top icon
Αγώνες

F1-GP Ιταλίας: Απόηχος

Με πέντε αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, οι διεκδικητές του τίτλου εξακολουθούν να είναι πέντε και χωρίζονται από βαθμολογική διαφορά μικρότερη της συγκομιδής που αποφέρει μια νίκη.

Με πέντε αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν της Formula 1, έπειτα από το GP Ιταλίας, οι διεκδικητές του φετινού τίτλου εξακολουθούν να είναι πέντε και χωρίζονται από βαθμολογική διαφορά μικρότερη της συγκομιδής που αποφέρει μια νίκη. Μπορεί έπειτα από το GP Βελγίου οι Hamilton και Webber να είχαν ξεμακρύνει αρκετά (και εξακολουθούν να διατηρούν μια -πιο μικρή- διαφορά από τους υπόλοιπους), ωστόσο ο αγώνας στη Monza έδωσε νέα τροπή στην υπόθεση τίτλος, η οποία είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ξεκαθαριστεί μονάχα στην αυλαία της σεζόν, στο GP του Αμπού Ντάμπι.
 
Ο Fernando Alonso γνώριζε ότι μετά από την εγκατάλειψή του στο Spa, το Ιταλικό GP θα αποτελούσε έναν κρίσιμο αγώνα για τον ίδιο, διότι εκεί, μπροστά σε χιλιάδες tifosi, θα μπορούσε να έχει χάσει κάθε ελπίδα να ανακηρυχθεί Πρωταθλητής φέτος. Η ψυχολογική πίεση που τον οδήγησε σε αρκετά λάθη μέχρι τώρα θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη στην Ιταλία, όπου η Ferrari αποτελεί κάτι σαν εθνική ομάδα. Εντούτοις, ο Ισπανός ανταποκρίθηκε πάρα πολύ καλά στην ψυχολογική πρόκληση -αν και δεν ήταν αλάνθαστος- με τη βοήθεια του καλύτερου μονοθεσίου για τις απαιτήσεις της Monza, αλλά και μιας άψογα συγχρονισμένης ομάδας, όταν ήρθε η ώρα για το pit stop που έκρινε ουσιαστικά την έκβαση του αγώνα.
 
Ο αγώνας του Alonso δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, αφού στα πρώτα μέτρα του εναρκτήριου γύρου συνέβησαν πολλά. Η κακή του εκκίνηση σήμαινε ότι έχασε την πρωτοπορία από τον Jenson Button, ενώ στο πρώτο chicane είχε επαφή τόσο με τον Βρετανό (προκαλώντας ζημιά στο ρύγχος του δικού του μονοθεσίου καθώς και στο πλευρικό τοίχωμα της πίσω αεροτομής της McLaren), όσο και με την άλλη Ferrari, του Felipe Massa, ο οποίος σίγουρα δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τον ανυποχώρητη συμπεριφορά του team mate του. Χάρις σε αυτή όμως ο Ισπανός κατάφερε να διατηρηθεί στη δεύτερη θέση.
 
Για τους επόμενους 36 γύρους, ήταν κολλημένος στο διαχύτη της McLaren του Button. O Βρετανός είχε επιλέξει ρυθμίσεις παραγωγής υψηλής αρνητικής άντωσης -για τα δεδομένα της Monza-, χρησιμοποιώντας την πίσω αεροτομή του Spa με το σύστημα stalling αυτής, συνδυασμός που σήμαινε ότι είχε τη χαμηλότερη τελική ταχύτητα, πέραν των HRT. Ο Button ήταν ταχύτατος στις Lesmo και στην έξοδο των αργών chicane, ωστόσο στο τέλος των ευθειών υστερούσε. Αλλά ο Alonso ποτέ δεν κατάφερε να τον πλησιάσει αρκετά για να επιχειρήσει ένα προσπέρασμα, παρά το γεγονός ότι δεν άφησε τη διαφορά μεταξύ τους να ξεπεράσει σε καμία περίπτωση τα 1,6 δλ. «Ο Jenson ήταν εκπληκτικός», δήλωσε ο Alonso, «δεν έκανε κανένα λάθος για ολόκληρο το γύρο, σε κάθε γύρο».
 
