O Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη σήμερα το πρωί στην πίστα της Monza, στις τελικές προετοιμασίες των ομάδων για τις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP.
O Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη σήμερα το πρωί στην πίστα της Monza, στις τελικές προετοιμασίες των ομάδων για τις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η ομάδα της McLaren είναι ακόμα διχασμένη όσον αφορά τη χρήση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής, με τον Hamilton να οδηγεί την έκδοση της MP4-25 που δεν το χρησιμοποιεί, ενώ ο team mate του, Jenson Button το διατήρησε στο μονοθέσιό του. Λόγω της διαφοράς αυτής, το μονοθέσιο του Hamilton υπερτερεί περίπου 8 χ.α.ώ. στο τέλος των ευθειών επί της άλλης McLaren. Η πλειονότητα των υπόλοιπων ομάδων έχει διατηρήσει το σύστημα, εκτός από την Force India, που αποφάσισε να το αφαιρέσει από αμφότερα τα μονοθέσιά της.
Τα τελευταία λεπτά της ωριαίας διαδικασίας ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικά, καθώς οι πέντε κορυφαίοι οδηγοί βρέθηκαν εντός 226 χιλιοστών του δευτερολέπτου μεταξύ τους και η κατάταξη άλλαζε συνεχώς, καθώς όλοι έκαναν γρήγορους γύρους με φρέσκα σετ μαλακών ελαστικών και άδεια ρεζερβουάρ. Πριν από την μετάβαση στα μαλακά ελαστικά, οι δυο οδηγοί της McLaren είχαν κυριαρχήσει στον πίνακα των χρόνων με την πιο σκληρή γόμα.
Ο Hamilton κατάφερε να επικρατήσει εντέλει, ευνοημένος ίσως λίγο και από το slipstreaming που του προσέφερε η Force India του Adrian Sutil στην ευθεία πριν από την Parabolica. O Sebastian Vettel κατετάγη 2ος με τη Red Bull. Ο Γερμανός είχε και πάλι πράσινη φωσφορίζουσα μπογιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του, έτσι ώστε να μπορέσουν οι μηχανικοί του να αναλύσουν τη ροή αέρα της πίσω αεροτομής.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δυο οδηγοί της Red Bull επέλεξαν διαφορετικές ρυθμίσεις στην πίσω αεροτομή, με τον Mark Webber να προτιμάει μεγαλύτερο διάκενο μεταξύ των δυο πτερυγίων της από τον team mate του, Sebastian Vettel, ο οποίος κυνήγησε τις πιο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος των ευθειών.
Ο Webber όμως ήταν και πάλι άτυχος, αφού 20 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιό του στο chicane του Rettifilio, λόγω μιας μικρής φωτιάς στον αεραγωγό του κινητήρα. Εντούτοις, ο γαλλικός V8 στην πλάτη του έμεινε άθικτος και θα χρησιμοποιηθεί το υπόλοιπο σαββατοκύριακο. Ο Αυστραλός δεν κατάφερε σήμερα να δοκιμάσει τη μαλακή γόμα ελαστικών της Bridgestone και περιορίστηκε στην 7η θέση της διαδικασίας.
Τον τρίτο χρόνο της διαδικασίας σημείωσε ο Fernando Alonso με την πολύ γρήγορη στο τρίτο κομμάτι της πίστας (όπως και εχθές) Ferrari. O Ισπανός ωστόσο παρεμποδίστηκε στο γρήγορο γύρο του από τον Kamui Kobayashi στη στροφή της Parabolica και είναι σίγουρο ότι θα μπορούσε να έχει σημειώσει ταχύτερη επίδοση. Πίσω από τον Alonso κατετάγη στον πίνακα των χρόνων ο team mate του στη Ferrari, Felipe Massa, ο οποίος είχε μια μεγάλη έξοδο στο μέσο της διαδικασίας στη 2η στροφή της Lesmo.
Μόλις την 5η επίδοση σημείωσε ο Jenson Button, o οποίος με τη σειρά του παρεμποδίστηκε από τη Force India του Vitantonio Liuzzi στην Ascari σε έναν από τους τελευταίους γρήγορους γύρους του. Ο Βρετανός, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επέλεξε να χαμηλώσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου του, το οποίο φέρει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
Τον 6ο χρόνο σημείωσε ο Nico Rosberg με την Mercedes, η οποία σημειώνει σταθερά τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο κομμάτι της πίστας, ωστόσο χάνει αρκετά στα επόμενα δυο τμήματά της. Αμφότερες οι MGP W01 είχαν λίγο μεγαλύτερη κλίση στα πτερύγια της πίσω αεροτομής, ωστόσο η τελική τους ταχύτητα παραμένει εντός των 12 υψηλότερων. Ο Michael Schumacher δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, αλλάζοντας στο μέσο της διαδικασίας την κατανομή βαρών, προσθέτοντας έρμα στο εμπρός μέρος του.
Ο Nico Hulkenberg ήταν πολύ γρήγορος με τη Williams και κατάφερε να καταταγεί 8ος, εμπρός από τον Robert Kubica της Renault, ενώ ο Adrian Sutil με τη Force India συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Τέλος, τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν στην ασφαλτοστρωμένη περιοχή διαφυγής του chicane του Rettifilio, έπειτα από παράπονα των οδηγών ότι για να αποφύγουν τα εμπόδια από πολυστυρένιο, έπρεπε να πατήσουν στο γρασίδι. Εχθές το βράδυ, οι άνθρωποι της Monza τοποθέτησαν μια τρίτη σειρά εμποδίων, με μικρότερο πλάτος, έτσι ώστε οι οδηγοί να μη χρειάζεται να πατάνε στο γρασίδι.
Φ.Λ.
Φ.Λ.
GP Ιταλίας: Ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:22.498
|
|
252.792
|
19
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:22.545
|
0.047
|
252.648
|
21
|
3
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:22.644
|
0.146
|
252.345
|
15
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:22.648
|
0.150
|
252.333
|
16
|
5
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:22.724
|
0.226
|
252.101
|
19
|
6
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes GP
|
1:22.946
|
0.448
|
251.426
|
17
|
7
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:23.082
|
0.584
|
251.015
|
9
|
8
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:23.129
|
0.631
|
250.873
|
18
|
9
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:23.209
|
0.711
|
250.632
|
20
|
10
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:23.303
|
0.805
|
250.349
|
19
|
11
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:23.450
|
0.952
|
249.908
|
19
|
12
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:23.673
|
1.175
|
249.242
|
20
|
13
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes GP
|
1:23.896
|
1.398
|
248.579
|
21
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:23.908
|
1.410
|
248.544
|
24
|
15
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:23.909
|
1.411
|
248.541
|
17
|
16
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:23.967
|
1.469
|
248.369
|
19
|
17
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:24.191
|
1.693
|
247.708
|
19
|
18
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:24.439
|
1.941
|
246.981
|
15
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:25.788
|
3.290
|
243.097
|
14
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:25.925
|
3.427
|
242.709
|
16
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:26.434
|
3.936
|
241.280
|
18
|
22
|
25
|
Lucas di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:26.682
|
4.184
|
240.590
|
19
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:27.471
|
4.973
|
238.420
|
18
|
24
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:28.730
|
6.232
|
235.037
|
14
|