X
Αγώνες

F1: GP Καναδά-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

O Jenson Button ήταν ο ταχύτερος οδηγός το πρωί, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στην απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Καναδικού GP.

O Jenson Button ήταν ο ταχύτερος οδηγός το πρωί, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στην απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Καναδικού GP.
Ο Jenson Button σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, με τον Michael Schumacher να τοποθετείται μεταξύ των δυο McLaren, στη δεύτερη θέση. Αφού ήταν εμφανές ότι η πίστα ήταν εξαιρετικά σκονισμένη, παρέχοντας μηδενική πρόσφυση, πέρασε μισή ώρα μέχρι κάποιος οδηγός να σημειώσει έναν γρήγορο γύρο, ενώ οι κορυφαίοι συνδυασμοί περίμεναν μέχρι το μέσο της διαδικασίας για να μπουν στην πίστα. Όταν το έκαναν, η μάχη για την κορυφή δόθηκε μεταξύ του Michael Schumacher και των οδηγών της McLaren, με τους τρεις τους να εναλλάσσονται στην πρώτη θέση. Η McLaren διένυσε το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου 90λεπτου με τους οδηγούς της στις δυο πρώτες θέσεις, ωστόσο στο τέλος ο Schumacher κατάφερε να εισχωρήσει ανάμεσά τους. Παρά το γεγονός ότι οι έξοδοι από την πίστα ήταν πολυάριθμες (Schumacher, Alonso, Petrov, Senna, Hamilton, Buemi) δεν υπήρξε καμία επαφή με τους τοίχους, αν και ο Sebastian Vettel έξυσε έναν από αυτούς στα τελευταία λεπτά. Ο Pedro de la Rosa είχε επίσης ένα τετ-α-κέ στη φουρκέτα.
Την 4η θέση στη διαδικασία κατέλαβε ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes, με την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του, για να καταταγεί εμπρός από τον Sebastian Vettel, o οποίος άρχισε να σημειώνει ανταγωνιστικούς χρόνους μονάχα προς το τέλος, ενώ ο team mate του στη Red Bull, Mark Webber ήταν μόλις 14ος. Ο Robert Kubica κατετάγη 6ος με τη Renault, εμπρός από τον Fernando Alonso, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Vitantonio Liuzzi (Force India) και οι δυο οδηγοί της Williams. Μάλιστα, ο Rubens Barrichello έμεινε ακινητοποιημένος στην έξοδο του pit lane στα τελευταία λεπτά. Ο Felipe Massa ήταν μόλις 12ος, πίσω από τον Adrian Sutil. Ο Lucas di Grassi ήταν ιδιαίτερα άτυχος, καθώς πέρασε μεγάλο μέρος της διαδικασίας στα pits, ενώ οι μηχανικοί του επισκεύαζαν το μονοθέσιό του, ενώ όταν βγήκε εντέλει στην πίστα, κατάφερε να συμπληρώσει μόλις 4 γύρους, πριν αναγκαστεί να παρκάρει τη Virgin του στην περιοχή διαφυγής της 6ης στροφής, λόγω τεχνικού προβλήματος. Παράλληλα, ο Karun Chandhok αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί στον Καναδά ένα καινούργιο πλαίσιο του μονοθεσίου της HRT, καθώς έπειτα από το ατύχημα που είχε στο Μονακό με τον Jarno Trulli, το προηγούμενο σασί, με το οποίο αγωνίστηκε στην Τουρκία, συμπεριφερόταν κάπως παράξενα.
O Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στην απογευματινή περίοδο, για να καταταγεί εμπρός από τον Fernando Alonso και τον Nico Rosberg στο δεύτερο 90λεπτο. Παρά τις πολλές εξόδους, δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα και το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η φθορά των ελαστικών, με όλους τους οδηγούς να παραπονούνται για εκτεταμένο graining. H πολύ μαλακή γόμα παρήγαγε μεν ταχύτερους χρόνους από την μέση, ωστόσο, ο Vettel κατάφερε να την κάνει να λειτουργήσει μονάχα στον τρίτο γύρο του, ενώ έπειτα από μερικά μονάχα περάσματα φθειρόταν τόσο πολύ, που οι χρόνοι ανέβαιναν 6 και 8 δευτερόλεπτα! Ενδεχομένως, η αγωνιστική γραμμή δεν είχε στρωθεί με αρκετό λάστιχο, ίσως η Bridgestone έχει ρισκάρει υπερβολικά με την επιλογή ελαστικών για αυτό τον αγώνα. Αυτό θα αποδειχθεί ενδεχομένως τις επόμενες ημέρες, εφόσον δεν βρέξει, όπως προβλέπεται.
O Vettel ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε την πιο μαλακή γόμα και κατάφερε να γράψει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας λίγο πριν τη συμπλήρωση της πρώτης ώρας της διαδικασίας, εκθρονίζοντας από την κορυφή τον Nico Rosberg, τον οποίο έσπρωξε στην τρίτη θέση λίγο αργότερα ο Fernando Alonso με τη Ferrari. O Mark Webber κατετάγη τέταρτος με την άλλη Red Bull, εμπρός από τον Felipe Massa με τη δεύτερη Ferrari. O Adrian Sutil έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον 6ο χρόνο με τη Force India, για να καταταγεί εμπρός από τον Lewis Hamilton με τη McLaren. Oι Robert Kubica (Renault), Michael Schumacher (Mercedes) και Vitantonio Liuzzi (Force India) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, εμπρός από τον ταχύτερο της πρωινής περιόδου, Jenson Button, ο οποίος ακολουθήθηκε από τις δυο Williams. O ταχύτερος οδηγός από τις καινούργιες ομάδες ήταν ο Heikki Kovalainen της Lotus, όντας σχεδόν 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους οδηγούς της HRT, ωστόσο ο team mate του, Jarno Trulli είχε πολύ πιο δύσκολο έργο, καθώς λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος κόλλησε το κιβώτιό του σε μια σχέση και οι μηχανικοί του έκαναν αρκετή ώρα να επιδιορθώσουν τη βλάβη. Συνεπώς, ο Ιταλός πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα 11 γύρους.
Δηλώσεις

