top icon
Αγώνες

F1-GP Ιταλίας: Ο Alonso χαρίζει στη Ferrari την pole

O F. Alonso κατέκτησε την πρώτη φετινή του pole position και την πρώτη της Ferrari από το 2008, στην «παρθενική» του εμφάνιση με τα κόκκινα στην «έδρα» της Scuderia, το Ιταλικό GP στη Monza, εμπρός σε χιλιάδες tifosi.

O Fernando Alonso κατέκτησε την πρώτη φετινή του pole position και την πρώτη της Ferrari από τη Σιγκαπούρη το 2008, στην «παρθενική» του εμφάνιση με τα κόκκινα στην «έδρα» της Scuderia, το Ιταλικό GP στη Monza, εμπρός σε χιλιάδες tifosi. Μάλιστα, ο χρόνος (ο μοναδικός σήμερα κάτω από το 1:22) που σημείωσε ο Ισπανός στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια ήταν αρκετός για να του εξασφαλίσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα και δε χρειάστηκε καν να ολοκληρώσει τον τελευταίο του γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών. Ο Ισπανός δήλωσε έκπληκτος από το γεγονός ότι κατάφερε να κατακτήσει την pole position και εξήγησε ότι στην πρώτη του προσπάθεια ήθελε απλά να καταχωρήσει έναν ήρεμο αλλά καλό γύρο, χωρίς να ρισκάρει πολύ, ώστε να μπορεί να βασιστεί επάνω του για το υπόλοιπο της διαδικασίας. Όπως συμβαίνει όμως πολύ συχνά στη Monza, εξήγησε ο Alonso, αν ρισκάρεις πολύ, είναι πολύ πιθανό να είσαι πιο αργός και αυτό ακριβώς συνέβη και στον ίδιο σήμερα.
 
Στη 2η θέση κατετάγη ο Jenson Button του οποίου η επιλογή να χρησιμοποιήσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της McLaren αποδείχθηκε σωστή. Πέραν της μεγαλύτερης σταθερότητας στα φρεναρίσματα που παράσχει η χρήση του συστήματος, αναμένεται να είναι και πιο ευγενικό προς τα ελαστικά, κυρίως στους τελευταίους γύρους του πρώτου stint με τη μαλακή γόμα και το βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο Βρετανός δήλωσε ότι στην καλύτερη προσπάθειά του αντιμετώπισε υπερστροφή στο chicane της Ascari, πατώντας λίγο στο γρασίδι και χάνοντας χρόνο. Δεδομένου ότι η διαφορά του από τον Alonso ήταν μονάχα 1 δέκατο του δευτερολέπτου, ο Βρετανός θα μπορούσε ίσως να έχει πάρει την pole χωρίς αυτό το λάθος, ωστόσο ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι θα εκκινήσει αύριο από την εμπρός σειρά του grid για πρώτη φορά φέτος.
 
Ο Button χώρισε στη μέση τις δυο Ferrari, χαλώντας το πάρτι των tifosi. Ωστόσο, ο Felipe Massa (ταχύτερος σήμερα στο Q1) θα εκκινήσει αύριο από την καθαρή πλευρά της πίστας. Ο Massa δοκίμασε μια διαφορετική στρατηγική, καθώς στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει από τα μαλακά ελαστικά την καλύτερη επίδοση από τον πρώτη γρήγορη προσπάθεια. Αντιθέτως, οι επιδόσεις του βελτιώνονταν με το πέρασμα των γύρων. Συνεπώς, ο Βραζιλιάνος αποφάσισε να κάνει δυο προσπάθειες με το πρώτο σετ μαλακών ελαστικών στο Q3 και κατάφερε να βελτιώσει την απόδοσή του, αλλά παραδέχθηκε ότι η κατάσταση είχε αντιστραφεί από το Q2. Στον τελευταίο του γρήγορο γύρο κατέβασε κι άλλο το χρόνο του, αλλά αυτός δεν ήταν αρκετός για να του εξασφαλίσει καλύτερη θέση από την 3η.
 
Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Mark Webber, δεδομένου του γεγονότος ότι δεν κατάφερε ουσιαστικά να δοκιμάσει τα μαλακά ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές, έχοντας «εγκαταλείψει» στη δεύτερη περίοδο της Παρασκευής αλλά και στην πρωινή του Σαββάτου. Ο Αυστραλός αναπλήρωσε το χαμένο χρόνο από τις ελεύθερες δοκιμές κάνοντας περισσότερους γύρους με τα σκληρά ελαστικά στο Q1. O Webber έκανε δυο γρήγορες προσπάθειες με το πρώτο σετ ελαστικών και κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, ωστόσο σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του στην τελική του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών. Ο Αυστραλός κατάφερε επίσης να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate στη Red Bull, Sebastian Vettel. Ο Webber δεν περίμενε η διαφορά της επίδοσής του με τον χρόνο της pole να είναι τόσο μεγάλη (σχεδόν μισό δευτερόλεπτο) και έχει μια μικρή ανησυχία για την πιθανότητα επανεμφάνισης των προβλημάτων αξιοπιστίας που έχει αντιμετωπίσει με το μονοθέσιό αυτό το σαββατοκύριακο.
 
Ιδιαίτερα απογοητευμένος από την επιλογή του να χρησιμοποιήσει την έκδοση της McLaren χωρίς το σύστημα stalling πίσω αεροτομής ήταν ο Lewis Hamilton που θα εκκινήσει 5ος αύριο. O Βρετανός παραδέχθηκε ότι η επιλογή αυτή ήταν λανθασμένη, καθώς στις στροφές, το μονοθέσιό του γλίστραγε πολύ και δεν του επέτρεπε να πιέσει στο όριο. Επίσης, ο Hamilton δήλωσε ότι βρισκόταν πολύ κοντά στο μονοθέσιο του Webber στην τελική του προσπάθεια, με τον ακάθαρτο αέρα που άφηνε η Red Bull πίσω της να επηρεάζει την απόδοση της McLaren του Βρετανού στις στροφές, κοστίζοντάς του χρόνο. Ο Hamilton δήλωσε επίσης ότι δεν πιστεύει πως η McLaren διαθέτει πλεονέκτημα στο ρυθμό αγώνα, αν και οι υψηλές τελικές του ταχύτητες αναμένεται να του επιτρέψουν να απειλήσει τους προπορευόμενούς του στο τέλος των ευθειών, επιχειρώντας ίσως κάποιο προσπέρασμα.
 
O Vettel ήταν απογοητευμένος από την 6η θέση που πέτυχε και στις δηλώσεις του ανέφερε ότι παρά το ότι χρησιμοποιούσε τις ίδιες ρυθμίσεις με τις ελεύθερες δοκιμές, όπου είχε και περισσότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ της Red Bull, οι τελικές του ταχύτητες στις ευθείες 3-4 χιλιόμετρα στο τέλος των ευθειών. Ο Vettel δε μπορούσε να εξηγήσει το φαινόμενο. Αυτή ήταν η πρώτη φορά από το περυσινό Ιταλικό GP που καμία από τις Red Bull δε φιγουράρει στην πρώτη σειρά εκκίνησης.
 
Πίσω από τον συμπατριώτη του, θα ξεκινήσει τον αγώνα, από την 7η θέση, ο Nico Rosberg, ο οποίος διαθέτοντας μονάχα ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών για το Q3, κατάφερε να αποτελέσει τον ταχύτερο των «υπόλοιπων» (πέραν δηλαδή των οδηγών των Ferrari, McLaren και Red Bull), για μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
 
Εκπληκτική επίδοση σημείωσε και ο τρίτος Γερμανός κατά σειρά στο αυριανό grid, ο Nico Hulkenberg (και αυτός με μονάχα ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών για το Q3) ο οποίος θα εκκινήσει αύριο από την 8η θέση με τη Williams, που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρώτη δεκάδα, με τον Rubens Barrichello να τη συμπληρώνει. Ο Βραζιλιάνος έκανε λάθος στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια, χάνοντας τα φρένα για το chicane του Rettifilio και βγήκε εκτός πίστας.
 
Μεταξύ των δυο Williams, στην 9η θέση, βρέθηκε ο Robert Kubica με τη Renault, ο οποίος ήταν μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός από τον Hulkenberg. O Πολωνός κατάφερε να προαχθεί στο Q3 με μονάχα μια προσπάθεια στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας, φυλάσσοντας ένα επιπλέον σετ μαλακών ελαστικών για το τελευταίο 10λεπτο. Αλλά δεν κατάφερε να επαναλάβει την επίδοσή του από το Q2 στο τελευταίο 10λεπτο, όπου επιπλέον, δε βελτίωσε το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια.
 
