαν από την επίδοση του Mark Webber, ο οποίος κατάφερε για πέμπτη φορά φέτος (και 4η συνεχόμενη) να βρεθεί εμπρός από τον team mate του, Sebastian Vettel στη σειρά εκκίνησης. Ο Webber μάλιστα έξυσε τον τοίχο των Πρωταθλητών στην εξωτερική του τελευταίου chicane στην τελική του προσπάθεια, χωρίς εμφανείς περαιτέρω επιπτώσεις.
Ο Vettel δήλωσε ότι λόγω της φύσης της πιο σκληρής γόμας, που χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αναπτύξει την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, δεν είχε τη δυνατότητα να σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο παρά μόνο στην τελευταία του προσπάθεια, αφού μέχρι αυτήν, βρισκόταν στην 9η θέση. Ο Γερμανός είπε ότι αυτός ο συγχρονισμός δεν ήταν ο ιδανικός και πως ο γύρος που του απέφερε τη 3η θέση εκκίνησης δεν ήταν απόλυτα καθαρός, αλλά ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα.
O Fernando Alonso, ο οποίος χρησιμοποίησε την μαλακή γόμα στην προσπάθειά του στο Q3, πιστεύει ότι η διαφορά στις στρατηγικές των κορυφαίων συνδυασμών θα παράγει έναν ενδιαφέροντα αγώνα και o ίδιος στοχεύει στο βάθρο για αύριο. Ο Ισπανός πιστεύει ότι αν είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ένα δεύτερο σετ ελαστικών στο Q3 θα είχε βελτιώσει την επίδοσή του κατά μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία αν σκεφτεί κανείς ότι έχασε την 3η θέση για 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ο Jenson Button δεν κατάφερε να βρει το ρυθμό του με την μαλακή γόμα όπως ο team mate του στη McLaren και ήταν εμφανές ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, το οποίο παρουσίαζε εκτεταμένη υπερστροφή, αναγκάζοντάς τον πολλές φορές να καταφύγει σε ανάποδο τιμόνι, κάτι εντελώς ασυνήθιστο για τον ίδιο και τη φύση του εξαιρετικά λείου οδηγικού του στυλ. Ο Βρετανός δήλωσε ότι έδωσε τον καλύτερο εαυτό του και δε μπορούσε να πετύχει κάτι καλύτερο σήμερα. Όπως είναι φυσικό, δεν είναι ευχαριστημένος από την 5η θέση την οποία πέτυχε…
Ο Vitantonio Liuzzi ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές, επίδοση στην οποία τον βοήθησε και η αλλαγή πλαισίου για αυτό τον αγώνα, έπειτα από τις ζημιές που είχε υποστεί το προηγούμενό του στο Μονακό. Ο Ιταλός δήλωσε ότι η πίστα του Μόντρεαλ ταιριάζει στο μονοθέσιο της Force India.
Ο Felipe Massa δήλωσε ότι κατάφερε να σημειώσει την καλύτερη επίδοσή του στον 4ο γύρο του σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε στο Q3, ο οποίος όμως δεν ήταν τέλειος. O Βραζιλιάνος δεν είναι ευχαριστημένος από την 7η θέση, ωστόσο η Ferrari είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ότι ήταν στην Τουρκία, σύμφωνα με τα λόγια του.
O Robert Kubica δήλωσε ότι διαπίστωσε από τους πειραματισμούς του στο Q2, διαπίστωσε την υπεροχή της μαλακής γόμας σε απόδοση, ωστόσο το graining που παρουσίαζε αυτή ήταν εκτεταμένο, όπως και εχθές. Συνεπώς, ο Πολωνός οδηγός της Renault αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την πιο σκληρή γόμα στο Q3, η οποία του κόστισε μεν κάτι σε απόλυτη επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, ευελπιστεί όμως ότι θα τον ευνοήσει στο αρχικό κομμάτι του αγώνα αύριο.
Ο Adrian Sutil δήλωσε ότι δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από τα ελαστικά του στην τελευταία του προσπάθεια, καθώς αντιμετώπισε δυσκολίες να φέρει αυτά του εμπρός άξονα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους, γεγονός που οδήγησε σε πιο υποστροφική συμπεριφορά της Force India. H ομάδα στοχεύει σε διπλό τερματισμό στους βαθμούς.
Και ο Nico Rosberg αντιμετώπισε δυσκολίες να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν, παρά το γεγονός ότι όπως δήλωσε, η Mercedes διαθέτει ένα καλό μονοθέσιο για τις απαιτήσεις της πίστας του Μόντρεαλ. Ο Γερμανός είχε χάσει σχεδόν ολόκληρη την ώρα των πρωινών ελεύθερων δοκιμών λόγω ενός προβλήματος με το συμπλέκτη του μονοθεσίου του.
Αμφότεροι οι οδηγοί της Williams δήλωσαν ότι άντλησαν το μέγιστο από τα μονοθέσιά τους στις κατατακτήριες δοκιμές, γεγονός που τους απέφερε την 11η και τη 12η θέση εκκίνησης.
Απογοητευμένος από την επίδοσή του ήταν ο Michael Schumacher, δηλώνοντας ότι το μονοθέσιό του δεν είχε το κατάλληλο ζύγισμα, καθώς παρουσίαζε προβληματική οδηγική συμπεριφορά, όντας ασταθές στα φρεναρίσματα. Παρά τις αλλαγές στο στήσιμο της Mercedes έπειτα από τις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, οι οποίες φάνηκαν λογικές στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ωστόσο τα προβλήματα επανεμφανίστηκαν το απόγευμα στις κατατακτήριες.
Αξίζει να αναφερθεί η εξαιρετική επίδοση του Heikki Kovalainen, ο οποίος βρέθηκε με την Lotus, η οποία διανύει το 8ο μόλις αγωνιστικό της σαββατοκύριακο, μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τη Sauber του Kamui Kobayashi, ακόμα και αν τα ελβετικά μονοθέσια αντιμετώπιζαν ιδιαίτερες δυσκολίες και ο Ιάπωνας βρήκε κίνηση στο γρήγορο γύρο του. Επίσης, ο Bruno Senna με την HRT κατάφερε να βρεθεί ξανά εμπρός από τον Lucas di Grassi της Virgin.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
GP Καναδά: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφορά
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:15.889
1:15.528
1:15.105
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:16.423
1:15.692
1:15.373
0.268
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:16.129
1:15.556
1:15.420
0.315
4
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:16.171
1:15.597
1:15.435
0.330
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:16.371
1:15.742
1:15.520
0.415
6
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:17.086
1:16.171
1:15.648
0.543
7
7
Felipe Massa
Ferrari
1:16.673
1:16.314
1:15.688
0.583
8
11
Robert Kubica
Renault
1:16.370
1:15.682
1:15.715
0.610
9
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:16.495
1:16.295
1:15.881
0.776
10
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:16.350
1:16.001
1:16.071
0.966
11
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:16.880
1:16.434
1.329
12
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:16.770
1:16.438
1.333
13
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:16.598
1:16.492
1.387
14
12
Vitaly Petrov
Renault
1:16.569
1:16.844
1.739
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:17.356
1:16.928
1.823
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:17.027
1:17.029
1.924
17
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:17.611
1:17.384
2.279
18
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:18.019
2.914
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:18.237
3.132
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:18.698
3.593
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:18.941
3.836
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:19.484
4.379
23
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:19.675
4.570
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:27.757
12.652
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!