Lewis

Hamilton
«Δεν είμαι ευχαριστημένος με το πώς εξελίχθηκε αυτό το απόγευμα, νομίζω ότι σήμερα, γενικά, η πίστα ήταν απλά απίστευτα δύσκολη στην οδήγηση. Είναι πολύ δύσκολο να ενεργοποιήσεις τα ελαστικά, να τα φέρεις στην κατάλληλη θερμοκρασία και είναι σα να βρίσκεσαι στον πάγο εκεί έξω. Είναι τόσο γλιστερά. Είναι τεράστια η διαφορά με το πώς ήταν όταν βρέθηκα εδώ την τελευταία φορά. Είχαμε πολύ καλή πρόσφυση (τότε), η πίστα βελτιωνόταν συνεχώς, αλλά είχαμε δυσκολίες (σήμερα), σίγουρα. Δεν απομακρυνόμαστε στις ευθείες, ακουμπάμε πολύ στο έδαφος. Υπάρχουν τομείς στους οποίους μπορούμε να βελτιωθούμε, πρέπει απλά να κάνουμε μια μακροσκελή ανάλυση τώρα και να κατανοήσουμε προς τα πού θα πορευθούμε με το μονοθέσιο αύριο. Αλλά είναι λίγο άγνωστο, διότι δοκιμάσαμε μερικά πράγματα και το μονοθέσιο ήταν το ίδιο κακό, αν όχι χειρότερο. Με τη μαλακή γόμα είναι απίστευτο. Με το graining που είχα, ήμουν αναγκασμένος να επιστρέψω στα pits. Aλλά νομίζω ότι πολλοί οδηγοί είχαν την ίδια εμπειρία, εκτός ίσως από τις Red Bull, οπότε θα είναι ενδιαφέρον. Δε νομίζω ότι θα δείτε ένα μακρύ πρώτο stint με τα μαλακά ελαστικά, αυτό είναι σίγουρο».