Ήταν προφανές ότι όλα θα κρίνονταν στο υποχρεωτικό pit stop. Παρά το ότι αρκετές ομάδες είχαν προγραμματίσει πριν τον αγώνα το πρώτο τους pit stop μεταξύ των γύρων 15 και 20, όλοι καθυστέρησαν το pit stop τους, επειδή οι διαφορές μεταξύ των πρωτοπόρων δεν είχαν διευρυνθεί. Επιπλέον, το pit lane ήταν κλειστό για δυο γύρους (28-30) λόγω του ατυχήματος της HRT.
 
Ο Robert Kubica ήταν από τους πρώτους κορυφαίους συνδυασμούς που μπήκε στα pits και με τη σκληρή γόμα, στο γύρο μετά από αυτόν που εξήλθε από τα pits, κατάφερε να κινηθεί 7 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τους χρόνους που σημείωνε με τη μαλακή γόμα πριν την αλλαγή ελαστικών. Η πρόοδος αυτή έπεισε τη McLaren ότι βρισκόταν στο σημείο του αγώνα όπου ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας ήταν ταχύτερο από τα μαλακά ελαστικά που χρησιμοποιούνταν από την εκκίνηση. Επιπλέον, ο Nico Rosberg είχε μπει στα pits, οπότε υπήρχε ένα κενό που θα επέτρεπε στον Button να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Nico Hulkenberg, χωρίς να τον καθυστερήσουν πιο αργοί συνδυασμοί.
 
Όπως απέδειξε ο Sebastian Vettel, χρησιμοποιώντας τα μαλακά ελαστικά για ολόκληρο σχεδόν τον αγώνα, η μαλακή επιλογή της Bridgestone δε φθειρόταν τόσο εύκολα στη Monza. Συνεπώς, οι υποθέσεις της McLaren ότι τα επειδή το μονοθέσιο του Button είχε ρυθμιστεί για να παράγει υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης θα διαφύλασσε τα ελαστικά του περισσότερο από τη Ferrari (καταπονώντας λιγότερο το πέλμα τους επειδή δε θα γλιστρούσε τόσο πολύ) δεν ίσχυσαν.
 
Η McLaren προειδοποίησε τον Button μέσω του ασύρματου ότι πλησιάζει η ώρα την πραγματοποίηση του pit stop του. Δυστυχώς για την ίδια, το μήνυμα αυτό μεταδόθηκε στην τηλεοπτική κάλυψη και φυσικά το άκουσε και το pit wall της Ferrari, οπότε προετοιμάστηκε ανάλογα. Εντέλει, ο Button μπήκε στα pits στον 36ο γύρο, ωστόσο το σετ σκληρής γόμας δε λειτούργησε καλά στο γύρο επιστροφής του στην πίστα, αναφέροντας κραδασμούς και έλλειψη πρόσφυσης.
 
Η Ferrari παραλίγο να καλέσει τον Alonso στα pits στον ίδιο γύρο με τον Button (κάτι που θα αποδεικνυόταν λανθασμένη κίνηση), αλλά εντέλει, βλέποντας τους μηχανικούς της McLaren να προετοιμάζονται να υποδεχτούν τον Βρετανο, αποφάσισε πραγματοποιήσει το pit stop του Ισπανού στον επόμενο και αυτή ήταν η απόφαση που της χάρισε τη νίκη. Η ιταλική ομάδα είχε ανησυχίες όσον αφορά το πότε θα πραγματοποιούσε το pit stop, λόγω των ντουμπλαρισμένων συνδυασμών στην πίστα, δεδομένου ότι τα παθήματά της στο Καναδικού GP είναι ακόμα πολύ πρόσφατα στη μνήμη της, αλλά οι ανησυχίες της εξαφανίστηκαν όταν ο Adrian Sutil, που βρισκόταν 3 δλ. μπροστά από τον Ισπανό και γύριζε 2 δλ. πιο αργά από αυτόν, αποφάσισε να κάνει το δεύτερο pit stop του στον 36ο γύρο. Επιπλέον, ο Alonso είχε την ευχέρεια να κάνει τον 37ο γύρο πριν φτάσει τον, επίσης πιο αργό, Pedro de la Rosa στην πίστα.
 
