X
Αγώνες

F1 – GP Ισπανίας: Προεπισκόπηση

Tο GP Ισπανίας διεξάγεται στην πίστα Barcelona-Catalunya Circuit, η οποία είναι μία από τις πιο απαιτητικές τεχνικά πίστες για τα μονοθέσια αλλά και για τα ελαστικά.

Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι για άλλη μια φορά για αυτόν τον αγώνα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις σκληρότερες μίξεις ελαστικών στεγνής οδήγησης του 2024: C1 ως σκληρή, C2 ως μεσαία και C3 ως μαλακή, τις ίδιες τρεις που επιλέχθηκαν για τον πρώτο γύρο της χρονιάς στο Μπαχρέιν. Η πίστα είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες στον κόσμο, όχι μόνο από αυτές του ημερολογίου της F1, όσον αφορά τις προκλήσεις που παρουσιάζει. Εκτός από τις ευθείες της, διαθέτει κάθε δυνατό τύπο στροφής, με ορισμένες από αυτές, όπως η στροφή 3 και ο συνδυασμός των 13 και 14 που οδηγούν στην κύρια ευθεία, να λαμβάνονται με πολύ υψηλές ταχύτητες. Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ειδικά στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα υψηλές, εν μέρει επειδή οι εννέα από τις 14 στροφές είναι δεξιές.

Για πολλά χρόνια, αυτή η πίστα φιλοξενούσε τις χειμερινές δοκιμές των ομάδων και σηματοδοτούσε επίσης την έναρξη του ευρωπαϊκού μέρους της σεζόν, η οποία σήμαινε επίσης την άφιξη των πρώτων σημαντικών αναβαθμίσεων της χρονιάς. Πρόσφατα, οι αλλαγές στις δοκιμές πριν από την περίοδο και στο ημερολόγιο σημαίνουν ότι αυτό δεν ισχύει πλέον, αλλά η Βαρκελώνη εξακολουθεί να είναι ένα δοκιμαστικό τεστ, που αντιμετωπίζεται με τρόμο από όλες τις ομάδες, επειδή -και σε αυτή την περίπτωση το κλισέ είναι αληθινό- αν ένα μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό εδώ, θα πρέπει να είναι γρήγορο σε όλους τους τύπους πίστας.

Το 2023, η αρχική διαμόρφωση, που χρησιμοποιείται από το 1991, όταν η πίστα αυτή εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της F1, επανήλθε. Άλλαξε το 2007 με την προσθήκη ενός σικέιν πριν από την τελευταία στροφή, με στόχο να δημιουργηθεί άλλη μια ευκαιρία για προσπέραση, αλλά αυτό δεν υλοποιήθηκε. Στην πραγματικότητα, η αφαίρεση του σικέιν, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική διαμόρφωση των σημερινών μονοθεσίων, οδήγησε σε αύξηση των προσπεράσεων εδώ, έτσι ώστε πέρυσι η πίστα αυτή από μεσαία θέση σε ό,τι αφορά τις ευκαιρίες προσπέρασης, μετατράπηκε σε μία από τις τέσσερις κορυφαίες.

Ο φετινός αγώνας διεξάγεται τρεις εβδομάδες αργότερα από ό,τι το 2023, οπότε μπορεί να είναι πιο ζεστός και αυτό θα μπορούσε να προσθέσει έναν ακόμη παράγοντα στη διαχείριση των ελαστικών. Αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να θέσει την C3 σε μειονεκτική θέση, ενώ πέρυσι αυτή η μίξη ήταν αρκετά ανταγωνιστική ακόμη και στον αγώνα, καθώς την επέλεξαν 16 από τους 20 οδηγούς για το πρώτο stint. Όσον αφορά τη στρατηγική, δύο πιτ στοπ θα πρέπει να είναι η ταχύτερη επιλογή με όλες τις μίξεις να μπαίνουν ενδεχομένως στο παιχνίδι. Εάν η υποβάθμιση είναι υψηλότερη, τότε ακόμη και ένα τρίτο στοπ μπορεί να είναι εφικτό, ειδικά καθώς ο περσινός αγώνας απέδειξε ότι το προσπέρασμα είναι ευκολότερο από ό,τι στο παρελθόν.

