X
Αγώνες

F1-GP Ισπανίας: Maldonado και Williams κυριαρχούν!

O Pastor Maldonado και η Williams «έκλεψαν» τη νίκη από τον Fernando Alonso και τη Ferrari στην πατρίδα του Ισπανού με έξυπνη στρατηγική, διδάσκοντας ένα μάθημα στη Scuderia.

O Pastor Maldonado και η Williams «έκλεψαν» τη νίκη από τον Fernando Alonso και τη Ferrari στην πατρίδα του Ισπανού, με έξυπνη στρατηγική, διδάσκοντας ένα μάθημα στη Scuderia. Mε αυτό τον τρόπο, ο Maldonado έγινε ο πρώτος οδηγός από τη Βενεζουέλα που έχει νικήσει Grand Prix της Formula 1. Ο Maldonado είναι ο πέμπτος νικητής σε πέντε αγώνες φέτος, όλοι τους με διαφορετικά μονοθέσια! Η Williams γεύτηκε τη χαρά της νίκης για πρώτη φορά από το GP Βραζιλίας του 2004, όπου ο ένας άλλος λατινοαμερικανός, ο Juan Pablo Montoya είχε επικρατήσει έναντι του Kimi Raikkonen, που σήμερα συμπλήρωσε το βάθρο με την Lotus, η οποία δεν επέλεξε την ιδανική στρατηγική για τους οδηγούς της. Ο Romain Grosjean είδε την καρό σημαία 10 δλ. πίσω από τον team mate του, ενώ στην 5η θέση τερμάτισε ο εκπληκτικός Kamui Kobayashi, o οποίος πραγματοποίησε δυο πολύ ωραία προσπεράσματα επί μονοθεσίων που θεωρητικά είναι καλύτερα από τη Sauber που οδηγεί.
Ο Sebastian Vettel πήρε τους βαθμούς της 6ης θέσης παρά την αλλαγή ρύγχους και την ποινή διέλευσης που δέχθηκε επειδή δεν επιβράδυνε αρκετά όταν είδε τις κίτρινες σημαίες. Ο οδηγός της Red Bull ανέκαμψε στους τελευταίους γύρους για να προσπεράσει τον Nico Rosberg και τις δυο McLaren. O Γερμανός της Mercedes έχασε δυο θέσεις στους τελευταίους γύρους, όταν τα ελαστικά του είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής του. Ο Lewis Hamilton κατάφερε να ανακάμψει μέχρι την 8η θέση (πέρασε τη γραμμή λιγότερο από 2/10 του δλ. πίσω από τον Rosberg), ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop (ένα λιγότερο) και έχοντας εκκινήσει τελευταίος έπειτα από την ποινή που δέχθηκε για την παρατυπία της McLaren με το φορτίο καυσίμου του μονοθεσίου του στις κατατακτήριες δοκιμές. Κακό αγώνα είχε ο Jenson Button ο οποίος είδε την καρό σημαία 9ος, ενώ τον τελευταίο βαθμό «έσωσε» ο Nico Hulkenberg, διατηρώντας πίσω του τον εμφανώς ταχύτερο Mark Webber στους τελευταίους γύρους.
Ο Maldonado έχει δείξει πολλές φορές εκλάμψεις εκπληκτικής ταχύτητας, αλλά ποτέ δεν είχε αποδείξει ότι είναι αρκετά ώριμος και ψύχραιμος. Σήμερα όμως, ο Βενεζουελανός έκανε τα πάντα σωστά χωρίς να κάνει κανένα λάθος, διαχειρίστηκε τα ελαστικά άψογα, δεν πανικοβλήθηκε όταν έχασε την πρώτη θέση στην εκκίνηση και δε λύγισε υπό την πίεση του Alonso στο τέλος.
Στην εκκίνηση, o Maldonado έσπρωξε τον Alonso στην άκρη της πίστας αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να περιορίσει τον Ισπανό στη δεύτερη θέση. Ο Maldonado όμως δεν άφησε τη Ferrari να απομακρυνθεί πάνω από 3,5 δλ. μέχρι το πρώτο pit stop. Σε αυτό, η Lotus επέλεξε να τοποθετήσει στα μονοθέσιά της τη μαλακή γόμα, γεγονός που πιθανότατα της κόστισε την ευκαιρία να παλέψει για τη νίκη, αφού οι οδηγοί της έχασαν επαφή με την κορυφή, παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιο είχε την απαιτούμενη ταχύτητα, όπως αποδείχθηκε στους τελευταίους γύρους
Περνώντας από τη μαλακή στη σκληρή γόμα, o ρυθμός της Williams βελτιώθηκε σε σύγκριση με τη Ferrari. Αυτό επέτρεψε στον Maldonado να πλησιάσει τον Alonso στο 1,5 δλ. Και τότε η Williams έπαιξε το καλύτερο χαρτί της και πήρε την κατάσταση στα χέρια της, καλώντας τον οδηγό της πρώτο στα pits. Με φρέσκα ελαστικά, ο Maldonado άρχισε να γράφει ταχύτατους χρόνους, τη στιγμή που η Ferrari άργησε να αντιδράσει, καθώς δεν κάλεσε τον Alonso στον επόμενο γύρο, αλλά στο μεθεπόμενο. Σε αυτούς τους γύρους, ο Ισπανός έχασε πάρα πολύ χρόνο πίσω από τη Marussia του Charles Pic που αγνοούσε τις μπλε σημαίες (και δέχθηκε ποινή για αυτό), ενώ υπήρχαν κίτρινες σημαίες στη ζώνη του DRS, λόγω της σύγκρουσης Schumacher-Senna (την οποία οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν προσεκτικά).