Πολλοί ισχυρίστηκαν ότι οι άνθρωποι της Ferrari πραγματοποίησαν την αλλαγή ελαστικών του Ισπανού 0,8 δλ. ταχύτερα από τους μηχανικούς της McLaren, ωστόσο αυτό δεν ισχύει απόλυτα, καθώς η επίσημη χρονομέτρηση των pit stop προκύπτει από το συνολικό χρόνο που περνάει ο οδηγός στο pit lane, αφαιρώντας έναν συγκεκριμένο -ίδιο για όλους- αριθμό δευτερολέπτων που εκτιμάται ότι περνάει, καθώς προσεγγίζουν και απομακρύνονται από το box της ομάδας τους. Από αυτή την μαθηματική πράξη προκύπτει ο χρόνος που ήταν σταματημένο το μονοθέσιο στο box της ομάδας. Εντούτοις, όπως είναι προφανές, αυτός ο χρόνος δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό χρονικό διάστημα που παρέμεινε ακινητοποιημένο το μονοθέσιο στα pits.
 
Το pit stop του Alonso ήταν όντως ένα από τα συντομότερα του αγώνα (το τρίτο ταχύτερο, πίσω από αυτά των οδηγών της Red Bull), σε αντίθεση με αυτό του Button, που ήταν το 12ο πιο γρήγορο του αγώνα, ωστόσο η διαφορά αυτή δεν οφείλεται αποκλειστικά στους μηχανικούς των δυο ομάδων. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της McLaren, Μartin Whitmarsh, ο Button μπλόκαρε τα φρένα του όταν εισήλθε στο pit lane, χάνοντας λίγο χρόνο.
 
Οι άνθρωποι της McLaren βασίστηκαν στην απόδοση του Kubica στον πρώτο ολοκληρωμένο γύρο του Πολωνού με τα σκληρά ελαστικά για να φέρουν τον Button στα pits, ωστόσο ο οδηγός της Renault είχε χάσει και αυτός χρόνο στον γύρο εξόδου του από τα pits με τη σκληρή γόμα και μάλιστα τον ίδιο ακριβώς που έχασε και ο Βρετανός στο δικό του αντίστοιχο γύρο. Ο Button έχασε δυο δέκατα του δευτερολέπτου στο πρώτο τμήμα της πίστας (το οποίο συμπεριλαμβάνει την έξοδο από το pit lane) από τον Alonso και άλλο τόσο στο μεσαίο τμήμα της πίστας στο γύρο εξόδου του από τα pits σε σύγκριση με τον προηγούμενο γύρο του. Μονάχα στο τρίτο τμήμα της πίστας κατάφερε ο Button να βελτιώσει την επίδοσή του κατά μισό δευτερόλεπτο σε σύγκριση με τους προηγούμενους γύρους του.
 
Ο Alonso από την πλευρά του, έκανε τον καλύτερο χρόνο του στον αγώνα στο πρώτο τμήμα της πίστας στον 37ο γύρο (στον οποίο έφυγε από μπροστά του ο Button), κερδίζοντας 2 δέκατα και έκανε τον ίδιο χρόνο με τον προηγούμενο γύρο του στο δεύτερο κομμάτι της Monza, πριν εισέλθει στα pits.
 