O Adrian Sutil δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3, ωστόσο, όντας 11ος θα είναι ο πρώτος εξ’ αυτών που θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το σετ (και τον τύπο) ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσουν. 

Απογοητευτική ήταν η επίδοση του Michael Schumacher, ο οποίος περιορίστηκε στη 12η θέση εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα. O Γερμανός δήλωσε ότι η 12η επίδοση ήταν η μέγιστη που μπορούσε να αντλήσει από το μονοθέσιό του, στο οποίο δεν είχε καταφέρει να προσδώσει το ιδανικό ζύγισμα και παρουσίαζε υπερστροφικές τάσεις σε μερικές στροφές.

 
Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Kamui Kobayashi, ο οποίος έφερε τη Sauber του στη 13η θέση. Έπειτα από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Ιάπωνας εχθές, η ομάδα ανίχνευσε προβλήματα σε μερικά αεροδυναμικά εξαρτήματα του μονοθεσίου του, καθώς και το σύστημα πέδησης. Οι βλάβες διορθώθηκαν εχθές το βράδυ, και ο Ιάπωνας ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά της C29 σήμερα, παρά το γεγονός ότι στην τελική του προσπάθεια έχασε δυο δέκατα του δευτερολέπτου.
 
Ο Vitaly Petrov κατετάγη στην 15η θέση, αλλά θα εκκινήσει 20ός άυριο, καθώς οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 θέσεων στο grid, επειδή εξερχόμενος από τα pits στο Q1 κατέστρεψε το γρήγορο γύρο που προσπαθούσε να κάνει εκείνη τη στιγμή ο Timo Glock.
 
O Γερμανός οδηγός της Virgin δέχθηκε και αυτός ποινή 5 θέσεων, επειδή η ομάδα αντικατέστησε το διαφορικό στο μονοθέσιό του και για να το κάνει αυτό ήταν αναγκασμένη να ανοίξει ένα από σφραγίσματα του κιβωτίου, κάτι που τιμωρείται από τους κανονισμούς με την προαναφερθείσα ποινή.
 
Ο Vitantonio Liuzzi ήταν ο μεγάλος άτυχος της σημερινής διαδικασίας, αφού έπειτα από μονάχα ένα γρήγορο γύρο στο Q1, έχασε κίνηση στο μονοθέσιό του. Το πρόβλημα είχε εμφανιστεί στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές και οι μηχανικοί της Force India προσπάθησαν να το επιλύσουν πριν τις κατατακτήριες, αλλά δεν κατάφεραν να το εξαλείψουν.
Φ.Λ.
 
GP Ιταλίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:22.646
1:22.297
1:21.962
 
2
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:23.085
1:22.354
1:22.084
0.122
3
7
Felipe Massa
Ferrari
1:22.421
1:22.610
1:22.293
0.331
4
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:23.431
1:22.706
1:22.433
0.471
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:22.830
1:22.394
1:22.623
0.661
6
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:23.235
1:22.701
1:22.675
0.713
7
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:23.529
1:23.055
1:23.027
1.065
8
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.516
1:22.989
1:23.037
1.075
9
11
Robert Kubica
Renault
1:23.234
1:22.880
1:23.039
1.077
10
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.695
1:23.142
1:23.328
1.366
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:23.493
1:23.199
 
1.237
12
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:23.840
1:23.388
 
1.426
13
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:24.273
1:23.659
 
1.697
14
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:23.744
1:23.681
 
1.719
15
12
Vitaly Petrov *
Renault
1:24.086
1:23.819
 
1.857
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:24.083
1:23.919
 
1.957
17
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:24.442
1:24.044
 
2.082
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:25.540
 
 
3.578
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:25.742
 
 
3.780
20
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:25.774
 
 
3.812
21
24
Timo Glock #
Virgin-Cosworth
1:25.934
 
 
3.972
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:25.974
 
 
4.012
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:26.847
 
 
4.885
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:27.020
 
 
5.058
* Ποινή 5 θέσεων λόγω παρεμπόδισης του Glock
# Ποινή 5 θέσεων λόγω ανοίγματος σφραγίσματος κιβωτίου.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