Μια άλλη σκέψη στην πίστα Barcelona-Catalunya Circuit είναι η σημασία των κατατακτήριων δοκιμών. Σε όχι λιγότερους από 24 αγώνες εδώ, ο νικητής της pole sitter έχει περάσει πρώτος από την καρό σημαία και στη σημασία αυτού του στατιστικού στοιχείου συμβάλλει το γεγονός ότι σε τέσσερις άλλες περιπτώσεις ο οδηγός που ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές εγκατέλειψε τον αγώνα.

Μετά το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι το δεύτερο της χρονιάς κατά το οποίο και τα τέσσερα πρωταθλήματα για τα οποία η Pirelli είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών θα βρεθούν στην πίστα. Εκτός από τη Formula 1, τη Formula 2 και τη Formula 3, η Βαρκελώνη φιλοξενεί τον τρίτο γύρο της σειράς F1 Academy που αφορά μόνο γυναίκες και βρίσκεται στη δεύτερη σεζόν της.

Ο φετινός αγώνας είναι η 54η έκδοση του ισπανικού Grand Prix, η 34η που διεξάγεται στο σημερινό χώρο. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1951, ενώ έγινε μόνιμος θεσμός το 1986. Η πίστα του Montmelo είναι η πέμπτη που φιλοξενεί αυτό το Γκραν Πρι: προηγουμένως είχε διεξαχθεί σε δύο πίστες δρόμου στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, δύο φορές στο Pedralbes και τέσσερις φορές στο Montjuic. Διεξήχθη επίσης στις μόνιμες εγκαταστάσεις της Jarama στα περίχωρα της Μαδρίτης (εννέα φορές) και στη Jerez de la Frontera στην Ανδαλουσία (πέντε φορές). Η Ισπανία έχει επίσης φιλοξενήσει άλλους επτά γύρους του παγκόσμιου πρωταθλήματος, όλοι με την ονομασία Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι: το 1994 και το 1997 στη Jerez και από το 2008 έως το 2012 στην Βαλένθια.

Ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton είναι οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί στο ισπανικό Grand Prix, με έξι νίκες ο καθένας, ενώ μια νίκη στο ευρωπαϊκό Grand Prix του 1994 καθιστά τον Schumacher τον πιο επιτυχημένο όσον αφορά τους αγώνες της F1 επί ισπανικού εδάφους. Ο Γερμανός είναι επίσης επικεφαλής του πίνακα με 7 pole positions, ταχύτερους γύρους αγώνα (7) και θέσεις στο βάθρο (12). Από τους κατασκευαστές, η Ferrari προηγείται με 12 νίκες, 14 pole positions και 38 τερματισμούς στο βάθρο.

Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 21 Ιουνίου
14:30 Free Practice 1 ANT1+
18:00 Free Practice 2 ANT+
Σάββατο 22 Ιουνίου
13:30 Free Practice 3 ANT1+
17:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 23 Ioυνίου
16:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ 16:45 ANT (μαγνητοσκόπηση)

To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/

Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/

Oι βαθμολογίες των πρωταθλημάτων της F1 μετά τον αγώνα του Καναδά

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – OI 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Max Verstappen 194
2 Charles Leclerc 138
3 Lando Norris 131
4 Carlos Sainz 108
5 Sergio Perez 107
6 Oscar Piastri 81
7 George Russell 69
8 Lewis Hamilton 55
9 Fernando Alonso 41
10 Yuki Tsunoda 19

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 301
2 Ferrari 252
3 McLaren 212
4 Mercedes 124
5 Aston Martin 58
6 RB 28
7 Haas 7
8 Alpine 5 & Williams 2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!