Στο τέλος του 35ου γύρου, η διαφορά μεταξύ Button-Alonso ήταν 0,9 δλ. Από τις προαναφερθείσες διαφορές στα τμήματα της πίστας, ο Iσπανός κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα πλάι-πλάι με τον Button. Ο Alonso δήλωσε ότι όταν βγήκε από το pit lane: «Όταν κοίταξα τους καθρέπτες μου νόμιζα ότι είχα εύκολα την πρωτοπορία, αλλά ο Jenson ερχόταν με 320 χ.α.ώ. και κατέληξε να είναι πολύ κοντινό και παραλίγο να κάνω τετ-α-κέ με τα καινούργια ελαστικά στο chicane». Ο Iσπανός όμως διατηρούσε την εσωτερική για το chicane, οπότε κατάφερε να περάσει μπροστά. Το προσπέρασμα κρίθηκε στα 2-3 μέτρα και ο Button κάλεσε άμεσα στον ασύρματο το pit wall της McLaren ζητώντας εξηγήσεις για την τακτική της ομάδας.
 
Έπειτα από τον αγώνα, ο Button δήλωσε ότι η McLaren ακολούθησε λανθασμένη στρατηγική. Ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh, αντέκρουσε τον ισχυρισμό αυτό, δηλώνοντας ότι αν η ομάδα είχε επιλέξει να φέρει τον Βρετανό στα pits μετά τον Alonso, η διαφορά μεταξύ τους θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Ο Whitmarsh, όπως και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali δήλωσαν ότι η Ferrari θα νικούσε ούτως ή άλλως, καθώς η F10 ήταν ταχύτερη στη Monza, λόγω του συνδυασμού που πέτυχε μεταξύ ικανοποιητικής τελικής ταχύτητας και σταθερότητας στο φρενάρισμα. Ωστόσο η τελική έκβαση του αγώνα εξαρτήθηκε από το συγχρονισμό και την εκτέλεση των pit stop.
 
Επιπλέον, εξαρτήθηκε και από το γεγονός ότι ο Alonso κατάφερε να χτίσει διαφορά 3,5 δευτερολέπτων σε 15 γύρους, καθώς στον προτελευταίο, όπως δήλωσε «είχα μια στιγμή στο πρώτο chicane ξανά. Είχα τον Pedro de la Rosa μπροστά μου για ενάμιση γύρο και στο πρώτο chicane νόμιζα ότι με αφήνει να τον περάσω, οπότε φρέναρα λίγο αργά για να τον αποφύγω, αλλά πήγα ευθεία και έπρεπε να περάσω επάνω από τα μεγάλα σαμαράκια και να επιβραδύνω άμεσα για να μην προκαλέσω ζημιά στο μονοθέσιο». H διαφορά που είχε αναπτύξει από τον Button όμως διαφύλαξε τη νίκη του.
 
Αυτή η πολύ συναισθηματική νίκη ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τη Ferrari. Ωστόσο, το πιο σημαντικό για τη Scuderia ήταν ότι ξαναμπήκε στο παιχνίδι του τίτλου. Εντούτοις, ο Domenicali παραδέχθηκε ότι το GP της Σιγκαπούρης δε θα είναι εύκολος αγώνας για την ομάδα του, ενώ είναι σχεδόν σίγουρο ότι η Red Bull θα έχει μεγάλο προβάδισμα στη Suzuka, όπου διεξάγεται το Ιαπωνικό GP.
 
Και η Ferrari έχει να αντιμετωπίσει ακόμα ένα πρόβλημα στους εναπομείναντες πέντε αγώνες, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της χρησιμοποίησαν τον 8ο τους κινητήρα για πρώτη φορά στη Monza, τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους χρησιμοποιούσαν τον 7ο και αυτοί της Renault μόλις τον 6ο. Με προσεκτική διαχείριση, η Ferrari ίσως να μη χρειαστεί να χρησιμοποιήσει φέτος 9ο κινητήρα (που θα ενεργοποιήσει την ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης εκείνου του αγώνα), ωστόσο αυτό θα σημαίνει ότι θα πρέπει ενδεχομένως να περιορίσει τους γύρους που θα διανύουν οι οδηγοί της στους αγώνες χρησιμοποιώντας την πλήρη ισχύ της ιταλικής 8κύλινδρης μονάδας την πλάτη τους. Επιπλέον, ίσως να είναι αναγκασμένοι να διανύουν λιγότερα χιλιόμετρα στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι οδηγοί της Ferrari θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τον 6ο κινητήρα τους για άλλο ένα αγώνα, και τους υπ’ αριθμόν 7 και 8 για άλλους δυο. Σύνολο: 5 αγώνες. Δεδομένου όμως ότι δε θα παρουσιαστεί πρόβλημα…
 