Jenson Button
«Δεν ξέρω, πρέπει να μάθουμε, γιατί ήμασταν ανταγωνιστικοί σήμερα το πρωί, ίσως με λιγότερα καύσιμα από τους περισσότερους, αλλά… Αυτό το απόγευμα είχα μερικές δυσκολίες με το ζύγισμα, αστάθεια κατά το φρενάρισμα. Τα ελαστικά δεν αντέχουν πολύ. Χρησιμοποίησα τη μαλακή γόμα στο τέλος με βαρύ φορτίο καυσίμου και παρουσιάστηκε τόσο πολύ graining που επέστρεψα στα pits, τοποθέτησα τη σκληρή γόμα και πήγα 2-3 δευτερόλεπτα από τα άλλα μονοθέσια τα οποία χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα. Και πάλι όμως, ξεκίνησε να εμφανίζεται graining. Έχουμε μερικά θέματα με τα ελαστικά, όλοι παλεύουν με το ίδιο πράγμα, οπότε πιστεύω ότι θα είναι ένας αρκετά ενδιαφέρον αγώνας να δούμε τι θα συμβεί με τις στρατηγικές. Έχασα πρόσφυση αυτό το απόγευμα, οπότε μαντεύω ότι οι περισσότεροι πήγαν προς την άλλη κατεύθυνση. Είναι περίεργο πώς έχασα πρόσφυση το απόγευμα, όταν υπάρχει περισσότερο λάστιχο στην πίστα, αλλά θα το εξιχνιάσουμε είναι σίγουρο. Κοιτώντας τη συνοχή μας, έχουμε μερικές δυσκολίες, οπότε ίσως να μην έχουμε ρυθμίσει το μονοθέσιο να παράγει αρκετή αρνητική άντωση».

Mark Webber
«Νομίζαμε ότι η McLaren θα έκανε περισσότερα πράγματα σήμερα, αλλά είναι νωρίς στο σαββατοκύριακο. Είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι με το πώς πήγε η ημέρα. Νομίζω ότι μείναμε ευχάριστα έκπληκτοι με το ρυθμό μας, κάτι που είναι καλό για εμάς. Θα έχουμε μια κοντινή μάχη για την pole αύριο με όλους, αλλά το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό σήμερα και θα δούμε πώς θα πάει το σαββατοκύριακο. Η μαλακή γόμα δεν είναι καλή, μάλιστα, είναι πολύ φτωχή για τους περισσότερους. Δεν είναι ό,τι καλύτερο προς το παρών, αλλά θα πρέπει να είναι εντάξει για την Κυριακή».

Sebastian Vettel
«Φαίνεται εντάξει για εμάς, είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί. Το μυστικό εδώ είναι τα ελαστικά. Όλοι γλιστρούσαν προς το τέλος ήταν πιο πολύ σαν rally cross απ’ ότι Formula 1! Η πίστα ήταν πολύ σκονισμένη σήμερα το πρωί, αλλά αυτό είναι φυσικό και θα βελτιωθεί με την εξέλιξη του σαββατοκύριακου. Το μυστικό με αυτές τις πίστες είναι να μην πανικοβληθείς, καθώς έρχονται προς το μέρος σου. Κάναμε μονάχα μικρές προσαρμογές μεταξύ των δυο περιόδων».

Michael Schumacher
«Οι περίοδοί μου σήμερα ήταν λίγο ανάμικτες. Το πρωί κάναμε πρόοδο, αλλά προς το τέλος μεταφέραμε μερικά προβλήματα στη δεύτερη περίοδο τα οποία δε μπορούσαμε να λύσουμε. Η βασική μας μέριμνα αυτό το απόγευμα ήταν να κάνουμε τα ελαστικά να λειτουργήσουν. Το προαίσθημά μου είναι ότι θα αποδώσουμε σύμφωνα με τις προσδοκίες μας, που είναι να είμαστε η τρίτη ταχύτερη από τις ομάδες».