Έπειτα από το δεύτερο pit stop, ο Alonso βρέθηκε 7 δλ. πίσω από τη Williams προς μεγάλη απογοήτευση των συμπατριωτών του. Ο Iσπανός δεν κατάφερε να πλησιάσει τη Williams στο δεύτερο stint. To τρίτο pit stop ήταν κρίσιμο και η Williams έχασε 3 δλ. όταν κόλλησε το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού. Ο Maldonado επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος θα καθυστερούσε αρκετά ακόμα τη δική του αλλαγή ελαστικών. Ο Βενεζουελανός έχασε αρκετό χρόνο, επιτρέποντας στον Alonso να πλησιάσει στα μόλις 2 δλ. Ο Ισπανός μείωσε αυτή τη διαφορά σε λιγότερο από 1 δλ. και χρησιμοποίησε αρκετές φορές το DRS του. Ωστόσο, ο Maldonado δε λύγισε ποτέ και χρησιμοποιώντας την καλύτερη πρόσφυση της Williams στην έξοδο από την τελευταία στροφή διατήρησε τη Ferrari πίσω του για αρκετούς γύρους που ο Alonso πίεζε. Ωστόσο, όντας στην ακάθαρτη ροή αέρα που άφηνε πίσω της η Williams, ο Ισπανός αισθάνθηκε τα ελαστικά του να χάνουν απόδοση και σταμάτησε να πιέζει τον Maldonado. Η νίκη είχε χαθεί οριστικά πλέον. Την ίδια στιγμή, ο Raikkonen πλησίαζε με ταχύτατο ρυθμό (ροκάνιζε 1 δλ. στο γύρο) από την 3η θέση, με τη Lotus να δείχνει τις πραγματικές της δυνατότητες με τα σκληρά ελαστικά. Ωστόσο ο Φινλανδός ήταν πολύ πίσω για να προλάβει να απειλήσει τον Alonso, παρά το γεγονός ότι τερμάτισε μόλις 0,7 δλ. πίσω από τη Ferrari. O Grosjean ακολούθησε λίγο πιο πίσω, αλλά αυτός που τράβηξε αρκετή προσοχή, τόσο με τα εκπληκτικά προσπεράσματά του επί των Button και Rosberg,όσο και με το τελικό αποτέλεσμα ήταν ο Kamui Kobayashi με τη Sauber. Ωστόσο η ομάδα είχε μια κακή στιγμή, όταν στο τελευταίο pit stop του Sergio Perez ένας μηχανικός μπλέχτηκε στα καλώδια των αερόκλειδων και έπεσε κάτω, αλλά ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός.
Η Mercedes δεν ακολούθησε την ιδανική στρατηγική, καθώς ο Rosberg… έμεινε από ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Η Red Bull δεν κατάφερε να αποδείξει τις δυνατότητές της σήμερα. Σίγουρα ο Vettel μπορούσε να κάνει περισσότερα πράγματα αλλά η ποινή διέλευσης τον καθυστέρησε αρκετά. Επιπλέον, αμφότερα τα μονοθέσια αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν το ρύχγος τους, λόγω κάποιου προβλήματος, το οποίο κόστισε οποιαδήποτε ευκαιρία τερματισμού στη βαθμολογούμενη δεκάδα για τον Webber.
Ο Hamilton ήταν εντυπωσιακός στις μάχες που έδωσε, ιδίως με τις δυο Toro Rosso και στη μάχη του με τον Hulkenberg και αν ίσως μέχρι το τέλος της ευθείας τερματισμού να είχε είχε προσπεράσει και τον Rosberg αν δεν είχε τελειώσει ο αγώνας στον 66ο γύρο! Και όλα αυτά έχοντας κάνει ένα pit stop λιγότερο από οποιονδήποτε άλλο, όντας μονίμως αναγκασμένος να προστετεύει τα ελαστικά του, κάτι που έκανε πάρα πολύ καλά, για να καταλήξει εμπρός από τον team mate του, που ήταν απογοητευτικός σήμερα. H ΜcLaren έκανε και πάλι λάθη που της κόστισαν πολύτιμους βαθμούς και ίσως τη νίκη. Εχθές με το φορτίο καυσίμου του Hamilton, αλλά και σήμερα, στο πρώτο pit stop του Βρετανού, όπου ένας μηχανικός κρατούσε το πίσω αριστερό ελαστικό με τέτοιο τρόπο που όταν το μονοθέσιο έφυγε το χτύπησε με τον πίσω τροχό. Ο Hamilton σταμάτησε άμεσα, φοβούμενος ότι χτύπησε κάποιον από τους μηχανικούς του αλλά ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός.
Το μοναδικό μελανό σημείο για τη Williams ήταν το γεγονός ότι λίγη ώρα μετά τον τερματισμό, ξέσπασε αρκετά μεγάλη φωτιά στα pits της ομάδας. Μηχανικοί από όλο το pit lane βοήθησαν στην κατάσβεσή της. Σίγουρα καταστράφηκε αρκετός εξοπλισμός και μάλλον και το ένα μονοθέσιο, ωστόσο τα καλά νέα είναι ότι σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες κανείς δεν τραυματίστηκε, αν και τέσσερα άτομα διακομίστηκαν στο ιατρικό κέντρο της πίστας, ο ένας πιθανότατα με εγκαύματα και οι άλλοι με αναπνευστικά προβλήματα…