Στο κυνήγι του τίτλου επανέφερε τον εαυτό του με έναν πολύ καλό αγώνα και ο Jenson Button, o οποίος είχε το θάρρος να επιλέξει ρυθμίσεις οι οποίες θα του έδιναν την πιο χαμηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες (πέραν των HRT). Ο Button μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του μονάχα όταν το μονοθέσιο είναι στημένο στις προτιμήσεις του, οι οποίες βρίσκονται σε αρκετά περιορισμένο πλαίσιο, γεγονός που αποτελεί μειονέκτημα. Ωστόσο, αν το μονοθέσιο είναι στημένο στις προτιμήσεις του είναι άμεσα ταχύτατος, όπως συνέβη στη Monza, γεγονός το οποίο είχαμε αναφέρει από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.
 
Aυτό που θα πρέπει να θαυμάσει κανείς στον Βρετανό κάτοχο του περυσινού τίτλου, είναι η ψυχραιμία του, παρά το γεγονός ότι για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, ο team mate του στη McLaren, Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος και πετύχαινε καλύτερα αποτελέσματα. Έπειτα από δυο εμπνευσμένες νίκες στους πρώτους τέσσερις αγώνες της σεζόν, ο Button έχει χάσει σε σύγκριση με τον Hamilton 5-9 σε κατατακτήριες δοκιμές και σε αποτελέσματα αγώνων. Παρά το γεγονός αυτό, ο Button έχει τερματίσει ακριβώς πίσω από τον team mate του σε πολλές περιπτώσεις και δεν έχει αποσταθεροποιηθεί ψυχολογικά, όπως συνέβη με τον Fernando Alonso στη μοναδική του σεζόν στη McLaren με τον Hamilton ως team mate.
 
Mε τον Button, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Συνέβη όμως με τον Hamilton στην Ιταλία. Ο 25χρονος Βρετανός επέλεξε να χρησιμοποιήσει την έκδοση της McLaren χωρίς το σύστημα stalling πίσω αεροτομής για το σαββατοκύριακο, κάτι που παραδέχθηκε ότι αποτέλεσε λανθασμένη απόφαση από το Σάββατο. Παρά το ότι η διαφορά μεταξύ της έκδοσης της ΜΡ4-25 που χρησιμοποίησαν οι δυο οδηγοί ήταν αμελητέα σε έναν καθαρό γύρο, με τις ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, το μονοθέσιο είναι πιο ευπρόσβλητο στην επιβλαβή για την απόδοσή του ακάθαρτη ροή αέρα που αφήνει το προπορευόμενο όχημα και ο Hamilton διέπραξε το δεύτερο λάθος του σαββατοκύριακου στο Q3, ακολουθώντας από πολύ κοντά τον Mark Webber στην τελική του προσπάθεια. Για αυτούς τους λόγους κατέληξε στην 5η θέση εκκίνησης, σε αντίθεση με τον Button που παρατάχθηκε 2ος στο grid.
 
