top icon
Αγώνες

F1-GP Ιταλίας: Ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου

O Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη σήμερα το πρωί στην πίστα της Monza, στις τελικές προετοιμασίες των ομάδων για τις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP.

O Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη σήμερα το πρωί στην πίστα της Monza, στις τελικές προετοιμασίες των ομάδων για τις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP.
 
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η ομάδα της McLaren είναι ακόμα διχασμένη όσον αφορά τη χρήση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής, με τον Hamilton να οδηγεί την έκδοση της MP4-25 που δεν το χρησιμοποιεί, ενώ ο team mate του, Jenson Button το διατήρησε στο μονοθέσιό του. Λόγω της διαφοράς αυτής, το μονοθέσιο του Hamilton υπερτερεί περίπου 8 χ.α.ώ. στο τέλος των ευθειών επί της άλλης McLaren. Η πλειονότητα των υπόλοιπων ομάδων έχει διατηρήσει το σύστημα, εκτός από την Force India, που αποφάσισε να το αφαιρέσει από αμφότερα τα μονοθέσιά της.
 
Τα τελευταία λεπτά της ωριαίας διαδικασίας ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικά, καθώς οι πέντε κορυφαίοι οδηγοί βρέθηκαν εντός 226 χιλιοστών του δευτερολέπτου μεταξύ τους και η κατάταξη άλλαζε συνεχώς, καθώς όλοι έκαναν γρήγορους γύρους με φρέσκα σετ μαλακών ελαστικών και άδεια ρεζερβουάρ. Πριν από την μετάβαση στα μαλακά ελαστικά, οι δυο οδηγοί της McLaren είχαν κυριαρχήσει στον πίνακα των χρόνων με την πιο σκληρή γόμα.
 
Ο Hamilton κατάφερε να επικρατήσει εντέλει, ευνοημένος ίσως λίγο και από το slipstreaming που του προσέφερε η Force India του Adrian Sutil στην ευθεία πριν από την Parabolica. O Sebastian Vettel κατετάγη 2ος με τη Red Bull. Ο Γερμανός είχε και πάλι πράσινη φωσφορίζουσα μπογιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του, έτσι ώστε να μπορέσουν οι μηχανικοί του να αναλύσουν τη ροή αέρα της πίσω αεροτομής.
 
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δυο οδηγοί της Red Bull επέλεξαν διαφορετικές ρυθμίσεις στην πίσω αεροτομή, με τον Mark Webber να προτιμάει μεγαλύτερο διάκενο μεταξύ των δυο πτερυγίων της από τον team mate του, Sebastian Vettel, ο οποίος κυνήγησε τις πιο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος των ευθειών.
 
Ο Webber όμως ήταν και πάλι άτυχος, αφού 20 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιό του στο chicane του Rettifilio, λόγω μιας μικρής φωτιάς στον αεραγωγό του κινητήρα. Εντούτοις, ο γαλλικός V8 στην πλάτη του έμεινε άθικτος και θα χρησιμοποιηθεί το υπόλοιπο σαββατοκύριακο. Ο Αυστραλός δεν κατάφερε σήμερα να δοκιμάσει τη μαλακή γόμα ελαστικών της Bridgestone και περιορίστηκε στην 7η θέση της διαδικασίας. 
 
Τον τρίτο χρόνο της διαδικασίας σημείωσε ο Fernando Alonso με την πολύ γρήγορη στο τρίτο κομμάτι της πίστας (όπως και εχθές) Ferrari. O Ισπανός ωστόσο παρεμποδίστηκε στο γρήγορο γύρο του από τον Kamui Kobayashi στη στροφή της Parabolica και είναι σίγουρο ότι θα μπορούσε να έχει σημειώσει ταχύτερη επίδοση. Πίσω από τον Alonso κατετάγη στον πίνακα των χρόνων ο team mate του στη Ferrari, Felipe Massa, ο οποίος είχε μια μεγάλη έξοδο στο μέσο της διαδικασίας στη 2η στροφή της Lesmo.
 
Μόλις την 5η επίδοση σημείωσε ο Jenson Button, o οποίος με τη σειρά του παρεμποδίστηκε από τη Force India του Vitantonio Liuzzi στην Ascari σε έναν από τους τελευταίους γρήγορους γύρους του. Ο Βρετανός, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επέλεξε να χαμηλώσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου του, το οποίο φέρει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
 
Τον 6ο χρόνο σημείωσε ο Nico Rosberg με την Mercedes, η οποία σημειώνει σταθερά τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο κομμάτι της πίστας, ωστόσο χάνει αρκετά στα επόμενα δυο τμήματά της. Αμφότερες οι MGP W01 είχαν λίγο μεγαλύτερη κλίση στα πτερύγια της πίσω αεροτομής, ωστόσο η τελική τους ταχύτητα παραμένει εντός των 12 υψηλότερων. Ο Michael Schumacher δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, αλλάζοντας στο μέσο της διαδικασίας την κατανομή βαρών, προσθέτοντας έρμα στο εμπρός μέρος του.
 
Ο Nico Hulkenberg ήταν πολύ γρήγορος με τη Williams και κατάφερε να καταταγεί 8ος, εμπρός από τον Robert Kubica της Renault, ενώ ο Adrian Sutil με τη Force India συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Τέλος, τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν στην ασφαλτοστρωμένη περιοχή διαφυγής του chicane του Rettifilio, έπειτα από παράπονα των οδηγών ότι για να αποφύγουν τα εμπόδια από πολυστυρένιο, έπρεπε να πατήσουν στο γρασίδι. Εχθές το βράδυ, οι άνθρωποι της Monza τοποθέτησαν μια τρίτη σειρά εμποδίων, με μικρότερο πλάτος, έτσι ώστε οι οδηγοί να μη χρειάζεται να πατάνε στο γρασίδι.
Φ.Λ.
 
GP Ιταλίας: Ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:22.498
 
252.792
19
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:22.545
0.047
252.648
21
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:22.644
0.146
252.345
15
4
7
Felipe Massa
Ferrari
1:22.648
0.150
252.333
16
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:22.724
0.226
252.101
19
6
4
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:22.946
0.448
251.426
17
7
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:23.082
0.584
251.015
9
8
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.129
0.631
250.873
18
9
11
Robert Kubica
Renault
1:23.209
0.711
250.632
20
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:23.303
0.805
250.349
19
11
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.450
0.952
249.908
19
12
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:23.673
1.175
249.242
20
13
3
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:23.896
1.398
248.579
21
14
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:23.908
1.410
248.544
24
15
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:23.909
1.411
248.541
17
16
12
Vitaly Petrov
Renault
1:23.967
1.469
248.369
19
17
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:24.191
1.693
247.708
19
18
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:24.439
1.941
246.981
15
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:25.788
3.290
243.097
14
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:25.925
3.427
242.709
16
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:26.434
3.936
241.280
18
22
25
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
1:26.682
4.184
240.590
19
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:27.471
4.973
238.420
18
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:28.730
6.232
235.037
14
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