Nico Rosberg
«Είμαι ευχαριστημένος γενικά με την πρόοδο που κάναμε σήμερα, αν και οι συνθήκες ήταν δύσκολες διότι ήταν πολύ γλιστερά στην πίστα. Κάναμε μερικές καλές αλλαγές στο στήσιμο για να βοηθήσουμε το μονοθέσιο σε αυτή την πίστα και αφιερώσαμε πολύ χρόνο εργαζόμενοι με τα ελαστικά για να κατανοήσουμε την απόδοσή τους. Η μαλακή γόμα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη και είχαμε μερικές δυσκολίες εκεί, όπως πολλές ομάδες. Αλλά συνολικά, ήταν μια καλή αρχή».

Fernando Alonso
«Τα αποτελέσματα της Παρασκευής μας λένε λίγα πράγματα. Στη δεύτερη περίοδο στην Τουρκία δεν τα είχαμε πάει άσχημα και έπειτα όλοι είδαν τι συνέβη στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Εργαστήκαμε επάνω στα φρένα που καταπονούνται πάρα πολύ εδώ και σε διάφορα στησίματα του μονοθεσίου, καθώς και διαφορετικά επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης: έχουμε μερικές ακόμα ιδέες να δοκιμάσουμε αύριο το πρωί, πριν πάρουμε την τελική απόφαση».

Felipe Massa
«Δεν ήταν εύκολη ημέρα, ειδικά σε ότι αφορά την φθορά των πίσω ελαστικών, ένας τομέας ο οποίος ενδέχεται να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον αγώνα της Κυριακής. Απ’ ό,τι είδαμε σήμερα, το μονοθέσιό μας φαίνεται να είναι πιο ανταγωνιστικό απ’ ό,τι στον προηγούμενο αγώνα: η διαφορά με τις δυνατότερες ομάδες όπως η Red Bull και η McLaren φαίνεται να είναι μικρότερη και πραγματικά πιστεύω ότι μπορούμε να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

GP Καναδά: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:18.127
200.950
23
2
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:18.285
0.158
200.544
19
3
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:18.352
0.225
200.373
19
4
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:18.356
0.229
200.362
23
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:18.549
0.422
199.870
27
6
11
Robert Kubica
Renault
1:18.662
0.535
199.583
19
7
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:18.726
0.599
199.421
21
8
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:19.097
0.970
198.485
25
9
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:19.282
1.155
198.022
31
10
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:19.313
1.186
197.945
19
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:19.373
1.246
197.795
12
12
7
Felipe Massa
Ferrari
1:19.511
1.384
197.452
21
13
12
Vitaly Petrov
Renault
1:19.549
1.422
197.358
24
14
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:19.609
1.482
197.209
26
15
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:20.186
2.059
195.790
33
16
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:20.320
2.193
195.463
27
17
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:20.584
2.457
194.823
21
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:20.823
2.696
194.247
28
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:21.869
3.742
191.765
24
20
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:21.977
3.850
191.512
27
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:22.543
4.416
190.199
12
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:22.701
4.574
189.836
28
23
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:22.713
4.586
189.808
20
24
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
χωρίς χρόνο
4
GP Καναδά: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:16.877
204.217
32
2
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:16.963
0.086
203.989
35
3
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:17.151
0.274
203.492
34
4
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:17.273
0.396
203.171
33
5
7
Felipe Massa
Ferrari
1:17.401
0.524
202.835
33
6
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:17.415
0.538
202.798
28
7
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:17.522
0.645
202.518
29
8
11
Robert Kubica
Renault
1:17.529
0.652
202.500
36
9
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:17.688
0.811
202.085
34
10
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:17.903
1.026
201.528
35
11
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:17.961
1.084
201.378
33
12
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:18.385
1.508
200.288
27
13
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:18.447
1.570
200.130
41
14
12
Vitaly Petrov
Renault
1:18.582
1.705
199.786
40
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:18.658
1.781
199.593
34
16
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:19.142
2.265
198.373
38
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:19.168
2.291
198.307
32
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:19.274
2.397
198.042
41
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:19.969
3.092
196.321
35
20
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:20.879
4.002
194.112
29
21
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:21.097
4.220
193.590
31
22
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:21.346
4.469
192.998
11
23
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:21.488
4.611
192.661
25
24
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:21.577
4.700
192.451
30
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!