Ο Hamilton ήταν εκνευρισμένος από το γεγονός αυτό και «έβραζε» ακόμα την Κυριακή. Για αυτό το λόγο υπήρχε κάποια ανησυχία στα pits της McLaren, καθώς ο 25χρονος Βρετανός είχε ορκιστεί να ακολουθήσει προσέγγιση άνευ συμβιβασμών. Άλλωστε, πίστευε ότι η νίκη στη Monza ήταν πολύ σημαντική στη διεκδίκηση του τίτλου, καθώς αποτελούσε τον τελευταίο αγώνα όπου η McLaren θα είχε πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της και κυρίως της Red Bull. Aν ήθελε να νικήσει αυτό τον αγώνα, έπρεπε να κινηθεί γρήγορα και είδε την ευκαιρία στο chicane της Roggia στον πρώτο γύρο, όπου ο Massa είχε αφήσει ανοιχτή την εσωτερική. Ωστόσο, όταν ο Βραζιλιάνος «έκλεισε την πόρτα», ο Hamilton έχασε τα πάντα, καθώς καταστράφηκε η ράβδος στρέψης των εμπρός τροχών και τον οδήγησε στην εγκατάλειψη, σε μια ημέρα στην οποία θα μπορούσε να έχει ανέβει στο βάθρο και να αυξήσει τη βαθμολογική του διαφορά. Ο ίδιος χαρακτήρισε το παρορμητικό λάθος του ως ένα από αυτά που κοστίζουν Πρωταθλήματα…
 
Εντούτοις, ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh δήλωσε ότι δε θέλει να αλλάξει τον τρόπο προσέγγισης του Hamilton, παρά το γεγονός ότι τόσο ο ομάδα όσο και ο ίδιος θα ήθελαν να μην είχε συμβεί το ατύχημα με τον Massa.
 
Περνώντας στη Red Bull, ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner είχε προβλέψει ότι αυτός θα ήταν ένας δύσκολος αγώνας για αυτήν, λόγω του ότι η RB6 δεν τα καταφέρνει τόσο καλά με τις τελικές ταχύτητες. Ωστόσο δεν ήταν αυτό το μοναδικό πρόβλημα της ομάδας στο Ιταλικό GP.
 
H ΜcLaren είχε παραδεχθεί ότι αναγκάστηκε να τροποποιήσει το μονοθέσιό της για τα καινούργια τεστ ακαμψίας του προεξέχοντος εμπρός μέρος του πατώματος, κάτω από τα πόδια του οδηγού. Το ίδιο συνέβη και με τη Red Bull και οι πληροφορίες λένε και με τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες. Tην Παρασκευή, McLaren και Red Bull δανείστηκαν από τη FIA τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιούνταν στον τεχνικό έλεγχο του Σαββάτου για το συγκεκριμένο εξάρτημα, ώστε να προσομοιώσουν το τεστ. Η McLaren το πέρασε επιτυχώς, ωστόσο η Red Bull δεν τα κατάφερε, συνεπώς οι μηχανικοί της αναγκάστηκαν να ενισχύσουν το εμπρός μέρος του πατώματος με επιπλέον τμήματα από ανθρακονήματα και μεταλλικές πλάκες, ώστε η RB6 να είναι νόμιμη το Σάββατο, πράγμα που συνέβη.
 
Στη Monza, η εμπρός αεροτομή της Red Bull δε φαινόταν να υποχωρεί, ωστόσο σε αυτό μπορεί να συνέβαλε και το γεγονός ότι παρήγαγε χαμηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Όπως έχουμε αναφέρει, μονάχα στο GP Σιγκαπούρης θα διαπιστωθεί στα σίγουρα αν τα αυστηρότερα μέτρα της FIA εναντίον εύκαμπτων αμαξωμάτων έδωσαν τέλος στο φαινόμενο χρήσης τους. Εκεί θα διαπιστωθεί αν η εμπρός αεροτομή της Red Bull είναι ακόμα εύκαμπτη και αν τα μέτρα της FIA επηρέασαν την απόδοση της RB6.
 