Φ.Λ.

Αποτελέσματα

1.  Maldonado     Williams-Renault           1h39:09.145
 2.  Alonso        Ferrari                    +     3.195
 3.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     3.884
 4.  Grosjean      Lotus-Renault              +    14.799
 5.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:14.641
 6.  Vettel        Red Bull-Renault           +  1:17.576
 7.  Rosberg       Mercedes                   +  1:27.919
 8.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +  1:28.100
 9.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:25.200
10.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +     1 lap
11.  Webber        Red Bull-Renault           +     1 lap
12.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
13.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
14.  Di Resta      Force India-Mercedes       +     1 lap
15.  Massa         Ferrari                    +     1 lap
16.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 lap
17.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 lap
18.  Glock         Marussia-Cosworth          +    2 laps
19.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    3 laps
Εγκαταλείψεις
Perez         Sauber-Ferrari               38
     Pic           Marussia-Cosworth            36
     Karthikeyan   HRT-Cosworth                 23
     Senna         Williams-Renault             13
     Schumacher    Mercedes                     13

Ταχύτερος γύρος: Grosjean, 1:26.250
Βαθμολογίες
Οδηγών Κατασκευαστών

1.  Vettel        61        1.  Red Bull-Renault          109
 2.  Alonso        61        2.  McLaren-Mercedes           98
 3.  Hamilton      53        3.  Lotus-Renault              84
 4.  Raikkonen     49        4.  Ferrari                    63
 5.  Webber        48        5.  Williams-Renault           43
 6.  Button        45        6.  Mercedes                   43
 7.  Rosberg       41        7.  Sauber-Ferrari             41
 8.  Grosjean      35        8.  Force India-Mercedes       18
 9.  Maldonado     29        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Perez         22       
11.  Kobayashi     19       
12.  Di Resta      15       
13.  Senna         14       
14.  Vergne         4       
15.  Hulkenberg     3       
16.  Schumacher     2       
17.  Massa          2       
18.  Ricciardo      2
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!