Ακόμα ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε η Red Bull ήταν οι κακές εκκινήσεις αμφότερων των οδηγών της. «Πρέπει να το κοιτάξουμε αρκετά προσεκτικά, διότι οι εκκινήσεις μας στην αρχή της χρονιάς ήταν αρκετά δυνατές. Στους τελευταίους αγώνες έχουμε χάσει λίγη απόδοση στη γραμμή εκκίνησης» εξήγησε ο Horner. O Vettel από την πλευρά του εξήγησε τη συνέβη στις πρώτες στροφές, όταν έχοντας τον Nico Rosberg στην εσωτερική, πάτησε με δυο τροχούς στο γρασίδι και αναγκάστηκε να βγει στην περιοχή διαφυγής του πρώτου chicane, καθώς κάποιος τον χτύπησε από πίσω και έσπασε το πίσω φως του μονοθεσίου του. Στο δεύτερο chicane όμως, ο Webber έκανε ένα λάθος που επέτρεψε στον Vettel και τον Schumacher να προσπεράσουν τον Αυστραλό. Στη Lesmo ο Vettel κατάφερε να προσπεράσει και τον Schumacher. Εντούτοις, στον 20ό γύρο παρουσιάστηκε το πρόβλημα με το μπλοκάρισμα του συστήματος πέδησης του μονοθεσίου του Vettel, το οποίο του κόστισε 4 δλ. και μια θέση από τον Webber.
 
O Αυστραλός δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τον αγώνα αυτόν, καθώς θα μπορούσε να έχει εκμεταλλευτεί πολύ καλύτερα την εγκατάλειψη του Hamilton, ωστόσο δεν τα κατάφερε, εν μέρει λόγω του Nico Hulkenberg, ο οποίος «έκοψε δρόμο» στα chicane τρεις φορές ενόσω ήταν μπροστά του, χωρίς να τιμωρηθεί και αποτρέποντάς του να επιτεθεί στον Nico Rosberg. Eπιπλέον, ο Webber είδε τον team mate του να τερματίζει μπροστά του, παρά το ότι πίστευε -όπως και όλοι οι άλλοι- ότι ο αγώνας του Γερμανού είχε τελειώσει στον 20ό γύρο.
 
Η Red Bull ακολούθησε μια ριψοκίνδυνη στρατηγική με τον Γερμανό, ο οποίος παρέμεινε στην πίστα με τα μαλακά ελαστικά για 52 από τους 53 γύρους! Χωρίς να έχει πρόβλημα φθοράς με τα ελαστικά του, κατάφερε να φτάσει μέχρι τον προτελευταίο γύρο μέχρι να κάνει το pit stop του, το οποίο δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί στο τελευταίο πέρασμα, διότι οι κανονισμοί υπαγορεύουν ότι ο οδηγός πρέπει να εξέλθει από το pit lane έπειτα από το pit stop του. Το pit stop του Vettel ήταν ταχύτατο -κάτω από 3 δλ. σε διάρκεια, σύμφωνα με τον Horner- και σε συνδυασμό με ένα αργό γύρο από τον Rosberg, επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση, ακριβώς μπροστά από τη Mercedes του συμπατριώτη του.
 
Τέλος, ο Marco, o Γερμανός μηχανικός της HRT που χτυπήθηκε κατά τη διάρκεια του pit stop του Sakon Yamamoto βρίσκεται ακόμα στο νοσοκομείο υπό την επιτήρηση των γιατρών, αφότου υπέστη διάσειση και τραυμάτισε ένα από τα πλευρά του. Ο μηχανικός θα χάσει τους επόμενους αγώνες, αλλά η ομάδα ευελπιστεί ότι θα είναι σε θέση να πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο σύντομα. Το ατύχημα συνέβη όταν ο Marco είχε σκύψει επάνω από την F110 του Ιάπωνα για να ελέγξει το καλώδιο του ασύρματου από το κράνος του οδηγού, που συνδέεται με το μονοθέσιο. Βρισκόταν πίσω από τον Ιάπωνα οδηγό, οπότε αυτός δεν τον έβλεπε, ωστόσο το πρόβλημα ήταν ότι ούτε ο σηματωρός με το lollipop τον είδε, και έδωσε το σήμα στον Yamamoto να φύγει, πριν απομακρυνθεί από το μονοθέσιο. Συνεπώς, ο πίσω τροχός της HRT τον παρέσυρε, όπως φαίνεται και στο ακόλουθο ερασιτεχνικό βίντεο. Προειδοποιούμε ότι οι εικόνες που θα δείτε αν επιλέξετε να ακολουθήσετε τον παρεχόμενο σύνδεσμο, δεν είναι ευχάριστες…
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